handdator

Visa fullständig version : Lite exklusivare gym i Stockholm


carl86
2013-02-06, 21:52
Jag har precis flyttat till Stockholm och tränade tidigare på Elixia i Göteborg. Flera här uppe har rekommenderat SATS men jag tycker inte att det är något särskilt och verkligen inte prisvärt.

Priset behöver inte vara särskilt lågt men om det kostar 600:-/mån så måste det vara avsevärt bättre än sportlife, fitness 24/7 mm.

Jag styrketränar bara (nästan enbart med fria vikter) så utbud av pass är inte viktigt. Att det finns god tillgång till fria vikter ser jag som en självklarhet.

Mina önskemål kan låta konstiga men det jag uppskattade på Elixia var:
Små handdukar att torka svett med inne i gymmet.
Man behövde inte ta av sig skorna i entrén utan de städade tillräckligt ofta för att vägen till omklädningsrummet skulle hålla sig fräsch ändå.
Skåpen låstes med hjälp av medlemskortet och inte med eget hänglås.
Sköna massagefåtöljer kunde lånas gratis.
Alltid trevlig personal som sa hej och hejdå.

Någon som känner igen sitt gym i ovanstående beskrivning?

ebbmp
2013-02-06, 22:06
Proma i Sollentuna badhus låter som mitt i prick m dina önskemål.
Typ 400kr/mån har jag för mig och då ingår även fri tillgång till badhuset som är riktigt trevligt :)
Hur det ligger i förhållande till ditt boende är dock oklart?

rooz
2013-02-07, 08:49
Sturebadet.

agazza
2013-02-07, 08:55
Sturebadet.

Mycket fria vikter?

rooz
2013-02-07, 09:00
Mycket fria vikter?

Eleiko rakt igenom på det utbudet, men inte så mycket. Sedan om man får använda dessa till vad gud skapade de till, tror jag icke;)

Jag har var där 1gg och insåg att jag är för fattig & hardcore för det stället.

Fliptones
2013-02-07, 09:24
TS: Balance är givet val för dej.
Finns 2 anläggningar, den ena centralt och den andra vid Solna station.

Grymma anläggningar båda två! :)

4623
2013-02-07, 09:37
Finns ju SATS och så finns det SATS. Några jag varit på har varit i sämre skick än Fitness 24/7, men sen finns det de som är fina också. T.ex. Medborgarplatsen och Spårvagnshallarna.

Pretorian
2013-02-07, 09:39
Sats Spårvagnshallarna gillar jag. Annars är det väl Sturebadet. Dem har Kerstin Florian i duschen... alltså inte henne i egen hög person utan hennes schampo och duschcreme. Det är värt alla pengarna. Det doftar Ahlgrens bilar om det.

Marcuslevin
2013-02-07, 10:30
Oj vilka krav prinsessorna har...

Själv är jag nöjd om maskinerna är hela och vikterna är lediga :o



men för att bidra till ämnet: Välj det gym som är dyrast, det borde väl uppfylla dina krav tycker man :)

centralt
2013-02-07, 13:24
Små handdukar att torka svett med inne i gymmet.
Man behövde inte ta av sig skorna i entrén
Skåpen låstes med hjälp av medlemskortet och inte med eget hänglås.
Sköna massagefåtöljer kunde lånas gratis.
Alltid trevlig personal som sa hej och hejdå.

Lät som himmelriket, fast kanske ännu mer som ett spa.

MrLomax
2013-02-07, 14:08
Proma i Sollentuna badhus låter som mitt i prick m dina önskemål.
Typ 400kr/mån har jag för mig och då ingår även fri tillgång till badhuset som är riktigt trevligt :)
Hur det ligger i förhållande till ditt boende är dock oklart?Proma/Sollentuna simhall var en jättedåligt förslag. Luften är skitkass, pga kloret från simhallen. Dessutom är det jäkla mycket folk där.

Jag tipsar om "Pro Gym" på Högalidsgatan. Har inte varit där, men min kompis Svenne som varit bodybuilder på 80-90-talet säger att det är bästa gymmet i Sverige. Gå dit och ge oss en rapport.

Sitckan
2013-02-07, 14:22
Ska tydligen finnas ett lyxgym i sthlm där du hade eget skåp, du har alltid har en nytvättad handduk samt dina nytvättade träningskläder som de tvättar åt dig :naughty:
Skall dock kosta nästan 1000sek i månaden.

Kischen
2013-02-07, 14:27
http://www.takkei.se/

klingen
2013-02-07, 16:14
oj det där låter som motsatsen till en lyftar klubb :)

rooz
2013-02-07, 16:17
Proma/Sollentuna simhall var en jättedåligt förslag. Luften är skitkass, pga kloret från simhallen. Dessutom är det jäkla mycket folk där.

Jag tipsar om "Pro Gym" på Högalidsgatan. Har inte varit där, men min kompis Svenne som varit bodybuilder på 80-90-talet säger att det är bästa gymmet i Sverige. Gå dit och ge oss en rapport.

