handdator

Visa fullständig version : Få bort "bilringen"????


larcha-pain
2013-02-06, 21:28
Tjena allihopa!!!

Har ett litet problem, har tränat hela livet i princip, alla möjliga sporter. Haft uppehåll ett tag men börjat med styrketräningen igen nu för kanske ett halvår sen. Allt funkar bra, ökar i vikter och bygger muskler. Började med LCHF för 5 veckor sen och då låg jag på 97kg (182cm) ligger nu på ca 91-92 kan gå ner mer med kreatinet gör väl sitt. Allt ser kanon ut men får inte bort den där " bilringen". Den är ju inte jätte stor men ändå störande på nått sätt. Har ni några bra tips på hur man får bort den.
Tacksam för alla svar.

Pretorian
2013-02-06, 21:31
Du får fortsätta gå ner i vikt.

nitz
2013-02-06, 21:31
Läs:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Enda lösningen är att bli av med kroppsfett.

larcha-pain
2013-02-06, 21:59
Får nog fortsätta på de linjen jag börjat. Kanske lägga in lite cardio. Bara de att jag hatar löpning mm. Men det finns väl inga genvägar :-)
Tack för svaren

King Grub
2013-02-06, 22:05
Att äta mindre i stället för cardio går lika bra, om du föredrar det.

larcha-pain
2013-02-06, 22:10
Äter inte speciellt mycke. Gjorde lite lchf våfflor här om dage och jag orkade 4 st medans flickan på 4 år åt 6 utan problem. Men men det är bara och kasta på sig dom nyinköpta skidorna(4mån gammal som stått i garaget) och ut i spåren :-)
Har alltid haft de problemet att den där "ringen" inte vill försvinna. Oavsett vad jag gör. Men man får ta alla tips och försöka göra det bästa av allt

gratefuldead
2013-02-06, 23:16
Enda sättet är att bli av med fettvikt. Fortsätt, helt enkelt. Vilken metod du använder spelar ingen större roll så länge du minskar i fettvikt.

cakehole
2013-02-07, 11:03
Började med LCHF för 5 veckor sen och då låg jag på 97kg (182cm) ligger nu på ca 91-92 kan gå ner mer med kreatinet gör väl sitt. Allt ser kanon ut men får inte bort den där " bilringen". Den är ju inte jätte stor men ändå störande på nått sätt. Har ni några bra tips på hur man får bort den.
Tacksam för alla svar.

Du skriver att du skurit ner på maten i 5 veckor. Din omställning till lchf-diet har gjort att du tappat en hel del vätskevikt. Så räkna inte med någon större fettförlust av de 5 tappade kilona.

Hursomhelst. Detta är såklart nästintill omöjligt att uttala sig om utan att antingen få se bild eller åtminstone få ta del av midjemåttet. Men du får förmodligen räkna med ett ANTAL månader av STRIKT diet för att få bukt med bilringen.

cakehole
2013-02-07, 11:13
Har alltid haft de problemet att den där "ringen" inte vill försvinna. Oavsett vad jag gör. Men man får ta alla tips och försöka göra det bästa av allt

Så är det många som resonerar! MEN de flesta som inte klarar att få bort "bilringen" eller "det där sista" är de som inte har tillräcklig kostkunskap!

Det kvittar hur mycket du än tränar om du inte samtidigt håller koll på kosten.
Träning brukar leda till ökad hunger, varvid de flesta lik förbannat står och trampar vatten.

Man MÅSTE räkna med att gå hungrig X-antal timmar om dagen. Så simpelt är det. De människor som har problem/inte pallar med att gå hungriga X-timmar om dagen är de som inte lyckas nå sitt mål.

Hungerattacker kommer helt enkelt att bli en del av din vardag. Men man vänjer sig till viss del efter ett tag. Vissa dövar sin hunger med LIGHT drycker, medan andra tar till kaffe e.t.c..

Vill man vara fin och smal enligt mångas ideal (rimmar), så får man faktiskt lida lite grann. När hungern kryper på, ta en kaffe. Många anorektiker kör just med kaffe för att döva hungern.

