handdator

Visa fullständig version : Taking breaks from Pre-Workouts?


DJJOHANSSON
2013-02-09, 13:21
uDtl146nRMk


Åsikter på detta?


Tar ni pauser?


Vad tjänar man på att ha perioder utan pwo?


Jag har tagit det non-stop i 2 år skulle jag tro.

Rikard Jansson
2013-02-09, 13:22
Ja, det är nice. Förr i tiden, när jag var ung, kunde man varva PWO's med DMAA i men inget koffein med PWO's som har koffein men inget DMAA så slapp man uppehållet men fick tillbaka känsligheten.

LillisJ
2013-02-09, 13:24
Ovärt att inte ta pauser. Effekten försvinner, man blir beroende, således tar man större doser och kan inte träna utan det.

Talar från egen erfarenhet. :smash:

Kischen
2013-02-09, 14:39
Jag tar alltid samma mängd. Är inte ute efter att stimma runt halvhög.

AronP
2013-02-11, 11:05
Paus från stim under bulk utom enstaka tillfällen då jag är rejält sänkt, då har du carbs för energi. Sparar det till diet istället. Pump används dock året runt.

Jag tror att stim stressar systemet onödigt mycket, det är en del konstiga saker nedslängda i många produkter som vi inte vet i längden. Det skapar ett behov och du har svårare att träna utan.

benya
2013-02-11, 11:12
Jag tar alltid samma mängd. Är inte ute efter att stimma runt halvhög.



Samma här, samma mängd och ganska låga doser jämfört med många andra. Och 2-3 ggr/veckan i genomsnit med break när man åker på semester 3-4ggr per år.

PureWhey
2013-02-11, 12:00
Kör även jag samma mängd oftast om jag inte känner mig lite extra trött, alltid pwo utan kolhydrater.

Ondskapelsen
2013-02-11, 19:49
Är det verkligen menat att man ska använda PWO före varje pass..?

...just asking...

Mouline
2013-02-11, 21:35
Paus från stim under bulk utom enstaka tillfällen då jag är rejält sänkt, då har du carbs för energi. Sparar det till diet istället. Pump används dock året runt.

Jag tror att stim stressar systemet onödigt mycket, det är en del konstiga saker nedslängda i många produkter som vi inte vet i längden. Det skapar ett behov och du har svårare att träna utan.

Kan du nämna några produkter utan stim? :)

Doggeh
2013-02-11, 21:40
Jag vill tro att det inte är särskilt nyttigt i längden att "stressa" kroppen inför varje träningspass. Kortisolnivåerna lär väl ändå bli påverkade till det sämre och det är ju ingen höjdare.

Jag tar bara PWO om jag verkligen behöver det och då är det oftast koffeintabletter. Sömnen är i alla fall bättre utan stim.

Mollestam
2013-02-11, 22:49
Är det verkligen menat att man ska använda PWO före varje pass..?

...just asking...

This.

Känns som en sjuk hysteri i mina ögon.

Fartman
2013-02-11, 23:53
Jag har lagt ner PWO sen ett par månader tillbaka. Började kännas rejält osunt att man var "tvungen" att ta sig en häxbrygd med "lite allt möjligt" innan passen för att piggna till. Sen så tränar jag ofta sent och har problem med min dygnsrytm så det kanske inte är så bra att dra i sig en massa koffein på kvällskvisten om man vill sluta sitta uppe hela nätterna.
Jag tror nog att som vissa redan är inne på att man nog bör begränsa sig till periodvis eller bara vid vissa pass.

Sniggel
2013-02-12, 01:49
This.

Känns som en sjuk hysteri i mina ögon.

+1

Attityden mot det här har verkligen förändrats snabbt de senaste 10 åren.
T om kreatin höjde folk ögonbrynen åt förr. Nu är PWO något som är "standard" när det gäller att vara fysiskt aktiv. Vi kommer att få en generation stim-junkies förr eller senare om det fortsätter i samma takt :P

nitz
2013-02-12, 01:55
+1

attityden mot det här har verkligen förändrats snabbt de senaste 10 åren.
T om kreatin höjde folk ögonbrynen åt förr. Nu är pwo något som är "standard" när det gäller att vara fysiskt aktiv. Vi kommer att få en generation stim-junkies förr eller senare om det fortsätter i samma takt :p
+2

Sheogorath
2013-02-12, 06:54
+1

Attityden mot det här har verkligen förändrats snabbt de senaste 10 åren.
T om kreatin höjde folk ögonbrynen åt förr. Nu är PWO något som är "standard" när det gäller att vara fysiskt aktiv. Vi kommer att få en generation stim-junkies förr eller senare om det fortsätter i samma takt :P

+3

När preparaten kom i små genomskinliga påsar med röd zip-line kallades det "Internetdroger" och brukarna höll sig väsentligen till Flashbacks bakvatten. Nu stoppas motsvarande preparat i flashiga burkar tillsammans med färg- och smakämnen och kallas för "PWO", och bruket har normaliserats fullständigt.

