handdator

Visa fullständig version : Hur dricker/äter ni proteinpulver?


Sandra81
2013-02-08, 12:15
Jag tycker verkligen dom är jätteäckliga.. har provat vanilj och jordgubb men tycker bara de smakar kemiskt å för sött osv sen mår man illa ett tag efteråt.. Någon som har nått bra tips vad man kan blanda det med så det smakar mindre/bättre eller är det bara att hålla för näsan å dricka? jag brukar blanda med naturell yoghurt eller mjölk.

Gober
2013-02-08, 12:23
Du säger vanilj och choklad, men hur många märken och sorter har du testat? Det skiljer ju enormt mycket.

Sandra81
2013-02-08, 12:45
Du säger vanilj och choklad, men hur många märken och sorter har du testat? Det skiljer ju enormt mycket.

Just nu är det perellis jordgubb.. innan det var de nått killmärke med massa body builders på (minns inte namnet).

vicarious
2013-02-08, 12:59
Jag tycker de märken jag använder är goda att både dricka och äta som pudding osv. Kör uteslutande på Body Science.

Dodel
2013-02-08, 13:22
Har du provat med chokladsmak det brukar oftast smaka ganska bra/naturligt :)

Jeml
2013-02-08, 13:30
Fitnessgurus smaker är riktigt goda, speciellt vit choklad med jordgubb. se till att vätskan är iskall. lägg i isbitar om du vill.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Gober
2013-02-08, 13:39
Choklad brukar vara ett säkert kort, vanilj är ofta äckligt i de flesta märke (tycker jag). Testa choklad och blanda med mjölk. Kolla lite i tråden med proteinrecensioner och se vilka folk gillar.

Chrbo
2013-02-08, 13:40
Jag har inte smakat något protein med jordgubbssmak som är okej så däri kan ditt problem ligga. Vanilj brukar kunna vara lite förrädiska också, svårare att blanda till en god protteshake med vaniljsmak än choklad.

Noppe
2013-02-08, 13:40
Hur länge har du hållt på att dricka proteinpulver?
Finns ju massor av saker man kan göra.

Är man extremt känslig kan man ju skaffa sig en blender och blanda med massa gott?

I början tyckte jag det smakade bläää, blandade med mjölk och lite isbitar.
Efter ett tag så vänjer man sig, nu kör jag bara vatten.

Sandra81
2013-02-08, 13:41
Choklad brukar vara ett säkert kort, vanilj är ofta äckligt i de flesta märke (tycker jag). Testa choklad och blanda med mjölk. Kolla lite i tråden med proteinrecensioner och se vilka folk gillar.

Ja suck.. nu är det ju så att jag har typ 1 kg av det här och får väl försöka få i mig det endå får ta mindre pulver kanske så det inte blir så överdrivet sött. Ska testa choklad nästa gång. pirellei har även kaffe latte smak kanske också är okej?

Jeml
2013-02-08, 13:43
Ja suck.. nu är det ju så att jag har typ 1 kg av det här och får väl försöka få i mig det endå får ta mindre pulver kanske så det inte blir så överdrivet sött. Ska testa choklad nästa gång. pirellei har även kaffe latte smak kanske också är okej?

Fitnessgurus cappucino var helt okay så hennes kaffe smak kanske är drt också.

frågan är ju varför det verkar som du prompt ska ha hennes märke? bara för det är pirellei eller..?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Sandra81
2013-02-08, 13:53
Fitnessgurus cappucino var helt okay så hennes kaffe smak kanske är drt också.

frågan är ju varför det verkar som du prompt ska ha hennes märke? bara för det är pirellei eller..?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

nej? bara för att de blev så..

MrLomax
2013-02-08, 13:54
Fitnessgurus smaker är riktigt goda, speciellt vit choklad med jordgubb. se till att vätskan är iskall. lägg i isbitar om du vill.This!
Jag lägger min i frysen en 1-2 timmar och när jag är klar med träningen är shaken så där lagom kall och god.

Jag kör med Whey Fx från Gym Varu Huset (medveten särskrivning) tillsammans med minimjölk. Choklad och blåbär är favoriterna.

