handdator

Visa fullständig version : Greg Plitts MFT28!


Lågpastöriserad
2013-02-06, 22:42
http://www.bodybuilding.com/fun/images/2013/mft28_headerb.jpg

Introduktionsvideo:

http://videos.bodybuilding.com/video/105372/MFT28-Program-Overview


Översikt och fakta om programmets upplägg, kost och kosttillskott:

http://www.bodybuilding.com/fun/mft28-greg-plitts-4-week-military-fitness-trainer-by-met-rx.html


Vad har NI för personliga åsikter om det här? Lär väl gå emot lite forumets allmänna krav på bl.a. volym, vila och kostupplägg skulle jag tro!:)

Pinoy
2013-02-06, 22:54
Kollade på bröstpasset... rätt jävla intensivt.

Lillpajken94
2013-02-06, 23:39
Verkar intressant :)

KevinWest
2013-02-07, 01:07
Blir gråtfärdig när jag kollar på hans videos.
2 pass om dagen? "Cardio lifting", träna 6 dagar i veckan, ett helpass för armar, "chocka musklerna" fan jag undrar hur många PhD's han har i olika typer av Brosience? Han står och kastar en jävla boll i marken och fångar den? (FOR THE ABS).

Blir så sur när man ser de här eftersläntrarna som fortfarande lever kvar på 2010-talet då alla blev rippade på 4 veckor.

Det här rövhålet verkar vara så stort att även de största bosubollarna får plats utan smörjmedel.

EDIT: Det är väl ett bra schema om man vill bli utmattad

Det värsta är att han själv har riktigt fin form, kan han inte bara langa ett seriöst schema istället?

PureWhey
2013-02-07, 09:01
Kevin fick med det mesta

Lågpastöriserad
2013-02-07, 10:16
Blir gråtfärdig när jag kollar på hans videos.
2 pass om dagen? "Cardio lifting", träna 6 dagar i veckan, ett helpass för armar, "chocka musklerna" fan jag undrar hur många PhD's han har i olika typer av Brosience? Han står och kastar en jävla boll i marken och fångar den? (FOR THE ABS).

Blir så sur när man ser de här eftersläntrarna som fortfarande lever kvar på 2010-talet då alla blev rippade på 4 veckor.

Det här rövhålet verkar vara så stort att även de största bosubollarna får plats utan smörjmedel.

EDIT: Det är väl ett bra schema om man vill bli utmattad

Det värsta är att han själv har riktigt fin form, kan han inte bara langa ett seriöst schema istället?

Vad grundar du detta på? Har du så pass mycket erfarenhet i bakfickan att du på rak arm kan uttala dig sådär negativt? Om vi kanske hade lärt oss att skippa idén om det traditionella "lyft 3 gånger i veckan med enbart basövningar", så hade kanske fler personer fått sin drömfysik?

Nu säger jag givetvis inte inte fallet är så, men man får ändå inte glömma att där finns många olika sätt att bygga muskler på! :)

pwnyou
2013-02-07, 10:22
Det kommer vara extremt bra för motivationen, man går ner i vikt, får bättre uthållighet (om du inte brukar köra så mycket cardio) och blir mentalt starkare.

Tyvärr kommer man tappa muskler om man är van att köra lite mer opti, mindre cardio etc, men jag tror att det hade varit en spännande upplevelse, en mental boost och jävligt roligt.

Lågpastöriserad: Greg Plitt är bättre än 99.99% på det här forumet, han är supergrym på alla sätt och vis, MEN ibland använder han för mycket bro-science för oss cyniska teoretikerbyggare.

Nikodemus
2013-02-07, 11:41
jo man kan ju fundera på om han byggde sin egen fysik med detta schema ;)

PureWhey
2013-02-07, 11:44
Folk lägger ner alldeles för mycket tid på sina program, lägg ner samma tid på eran kost och vila så lovar jag att ni får bättre resultat.

RS.
2013-02-07, 11:47
Uppenbarligen har karln bättre fysik än de flesta på forumet, vilket är lite kul då han lär bli sågad av de flesta här :)

Mantus
2013-02-07, 11:49
Om vi kanske hade lärt oss att skippa idén om det traditionella "lyft 3 gånger i veckan med enbart basövningar",

Gör du dig dum eller är du bara ny på träningsfronten?
Själva idén med att enbart köra basövningar är ju max några år gammal och är ju rätt centrerad till kolozzeum och några andra nätforum.

