handdator

Visa fullständig version : Min 4-split


Fenmund
2013-02-04, 14:48
Hej allihopa,
Jaha...då var det dags att börja träna gym igen efter 5 års uppehåll.

Jag tänkte be om lite feedback gällande mitt planerade upplägg.
Mina förutsättningar är träning på lunchtid, mån, tis, ons och tors, cirka 30 minuter på pass.
På grund av att jag bara har 30 min på mig blir det bara 3-4 "basic-övningar" per muskelgrupp. Varje övning med 3 set.
Nu vet jag att detta inte är det ultimata upplägget men det är inget jag kan styra över av diverse skäl. Får helt enkelt göra det bästa av situationen.
Kondition står inte med här men det löser jag med badminton eller löpning nån gång per vecka.


Mån: Rygg /Biceps
Tis:Bröst /triceps
Ons: Ben/Mage
Tors: Axlar traps

Alternativt flytta plats på biceps och triceps så att dessa muskelgrupper får jobba två dagar per vecka?


Tack på förhand!

alden
2013-02-04, 23:01
Gud vad det poppar upp såna här trådar hela tiden.

Att bara skriva hur du tänkt splitta upp kroppen säger inte så mycket, vilka övningar tänkte du köra vilka dagar? Sälva splitten är ganska standard och funkar bra, lite ovanligt att ge axlar och traps en egen dag, de brukar ofta följa med bröst/triceps respektive rygg.

Är tanken att du ska vila fredag till söndag? Skulle det inte gå att kanske träna 2 dagar, vila 1, träna 2, osv. och låta schemat vara rullande? Jag tror det skulle vara bättre men det är marginellt så om det inte funkar tidsmässigt är det inte hela världen.