handdator

Visa fullständig version : Hjälp snälla, vad är det för fel på mig?


jizzinmypants
2013-02-06, 20:57
Så här ligger det till, jag är en kille på 17 år, 184 cm, 76 kg som just nu ligger i hårdträning inför en thaiboxningstävling om 10 dagar, och har gjort det i ungefär en månad nu. Jag har tränat i princip varje dag och inte sällan två gånger om dan, typ lättare styrketräning/löpning på morgonen och sen thaiboxning på kvällen.

Nu till problemet: För ungefär en vecka sen började jag kissa ovanligt mycket, det var som om allt jag drick bara gick rakt igenom. Om jag drack ett glas vatten tog det 5-10 min sen var det ute igen. Vid det här laget började jag även känna mig lite tröttare men antog bara att det var pga min hårda träning.

Kissandet blev bättre ett tag men nu senaste två dagarna har det kommit tillbaks igen. Jag känner mig trött och sliten och min kondition och uthållighet känns sämre, min hals känns tjock och jag upplever att jag har svårare att andas och min tumme har varit avdomnad.

Jag har precis börjat äta min ADHD medicin igen (concerta) och en av bieffekterna är just att man blir tjock i halsen och upplever att man får svårare att andas, men det är aldrig nåt jag haft förut.

Jag ska till läkaren imorn och kolla upp mig, men skulle ändå vilja veta vad ni tror och tycker då detta oroar mig extremt mycket.

Tack på förhand!!

Frisk
2013-02-06, 21:27
Symtomen att vattnet rinner rätt igenom låter som saltbrist

Tolkia
2013-02-06, 21:31
Du beskrev ju också i din tidigare tråd att du dricker väldigt mycket; så pass mycket att det faktiskt kan förklara din upplevelse av att vattnet rinner rakt igenom. Det gör det inte (det tar längre tid för vattnet att nå urinblåsan än tio minuter, på den tiden är det väl inte ens ute ur magsäcken); men när du fyller på mer uppifrån matas det som redan finns i systemet ut.

Att du känner dig sliten kan mycket väl bero på att du har en hög träningsmängd. Två gånger om dagen i en månads tid är rätt mycket.

pezrulezhaakon
2013-02-06, 22:33
jizzinmypants

Be läkaren ta ganska komplett arsenal med blodprover, och beskriv problemet du har.
Det är för lite info för att ge nåt tillräckligt bra svar. Det kan bero på en rad olika saker om man upplever att man kissar lite för ofta.

difaren
2013-02-06, 22:35
Varför börjar du helt plötsligt ta din concerta nu? Och vad var anledningen till att du slutade med den ett tag? :)

Fö. Så var det likadant med mig förra sommaren när jag drag 2liters flaskor med vatten varannan timme.. det blev en kisspaus varje halvtimma!