handdator

Visa fullständig version : Ont på framsida underben under kondition


Björn S
2004-02-17, 20:47
jopp, som rubriken säger.
När jag kör kondition får jag skitont på framsidan av smalbenet. Jag vette fan vad det är, när jag väl börjat kuta kommer det efter typ 5 min.

Jag har provat med ett par olika skor, men det återkommer.....
När jag körde mitt förra konditionsblock för ett halvår sedan hade jag inga problem.

Any help is welcome.

Spiffy
2004-02-17, 20:57
Kan vara benhinneinflammation.
testa med sådana där vulcan värmeskydd eller vad de kallas.

Löjtnant Blank
2004-02-17, 22:39
Japp! Du har shin splints som det heter på engelska, och det är väldigt vanligt. Det går över med tiden. Jag har alltid samma problem när jag sätter igång med mina 3-mil-i-veckan framåt vårkanten. Ett par bra skor gör susen, tänk bara på att de slits och blir otjänliga med tiden. Du får nog ersätta dina löparskor minst en gång om året (beroende på hur många mil du springer, givetvis). Även skor som står oanvända tappar dämpningsförmåga efter några månader.

PS. Hur orkar du ge dig ut i löpspåret så här års? ;)

Björn S
2004-02-17, 22:43
oh, shin splints :-)
Får hoppas det går över snart då. och skall köpa nya skor snarast :-)

hehe, jofan, jag konditionerar ;) minst 3gånger i veckan efter gymnastikpassen ;) (gymnast ;))

Lite kondition är inte fel... och sålänge jag käkar som en buffel så är det lugnt med muskelökningarna ;)

du/ni känner inte till om det finns någon salva man kan smeta på som tar bort "smärtan" som man då kan smeta på innan man börjar kuta?

ey tack ey, haré!

Jax
2004-02-17, 22:56
Använd inte salva för att ta bort smärtan. Har du så ont ska du inte springa. Försökte själv träna bort min inflammation förra året. Jag har inga problem att springa om det gör lite ont och jag tyckte att jag skulle sluta veka mig och springa ändå. Det gick åt helvete. Började smärta i vaderna och tillslut gick det helt enkelt inte att springa. Var tvungen att vila i en månad.

Kolla denna tråden
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=19542&perpage=15&pagenumber=2

och denna för lite tips om hur du blir av med skiten.
http://www.puls.se/forums/thread.cfm?id=171433