handdator

Visa fullständig version : Vilken "personlighetstyp" av följande gillar du bäst?


filmjölk
2013-02-03, 23:51
På Kolozzeum finns mest killar, män och gubbar - det skulle vara intressant att se vilken sorts kvinnor vi föredrar. Jag skall rabbla upp ett par fiktiva personer med olika bakgrund, yrke och personlighet och du väljer din favorit, de kommer vara kortfattat, gravt stereotypt, och förmodligen manschauvinistiskt och kanske snudd på fetischism. Förutsäg att alla är 9-11/10 - det är personligheten som avgör.

Kvinnor som läser tråden får i uppdrag (om de vågar - annars röstar ni också på favorit - att rösta på den de tror Kolozzeums män föredrar - låt fördomarna härja fritt).

OBS! INGA BILDER I TRÅDEN!

dam 1) Jobbar som "glamourmodell", extraknäcker som strippa, go-go dansare, och "utställningstjej" för olika produkter på diverse mässor. Är spontan, impulsiv och gillar snabba pengar, snabba bilar, att parta, partyknarka och är beroende av spänning och dramatik.

dam 2) Jobbar som dagisfröken, alltid glad, skrattar åt buskishumor, svårt Kristen, sjunger i kör, gillar att laga mat, baka och älskar barn.

dam 3) Är ifrån en fin stenrik familj, ställer höga krav, har lång utbildning, jobbar mycket på eget eventföretag, van sedan barnsben vid att basa över folk, har dyr smak.

Dam4) Jobbar som bibliotekarie, är blyg, tystlåten, inåtvänd gillar att läsa och kan allt om allt i teorin.

Dam5) Från förorten, är driven, streetsmart och väldigt bestämd med ett jävla humör. Har extremt dyra vanor och kräver att bli behandlad som en prinsessa

Dam 6) Är träningsnarkoman, kör crossfit, spinning, pilates, joggar och gymmar. Lever på en diet av broccoli, kvarg blandat med funlight, tonfisksallad, kycklingfiléer, havregryn, råris och vasslepulver - året runt. Jobbar halvtid i en Hotellreception och drömmer om att bli nästa Monica Brandt

Dam 7) Är extremt Butch trots att hon gillar killar. Äter som en hel karl, dricker öl, klär sig i flanell, jobbar som rörmokare, älskar sport på TVn, umgås bara med killar, svär som en borstbindare och sminkar sig/klär sig snyggt bara om hon absolut måste.

Dam 8) Är alternativ, spöksmink, bizarra hårfärger, tatueringar och piercings. Extremt ombytligt humör som svänger hela tiden från djup depression till eufori. Gillar alternativ musik, partar hårt och är allmänt svår.

Poll!

Tricklew
2013-02-03, 23:54
Om det är alternativen så stannar jag hemma vid datorn och onanerar istället.

Rikard Jansson
2013-02-03, 23:55
8). Jag vet inte ens varför min fascination för dessa damer överstiger det faktum att det är en jävla massa krångel^^

filmjölk
2013-02-03, 23:55
Om det är alternativen så stannar jag hemma vid datorn och onanerar istället.


hahahah, men jag kan ju inte beskriva en drömtjej - då väljer alla henne. Du får väga fördelar emot nackdelar här.

zarnyhax
2013-02-03, 23:56
Dam 8 lätt!

Okej
2013-02-03, 23:57
4, lätt. Svårast att komma innanför (kan tolkas på 2 sätt visserligen :naughty:) plus att jag gillar onödig fakta så sjukt najs med ett levande lexikon :hbang:. Hade valt 8an om det inte stod djup depression, det är jobbigare att vara nära någon som lider av det än det låter

Oxe
2013-02-04, 00:02
3.

Hemma Gymmaren
2013-02-04, 00:04
Din mamma.

Gober
2013-02-04, 00:04
Om det är alternativen så stannar jag hemma vid datorn och onanerar istället.

Jag slår mig nog med dig framför datorn. Det var ju inga lockande alternativ.

Okej
2013-02-04, 00:05
Jag slår mig nog med dig framför datorn. Det var ju inga lockande alternativ.

