handdator

Visa fullständig version : 10 weeks out....


Action
2004-02-17, 19:44
Tog dessa bilder i lördags morse... rätt tom i kroppen men nu börjar man ana vad som komma skall. För de som inte har koll på mig kan jag nämna att det är först när jag går väldigt lågt i fettprocent som det börjar se riktigt bra ut.. :D

10 veckor kvar alltså och det ska inte vara några problem att komma i riktigt bra form.

Action
2004-02-17, 19:45
Rygg

Action
2004-02-17, 19:46
Sida

Action
2004-02-17, 19:48
Sen efter jag tog bilderna så åt jag konstant i 3 timmar... Blev en frukost bestående av:

Röd Mjölk med oboy 1liter
2 rågmackor med solrosfrön med ost och skinka
3 pannkakor med sylt
6st hårda pepparkakor (farmors specialitet) med ost
Smågodis
Rejäl bit chokladtårta
Apelsinjuice
Estrellas Ostbollar
Risifrutti

Tog sen en ny bild... :D :D :D

Pecca
2004-02-17, 19:56
Har du tränat ben i år???:thumbup:

Såg ut som om baksida axlar o triceps ökat lite...!?

Action
2004-02-17, 19:59
Originally posted by Pecca
Har du tränat ben i år???:thumbup:

Såg ut som om baksida axlar o triceps ökat lite...!?

Killen har koll... :D

Jag har i år prioriterat ben, framförallt lårsvep va det jag va ute efter att få, dessutom baksida.

Sen har jag prioriterat triceps och axlar...

Så jag hoppas du har rätt i det du påpekar..

Pecca
2004-02-17, 20:08
ville bara vara snäll o säga det du ville höra... nej då ser bra ut.

Du förblir alltid en guest-star hos oss Disco-byggare...


fast det är synd att du ska vara så lång för då får jag inte klå dig på tävling;) :naughty:


:thumbup:

Crystal
2004-02-17, 20:11
Fin mage :angel:

Megatuttarna
2004-02-17, 20:30
Hahaha skön min på svull-bilden, ser ut som du käkat en människa och är stolt.

Action
2004-02-17, 20:32
Originally posted by Megatuttarna
Hahaha skön min på svull-bilden, ser ut som du käkat en människa och är stolt.

Hehe.. kändes väl som om ngn krypit in i magen.. typ 8:e månaden eller ngt.. Ja stolt e jag över min mage. Har en förmåga att kunna trycka ut den rätt mycket, vilket jag då gjorde på den bilden.....

Action
2004-02-17, 20:51
Originally posted by Kwon
Vicken vikt ligger du på i tävlingsform?

siktar på 85kg i år... vägde 92,5 på de översta bilderna

Castro
2004-02-17, 20:54
Du ser faktiskt ut att ha växt en del. Ser fram emot att se dig om 10 veckor, rejält mycket hårdare och med avsevärt bättre färg.

Lycka till på SM! :thumbup:

Kwon
2004-02-17, 20:55
Vicken vikt ligger du på i tävlingsform?

Action
2004-02-17, 20:56
Originally posted by Castro
Du ser faktiskt ut att ha växt en del. Ser fram emot att se dig om 10 veckor, rejält mycket hårdare och med avsevärt bättre färg.

Lycka till på SM! :thumbup:

Tack tack... tror inte jag växt speciellt mycket.. E i så fall benen, vilket jag hoppas gäller även när man är i tävlingsform...

Och hård kommer jag bli.. jag lovar dig.. :D

Och färgen den kommer lite senare.. nästa omgång kort kommer jag ha lite mer färg.. inledde med lite solarium i morse.. :MrT:

Action
2004-02-17, 20:59
Originally posted by Castro
Är det tatueringen som ger mig en synvilla eller är höger axel större än den vänstra?

Tror det är tatueringen som gör skillnaden.. Ser själv ingen skillnad i spegeln.. O det brukar inte vara ngn skillnad vid tävling heller... Lite skillnad kan det nog vara.. Alla e vi ju lite sneda.. :D

Castro
2004-02-17, 20:59
Är det tatueringen som ger mig en synvilla eller är höger axel större än den vänstra?

Castro
2004-02-17, 21:05
Originally posted by Action


Tror det är tatueringen som gör skillnaden.. Ser själv ingen skillnad i spegeln.. O det brukar inte vara ngn skillnad vid tävling heller... Lite skillnad kan det nog vara.. Alla e vi ju lite sneda.. :D

Joo det är sant. Även solen har fläckar. ;)

Kwon
2004-02-17, 21:19
Så vilken vikt ligger du på Action??

Ervin
2004-02-17, 21:29
Originally posted by Kwon
Så vilken vikt ligger du på Action??

och BF% om du vet det?

Action
2004-02-17, 21:33
Läs i tråden.. Skrev ju precis nyss upp min vikt... Fettprocent är alltid så svårt att mäta då det är individuellt...

