handdator

Visa fullständig version : Dålig dag på gymmet - orkade inte.


hylla
2013-02-06, 09:42
Hej!

Tänkte idag köra ett bröstpass innan jobbet, och åkte till gymmet så fort det öppnade (08:00). Inte nog med att jag halkade på väg till bilen, och var tvungen att skrapa pissrutorna, det var en skolklass i gymmet. Det är dock inte det som fick min motivation att droppa, och få mig att känna mig besegrad och besviken.

Jag orkade helt enkelt inte. Orkade inte vikter lättare än vad jag brukar köra. bänkpressen kändes ovanligt tung. Hantelpressen var det värsta, jag fastnade, var tvungen att släppa vikterna och börja om, gå ner i vikt, och inte ens då orka så mycket som jag ville och borde ha gjort.

Kan förstå att alla har sämre dagar. har tränat nu 3 dagar innan detta (2 kondispass, ett mage/axelpass kvällen innan denna morgon), och ja, det var morgon och kroppen kanske inte hunnit igång, men jag undrar mest hur ni gör för att komma igen?

Det som gör att jag blir så nere är att jag länge suttit på en platå i bröst, och tampats med värk i armen. Nu när jag trodde jag började komma förbi så kom denna pungspark.

Så, vad gör man?

Kanduskadu
2013-02-06, 09:45
Hann du käka frulle?

hylla
2013-02-06, 09:56
käkade frulle efter. Brukar ha svårt att käka direkt på morgonen.

Pretorian
2013-02-06, 10:01
Du kanske ska lägga din träning senare under dagen? Själv skulle jag ha svårt att få till ett bra böstpass direkt på morgonen innan frukost.

Har jag ett dåligt pass så försöker jag göra någon justering till nästa. Det kan vara att äta mer och ladda rejält med kolhydrater innan passet.

Axii
2013-02-06, 10:07
Du körde axlar dagen innan?

Rahf
2013-02-06, 10:07
Har jag ett dåligt pass så tar jag det som en avskrivning. Fortsätter trenden så justerar jag; oftast tidsmässigt, sällan i näringsväg. Ofta räcker det med en vilodag innan passet jag fokuserar på.

hylla
2013-02-06, 10:11
Jag jobbar från 12-21, och då stänger gymmet. därför var jag tvungen att gymma tidigt på morgonen om jag skulle träna idag. kanske borde hoppa morgonpass och köra senare på dagen när man är lite mer full på energi.

Yes Axii, körde axlar dagen innan.

Rahf
2013-02-06, 10:25
Då har du två anledningar till att bröstpasset gick åt skogen: trötta axlar och triceps, samt tidig morgonträning. Justera därefter.

hylla
2013-02-06, 10:27
Jo, och de vet ju jag också. Men kan ändå inte rå för att känna mig besviken och ja, besegrad.

Har ni några bra tips hur man kommer ifrån dessa tankar?

och tack för alla svaren!

Pretorian
2013-02-06, 10:30
Du har ju hittat några möjliga anledningar (som redan postats ovan) så sluta älta och gör ett bättre pass nästa gång.

Rahf
2013-02-06, 10:33
Håller med Pretorian. Det är en inställning man måste sätta upp för sig själv; vissa pass kommer helt enkelt vara skit. Det viktigaste är att detta inte blir en trend, då måste man granska sina val och prioriteringar.

hylla
2013-02-06, 10:47
Jo, ni har rätt. ser till att de inte blir en trend. Nästa bröstpass ska jag se till att vara utvilad, pigg och med energi. Ska ta det senare med!

Tack för hjälpen!

baggard
2013-02-06, 11:04
Precis som dom säger. Du hör ju hur din inställningar var. Lipig över massa skitgrejor så du hade bestämt dig redan då för att det skulle bli ett skitpass.

Nästa gång tar du något positivt från varje grej. Du ralkade, men du bröt iaf inte nacken. Det var en skolklass där, men då kan du äga upp skitungarna i bänken osv

gymjander
2013-02-06, 11:29
Sådär var jag också förut, liksom såg alla mindre motgångar/störningsmoment som ursäkter till att passet skulle bli skit. Allt ifrån att man glömde shakern hemma ´, bussen var sen, eller att favoritbänken var upptagen.

Nu låter jag liksom inget stoppa mig. Jag är medveten om att en viss andel av alla pass kan vara lite sämre, men om såna där motgångar händer försöker jag göra något bra utav det, använda det som tändvätska på gymmet. Så försök vända det till något positivt :)

Sen att du körde axlar innan kan ju vara en stor orsak till att det gick skit, jag hade inte kört axlar dagen innan bröst.

Axii
2013-02-06, 11:32
Yes Axii, körde axlar dagen innan.

Som jag förstått det, så har inte dina axlar fått vila mer än 24 timmar.
Vi har nog problemet där.
Själv Har jag tre dagar mellan axel och bröstpasset.

Gpajpen
2013-02-06, 11:33
Sådär var jag också förut, liksom såg alla mindre motgångar/störningsmoment som ursäkter till att passet skulle bli skit. Allt ifrån att man glömde shakern hemma ´, bussen var sen, eller att favoritbänken var upptagen.

Nu låter jag liksom inget stoppa mig. Jag är medveten om att en viss andel av alla pass kan vara lite sämre, men om såna där motgångar händer försöker jag göra något bra utav det, använda det som tändvätska på gymmet. Så försök vända det till något positivt :)
.

Så jävla bra. Exakt som det har blivit för mig också. Vet inte hur många hundra pass jag har skippat helt för några år sen över skitsaker till senaste året missar aldrig nånting. Nu vill man nästan att nått ska skita sig så man kan bevisa för sig själv att man kan göra ett jävligt bra pass endå.

Vända till positivt!