Latissimus Dorsi
2013-02-12, 07:30
+3

När preparaten kom i små genomskinliga påsar med röd zip-line kallades det "Internetdroger" och brukarna höll sig väsentligen till Flashbacks bakvatten. Nu stoppas motsvarande preparat i flashiga burkar tillsammans med färg- och smakämnen och kallas för "PWO", och bruket har normaliserats fullständigt.

Så himla rätt, visst faaan är det så....

AronP
2013-02-12, 08:26
Kan du nämna några produkter utan stim? :)
På rak arm tested agamitine, pump'n'go och massbuilder.

z_bumbi
2013-02-12, 09:50
Jag är inte förvånad men med min bakgrund där de flesta snarare måste hålla igen än att träna för fullt så känns det underligt att man måste pressa kroppen mer genom att ta saker som piggar upp och ökar uthålligheten. Att få sämre sömn och dessutom förlänga återhämtningstiden genom att kunna träna mer varje pass känns inte direkt som ett bra sätt att få resultat.
Är man trött varje pass så gör man något fel och det kanske är så att träningen måste justeras eller att man måste fokusera på återhämtningen istället för att öka stressen. Ett första tips kan vara att sluta använda något uppiggande och se om man blir piggare men också helt enkelt träna efter vad kroppen klarar av. Är man inte återhämtad mellan passen så se till att bli det under en period, ffa om man "bara" tränar för skojs skull.

fenzyn
2013-02-12, 14:45
Jag har tränat seriöst i 4 år och allt är tack vare pwo. Det var inte fören jag började med pwo som min träning blev på allvar och jag började få resultat.

När jag började använda jack3d så längtade jag verkligen efter nästkommande dag då jag fick vakna på nytt, ta pwo och sätta mig och vänta på effekten för att sedan träna. Förmodligen längtade jag mer efter pwon än själva träningen men när jag väl hade tagit pwon så kände jag mig tvungen att träna.

Tillslut tränade jag 7 dar i veckan bara för att jag så gärna ville ha min pwo varje morgon och jag tog aldrig nånsin några uppehåll.

Förmodligen låter det här helt sjukt för dom flesta men ärligt talat är jag jättetacksam för att pwos finns, för utan det hade jag förmodligen aldrig börjat träna seriöst eller tärnat överhuvudtaget.
Dock är jag mycket väl medveten om alla negativa effekter det kan ge och har gett mig.

Min slutpunkt: Det är bättre att träna med pwo än att inte träna alls.

AronP
2013-02-12, 14:51
Jag har tränat seriöst i 4 år och allt är tack vare pwo. Det var inte fören jag började med pwo som min träning blev på allvar och jag började få resultat.

När jag började använda jack3d så längtade jag verkligen efter nästkommande dag då jag fick vakna på nytt, ta pwo och sätta mig och vänta på effekten för att sedan träna. Förmodligen längtade jag mer efter pwon än själva träningen men när jag väl hade tagit pwon så kände jag mig tvungen att träna.

Tillslut tränade jag 7 dar i veckan bara för att jag så gärna ville ha min pwo varje morgon och jag tog aldrig nånsin några uppehåll.

Förmodligen låter det här helt sjukt för dom flesta men ärligt talat är jag jättetacksam för att pwos finns, för utan det hade jag förmodligen aldrig börjat träna seriöst eller tärnat överhuvudtaget.
Dock är jag mycket väl medveten om alla negativa effekter det kan ge och har gett mig.

Min slutpunkt: Det är bättre att träna med pwo än att inte träna alls.
Så du är en junkie som bara väntar på nästa fix och försvarar det med att du tränar också?

fenzyn
2013-02-12, 15:00
Så du är en junkie som bara väntar på nästa fix och försvarar det med att du tränar också?

Tog du illa upp av nånting jag skrev?