Bara för några år sedan var det volympass som var legio och marklyft och knäböj var det verkligen inget speciellt med. Bänkpress kunde lika gärna utföras i smithen och benspark byggde massiva ben. Jag vet för jag med och var nybörjare under den perioden. Först 2005 började jag själv märka en förändring till den inställningen i och med träningsforum som body, kolozzeum m.m men det rejäla genomslaget för Starting strenght, SL (och till en mindre del Sheiko, RSR och 5/3/1) är högst två- tre år gammalt. Det är först nu, efter 14 år på olika gym, som jag märker att det börjar bli trångt vid böjracken och jag ser fina marklyft och knäböj ett par gånger i månaden snarare än ett par gånger om året.

svenbanan
2013-02-07, 12:30
Själva idén med att enbart köra basövningar är ju max några år gammal och är ju rätt centrerad till kolozzeum och några andra nätforum.

Que? Du skojar eller överdriver eller nåt?

Mantus
2013-02-07, 12:44
Que? Du skojar eller överdriver eller nåt?

Nej.:)

Självklart har jag blivit tvungen att hårdra något men jag håller fast vid min uppfattning. Det är, om man var lycklig nog att hitta kolozzeum som nybörjare (eller nybörjare öht i vårt informationstäta tidevarv), kanske svårt att greppa men själva fokus på övningar som marklyft och knäböj och att göra dem rätt är inte jättegammal. Självklart fanns det säkert gym (gym där man tränade SL och OL t.ex.) där man använde sig av alla tre basövningar men på de flesta källargym med mera så var bänkpress och kvartsböj de enda basövningar som stod att finna. Benen byggde man med fördel i bensparken eller benpressen. Marklyft tror jag inte jag såg någon utföra irl förrän jag kom till Uppsala 2005 och då var det nog enbart ett par personer på hela gymmet. När jag själv började med marklyft och kronlyft var det efter en diskussion här på kolozzeum och en tråd där pirre och krampus hetsade varandra gällande kronlyft.

tossefar
2013-02-07, 12:49
Que? Du skojar eller överdriver eller nåt?

När jag först kom till kolo var det bara styrkelyftare som sysslade med mark och böj. Trender kommer och går, man får ha lite distans till det.

Payter
2013-02-07, 12:50
När jag började på 1980-talet så körde många basövningar.Så,särskilt nytt är det inte.Kolla vad John Grimek körde för typ av övninga på:20,30,40,50 och 60-talet.Mest basövningar.Listan över personer som mest kört basövningar före 2005 kan göras lång...

Mantus
2013-02-07, 12:53
När jag började på 1980-talet så körde många basövningar.Så,särskilt nytt är det inte.Kolla vad John Grimek körde för typ av övninga på:20,30,40,50 och 60-talet.Mest basövningar.Listan över personer som mest kört basövningar före 2005 kan göras lång...

Klart det inte är nytt. Basövningar i olika former har funnits sedan hedenhös dagar. Jag vänder mig emot att trådskaparen menar att det "klassiska" är att lyfta 3 dagar i veckan med enbart basövningar.

tossefar
2013-02-07, 13:17
När jag började på 1980-talet så körde många basövningar.Så,särskilt nytt är det inte.Kolla vad John Grimek körde för typ av övninga på:20,30,40,50 och 60-talet.Mest basövningar.Listan över personer som mest kört basövningar före 2005 kan göras lång...

Självklart har folk alltid kört basövningar. Letar man riktigt noga kan man nog hitta någon som körde Zumba på 1800-talet också... Det vi försöker säga att det går trender i vad den breda massan föredrar för träningssätt. Den här veckan har jag sett säkert tio olika personer som kört frivändningar på SATS. Hur vanligt kan det ha varit för 7-8 år sedan?

Payter
2013-02-07, 13:29
Inte så vanligt med frivändningar då.Jag kände bara 2 som inte var lyftare som körde frivändningar (förrutom jag ):1 var en kvinnlig trestegs hoppare och den andra en"vanlig" kille.

vicarious
2013-02-07, 13:37
Blir gråtfärdig när jag kollar på hans videos.
2 pass om dagen? "Cardio lifting", träna 6 dagar i veckan, ett helpass för armar, "chocka musklerna" fan jag undrar hur många PhD's han har i olika typer av Brosience? Han står och kastar en jävla boll i marken och fångar den? (FOR THE ABS).

