handdator

Visa fullständig version : Sjukdom = förlust av muskler?


El Socio
2013-02-07, 19:48
Hejsan, är på gymet just nu och har precis vägt mig, 85kg!
Vägde 87kg för 2 veckor sen och mådde perfekt, hade även så kallad "noobgains" så det skrek om det, bara gymmat ett antal månader nu.
Har vart sjuk i 2 veckor och mestadels av den tiden säng/soff liggandes.
Idag mitt första pass efter influensan så kan jag knappt lyfta hälften av vikterna jag klarade innan, så min fråga är om jag har tappat 2kg muskler?
Om så är fallet måste jag spendera 3-4 månader igen innan jag är tillbaka till "gamla" vikter?

Tacksam för svar. :)

Forseti
2013-02-07, 19:53
Jag är fruktansvärt dålig på att äta när jag blir sjuk och tappar ofta 2-3 kg på någon vecka. Dock tror jag det mesta är vätska då det snabbt går upp igen. Lite kolhydrater antagligen(?)

Brukar också vara lite seg första veckan men det ger sig snabbt, betvivlar starkt att du lyckats tappa 2 kg muskler på två veckor. :)

LillisJ
2013-02-07, 19:54
Standard att vara svag efter sjukdom. Kommer tillbaka rätt så snabbt dock.

El Socio
2013-02-07, 20:50
Ok inte så farligt då, tackar för svar! :)

Wzup2u
2013-02-07, 21:05
sra lite kondis övningar och börja käka ordentligt och drick mycket så är du igång igen kondis tappar man vid sjukdom och kan göra mkt i styrka och uthåkkighet.
rodd är bra. ]

CalleP
2013-02-08, 00:24
Det kommer tillbaka, du har hela livet på dig.

Röda Björnen
2013-02-08, 02:42
Du har varit sjuk, du har varit mestadels säng och soffliggande. Tror du på riktigt att du direkt efter influensa skulle vara lika stark som innan?, du har blivit av med vätska i kroppen t.ex., Ge det en vecka och ät samt sov ordentligt så bör du vara tillbaks.

Det finns en sökfunktion på detta forum, jag vet vad du tänker "vad är en sökfunktion för något ?", låt mig förklara!
Den funkar så man kan söka på en fråga, såsom denna och sen kan man faktiskt hitta andra som frågat samma sak. Helt galet men sant.

MVH