Jag kan direkt säga att det INTE är vad TS söker. Jättebra gym om man är byggare dock..

Carnes
2013-02-07, 16:29
Haha tack för ett gott skratt TS (inget illa menat). Minns när jag var på semester och fick möjligheten att träna på en ''herrklubb''.. En timmes spa-behandling, gym, cigarr osv delades ut. Det var kul men man kände sig inte direkt hemma.

Att börja på ett smutsigt hardcoregym där feta gubbar på 50+ kommer in och bänkar 250kg var ett rikigt bra drag för mig. Motivation over 9000.

z_bumbi
2013-02-07, 16:36
Det finns en efterfrågan av den här typen av "gym" så det känns lite underligt att det inte finns något mer än Sturebadet?

Hur sköts de gymmen där man bara får träna om man tränat med ställets PT?

MrLomax
2013-02-07, 16:36
Jag kan direkt säga att det INTE är vad TS söker. Jättebra gym om man är byggare dock..Okay.

TS: http://pulsochtraning.se/ då?

Sosa
2013-02-07, 16:38
Rinkeby Fitness

rooz
2013-02-07, 17:43
Det finns en efterfrågan av den här typen av "gym" så det känns lite underligt att det inte finns något mer än Sturebadet?

Hur sköts de gymmen där man bara får träna om man tränat med ställets PT?

Tror efterfrågan är ganska liten, eftersom Sturebadet tar ca 26.000:- som lägst per år (Tror jag det var) och är inriktat på affärshennor.

4623
2013-02-07, 17:46
http://www.balancetraining.se/ finns också, inte varit där själv. Men ska vara fräscht.

heraso
2013-02-07, 18:34
Jag har haft förmånen att träna på balance och tycker verkligen att du ska köra en provträning där! City anläggningen ligger bara ett stenkast från stureplan, var perfekt när man ville hinna träna innan jobbet och aldrig behövde tänka på att ta med sig något annat än nya underkläder. Kläder får man nya varje gång, skor, protein, smink förvarade jag i ett litet personligt skåp, schampoo, balsam och hårprodukter finns i omklädningsrummen.

Vad gäller gymmet har de allt förutom en bra hacksquat. Det finns lyftarpodier, ELEIKO stänger, maskiner och hyfsat med hantlar beroende på hur tungt du vill köra. Som klen tjej har jag inte behövt titta högre än efter 30 kg ännu.. :em:

carl86
2013-02-07, 18:49
Tack för bra svar!

Balance verkar bra men det verkar vara högre priser i sthlm generellt. Elixia betalade jag 400:- för men det kan jag nog glömma här verkar det som. Sturebadet är säkert trevligt men lite väl dyrt. SATS medborgarplatsen verkar ju värt att kolla in!

Igår var jag på nordic wellnes odenplan (sportlife) men det var väldigt standard. Negativt var att man var tvungen att gå allra lämgst in i omklädningsrummet för att fylla på vattenflaskan i handfatet på toan.

Jag förstår att en del säkert fått sig ett gott skratt då min kravlista inte har ett dugg med att lyfta skrot o göra :)

Jag resonerar som så att ska jag spendera 4 timmar i veckan på stället är det skönt med de där små detaljerna som gör att man trivs extra bra. Egentligen hade det räckt med en bänkpress, lite skivstänger och hantlar så hade jag kunnat gymma i min egen källare men jag betalar för en inspirerande miljö.

carl86
2013-02-08, 21:44
Idag testade jag Balance och kände direkt att jag hittat hem! Bäata gymmet jag tränat på!

Nikodemus
2013-02-08, 21:53
Idag testade jag Balance och kände direkt att jag hittat hem! Bäata gymmet jag tränat på!

recension då!!

andeem
2013-02-08, 23:15
Vad kostar Balance då?

carl86
2013-02-09, 17:48
Recension? Vad vill du veta?

Gymmet är uppbyggt i tre plan. Markplanet är reception och omklädningsrum. I omklädningsrummet finns gott om utrymme, stora speglar, bra hårfön och olika sorters vax och mousse till håret. Duscharna är fräscha med glas som ej kan ses igenom mellan varje dusch så att det blir lite privat känsla. Lyxig tvål, schampo och balsam finns i duscharna. Bastu finns också.

En våning uppe är det bara konditionsmaskiner, stairmaster, cyklar, löpband, gruppträningssal mm. Alla maskiner tror jag var från life fitness.

Källarplanet hade typ 3 olika rum med gigantiskt utbud av fria vikter och maskiner. I korridorerna mellan rummen fanns mjuka mattor för att stretcha.

Gymmet hade allt jag kan önska och det där lilla extra.

Pris finns på deras hemsida, beror på vilket paket man väljer: http://www.balancetraining.se/

Nikodemus
2013-02-10, 14:28
lät riktigt fint =) bra omklädningsrum höjer verkligen upp känslan.

arthax
2013-02-10, 15:50
Frågan är om det finns svettiga män i övre medelåldern som markar och böjer över 300 runt ett vitt magnesiummoln? Om inte får jag stå över ..