AronP
2013-02-12, 15:03
Tog du illa upp av nånting jag skrev?
Nej det kan jag inte påstå, var man är beredd att göra vad han vill med sin kropp. Jag försökte bara se nykter på din beskrivning och du bör kanske fundera på ditt (miss)bruk, vilket du poängterar rätt så bra själv.
Förmodligen längtade jag mer efter pwon än själva träningen

Och det visar väl lite på hur illa pwo är egentligen.

Om vi frågar såhär, hade du kunnat sluta helt och hållet imorgon?

zeusden1
2013-02-12, 15:16
Håller med AronP. Det framstår som att du egentligen är beroende av stimulanter och döljer det bakom att du tränar. Hade du varit lika öppen med ditt bruk av PWO om det rörde sig om någon olaglig substans, typ efedrin eller amfetamin? Sett till effekt, dock lägre från lagliga PWOr, så används de på samma sätt.

Niwah
2013-02-12, 15:23
Min PWO-fria period startar nu.

AronP
2013-02-12, 15:28
Sett till effekt, dock lägre från lagliga PWOr, så används de på samma sätt.

Skulle vilja påstå att vissa PWOr är starkare än efedrin.




Min PWO-fria period startar nu.

Haha bra det :thumbup:

fenzyn
2013-02-12, 15:30
Nej det kan jag inte påstå, var man är beredd att göra vad han vill med sin kropp. Jag försökte bara se nykter på din beskrivning och du bör kanske fundera på ditt (miss)bruk, vilket du poängterar rätt så bra själv.


Och det visar väl lite på hur illa pwo är egentligen.

Om vi frågar såhär, hade du kunnat sluta helt och hållet imorgon?

Som sagt, jag är väl medveten om konsekvenserna jag tagit av det och jag förnekar inte att jag är beroende av det för det är jag definitivt. Dock anser jag att de positiva effekterna överväger de negativa effekterna.

Allt det positiva jag tjänat av pwos har gjort det mer än värdt. Jag har lidit av djupa depressioner sedan 10 år och träningen är det som lättat och gjort att jag mått bättre genom bättre fysik, bättre självkänsla, endorfiner, mål som jag kan sätta upp och sträva efter och känna lycka av i träningen etc etc.

Allt detta har jag att tacka pwo för, eftersom jag aldrig skulle kunnat klara av att börja träna utan det.

Idag skulle jag säkerligen fortsätta träna även om jag inte hade tillgång av pwo eftersom träningen har blivit en livsstil för mig. Jag skulle kunna sluta med pwo om det fanns skäl till det, (idag mår jag bättre psykiskt och har saker som tar upp min tid under dagarna och jag har absolut inte lika stort behov av pwo).
Jag använder det dock fortfarande eftersom jag fortfarande anser att de positiva effekterna överväger de negativa effekterna på mig. Jag använder det dock i mindre mängder och använder bara stims som jag vet hur de påverkar mig.


Hade jag inte börjat med pwo hade jag inte börjat träna och då hade jag definitivt mått mycket sämre än vad jag gör nu.

zeusden1
2013-02-12, 15:41
Som sagt, jag är väl medveten om konsekvenserna jag tagit av det och jag förnekar inte att jag är beroende av det för det är jag definitivt. Dock anser jag att de positiva effekterna överväger de negativa effekterna.

Allt det positiva jag tjänat av pwos har gjort det mer än värdt. Jag har lidit av djupa depressioner sedan 10 år och träningen är det som lättat och gjort att jag mått bättre genom bättre fysik, bättre självkänsla, endorfiner, mål som jag kan sätta upp och sträva efter och känna lycka av i träningen etc etc.

Allt detta har jag att tacka pwo för, eftersom jag aldrig skulle kunnat klara av att börja träna utan det.

Idag skulle jag säkerligen fortsätta träna även om jag inte hade tillgång av pwo eftersom träningen har blivit en livsstil för mig. Jag skulle kunna sluta med pwo om det fanns skäl till det, (idag mår jag bättre psykiskt och har saker som tar upp min tid under dagarna och jag har absolut inte lika stort behov av pwo).
Jag använder det dock fortfarande eftersom jag fortfarande anser att de positiva effekterna överväger de negativa effekterna på mig. Jag använder det dock i mindre mängder och använder bara stims som jag vet hur de påverkar mig.


Hade jag inte börjat med pwo hade jag inte börjat träna och då hade jag definitivt mått mycket sämre än vad jag gör nu.