Det är för artens överlevnad, du måste!! *gah!*

Rikard Jansson
2013-02-04, 00:06
Ni stannar hemma för att random 9-11/10 har nån enstaka nackdel?

http://i00.i.aliimg.com/img/pb/220/817/329/329817220_74.jpg[/IMG]

Duran
2013-02-04, 00:09
Jag hade tänkt ge mig på en gissning men eftersom jag tror att män generellt vill ha en någorlunda balanserad kvinna så fanns det inget bra alternativ. Typ nr 2 minus "svårt kristen" eller nr 5 minus divalaterna.

Yes
2013-02-04, 00:22
Nummer 3. Jag har också dyr smak men för lite pengar.

shadowfire
2013-02-04, 00:22
Om det är alternativen så stannar jag hemma vid datorn och onanerar istället.

+1
Jag blev precis än mer antisocial.

shadowfire
2013-02-04, 00:23
Ni stannar hemma för att random 9-11/10 har nån enstaka nackdel?
Prickade inte du in flera av alternativen förressten ;) .. j/k.

Rikard Jansson
2013-02-04, 00:26
Prickade inte du in flera av alternativen förressten ;) .. j/k.

Valde 8 men skulle inte tacka nej till 6,4,2. Med tanke på att det är 9-11/10 som gäller så är det ju asheta brewdar som gäller, men du, tricklew och gober drar ju tydligen hem perfekta sådana regelbundet eftersom ni så gladeligen tackar nej till alternativen :)

Duran
2013-02-04, 00:29
Jag hade tänkt ge mig på en gissning men eftersom jag tror att män generellt vill ha en någorlunda balanserad kvinna så fanns det inget bra alternativ. Typ nr 2 minus "svårt kristen" eller nr 5 minus divalaterna.

Jag tänkte alltså på vem män vill stadga sig med. Är det bara sexytime så tror jag att ni väljer mer extrema varianter åt olika håll, beroende på hur ni själva är lagda.

Woody R
2013-02-04, 00:29
1.... byter ut knarket mot mjöl

Yes
2013-02-04, 00:29
Valde 8 men skulle inte tacka nej till 6,4,2. Med tanke på att det är 9-11/10 som gäller så är det ju asheta brewdar som gäller, men du, tricklew och gober drar ju tydligen hem perfekta sådana regelbundet eftersom ni så gladeligen tackar nej till alternativen :)
Du måste ta dig ifrån Svanskog. Snygga tjejer är inte något ovanligt.

midwinterholes
2013-02-04, 00:31
Mådde skitdåligt av att läsa alternativen.

Dagisfröken isåfall, utan tvekan.

Rikard Jansson
2013-02-04, 00:31
Du måste ta dig ifrån Svanskog. Snygga tjejer är inte något ovanligt.

Jag vet, jag har faktiskt varit i göteborg en gång. (~20)

Men om man går efter den riktiga skalan är 9/10 de snyggaste som finns, 10/10 finns inte och 11/10 är ännu snyggare. Det innebär att om du radar upp de 1000 snyggaste i Sverige så är det bara dem som kvalificerar till att få vara med. Typ.

Vinter
2013-02-04, 00:33
Spelar hon dataspel så skiter jag i resten. Kan inte bli annat än bra.

shadowfire
2013-02-04, 00:35
Du måste ta dig ifrån Svanskog. Snygga tjejer är inte något ovanligt.

hahha.. +1

Matsa
2013-02-04, 00:35
3 eller 4. Fast inget av alternativen låter spännande nog för att det ska hålla i längden, det lutar åt att jag tröttnar ganska snart och ansluter till masturberingskollektivet hos Tricklew.

Vinter
2013-02-04, 00:37
Jag vet, jag har faktiskt varit i göteborg en gång. (~20)

Men om man går efter den riktiga skalan är 9/10 de snyggaste som finns, 10/10 finns inte och 11/10 är ännu snyggare. Det innebär att om du radar upp de 1000 snyggaste i Sverige så är det bara dem som kvalificerar till att få vara med. Typ.

Var tvungen att kolla upp var Svanskog ligger, ah men då pratar du värmländska :d

Tricklew
2013-02-04, 00:44
Ta med egna servetter.