Sandra81
2013-02-08, 14:35
This!
Jag lägger min i frysen en 1-2 timmar och när jag är klar med träningen är shaken så där lagom kall och god.

Jag kör med Whey Fx från Gym Varu Huset (medveten särskrivning) tillsammans med minimjölk. Choklad och blåbär är favoriterna.

blåbär låter gott :)

Pepz
2013-02-08, 14:50
pirellis protein
"Fit & Smart Protein by Charlotte Perrelli är ett gott och högkvalitativt proteintillskott speciellt utvecklat för aktiva kvinnor. "
redan där ska man ju dra öronen åt sig

innehåll mjölkproteinkoncentrat och vassleisolat

och så tar man 210spänn för 900g


köp vanligt vassle för typ 150kr/kg istället.
satsa på fx eller body science

Sandra81
2013-02-08, 15:10
pirellis protein
"Fit & Smart Protein by Charlotte Perrelli är ett gott och högkvalitativt proteintillskott speciellt utvecklat för aktiva kvinnor. "
redan där ska man ju dra öronen åt sig

innehåll mjölkproteinkoncentrat och vassleisolat

och så tar man 210spänn för 900g


köp vanligt vassle för typ 150kr/kg istället.
satsa på fx eller body science

Alltså pengarmässigt bryr jag mig inte så mycket om skillnaderna. men vad det är i dom är väl viktigare isf. jag kan ingenting om alla dessa pulver så impulsköpte något bara.
Är det bra för tjejer och dricka pulver som är tillverkat för killar då?

Pepz
2013-02-08, 15:11
Är det bra för tjejer och dricka pulver som är tillverkat för killar då?

det är ingen som helst skillnad förutom på förpackningen. :smash:

perellis pulver är kaseinbaserat (helmjölksprotein)

vassle är ofta godare

Sandra81
2013-02-08, 15:29
det är ingen som helst skillnad förutom på förpackningen. :smash:

perellis pulver är kaseinbaserat (helmjölksprotein)

vassle är ofta godare

okej.. haha ja inte fan vet jag :) psykologiskt antar jag eftersom förpackningarna ser så "manliga" ut. ungefär som att man skulle använda axe duchgel när man duschar trots att de är samma "produkter i" (förutom parfymen) .

ska beställa den där scinece eller va den hette nästa gång så får jag väl försöka trycka i mig den här tillsvidare.

Tack!

Adama
2013-02-08, 15:36
Body Science eller Dahlblads förpackningar har inte några byggarbilder på sina. Bara text som beskriver innehållet. Tycker båda hör till de godare pulvrena man kan välja.

För egen del väljer jag hellre de märken som har minimalistisk framtoning och inte framhäver så mycket byggardynga.

Nodan
2013-02-08, 15:37
Jag tycker verkligen dom är jätteäckliga.. har provat vanilj och jordgubb men tycker bara de smakar kemiskt å för sött osv sen mår man illa ett tag efteråt.. Någon som har nått bra tips vad man kan blanda det med så det smakar mindre/bättre eller är det bara att hålla för näsan å dricka? jag brukar blanda med naturell yoghurt eller mjölk.

Just det problemet har jag också börjat få mer och mer. Har testat olika sorters protein och blandat med vatten eller mjölk, men blir samma sak med alla :confused:

Sandra81
2013-02-08, 15:44
Just det problemet har jag också börjat få mer och mer. Har testat olika sorters protein och blandat med vatten eller mjölk, men blir samma sak med alla :confused:

Ja verkligen det är skitjobbigt räcker med några klunkar bara så mår man illa å känner sig konstig i magen.. jag hade en tanke på att de var laktosen som gör det att det är för koncentrerat? men det skulle ju inte ske så snabbt isf kan man tycka.. kanske det skulle bli bättre med den där soya proteinet. soy-pro eller vad den hette.

vilka har du testat?

strikt
2013-02-08, 16:32
Testa att göra filmjölks konsistens i en bunke, ställ i kylen 15-20 min så den blir kall.

Svep sedan allt rätt snabbt, fundera inte så mycket på smaken. Man vänjer sig.

