handdator

Visa fullständig version : Matschema


Bikken
2013-02-10, 18:10
Tjena! Vill höra synpunkter om mitt kostupplägg så kommentera vad nl tycker/tänker om det, såhär ser det ut.

Före frukost:vassledrink
Frukost:250g kesella, 1 macka med jordnötssmör, 2äggvitor och ett glas mjölk.
Mellanmål:2-3matskedar jordnötssmör, 1 frukt och ett glas vatten
lunch: vad skolan serverar ( försöker få minst 50% protein)
Mellanmål: Kasein eller vassledrink

Före träning: 2skopor bcaa-xx
Direkt efter träning:2skopor bcaa-xx
30minuter efter träning: vassle och maltodextrin drink

1-2timmar efter träning: middag (minst 50% protein)
Mellanmål:vassledrink,2ägg, ett glas vatten
Kvällsmat: Kasein

Jag undrar hur långt upptag vassle samt Kasein har?
Tacksam för svar :)

Pjotor
2013-02-10, 21:02
Du äter tillräckligt, men jag föreslår mer frukt och grönt så att du inte blir hård i magen. Och jag hoppas att du utformar ditt träningsupplägg med samma omsorg...

Bikken
2013-02-10, 21:15
Du äter tillräckligt, men jag föreslår mer frukt och grönt så att du inte blir hård i magen. Och jag hoppas att du utformar ditt träningsupplägg med samma omsorg...

Jag tar animal pak istället för så mycket frukt och grönt men ska följa ditt råd och äta mer frukt. Givetvis så tränar jag seriöst och kör efter ett 6splits schema men återhämtningen är det viktigaste enligt mig

baggard
2013-02-10, 21:33
Tycker jag ser många som käkar på det där viset.

2 halvbra riktiga måltider. Knappt något grönt på tallriken, massa pasta/potatis/ris och sedan är resten bara massa skit. Proteinbars, vassle, eaa, lite kvarg här ett par äggvitor där.

Talar bara för mig själv när jag säger det men jag mår så sjukt mycket bättre av att äta åtminstone tre stycken rejäla måltider per dag. Mycket mer grönt i kosten. Får en helt annan typ av energi. Inte som när man käkat en låda pasta och man hamnar i den klassiska matkoman. Utan äter sig mätt på en hel del grönt, lite kolhydrater och en del protein. Fan vad gött man mår efteråt, redo att gå ut och arbeta igen.

Bikken
2013-02-10, 21:37
[QUOTE=baggard;6265281]Tycker jag ser många som käkar på det där viset.

2 halvbra riktiga måltider. Knappt något grönt på tallriken, massa pasta/potatis/ris och sedan är resten bara massa skit. Proteinbars, vassle, eaa, lite kvarg här ett par äggvitor där.

Talar bara för mig själv när jag säger det men jag mår så sjukt mycket bättre av att äta åtminstone tre stycken rejäla måltider per dag. Mycket mer grönt i kosten. Får en helt annan typ av energi. Inte som när man käkat en låda pasta och man hamnar i den klassiska matkoman. Utan äter sig mätt på en hel del grönt, lite kolhydrater och en del protein. Fan vad gött man mår efteråt, redo att gå ut och arbeta igen.[/quote

Hur ser en vanlig måltid ut för dig?

baggard
2013-02-10, 21:50
[QUOTE=baggard;6265281]Tycker jag ser många som käkar på det där viset.

2 halvbra riktiga måltider. Knappt något grönt på tallriken, massa pasta/potatis/ris och sedan är resten bara massa skit. Proteinbars, vassle, eaa, lite kvarg här ett par äggvitor där.

Talar bara för mig själv när jag säger det men jag mår så sjukt mycket bättre av att äta åtminstone tre stycken rejäla måltider per dag. Mycket mer grönt i kosten. Får en helt annan typ av energi. Inte som när man käkat en låda pasta och man hamnar i den klassiska matkoman. Utan äter sig mätt på en hel del grönt, lite kolhydrater och en del protein. Fan vad gött man mår efteråt, redo att gå ut och arbeta igen.[/quote

Hur ser en vanlig måltid ut för dig?

Senaste måltiden jag åt var:

Grytbytar, nötkött
Morötter
Rotselleri
Ingefära
Vitlök
Lök
Äggnudlar
Inte det bästa någonsin precis men fick med lite grönt.

Igår åt jag hemgjord broccolisoppa med lax.

Bikken
2013-02-10, 21:53
[QUOTE=Bikken;6265292]

Senaste måltiden jag åt var:

Grytbytar, nötkött
Morötter
Rotselleri
Ingefära
Vitlök
Lök
Äggnudlar
Inte det bästa någonsin precis men fick med lite grönt.

Igår åt jag hemgjord broccolisoppa med lax.

Fan vad gött! Ska börja äta mer grönt nu! Åt nyss ett äpple :)

Fredrik_S
2013-02-11, 01:45
Absolut minimum enligt mig är lika delar kolhydrater som protein(och det är alltså vid extremdeff). Gärna 2-4 gånger så mycket kolhydrater resten av tiden som protein om du vill ha en bra kraft att träna ordentligt med välfyllda glykogendepåer och vätsketryck i musklerna.

Fishtank
2013-02-11, 02:10
Ställer mig bakom Fredrik här.
Kolhydrater kan man aldrig få för mycket utav, varken under deff eller bulk.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

baggard
2013-02-11, 02:25
Ställer mig bakom Fredrik här.
Kolhydrater kan man aldrig få för mycket utav, varken under deff eller bulk.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Agree