handdator

Visa fullständig version : Nybörjare på gym, kosttillskott hjälp.


DJ Premier
2013-02-07, 22:19
Hej, ny här och har just börjat gå på gym. Är 29 år, väger 79 kg och 175 lång. Jobbar inom industri 8 timmar per dag och äter en mindre måltid innan gymmet men känner mig ändå seg innan gymmet. Saknar liksom motivation/ork innan gymmet. Har kollat på kosttillskott som heter Jack 3d, FireUp & Craze som ska hjälpa mot detta men vilken passar mig bäst? Av det jag läst så funkar det för vissa och inte för andra? Craze ligger närmast just nu av det jag har läst. Vill inte köpa Craze för 400 och inte få ut nåt av det.

Vill också ha tips på protein som jag kan ta efter träningen. Målet med träningen är att få mer muskler men samtidigt bli av med fett. Är normalbyggd för övrigt.

Tacksam för svar och hjälp. Mvh!

CalleP
2013-02-07, 22:27
Hej, ny här och har just börjat gå på gym. Är 29 år, väger 79 kg och 175 lång. Jobbar inom industri 8 timmar per dag och äter en mindre måltid innan gymmet men känner mig ändå seg innan gymmet. Saknar liksom motivation/ork innan gymmet. Har kollat på kosttillskott som heter Jack 3d, FireUp & Craze som ska hjälpa mot detta men vilken passar mig bäst? Av det jag läst så funkar det för vissa och inte för andra? Craze ligger närmast just nu av det jag har läst. Vill inte köpa Craze för 400 och inte få ut nåt av det.

Vill också ha tips på protein som jag kan ta efter träningen. Målet med träningen är att få mer muskler men samtidigt bli av med fett. Är normalbyggd för övrigt.

Tacksam för svar och hjälp. Mvh!


Om du är trött är det inte bra att ta en snabb lösning på vad som kan bli ett långvarigt problem. Är du trött och seg är det inte bra att stimulera sig för att bli piggare, det håller inte i längden.

Se istället över dina kostvanor och sovvanor.

holmiiz
2013-02-07, 22:39
Tipsar om Body Science Whey 100 som smakar bra!

begt
2013-02-07, 22:41
Kosttillskott är överskattade. Drick kaffe för prestation och proteinpulver om du är fattig eller tycker det är bekvämt att ta direkt på gymmet. Mer behövs inte.

Victuhh
2013-02-07, 22:42
Vilket tråkigt svar du fick nu, jag tycker faktist PWO känns som lite pengar i sjön själv, men vet som det är när man är ny och man vill gärna prova nya saker och växa/öka fortast möjliga, vill du prova en PWO så gör det, du kommer kanske känna att du blir lite stimmig i kroppen, tillsammans med hårdrock kan detta få en att tagga till rejält innan passet.

Annars tycker jag du ska köpa något som faktist fungerar och är prisvärt, tex kreatin, tänkte skriva koffein också här men då får jag väl pisk på fingrarna eftersom dessa tar ut varann beroende på vem man frågar..

Kreatin ger ingen akut effekt som så utan du bygger upp den, nu har du precis börjat lyfta men säg att du hade lyft någon månad utan tillskott och sedan klivit på kreatinet, kanske du känt av det som att du inte blev lika slut i den musklen du ville, och du kanske kan pressa ut en sista rep tex.

Simonbaws
2013-02-08, 02:17
om du känner dig trött innan och behöver något så skit i pwo och köp bcaa istället

lolbaker
2013-02-08, 17:56
Kör några armhävningar om du känner dig håglös.

tossefar
2013-02-08, 18:39
Hade jag ätit innan träning hade jag också varit helt slut när jag kom till gymmet. Käka tidigare!

Ondskapelsen
2013-02-08, 21:27
Problemet med såna PWO produkter á la rage, craze, jack3d osv är att när du väl börjat träna med dem så är det svårt att träna utan. Alla pass utan känns mediokra, även om de inte är det så känns det så.

Jag kan ta PWO nån gång ibland ifall jag känner mig halvdeppig eller lite seg, men som någon permanent lösning att inta före varje träning skulle jag inte rekommendera.

Finns det någon möjlighet att se över dina rutiner? Hur nära träningen äter du målet osv? Om du äter det en timme tidigare, ändrar det hur du känner dig?

Vad det gäller protein så tycker jag Fairings är bäst, dock är de rätt dyra. Bra alternativ är annars whey FX eller från Body Science, mycket smak för pengarna.

Här har du en hel tråd om proteinsmaker osv.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=178479

DJJOHANSSON
2013-02-09, 11:10
Kreatin & synefrin ifrån MM är allt som behövs i prestationsväg, billigt och bra.

Proteinet kan du också köpa ifrån MM

Ondskapelsen
2013-02-09, 12:33
Kreatin & synefrin ifrån MM är allt som behövs i prestationsväg, billigt och bra.

Proteinet kan du också köpa ifrån MM

Synefrin är knappast ett måste....

DJJOHANSSON
2013-02-09, 23:45
Synefrin är knappast ett måste....

Det har jag inte sagt heller?

Bikken
2013-02-10, 21:23
tipsar om body science whey 100 som smakar bra!

1+