handdator

Visa fullständig version : bredd på bröstet.


xperia
2013-02-07, 19:30
Hej.

Undrar om någon vet en bra övning för lite mer bredd på bröstet. Djupet börjar växa mellan musklerna men bredden ut mot armhålan är lite trögt tycket jag. Förstår ni hur jag menar? Tänk linjen från bröstvårtan till mitt i armhålan. Där vill jag ha en rak linje.

Hoppas jag gjort mig förstådd?

Tack på förhand.

Axii
2013-02-07, 19:34
Finns inga övningar.
Det är genetiken som styr utseendet.

xperia
2013-02-07, 19:42
Jo, det förstår jag med men har tränat förr och då alltid fått mer bredd än djup, nu är det tvärtom. Körde ofta "klämövningar" för och kör nu mer pressövningar. Tänkte om det påverkade?

Kanske e att jag börjat bli gammal? :)

LillisJ
2013-02-07, 20:12
Kör mer klämövningar. :)

Kischen
2013-02-07, 20:15
Inget du kan påverka mer än att fortsätta träna. Inga övningar gör brösten bredare mer än att musklerna växer. Genetik, muskelfästen.

extra kakao
2013-02-07, 20:21
Du kanske har framåtroterade axlar som gör att brösten inte ser lika breda ut. Testa dra bak dina axlar och se om det är så du vill ha dina bröst "formade". Ifall det är så så får du börja stretcha framsida bröst och stärka baksida axlar.

pezrulezhaakon
2013-02-07, 20:24
xperia

Genetik, storlek och kroppshållning påverkar utseendet. Inte nån specifik övningsvariant

xperia
2013-02-07, 20:33
Du kanske har framåtroterade axlar som gör att brösten inte ser lika breda ut. Testa dra bak dina axlar och se om det är så du vill ha dina bröst "formade". Ifall det är så så får du börja stretcha framsida bröst och stärka baksida axlar.

Tack! Bra och konkreta råd. Släpar absolut med baksida axlar, antar att det är vanligt? Lägger lite mer krut på dom och återkommer om 6 månader med rapport.

Ska även börja stretcha bättre..

Frid och framgång till dig.

Hydlee
2013-02-07, 21:01
Tack! Bra och konkreta råd. Släpar absolut med baksida axlar, antar att det är vanligt? Lägger lite mer krut på dom och återkommer om 6 månader med rapport.

Ska även börja stretcha bättre..

Frid och framgång till dig.

Glöm inte nedre traps också, kan hjälpa.