handdator

Visa fullständig version : Nike Romaleos 2 storlekshjälp...


macaai
2013-02-08, 08:49
Hej, hade tänkt att beställa ett par Nike Romaleos 2 och tänkte höra efter om lite storlekhjälp, det jag lyckats googla mig fram till hitills är att 1. Ta din normala storlek du har på nike skor, har 2 par nike träningsskor hemma som är både storlek 41 & 42, båda sitter tight och bra, vilket jag vill att lyftarskorna oxå ska göra.

Men eftersom jag beställer från USA vill man inte gärna hamna i sitsen att få hem ett par som är för små.

Så, vågar man chansa att ta size 8-41 eller ska ja ta 8 ½-42?

Nån som har dessa skor och kan beskriva hur deras storlek är?

Nyström
2013-02-08, 09:40
finns det ingen storleksguide på sidan? annars byt sida

macaai
2013-02-08, 09:43
Det som står på alla sidor är att man ska ta samma storlek man har i sina nike-skor.

Men hittar du nån sida där dom har fysiska mått för just den modellen så mottar jag gärna länk.

emi23j
2013-02-08, 09:54
Har du aldrig använt Nike skor tidigare?

Alla nike skor är likadana i storlekarna. Det är när man går från Nike till Adidas, eller tvärtom, det brukar bli problem.

Men om du är orolig så ta 42or, man kan alltid ha dubbla sockar i skorna!

macaai
2013-02-08, 09:55
Har du aldrig använt Nike skor tidigare?

Alla nike skor är likadana i storlekarna. Det är när man går från Nike till Adidas, eller tvärtom, det brukar bli problem.

Men om du är orolig så ta 42or, man kan alltid ha dubbla sockar i skorna!



Läste du ens mitt första inlägg?

macaai
2013-02-08, 10:05
Hur som så drog jag till på ett par storlek 8-41, nu håller vi tummarna! :)

groda
2013-02-08, 11:08
Hur som så drog jag till på ett par storlek 8-41, nu håller vi tummarna! :)

:thumbup:

Du kommer inte att bli besviken.

Har själv en fäbless för lyftarskor och har provat många olika. Romaleos är min personliga favorit före Adidas Adistar. Romaleo upplever jag som betydligt bekvämare än tex adidas eller Do-win utan att tulla på funktionen. Känslan på fötterna är lite "stridsvagn fast bekvämt".

Swisskniven
2013-02-08, 19:32
Använder Nike R2 och säger som det står överallt. Ta din vanliga storlek och minska med ½. Stämde bra för mig. Stört billigt att köpa i USA också. Kostade som ett par Adidas Power Perfect här.

Jappse
2013-02-08, 19:48
Köpte Romaleos 2 i förrgår. Gå till Stadium och prova ett par Nike dojor, det stämmer väldigt bra. Jag testade 45 or i butik och kunde köpa samma storlek i Romaleos.

fick mina för 1500:- här i Sverige. Skulle ha kostat ~1600 med import. Tyvärr fanns dom bara i Svart, men de är ändå snygga som fan.

exor
2013-02-08, 22:10
:thumbup:

Du kommer inte att bli besviken.

Har själv en fäbless för lyftarskor och har provat många olika. Romaleos är min personliga favorit före Adidas Adistar. Romaleo upplever jag som betydligt bekvämare än tex adidas eller Do-win utan att tulla på funktionen. Känslan på fötterna är lite "stridsvagn fast bekvämt".

Jag tycker Adidas AdiPower är skönare än R2 och dessutom lättare och med ett bredare användningsområde.

Madness
2013-02-14, 08:08
Vart hittar man dessa i sverige? Sökning gav mig inte så mycket resultat annat än budofitness som verkar ha 3 storlekar hemma:P

tobake75
2013-02-14, 08:58
Köpte Romaleos 2 i förrgår. Gå till Stadium och prova ett par Nike dojor, det stämmer väldigt bra. Jag testade 45 or i butik och kunde köpa samma storlek i Romaleos.

fick mina för 1500:- här i Sverige. Skulle ha kostat ~1600 med import. Tyvärr fanns dom bara i Svart, men de är ändå snygga som fan.

Var köpte du skorna?

Curl
2013-06-13, 20:02
Köpte ett par R2 idag, dem känns bra, men är lite konstiga i hålfoten. Sulan som sitter i är väldigt enkel och vid en snabb googling står det att det ska medföra två sulor. Lite konstigt också att sulan inte har något Nike-märke på sig, vilket varenda en av mina andra Nike-skor har haft. Dessutom "passar" inte sulan skon perfekt. Någon som vet lite mer? Skulle vara tacksamt.