Matsa
2013-02-04, 00:48
Var tvungen att kolla upp var Svanskog ligger, ah men då pratar du värmländska :d

Han pratar engelska, det har jag sett på youtube.

rajjan_dammit
2013-02-04, 00:51
Av de alternativen blir det ju 1, utan tvekan.

Gpajpen
2013-02-04, 01:03
Dam 4 givetvis. Inte för det skulle vara roligare på nått vis för min del men fan vilken syn. En 9-11poängare som är som beskrivs lär ju inte finnas mer än ett par st i världen.

Okej
2013-02-04, 01:05
Dam 4 givetvis. Inte för det skulle vara roligare på nått vis för min del men fan vilken syn. En 9-11poängare som är som beskrivs lär ju inte finnas mer än ett par st i världen.

Då har du aldrig utforskat vuxenfilm, det är jättevanligt tydligen :naughty:

The_RobRoy
2013-02-04, 01:05
3an eller 4an.

Fugly
2013-02-04, 06:48
Om jag måsta välja blir det 3.

BlötSnö
2013-02-04, 06:58
Jag saknade "Har inte dejtat någln av dem och är inte intresserad" samt"Albatross!".

Lychgate
2013-02-04, 07:07
Första 7 svaren undrade jag seriöst hur man ens orkar ha ett förhållande med.

Nr 8 är större delen av mina ex. :smash:

Stefan J
2013-02-04, 07:49
Pollen borde vara vilken personlighetstyp hatar du minst. Fyfan för samtliga av dessa kvinnor! :)

Alternativ 3 och 4 är de enda som jag hade stått ut med. I övriga fall hade jag rest mig och lämnat rummet så fort de kom nära mig.

Mantus
2013-02-04, 08:03
Om det är alternativen så stannar jag hemma vid datorn och onanerar istället.

Då blir vi två höll jag på att säga...
Men +1.

mikaelj
2013-02-04, 08:15
Pollen borde vara vilken personlighetstyp hatar du minst. Fyfan för samtliga av dessa kvinnor! :)

(...). I övriga fall hade jag rest mig och lämnat rummet så fort de kom nära mig.

Haha, japp. :-)

Jag saknar följande alternativ:

9) Har läst på högskola fast ändå streetsmart, gillar att läsa. Tränar regelbundet för att det är kul att vara vältränad (snarare än utseendefixering) och är driven. Tycker om att laga mat & baka. Feminint utseende & rörelsemönster men har trots det inga problem med att meka med bilar/snickra/liknande typiska "manliga" saker. Omtänksam och inkännande men ändå utåtriktad vid sociala tillställningar.

Min sorts tjej.

Raschmus
2013-02-04, 08:17
7.

filmjölk
2013-02-04, 08:40
Haha, japp. :-)

Jag saknar följande alternativ:

9) Har läst på högskola fast ändå streetsmart, gillar att läsa. Tränar regelbundet för att det är kul att vara vältränad (snarare än utseendefixering) och är driven. Tycker om att laga mat & baka. Feminint utseende & rörelsemönster men har trots det inga problem med att meka med bilar/snickra/liknande typiska "manliga" saker. Omtänksam och inkännande men ändå utåtriktad vid sociala tillställningar.

Min sorts tjej.

Lesbisk.

Olegh
2013-02-04, 08:50
4, 6 eller 7 verkade minst hemska. Nummer två och "svårt kristen" är tyvärr helt uteslutet.

mikaelj
2013-02-04, 08:57
Lesbisk.

Nej, bisexuell :-) Höga östrogen- och testosteronnivåer, per "Why Him, Why Her?"-författarinnans förklaringsmodell.

En nackdel med den personlighetstypen är att den ofta kommer med bagage.... samt att den är väldigt ovanlig.

Morty
2013-02-04, 09:02
Min tjej är typ 4 & 6. En riktig tia, dvs.

mikaelj
2013-02-04, 09:03
Min tjej är typ 4 & 6.

Både introvert och neurotisk, alltså?

aijou
2013-02-04, 09:04
4 känns som det självklara valet för mig.

Mental
2013-02-04, 09:05
3 lät minst negativ. Hon kan funka.

Fuark
2013-02-04, 09:06
(2! Vårdande karaktär = Win!