Vänligen

HVR
2013-02-08, 19:44
Så är det många som resonerar! MEN de flesta som inte klarar att få bort "bilringen" eller "det där sista" är de som inte har tillräcklig kostkunskap!

Det kvittar hur mycket du än tränar om du inte samtidigt håller koll på kosten.
Träning brukar leda till ökad hunger, varvid de flesta lik förbannat står och trampar vatten.

Man MÅSTE räkna med att gå hungrig X-antal timmar om dagen. Så simpelt är det. De människor som har problem/inte pallar med att gå hungriga X-timmar om dagen är de som inte lyckas nå sitt mål.

Hungerattacker kommer helt enkelt att bli en del av din vardag. Men man vänjer sig till viss del efter ett tag. Vissa dövar sin hunger med LIGHT drycker, medan andra tar till kaffe e.t.c..

Vill man vara fin och smal enligt mångas ideal (rimmar), så får man faktiskt lida lite grann. När hungern kryper på, ta en kaffe. Många anorektiker kör just med kaffe för att döva hungern.

Vänligen

I min värld är det helt befängt att påstå! Ingen behöver gå hungrig under diet (såvida man inte absolut måste "unna" sig sitt favoritgodis, öl, pizza eller något av allt annat som många påstår sig inte kunna leva utan).

Ser man till att äta livsmedel med hög mättnadsgrad i förhållande till energiinnehåll är det trams att säga att man "måste gå hungrig". Är du hungrig? Ät ett kilo broccoli för 350 kcal så är saken löst.

cakehole
2013-02-08, 20:09
I min värld är det helt befängt att påstå! Ingen behöver gå hungrig under diet (såvida man inte absolut måste "unna" sig sitt favoritgodis, öl, pizza eller något av allt annat som många påstår sig inte kunna leva utan).

Ser man till att äta livsmedel med hög mättnadsgrad i förhållande till energiinnehåll är det trams att säga att man "måste gå hungrig". Är du hungrig? Ät ett kilo broccoli för 350 kcal så är saken löst.

I MIN värld är det befängt att påstå att man går runt mätt och belåten under deff.

Äta ett kilo broccoli? Jag älskar broccoli, MEN 1kilo mättar inte min mage speciellt länge. Kyckling kombinerat med broccoli ger bra mättnad ett tag. MEN så länge jag ligger på UNDERSKOTT så får jag räkna med att gå hungrig x-timmar om dagen. Oavsett hur pass bra mina råvaror mättar!

Varför tror du folk som deffar trycker i sig shitloads med kolsyrade lightdrycker samt kaffe? Jo, det är just för att döva hungern. Kolsyrade drycker samt kaffe dämpar hunger exceptionellt bra.

De som oftast misslyckas med att ta sig ner till önskad fettprocent är de som tycker det är för obekvämt att gå runt hungriga.

Varför tror du så många våndas diet? Jo, för att det suger att ligga på underskott och vara hungrig.

larcha-pain
2013-02-08, 21:52
Tackar för allas tips och svar. Jo de är jag medveten om att det första jag tappat är vätska, och att jag måste ligga på underskott i kaloriväg. Trivs bra med LCHF och min mage är kanon efter jag börjat med det, förutom när man fått i sig för mycket fett.
Midjemåttet ligger på 90-91 så de har ju gått ner. Men jag ska pröva mig framåt.

Donkens
2013-02-10, 19:03
I MIN värld är det befängt att påstå att man går runt mätt och belåten under deff.

Äta ett kilo broccoli? Jag älskar broccoli, MEN 1kilo mättar inte min mage speciellt länge. Kyckling kombinerat med broccoli ger bra mättnad ett tag. MEN så länge jag ligger på UNDERSKOTT så får jag räkna med att gå hungrig x-timmar om dagen. Oavsett hur pass bra mina råvaror mättar!

Varför tror du folk som deffar trycker i sig shitloads med kolsyrade lightdrycker samt kaffe? Jo, det är just för att döva hungern. Kolsyrade drycker samt kaffe dämpar hunger exceptionellt bra.

