handdator

Visa fullständig version : Hur skulle ni lägga upp ert schema för stora biceps, axlar, bröst!!!!!!!


komigen
2013-02-04, 00:14
TJAA, jag ska prioritera AXLAR! BICEPS! BRÖST! Jag vill få dom väääxaaaa speciellt axlar.

Hur skulle ni lägga upp ert schema om ni skulle prioritera dessa muskel-grupper? (Alltså hur ofta skulle ni träna dem, sets, reps, övningar, när, hur EVERYTHING)

Såklart ska jag träna dom andra muskel-grupperna men ska verkligen fokusera på dessa! KUL TRÅD som många nog vill läsa hoppas jag lol.

MVH

Fishtank
2013-02-04, 00:32
Mmm för det finns inte en miljon trådar med samma frågeställning.
Pröva sökfunktionen och du skall finna.


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

stromming
2013-02-04, 00:42
Sök i forumet. Skulle dock rekommendera att du tänker om din prioritering. Sällan ser man folk där bröst och biceps släpar på gymmet

as0k
2013-02-04, 07:13
Sök i forumet. Skulle dock rekommendera att du tänker om din prioritering. Sällan ser man folk där bröst och biceps släpar på gymmet

Det är för folk kör bröst/biceps på leg-day ;)

filmjölk
2013-02-04, 08:15
En slags discosplit, där jag tränar de kroppsdelarna oftare.

Utan att orka gå in på detaljer så något hitåt:

Dag1: Pecs dag2: Axlar och biceps Dag3: Rygg, ben, mage Dag4: Pecs och axlar Dag5: Armar.

komigen
2013-02-04, 08:34
Mina biceps och axlar släpar rejääält, speciellt axlar

Bulta
2013-02-04, 09:11
Hur länge har du tränat, och hur tränar du dina biceps och axlar just nu?

komigen
2013-02-04, 17:03
En slags discosplit, där jag tränar de kroppsdelarna oftare.

Utan att orka gå in på detaljer så något hitåt:

Dag1: Pecs dag2: Axlar och biceps Dag3: Rygg, ben, mage Dag4: Pecs och axlar Dag5: Armar.

Vad menar du armar på dag 5?

komigen
2013-02-04, 17:09
Hur länge har du tränat, och hur tränar du dina biceps och axlar just nu?

Tja, jag har tränat i perioder sen ett år tillbaka. Ibland hårt, seriöst... och ibland slapp, ibland inget alls.

Då jag kör biceps är det på samma pass som rygg.
Då jag kör axlar är det samma pass som mage, traps

På biceps har jag alltid kör två övningar, hantelcurls och stångcurls. + att man får lite känn från latsdrag.

Axlar har jag kört tre olika övningar varje pass.
Hantelpress, lutande sidolyft (för baksida) och sidolyft (för sidor).

Detta har jag kört under ett tag men ändå inte fått så bra resultat.

KalleTeodor
2013-02-04, 17:17
Tja, jag har tränat i perioder sen ett år tillbaka. Ibland hårt, seriöst... och ibland slapp, ibland inget alls.

Då jag kör biceps är det på samma pass som rygg.
Då jag kör axlar är det samma pass som mage, traps

På biceps har jag alltid kör två övningar, hantelcurls och stångcurls. + att man får lite känn från latsdrag.

Axlar har jag kört tre olika övningar varje pass.
Hantelpress, lutande sidolyft (för baksida) och sidolyft (för sidor).

Detta har jag kört under ett tag men ändå inte fått så bra resultat.

kan det vara för att du inte kört tillräckligt länge? ha tålamod :) fortsätt kötta så kommer resultaten!

Bulta
2013-02-04, 17:28
Tja, jag har tränat i perioder sen ett år tillbaka. Ibland hårt, seriöst... och ibland slapp, ibland inget alls.

Detta har jag kört under ett tag men ändå inte fått så bra resultat.

Det tar tid och samtidigt kräver det en kontinuitet på gymmet för att komma framåt.

Tycker du borde kolla in http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555 eller Stronglift 5x5. Att börja prioritera muskelgrupper känns mer som något att göra när man har byggt upp en grundfysik.

Arne Persson
2013-02-04, 17:34
TJAA, jag ska prioritera AXLAR! BICEPS! BRÖST! Jag vill få dom väääxaaaa speciellt axlar.

Hur skulle ni lägga upp ert schema om ni skulle prioritera dessa muskel-grupper? (Alltså hur ofta skulle ni träna dem, sets, reps, övningar, när, hur EVERYTHING)

Såklart ska jag träna dom andra muskel-grupperna men ska verkligen fokusera på dessa! KUL TRÅD som många nog vill läsa hoppas jag lol.

MVH

Panik inför sommaren?

Kvicksilver
2013-02-04, 17:38
Triceps då? Utan dom inga grova armar.

Jappse
2013-02-04, 17:43
Lägg in två dagar axlar och två dagar tuttar och resterande på en dag. Funkar väl

pezrulezhaakon
2013-02-04, 18:04
komigen

Du har alltså inte ens tränat ett år?

komigen
2013-02-04, 18:11
komigen

Du har alltså inte ens tränat ett år?

2012-01-04 startade jag seriöst...

Sen har det ju varit bra/dåliga perioder.

Jag är 16.

Fishen
2013-02-05, 13:26
Om detta är en sommar panik så kan jag stoppa dig redan där, folk kommer inte märka någon skillnad.
Om inte så, kan jag råda dig att köra tung/lågreps samt lätt/högreps och försöka få in dessa muskelgrupper mera i veckan med vila emellan, men även att du tränar resten av kroppen då det behövs och du får en snyggare kropp i helhet utav det.

Variation! du kan även titta på tuben efter byggare som ger råd och visar på utförande och sedan testa själv och variera.

Sedan finns det oändligt många trådar om just dessa muskler på kolo, ta en titt!

PureWhey
2013-02-05, 16:03
Rygg biceps mage
Bröst axlar triceps
Ben biceps mage

Trouble
2013-02-05, 16:06
Rygg biceps mage
Bröst axlar triceps
Biceps mage

Fixtit

PureWhey
2013-02-05, 17:26
Fixtit

Lol :-))

komigen
2013-02-05, 20:14
Jag har inte bråttom inför sommaren haha, så dum är jag inte ;)

Det var lite mer utav en flumming kvälls tråd kan man väll säga.
Jag deffar vid tillfället och kommer göra det till sommaren börjar.
Men jag har väldigt dåliga armar, asså dom växer minst utav alla muskelgrupper. Och jag överdriver inte.

Axlarna är kass, jag har som V formade armar, fast upp-och-ner. Alltså, små axlar, större triceps/biceps. Det är såklart baksida och sida som spökar, framsidan går väll hyffsat.

Fishtank
2013-02-05, 20:27
Lycka till att få någon volym på armarna under deff.