handdator

Visa fullständig version : Betala med SEQR


Sparven från Minsk
2013-02-09, 14:12
Upptäckte en sådan där mönster streckkod på mitt lokala Willys igår. Tog hem en broschyr och tydligen kan man betala med mobilen i affären nu :-)
En app man laddar hem sen scannar in koden i kassan och betalningen kommer i form av en faktura i slutet av månaden. Måste dock skapa ett konto hos företaget som skickar ut fakturan vilket känns sådär.

Någon som testat denna tjänsten innan och varför vore detta smidigare än att betala direkt med kortet i kassan?

Amfksp
2013-02-09, 14:30
Jag har använt det sedan det kom, främst pga att jag gillar ny teknik, att kvittona sparas i mobilen och att jag ogillar att storbankerna tjänar miljarder genom kortföretagen.
Funkar skitbra, avgiftsfri faktura en gång i månaden är inget problem.

Sparven från Minsk
2013-02-09, 14:38
Jag har använt det sedan det kom, främst pga att jag gillar ny teknik, att kvittona sparas i mobilen och att jag ogillar att storbankerna tjänar miljarder genom kortföretagen.
Funkar skitbra, avgiftsfri faktura en gång i månaden är inget problem.

Är sugen att testa en månad och se hur det fungerar faktiskt. :-)

Amfksp
2013-02-09, 14:52
Gör så, har du bankid i mobilen tar det 5 min innan du kan handla, annars får du vänta 1-2 vardagar på en kod hem.

Sparven från Minsk
2013-02-09, 15:39
Gör så, har du bankid i mobilen tar det 5 min innan du kan handla, annars får du vänta 1-2 vardagar på en kod hem.

Klart man har Bankid ;)

Frågan är om MyWallet kommer att dyka upp i matvarubutiker nu under året med...