Mental
2013-02-04, 09:07
Om inte dam 2 vore svårt kristen hade det kunnat vara trevligt.
Dam 4 har jag provat utan att fastna permanent för. Inga direkta nackdelar sådär, men det käns gjort typ.

Spunken
2013-02-04, 09:28
Under förutsättning att hon verkligen är en 10a, hade jag lätt valt nr 7. Som en BFF man kan ligga med.

JackieBoy
2013-02-04, 10:32
5, vet inte varför

AronP
2013-02-04, 10:38
Det här var fan en av dom svårare pollsen men måste jag välja någon får det bli 3an om jag får ha något på sidan om, annars får jag väl stå ut med 4an. 2an skulle ju funka om inte det kristna fanns där.

Morty
2013-02-04, 10:44
Både introvert och neurotisk, alltså?

Dear kolo, today mikaelj didnt get the joke, again.


On a more serious note så gillar hon bibliotek, att läsa, är allmänbildad, gillar att träna, vi gillar båda att äta schysst mat, är måttligt ytlig gällande sin egen kropp (inte min :/), älskar träning.

Ulvamal
2013-02-04, 10:49
Finns ju inte en enda vettig kvinna på listan. De är alla 21 vårar gamla, misstänker jag?

mikaelj
2013-02-04, 10:49
Dear kolo, today mikaelj didnt get the joke, again.

Ditt skämt var att hon var en tia, men det var så tråkigt att jag förutsatte att du faktiskt menade att hon var en blandning av 4 och 6, snarare än att du drar så dåliga skämt.

On a more serious note så gillar hon bibliotek, att läsa, är allmänbildad, gillar att träna, vi gillar båda att äta schysst mat, är måttligt ytlig gällande sin egen kropp (inte min :/), älskar träning.

Låter som en bra grej.

Finns ju inte en enda vettig kvinna på listan. De är alla 21 vårar gamla, misstänker jag?

Vad tycker du om min #9 då?

Ulvamal
2013-02-04, 10:53
Vad tycker du om min #9 då?

Solklart bättre; du vet, vuxen. Bra skit. :)

Morty
2013-02-04, 10:56
Ditt skämt var att hon var en tia, men det var så tråkigt att jag förutsatte att du faktiskt menade att hon var en blandning av 4 och 6, snarare än att du drar så dåliga skämt.

Låter som en bra grej.



Hon är ju som jag beskrev lite lik både 4 och 6. Utan att klä sig som en farmor/vilja bli fitnessmodell och använda instragram #FITPO #YOLO #STRONGISTHENEWSKINNY och sånt. Det roliga var ju att 4 & 6 blir 10. "HÖHÖ".

Snafu
2013-02-04, 11:28
Trean (driven, tråkig, knyllar dig och inte tvärtom, om hon ens är på humör).

Fyran (bilbliotikaren..bib...bok...eh, hon har en bra chans om hon är snuskig, blyga är som alltid ofta snuskigast).

filmjölk
2013-02-04, 11:34
Min tjej är typ 4 & 6. En riktig tia, dvs.

Hade du pallat 6:an? :D

"-Skall vi käka bönfajitas med quorn?"

"-Kycklingfilé med kycklingfilé och kvarg!!!1!"

"-Sugen på att hänga med och släppa ut ett par minkar?"

"-Nä, har tre spinningpass på raken!"

"-Det här var intressant om genus, läs detta..."

"- Vad är genus? Tycker du jag behöver större sillisar?"

Brickhead
2013-02-04, 11:47
2:an vore opti om hon inte vore kristen, jävla religion ska komma och förstöra. Fast jag tror nog hon är den bästa utav alla de där alternativen.

Fuark
2013-02-04, 11:54
2:an vore opti om hon inte vore kristen, jävla religion ska komma och förstöra. Fast jag tror nog hon är den bästa utav alla de där alternativen.

Äh, det är ju bara kul. Då kan man reta henne lite :D

Morty
2013-02-04, 11:56
Hade du pallat 6:an? :D

"-Skall vi käka bönfajitas med quorn?"

"-Kycklingfilé med kycklingfilé och kvarg!!!1!"