Jag har mätt med kaliper.. hade för några veckor sedan 12%.. tappat en del sen dess.. på SM förra året hade jag ca 4%.. O det är underhudsfett mätt med kaliper... :)

Action
2004-02-17, 21:37
Originally posted by Kwon


Sorry var lite blind! :D
Ditt svar var två steg ovanför min fråga hehe

:thumbup:

Ja det är något skumt med Kolozzeum.. Svaren kommer inte i rätt ordning...

Kwon
2004-02-17, 21:40
Originally posted by Action
Läs i tråden.. Skrev ju precis nyss upp min vikt... Fettprocent är alltid så svårt att mäta då det är individuellt...

Jag har mätt med kaliper.. hade för några veckor sedan 12%.. tappat en del sen dess.. på SM förra året hade jag ca 4%.. O det är underhudsfett mätt med kaliper... :)

Sorry var lite blind! :D
Ditt svar var två steg ovanför min fråga hehe

:thumbup:

Castro
2004-02-17, 22:26
Hur gör du med kolhydratsladdning och så inför tävling? Det borde vara väldigt viktigt att få bra tryck och så när man skall tävla i AF eller är den där extra vikten till besvär vid chins och dips?

Action
2004-02-17, 22:44
Originally posted by Castro
Hur gör du med kolhydratsladdning och så inför tävling? Det borde vara väldigt viktigt att få bra tryck och så när man skall tävla i AF eller är den där extra vikten till besvär vid chins och dips?

Laddar med så mycket kolhydrater som möjligt... Dels för att inte se kantig ut, samt dessutom för att orka med hela dagen så krävs det en rejäl laddning. Tar rätt hårt på krafterna en tävlingsdag. Så jag trot det är viktigare att vara fullt laddad med kolhydrater och få det där extra kilot istället.

PeterJ
2004-02-17, 22:51
Börjar arta sig det här. Dina ben har växt noterbart, förbättring av symmetrin. Det blir nog riktigt bra det där. Hoppas din axel håller så att du kan kötta på i momenten

Action
2004-02-17, 22:57
Originally posted by PeterJ
Börjar arta sig det här. Dina ben har växt noterbart, förbättring av symmetrin. Det blir nog riktigt bra det där. Hoppas din axel håller så att du kan kötta på i momenten

Tack Peter.. jo symmetrin är förbättrad.. O det momentet gikc ju bra redan förra året, så det är bara att hoppas att domarna gillar mig även i år...

Ja axeln e ett helvete.. dipsen är inga problem, bara o ösa järnet. Men chinsen går inget vidare. Gör massor med chins när axeln är hel.. Men när det gör ont tar det stopp. Kommer iaf se till att inte ha ont eller ha problem på SM, även om det skulle innebära 2-3 veckors vila från chins precis före SM...

AnderssoN
2004-02-18, 21:06
Ouch, vilken bra rygg du har. Och låren ser skitbra ut de också. Kanske armarna är lite mindre än resten...

shirunai
2004-02-18, 21:52
Originally posted by Action


Killen har koll... :D

Jag har i år prioriterat ben, framförallt lårsvep va det jag va ute efter att få, dessutom baksida.

Sen har jag prioriterat triceps och axlar...

Så jag hoppas du har rätt i det du påpekar..

Tänkte du öka framsida lår överhuvudtaget, eller bara lårsvepet?
hur prioriterar man lårsvep?

Action
2004-02-19, 06:23
Originally posted by shirunai


Tänkte du öka framsida lår överhuvudtaget, eller bara lårsvepet?
hur prioriterar man lårsvep?

Går inte rent anatomiskt att prioritera/prickskjuta svepet. Men jag har hoppats på att min benprioritering ska innebära bättre svep. Tycker att jag lyckats med det också.

Kört en specialövning och även varierat fötternas position i benpressen. Försök måste man iaf.. :D

Action
2004-02-19, 06:26
Originally posted by AnderssoN
Ouch, vilken bra rygg du har. Och låren ser skitbra ut de också. Kanske armarna är lite mindre än resten...

Armarna blir inte mindre under min diet vilket gör att de kan se små ut inledningsvis, men inte när jag är färdigdietad. Ligger hela tiden runt 45. Får se om jag lyckas ha 45 i år också då jag inte kan köra lika mycket chins, Mina biceps verkar gilla mängdträningen chins..

shirunai
2004-02-19, 07:44
Originally posted by Action


Går inte rent anatomiskt att prioritera/prickskjuta svepet. Men jag har hoppats på att min benprioritering ska innebära bättre svep. Tycker att jag lyckats med det också.

Kört en specialövning och även varierat fötternas position i benpressen. Försök måste man iaf.. :D

Jo tack jag vet, ville bara provocera fram en diskus, om du inte hade kunskapen om anatomin, för det lät som du kunde prickskjuta :D ville bara testa dina kunskaperl, för tönterna på exhalemag får inte in det i skallen :D

rossi
2004-02-19, 17:34
Som vanligt mats... diggar vi din offseason-mage :hbang: