handdator

Visa fullständig version : Hjälp en nybörjare


Robin86
2013-02-04, 16:02
Tjenare! Är en 26 årig kille som gymmat nu i ca 8 månader. Har blivit mkt "hårdare" i kroppen och börjar få ganska mkt synliga muskler men skulle behöva bli av med en 8-10 kg till. Väger idag 95kg och är 186cm lång.

Gick ner från 109 kg till ca 90 innan jag började styrketräna och väger som sagt ca 95 kg idag. Huvudmålet till sommaren är ca 85-86kg

Gymmar 4 ggr i veckan och kör då:

Mån: Ben, mage
Tis: Rygg, biceps
Ons: Vila
Tors: Bröst, triceps
Fre: Axlar, mage

För lite redan där kanske?!? :em:

Sen är det då maten. Ska försöka beskriva en vanlig dag

07.00 Proteinshake med mjölk, Omega 3 tablett
09.00 1st kycklingfile, 2 kokta ägg, kanske en macka (grovt)
12.00 antingen samma som frukost eller färdigrätt med ca 500kcal
35g protein
60g kolhydrater
14g fett
15.00 Proteinshake med mjölk, omgega 3 tablett
18.00 Träning ca 1,5 h (tungt)
19.30 Proteinshake med mjölk, omega 3 tablett
20.00 Större måltid, typ kyckling, kebab, med antingen sallad eller ris

Ser ni något stort fel som ni tror kan göra att jag står still på vågen? :cryout:

Helgerna måste jag bli bättre på då jag förstår att dom sabbar en del :em: men försöker hålla mig till 1-2 "dåliga" mål max varje helg..

Mkt tacksam för hjälp och tips

alden
2013-02-04, 22:53
Det är väldigt många proteinshakes per dag, räcker det inte med maten och kanske 1-2 shakes istället för 3?
Dessutom, en småsak kanske, är det väl smartare att ta alla Omega-3 tillskott på samma gång så slipper du hålla på med den burken hela tiden.

Annars tycker jag det verkar rätt bra men jag är ingen expert på kost.

Robin86
2013-02-05, 16:09
Det är väldigt många proteinshakes per dag, räcker det inte med maten och kanske 1-2 shakes istället för 3?
Dessutom, en småsak kanske, är det väl smartare att ta alla Omega-3 tillskott på samma gång så slipper du hålla på med den burken hela tiden.

Annars tycker jag det verkar rätt bra men jag är ingen expert på kost.

Mm, räknade mitt protein intag idag och kom upp i 290 haha :smash:

Räknade även ut att jag åt faktiskt lite för mkt fett och kcal och för lite kolhydrater.. Så bli lite bättre med maten så kanske där e lite kvalitetsmassa under :hbang: