handdator

Visa fullständig version : Tips om mjölksyretabletter mot dålig mage

FoolsGold
2013-02-07, 21:58
Kanske är detta något som de flesta känner till men jag gjorde inte det tills för ett tag sen så jag tänkte tipsa.

I bulkperioder äter man ju som bekant väldigt mycket och för min del resulterade det i väldigt dålig (lös) mage. Fick tipset att börja med mjölksyretabletter och det har fungerat väldigt bra.

Den rekommenderade dosen är 1-2 kapslar/dag men jag brukar slänga i mig en 2-3 kapslar i samband med varje mål och det fungerar utmärkt för mig. Med det sagt bör man ju egentligen inte överskrida den rekommenderade dosen och jag vill inte råda någon till överintag men det är som sagt det som funkar för mig. (Vet inte om det finns någon bieffekt men har inte märkt något).

Om ni har problem med magen som jag hade så är mjölksyretabletter hursomhelst verkligen att rekommendera.

Over and out.

BlötSnö
2013-02-07, 22:03
Märke på den du knaprar?
Jag har haft magproblem länge oavsett vad jag äter. Började med något som hette "Probi Mage" för en dryg månad sedan och alla symptom är i princip försvunna.
Jag är även laktosintolerant i viss mån, men även den har stabiliserats någorlunda verkar det som. Magen skötte sig iallafall igår kväll efter en Budapestbakelse...

FoolsGold
2013-02-07, 22:15
Märke på den du knaprar?
Jag har haft magproblem länge oavsett vad jag äter. Började med något som hette "Probi Mage" för en dryg månad sedan och alla symptom är i princip försvunna.
Jag är även laktosintolerant i viss mån, men även den har stabiliserats någorlunda verkar det som. Magen skötte sig iallafall igår kväll efter en Budapestbakelse...

Märket jag tar heter Idoform och är små minikapslar som man sväljer hela. Bor i Norge men märket finns i Sverige också även om jag endast sett tuggtabletter i Sverige. De fungerar också men jag tycker att kapslarna är mer effektiva.