Blir så sur när man ser de här eftersläntrarna som fortfarande lever kvar på 2010-talet då alla blev rippade på 4 veckor.

Det här rövhålet verkar vara så stort att även de största bosubollarna får plats utan smörjmedel.

EDIT: Det är väl ett bra schema om man vill bli utmattad

Det värsta är att han själv har riktigt fin form, kan han inte bara langa ett seriöst schema istället?

Haha :laugh:

KevinWest
2013-02-07, 14:28
Vad grundar du detta på? Har du så pass mycket erfarenhet i bakfickan att du på rak arm kan uttala dig sådär negativt? Om vi kanske hade lärt oss att skippa idén om det traditionella "lyft 3 gånger i veckan med enbart basövningar", så hade kanske fler personer fått sin drömfysik?

Nu säger jag givetvis inte inte fallet är så, men man får ändå inte glömma att där finns många olika sätt att bygga muskler på! :)

Nej jag har inte lika mycket erfarenhet, och jag kommer säkert aldrig uppnå samma form som Greg, absolut inte om jag följer det schemat.

Linjedomarn
2013-02-07, 15:42
Blev tillräckligt ''R1PP3D!!!'' av att bara kolla på videon så det räcker nog för mig :D

Lågpastöriserad
2013-02-08, 11:29
Vad tror ni om idén att man då t.ex. skippar kvällens träningspass och enbart fokuserar på det muskelbyggande på morgonen? Vore det inte smart? :)

Payter
2013-02-08, 11:57
Om man är sugen på att träna mer "militärt" så kan man kolla: Horsemen training program (ska tydligen vara ett program som några SEALs knåppat ihop,med inslag av cf,Gym Jones,mountain/military athlete och annat),RAW programmet etc.

Fredrik_S
2013-02-08, 15:08
6 st flytande måltider per dag med kosttillskott (vilken slump) 1 fast måltid som är Cavemanstyle. Lite rolig kombination, att de dissar den vanliga maten men att de motiverar den fasta måltiden till att vara naturlig paleo grottmäniskamåltid och de 6 andra extremt processade filtrerade nymoderna kosttillskottsrinkar...

Det är så man tjänar pengar i den här bussinessen...


Vad gäller träninsupplägget så är det nog ett okej sätt att BEHÅLLA nuvarande muskelmassa. Greg plitt har sett i princip likadan ut i typ 15 år.

Pretorian
2013-02-08, 15:22
Greg Plitt är ganska jobbig att lyssna på men han har grym fysik.

Fredrik_S
2013-02-08, 15:39
Greg Plitt är ganska jobbig att lyssna på men han har grym fysik.

Nej han är helt underbar att lyssna på, extremt motiverande, bara man filtrerar bort all broscience och kosttillskottstips....

Tyrwing
2013-02-08, 16:51
Blev tillräckligt ''R1PP3D!!!'' av att bara kolla på videon så det räcker nog för mig :D

Ditto.

Pretorian
2013-02-08, 19:37
Nej han är helt underbar att lyssna på, extremt motiverande, bara man filtrerar bort all broscience och kosttillskottstips....

Vad finns kvar när man filtrerat det? :)

Tacka vet jag Rob Organic Riches.

Fredrik_S
2013-02-08, 20:17
Vad finns kvar när man filtrerat det? :)

Tacka vet jag Rob Organic Riches.

En sju-jävla massa motivationssnack.

Ja han är också en favorit.

eAzy
2013-02-08, 22:03
Haha han är faktiskt rätt rolig. Men man ska inte lyssna på något han säger om träning och kost.

http://www.youtube.com/watch?v=Yl3NGvna2KA

Den är smårolig :) Han slänger ur sig en hel del knäppa grejer. Gillar även när har slänger kettlebells mot väggen, vad nu de ska träna för nått. Inte mycket gym etikett där, springa runt med kallingar o skrika "dance in the rain" och kasta vikter på väggarna.

Lågpastöriserad
2013-02-09, 18:42
Jag har varit medlem på han sida förut. Tycker precis som Fredde att han är otroligt motiverande att lyssna på. Han har även några fåtal klipp där han pratar om att personer som har svårt att lägga på sig vikt eller muskelmassa borde köra tunga basövningar, äta väldigt mycket mat, hålla ett högt proteinintag...och ja, typ det generella som man kan hitta här typ.