ChrisDEFC
2013-02-08, 16:54
body science päronsplit. Om du inte gillar det så gillar du inte livet...

Illamående och exempelvis uppblåst mage kan bero på mjölken. Testa att blanda med vatten (även om det är äckligare) och se om problemet kvarstår.

tlk
2013-02-08, 16:57
För sött? Köp naturell smak utan sötning.

Nodan
2013-02-08, 16:58
Ja verkligen det är skitjobbigt räcker med några klunkar bara så mår man illa å känner sig konstig i magen.. jag hade en tanke på att de var laktosen som gör det att det är för koncentrerat? men det skulle ju inte ske så snabbt isf kan man tycka.. kanske det skulle bli bättre med den där soya proteinet. soy-pro eller vad den hette.

vilka har du testat?

Är du laktosintolerant?
Det är inte jag, men har en krångel mage och får lätt magkatarr osv.

Jag har testat väldigt många märken under flera år, både vassle och kasein. Men faktiskt inte soya eller äggprotein, kanske kan vara värt ett test.
Blir inte illamående om jag blandar med annat tex gör smoothie med bär och havregryn men bara pulver och vätska funkar inte. Konstigt.

spas
2013-02-08, 17:06
body science päronsplit. Om du inte gillar det så gillar du inte livet...

Illamående och exempelvis uppblåst mage kan bero på mjölken. Testa att blanda med vatten (även om det är äckligare) och se om problemet kvarstår.

Ord, som balsam för själen med FX kaffelatte variant som klar tvåa.

Mollestam
2013-02-08, 17:40
Dricker alltid vassle med vatten, de godaste märkena i min mening är BS och Fitnessguru.
Kasein brukar jag fluffa, blir så tjockt att dricka det, där är Sloow med smaken blåbär/vanilj min favorit.

KycklingBen
2013-02-08, 20:26
Under bulk kör dricker jag väldigt sällan proteinshakes om jag inte kommit över någon godare variant, köper ofta när det är rabatter osv.

Dock är en favorit, "vilket fungerar med vilket choklad proteinpulver som helst"
Att blanda havregryn med mjölk. Låta det stå ett tag så det i princip blir som kall gröt fast lite vattnigare i konsistensen.
Därefter blanda i proteinen och kakao efter smak.
Kör in valfri mängd banan i ugnen, kör på grill tills de blir gyllenbrunt. Mosa i "grötröran" tillsammans med jordnötssmör...... MUMMS "KALORIER JA" MUMMS

Sandra81
2013-02-08, 20:34
Är du laktosintolerant?
Det är inte jag, men har en krångel mage och får lätt magkatarr osv.

Jag har testat väldigt många märken under flera år, både vassle och kasein. Men faktiskt inte soya eller äggprotein, kanske kan vara värt ett test.
Blir inte illamående om jag blandar med annat tex gör smoothie med bär och havregryn men bara pulver och vätska funkar inte. Konstigt.

Jag har inte testat mig för laktosintolerans men jag tycker min mage funkar bättre på laktosfritt när de kommer till större mängder iaf tex mjölk , fil, grädde.. Inte så att jag får ont i magen av laktos men tycker magen blir mer jäst av det och illamående om jag dricker större mängder. Men jag blandar mitt pulver nu med laktosfri mellanmjölk. Har kommit på ett sätt nu där jag blandar mindre pulver å mer mjölk så blir det som milkshakesmak.. helt okej endå. dock mår jag alltid illa av det mer eller mindre. jag tror jag ska testa soyan nästa gång den med choklad sägs var väldigt god.

Ondskapelsen
2013-02-08, 21:22
pirellis protein
"Fit & Smart Protein by Charlotte Perrelli är ett gott och högkvalitativt proteintillskott speciellt utvecklat för aktiva kvinnor. "
redan där ska man ju dra öronen åt sig

innehåll mjölkproteinkoncentrat och vassleisolat

och så tar man 210spänn för 900g


köp vanligt vassle för typ 150kr/kg istället.
satsa på fx eller body science

Eller om man har tillräckligt med pengar: fairing.
Fairings produkter har överlägsen smak, så är det bara. Även om bodyscience är väääldigt bra smak för pengen.