handdator

Visa fullständig version : Hur många procent får man upp när man spyr?


mallis
2013-02-08, 20:52
Om man spyr upp maten hur mycket procent kommer upp? Är det hälften av alla kalorier? Är sjuk just nu och spyr.

gratefuldead
2013-02-08, 20:53
Varför fasen undrar du det? Sluta ställ massa konstiga frågor hela tiden. Det är oroväckande.

en stor stark
2013-02-08, 20:55
Hmm, det beror ju på några saker. Men det är nog inget du behöver oroa dig. Du ska inte spy upp medvetet, och om du spytt nu p.g.a. illamående (alltså engångstillfälle) så är det ingen big deal. Ät lite mer om du känner att magen klarar av det.

LarsLasr
2013-02-08, 21:02
Du borde ta kontakt med någon som kan hjälpa dig med din syn på kost träning och hälsa, aldrig någonsin varit med om att en person som är magsjuk(om det nu är det eller bara fingrar i halsen) undrar över kalorimängden i sin spya. :)

Fishtank
2013-02-08, 21:11
Ska vi behandla det som ett individuellt fall så har det ju varit ett par trådar om hur mycket mindre kroppen tar upp när man har magsjuka förut.
Konsensus i dessa trådar brukar vara att ingen vet då det finns så många faktorer.

Är det fingrar i halsen så söker hjälp.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Ondskapelsen
2013-02-08, 21:20
Beror helt på hur mycket du kräks upp såklart. Om jag lägger en kort illamående-spya så är det en sak. Om jag är magsjuk och kräks i 2 dagar i sträck så är det en helt annan. Men det är lite av en icke-fråga, är man sjuk så är man och sånt är livet.

spas
2013-02-08, 21:24
Du borde nog ta och fundera över din relation till mat. Många av dina inlägg känns riktigt olustiga.

I all välmening

Wzup2u
2013-02-08, 21:25
bup

d1anny2
2013-02-08, 21:46
Saken är att kräkandets effekt avtar väldigt fort. Inte haft problemet själv men har en bekant som länge höll på med det. Hur som helst så överskattar man mängden energi man får ur sig. Alltså dubbelt lönlöst. Men det hjälper kanske föga om man känner att man måste.

Är övertygad om inget jag säger här kommer påverka en eventuell matmissbrukare nämnvärt. Men min bekant har berättat att "den gamle vännen bulimi" inte är saknad. Så det är big win att sluta. Tar bara lite tid. Vilket vi har massor av.
Peace