De som oftast misslyckas med att ta sig ner till önskad fettprocent är de som tycker det är för obekvämt att gå runt hungriga.

Varför tror du så många våndas diet? Jo, för att det suger att ligga på underskott och vara hungrig.
Om du menar lightdrycker med sötningsmedel som aspartam så triggar det ju hungern bara och sötsuget ännu mer, du utsöndrar ju Grelin.

Kaffe är aptitdämpande delvis pga koffeinet och för att det är en varmdryck. Många häller i sig t.ex en koff grönt te en halvtimme innan maten, du känner av en mättnad lite fortare då.

King Grub
2013-02-10, 19:32
Om du menar lightdrycker med sötningsmedel som aspartam så triggar det ju hungern bara och sötsuget ännu mer, du utsöndrar ju Grelin

http://journals.cambridge.org/action/displayAbstract?fromPage=online&aid=8266996

cakehole
2013-02-10, 20:50
Om du menar lightdrycker med sötningsmedel som aspartam så triggar det ju hungern bara och sötsuget ännu mer, du utsöndrar ju Grelin.

Kaffe är aptitdämpande delvis pga koffeinet och för att det är en varmdryck. Många häller i sig t.ex en koff grönt te en halvtimme innan maten, du känner av en mättnad lite fortare då.

Jag skrev: "Kolsyrade drycker samt kaffe dämpar hunger exceptionellt bra."

Det behöver absolut inte vara kolsyrade drycker med sötningsmedel. Naturellt kolsyrat vatten, alternativt kolsyrat vatten med naturella aromer funkar precis lika bra. Kolsyran mättar riktigt bra.

För en hårt dietande individ så kan Pepsi Max vara ett redskap som tas till då hunger och sötsug är påtagligt. För en disciplinerad individ som vet vad som gäller så brukar inte eventuella trigger effekter av sötningsmedel vara något bekymmer. Individen täcker helt enkelt sitt sötsug med lightprodukter, samtidigt som denne får en hjälp på traven med att dämpa hungern.

Personligen är jag numer för snål/fattig för att handla mineralvatten, Pepsi Max, cola zero e.t.c.. Så jag får tackla hungern med lite mer jävlaranama helt enkelt. Dock så snusar jag samt tuggar tuggummi, vilket även det har aptitdämpande effekter.

Beemel
2013-02-12, 15:46
Jag skrev: "Kolsyrade drycker samt kaffe dämpar hunger exceptionellt bra."

Det behöver absolut inte vara kolsyrade drycker med sötningsmedel. Naturellt kolsyrat vatten, alternativt kolsyrat vatten med naturella aromer funkar precis lika bra. Kolsyran mättar riktigt bra.

För en hårt dietande individ så kan Pepsi Max vara ett redskap som tas till då hunger och sötsug är påtagligt. För en disciplinerad individ som vet vad som gäller så brukar inte eventuella trigger effekter av sötningsmedel vara något bekymmer. Individen täcker helt enkelt sitt sötsug med lightprodukter, samtidigt som denne får en hjälp på traven med att dämpa hungern.

Personligen är jag numer för snål/fattig för att handla mineralvatten, Pepsi Max, cola zero e.t.c.. Så jag får tackla hungern med lite mer jävlaranama helt enkelt. Dock så snusar jag samt tuggar tuggummi, vilket även det har aptitdämpande effekter.

lustigt hur olika det kan vara, jag blir hungrigare om jag tuggar tuggummi. Snus skulle nog funka för att dämpa aptiten dock. Jag blir illamående bara jag tänker på att stoppa något som luktar så vidrigt i munnen =)

Rawrx
2013-02-12, 16:04
Äta ett kilo broccoli? Jag älskar broccoli, MEN 1kilo mättar inte min mage speciellt länge.

Håller med helt, att grönsaker och sånt som är kalorifattigt eller nästan kaloritomt skulle vara bra för att mota bort hungern är ju rena struntet.

Det är magfyllnad som håller i sig 15 minuter, men man blir varken mätt eller belåten, man får bara en utspänd mage. Då kan man lika gärna dricka vatten.