handdator

Visa fullständig version : Motivation


Mez
2013-02-04, 23:20
Jag har tränat seriöst under 2 år. Aldrig slarvat med träning eller kost. Jag åkte till Jordanien på tjänst resa i 3 månader och försöker komma igång igen när jag kom hem, men kroppen vägrar svara. Hur gör ni? Finns det någon som känner igen sig på min situation.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

Provrörsbarn
2013-02-04, 23:45
Jag har tränat seriöst under 2 år. Aldrig slarvat med träning eller kost. Jag åkte till Jordanien på tjänst resa i 3 månader och försöker komma igång igen när jag kom hem, men kroppen vägrar svara. Hur gör ni? Finns det någon som känner igen sig på min situation.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

Vägrar svara i form av att? resultat? eller är du bara inte sugen på att träna alls?

Mez
2013-02-05, 00:30
Ja, jag e inte sugen på att tränna alls

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

tjing
2013-02-05, 00:37
Byt träningsprogram/gym etc.

Pretorian
2013-02-05, 10:52
Har du något mål med träningen?

Mez
2013-02-05, 11:03
Målet var när jag började träna att gå ner i fettvikt och bygga muskler. Allt gick så bra tills jag kom tillbaks från resan. Jag går upp i vikt ingen träning mår så dåligt av det.

Provrörsbarn
2013-02-05, 11:56
Målet var när jag började träna att gå ner i fettvikt och bygga muskler. Allt gick så bra tills jag kom tillbaks från resan. Jag går upp i vikt ingen träning mår så dåligt av det.

Att gå ner i vikt samtidigt som man bygger muskler är ju lite svårare, kan du inte ta en period där du istället kör bulk och på det viset ökar i vikter osv som kan ge motivation? Sen tycker jag vanliga youtube klipp, bilder och liknande kan få igång en lite! :)
Jag tar ibland till en rejäl kolhydratsladdning, en stor pwo drink och kör ett träningspass med endast mina favoritmuskler....det hjälper mig iaf.

BlingMe
2013-02-05, 14:25
Förstår verkligen den där känslan. Man vet exakt hur man ska göra men det känns så motbjudande att gå till gymmet eftersom man i princip är på ruta 1 igen.

Jag åkte till Afrika i ca 3 månader och kom hem för 2 veckor sedan. Jag hade tappat tappat 15kg (från 75-> 60 kg). Hade förlorat både muskler och styrka så jag kände mig extremt vek i gymmet.

Har inga bra tips, kämpa på bara. Motivationen kommer tillbaka när du börjar se resultat.

Mez
2013-02-05, 14:51
Förstår verkligen den där känslan. Man vet exakt hur man ska göra men det känns så motbjudande att gå till gymmet eftersom man i princip är på ruta 1 igen.

Jag åkte till Afrika i ca 3 månader och kom hem för 2 veckor sedan. Jag hade tappat tappat 15kg (från 75-> 60 kg). Hade förlorat både muskler och styrka så jag kände mig extremt vek i gymmet.

Har inga bra tips, kämpa på bara. Motivationen kommer tillbaka när du börjar se resultat.

Tack, det e exakt samma känsla. Men som du säger man kämpar tills man få se resultat.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

lamerica80
2013-02-05, 16:55
Jag tycker det tar upp till en månad innan man är ordentligt inne i träningssvängen igen. Innan dess är det ett helsike med att motstå frestelsen att inte gå till gymet, man får extrem träningsvärk av minsta lilla muskelpass etc.

Bara att bita ihop och göra sitt jobb till dess man är inne i träningsmode igen! :)

Pretorian
2013-02-06, 08:30
Målet var när jag började träna att gå ner i fettvikt och bygga muskler. Allt gick så bra tills jag kom tillbaks från resan. Jag går upp i vikt ingen träning mår så dåligt av det.

Tror nog motivationen kommer när du börjar se resultat av träningen. Finns nästan inget bättre.