Jappse
2013-06-13, 20:26
Var köpte du skorna?

På Budo fitness I malmö, prutade ner priset lite eftersom dom inte hade så många färger som jag annars kunde välja (Plus billigare från USA)

Köpte ett par R2 idag, dem känns bra, men är lite konstiga i hålfoten. Sulan som sitter i är väldigt enkel och vid en snabb googling står det att det ska medföra två sulor. Lite konstigt också att sulan inte har något Nike-märke på sig, vilket varenda en av mina andra Nike-skor har haft. Dessutom "passar" inte sulan skon perfekt. Någon som vet lite mer? Skulle vara tacksamt.

Ingen aning. Men det är två sulor som skall ingå, en lite hårdare och en mjukare.

tobake75
2013-06-14, 07:41
Köpte ett par R2 idag, dem känns bra, men är lite konstiga i hålfoten. Sulan som sitter i är väldigt enkel och vid en snabb googling står det att det ska medföra två sulor. Lite konstigt också att sulan inte har något Nike-märke på sig, vilket varenda en av mina andra Nike-skor har haft. Dessutom "passar" inte sulan skon perfekt. Någon som vet lite mer? Skulle vara tacksamt.

Konstigt, när jag köpte mina följde två par sulor med. En enkel platt sula som jag gissar är mer av en performancesula, samt en skönare med mer stöd för hålfoten.

Nilzeen
2014-04-23, 16:47
Det verkar som att Budo fitness har tagit bort dem ur sitt sortiment, är det någon som hittar på en annan svensk återförsäljare eller måste jag beställa från staterna?

Blir inte klok på det här med storlekarna, om jag har 43 1/3 i mina Adidas lyftarskor, vad kan jag då tänkas ha i Romaleos? Äger inga Nike skor.

MANDER
2014-04-23, 18:07
Det verkar som att Budo fitness har tagit bort dem ur sitt sortiment, är det någon som hittar på en annan svensk återförsäljare eller måste jag beställa från staterna?

Blir inte klok på det här med storlekarna, om jag har 43 1/3 i mina Adidas lyftarskor, vad kan jag då tänkas ha i Romaleos? Äger inga Nike skor.

Jag tror att dem har problem med deras hemsida faktiskt. Skickade ett mail till dem för ca 2-3 veckor sedan och frågade om dem skulle få in fler storlekar till Volt paren, dem sa i slutet av Januari. Kollade för någon dag sen och såg att dem fått in fler storlekar om jag minns rätt. Igår när jag kollade på Adidas adiPower så kunde jag inte komma in på deras sida i heller, men eftersom dem förmodligen är populärare och har dem inne så fixar dem det snabbare eller hur dem gör.

Om du söker på deras hemsida så ser du att dem poppar upp men länken man kommer in på sen fungerar inte. Men dem borde ha kvar dem! :)

ceejay
2014-04-23, 18:13
har du några nike löparskor eller så, så ta samma storlek som dem.

Nilzeen
2014-04-23, 21:13
Jag tror att dem har problem med deras hemsida faktiskt. Skickade ett mail till dem för ca 2-3 veckor sedan och frågade om dem skulle få in fler storlekar till Volt paren, dem sa i slutet av Januari. Kollade för någon dag sen och såg att dem fått in fler storlekar om jag minns rätt. Igår när jag kollade på Adidas adiPower så kunde jag inte komma in på deras sida i heller, men eftersom dem förmodligen är populärare och har dem inne så fixar dem det snabbare eller hur dem gör.

Om du söker på deras hemsida så ser du att dem poppar upp men länken man kommer in på sen fungerar inte. Men dem borde ha kvar dem! :)


Konstigt.. Jag ser dem inte alls på hemsidan :/

MANDER
2014-04-24, 18:51
Konstigt.. Jag ser dem inte alls på hemsidan :/

Ringde dem idag, dem får in dem under maj månad någon gång. Datum visste han inte. Ringde till budo-fitness i Malmö.

Ajemän
2014-04-24, 19:58
Jag har Nike och Adidas löparskor i samma storlek (båda aktuella modeller) och Nike är en aning större.

Jag hade beställt storlek 43 i Nike om du har 43 1/3 i Adidas.

exor
2014-04-25, 06:05
41-44 i vanliga Nike skor. 42.5 i Romaleos, 42 2/3 i AdiPower.

Nilzeen
2014-04-25, 10:17
Okej, tack så mycket för svaren! Tror jag har hittat rätt nu.