handdator

Visa fullständig version : Fettprocent uppskattning.


Beemel
2013-02-05, 10:14
Jag erkänner att jag är lat och orkar inte söka genom alla trådar, ber därför om ursäkt i förväg om detta redan finns en tråd för.

Men hur som helst. Hur väl tror ni detta stämmer på genomsnittsmänniskan.

http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/files/2012/05/fett.jpg

Vart uppskattar ni enligt dessa bilder att ni ligger?
Vad är ert mål

Jag gissar att jag ligger på 22-23% just nu. har mål på runt 10-12%
Gissar på att jag låg runt 26-27 vid årsskiftet och närmare 30 förra sommaren.

AronP
2013-02-05, 10:23
Rätt så värdelöst eftersom det är dåligt tecknad bilder. En uppskattning javisst men inte mycket mer.

Beemel
2013-02-05, 10:26
Rätt så värdelöst eftersom det är dåligt tecknad bilder. En uppskattning javisst men inte mycket mer.

Om den är till för uppskattning
Du tycker att den skulle kunna vara ok för uppskattning

Varför är den då värdelös?

Dåligt tecknade är subjektivt, Jag tycker att de är ganska bra teckningar. Ett par miljoner gånger bättre än jag själv skulle kunna åstadkomma.

vicarious
2013-02-05, 10:28
Du kan testa lägga upp en bild på dig själv i den här tråden http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=163800

Kanske kan du få några kvalificerade gissningar där. Annars boka kalipermätning med någon erfaren, brukar inte kosta mycket.

AronP
2013-02-05, 10:49
Om den är till för uppskattning
Du tycker att den skulle kunna vara ok för uppskattning

Varför är den då värdelös?

Dåligt tecknade är subjektivt, Jag tycker att de är ganska bra teckningar. Ett par miljoner gånger bättre än jag själv skulle kunna åstadkomma.
Det jag menar är att du har svårt att se "detaljer" vilket gör att det är svårt att se var fett lagras och hur det vad växer vid olika tillfällen. Det duger till att pinpointa dig på en 5-10 procentenheter (flicka 15% och 20% eller killen 25% och 30% är ju väldigt lika) men itne mer än så, och vad ska du ha det till?

Nej det är inte så subjektivt och, som det sägs överallt, du måste inte kunna göra något själv för att kunna bedöma hur bra något är.