Samma tänk använder "vanliga" missbrukare. Exempel; heroinister - att må bra av en fix överväger allt, inklusive smutsiga sprutor.
Fundera över det. Kortsiktiga må-bra-känslor kan bli långsiktiga må-dåligt-känslor. Jämför med de som preppar - de mår bra under tiden de kurar men då de "går av" mår de sämre. Varför inte bara preppa alltid då? Det är inte hållbart i längden, sett till hälsoeffekter.
Alkolister mår bra när de är fulla, men trots att de mår bra kommer kroppen tillslut inte göra det.

fenzyn
2013-02-12, 15:55
Samma tänk använder "vanliga" missbrukare. Exempel; heroinister - att må bra av en fix överväger allt, inklusive smutsiga sprutor.
Fundera över det. Kortsiktiga må-bra-känslor kan bli långsiktiga må-dåligt-känslor. Jämför med de som preppar - de mår bra under tiden de kurar men då de "går av" mår de sämre. Varför inte bara preppa alltid då? Det är inte hållbart i längden, sett till hälsoeffekter.
Alkolister mår bra när de är fulla, men trots att de mår bra kommer kroppen tillslut inte göra det.

Dom kanske har samma tänk men jag förstår inte varför du ska jämföra med heroinister, alkoholister etc då det är väldigt, väldigt stora skillnader. Pwo-beroende lutar nog mycket mer åt samma håll som kaffeinister som inte orkar med dagen överhuvudtaget utan sin fix. Så jag skulle inte säga att jag är så "junkie" ändå, positiva effekterna och negativa effekterna är snarlika beroende på vad man använder för pwo. Kallar vi kaffedrickare för junkies?

zeusden1
2013-02-12, 17:26
Dom kanske har samma tänk men jag förstår inte varför du ska jämföra med heroinister, alkoholister etc då det är väldigt, väldigt stora skillnader. Pwo-beroende lutar nog mycket mer åt samma håll som kaffeinister som inte orkar med dagen överhuvudtaget utan sin fix. Så jag skulle inte säga att jag är så "junkie" ändå, positiva effekterna och negativa effekterna är snarlika beroende på vad man använder för pwo. Kallar vi kaffedrickare för junkies?

Samma tanke kan absolut appliceras. Det är tänket med "jag mår bra när jag tar det, men jag kan sluta när jag vill" som gör att din "ursäkt" för varför du tagit PWO i flertalet år är högst jämförbart med missbrukare av tunga droger.
Nu vet jag inte vilka PWOs du använder men de är med större sannolikhet mer påfrestande för hälsan vid kontinuerligt användande än vad kaffe är. Fast visst, kaffedrickare är ju beroende av kaffe så de kan faktiskt kallas för junkies.

someuser
2013-02-12, 19:40
[QUOTE=AronP;6268835]Skulle vilja påstå att vissa PWOr är starkare än efedrin.

+1 på detta.

Här kommer mina 5 cent på PWOS. Personligen använder jag inte PWO längre då jag tycker man får fokus på annat än träning.
Det går givetvis inte dra alla PWOs över en kant, men i samband med träning bör man ska kunna motivera sig enbart med träningen i sig. På sin höjd kanske det kan vara lämpligt med en kopp kaffe innan, de dagarna man är extra trött.

Däremot finns det nog andra användningsområden för PWOs, jag säger inte att det gäller för alla, men är det någon mer än jag som tror att det för vissa personer, kan vara hälsosammare med 3 skopor craze och en helkväll med vatten, än 10-15öl alt en 70is vodka och supermeny på McDonalds? Om ni förstår min tanke..

*popcorn* ;)

Ajsomfan
2013-02-12, 21:14
Tar aldrig pwo. Prövat jacked och craze, inget för mig.

Skulle vilja påstå att vissa PWOr är starkare än

Vilka då?

AronP
2013-02-13, 08:49
Vilka då?
Jacked (gamla och nya), fucked up, craze (även om du inte får någon direkt smäll av den så tror jag den totala effekten är bättre), napalm för att nämna några, går säkert att droppa betydligt fler. Vidare skulle jag tror, utan något alls att stå på, att pulsen ökar mer av dessa PWOer än av effe, lägg då till att effe inte ger samma krasch som tidigare nämnda. Dock är väl tillvänjningen vid effe snabbare än vid PWOer samt du får en bättre effektökning av att öka dosen effe än vad du får av att öka mängden PWO.

Men nu är effe förbjudet (konstigt nog i relation till PWO imo) så det är svårt att jämföra.

Morty
2013-02-13, 09:52
Kör ibland med 4-7 dagar med minmalt koffeinintag. Nollar nästan även kaffe.

När man sedan börjar med koffein (pwo tar jag 1-2 gånger/månad) igen är det riktigt najs.