"-Sugen på att hänga med och släppa ut ett par minkar?"

"-Nä, har tre spinningpass på raken!"

"-Det här var intressant om genus, läs detta..."

"- Vad är genus? Tycker du jag behöver större sillisar?"

10/10 still loling

not even kidding

tjing
2013-02-04, 12:30
3.

AronP
2013-02-04, 12:40
Äh, det är ju bara kul. Då kan man reta henne lite :D
En kvart, sen börjar hon föra över idéerna på dina barn...

kaer
2013-02-04, 12:45
Hellre singel resten av livet än något av dem alternativen.

Robbmeister
2013-02-04, 12:48
Alternativ 2 låter ju överlägset bäst. Eller ja, det lät åtminstone som en trevlig person som man kan stå ut med.

Morty
2013-02-04, 12:49
En kvart, sen börjar hon föra över idéerna på dina barn...

Och barnens vänner, och grannarna, mm, mm. När nån nämner "Herren" så blir man ju helt jävla nojjig. Kristen-delan av typ 2 gjorde att man kände ett stort behov av att fly.

Alexton
2013-02-04, 13:15
Pest eller kolera typ. tvivlar att man skulle orka med mer än några månader med någon av dem.

Fuark
2013-02-04, 13:56
En kvart, sen börjar hon föra över idéerna på dina barn...

Då får jag oföra ideerna och berätta att mamma inte alltid har rätt

stolpskott
2013-02-04, 14:06
4, helt klart.

eulalia
2013-02-04, 15:22
Dam 7) Är extremt Butch trots att hon gillar killar. Äter som en hel karl, dricker öl, klär sig i flanell, jobbar som rörmokare, älskar sport på TVn, umgås bara med killar, svär som en borstbindare och sminkar sig/klär sig snyggt bara om hon absolut måste.

Men, det där är ju jag! Är det ingen som tycker om mig,,, haha!

Mantus
2013-02-04, 15:49
Men, det där är ju jag! Är det ingen som tycker om mig,,, haha!

Tyvärr! Tittar du på sport på tv:n går du bort. =/

Personer som tittar på Melodifestivalen, Lets dance osv alternativt fotboll och ishockey är ingen jag någonsin skulle kunna tänka mig spendera ett liv ihop med.
Sportdelen var i stort sett det enda som fick mig att inte välja den personlighetstypen.

benya
2013-02-04, 15:56
ganska extrema alt men skulle kunna tänka mig alt 3.
Bra bakgrund, hårt arbetande och utbildad brukar ofta ge en bra karaktär. Det där med bossigheten kan man nog få pli på:)

Mental
2013-02-04, 15:58
Men, det där är ju jag! Är det ingen som tycker om mig,,, haha!

Det är det garanterat, men det kanske inte är den sortens killar som hänger på kolozzeum kanske? ;)

Ulvamal
2013-02-04, 16:11
Pest eller kolera typ. tvivlar att man skulle orka med mer än några månader med någon av dem.

Jodå. För de flesta av typerna framgår inte nackdelarna tydligt förrän efter ett halvår eller så, du vet ... när de är hyfsat säkra på att du sitter ordentligt på kroken och släpper fasaden bit för bit.

Exdiaq
2013-02-04, 16:15
4.

Knatcharn
2013-02-04, 16:50
Nummer 4, de blygaste är galnast i sängkammarn :D

wintersnowdrift
2013-02-04, 16:51
Som kvinna gissade jag vad majoriteten skulle föredra och röstade 6. Hade röstat 2 om det inte var för kristenheten; toleransen för religiositet (förutom när det kommer till att dyrka King Grub) är/var låg på brädan. Jag är mycket förvånad att den "intellektuella" tjejen leder omröstningen.

[begin fördom]

Snitt-kolo-killen är en halvkorkad just below or above 20-something som tränar för att få ligga med så många alternativ 1:or som möjligt, men sedan planerar att gifta sig med en 2:a (minus kristendomen) eller 6:a. De skräms av s.k. "starka" och skräniga tjejer så alla dessa alternativ går bort, och de är/kommer inte bli tillräckligt rika eller välutbildade för att hålla sig med en 3:a.

När de legat av sig kanske de iofs planerar att trappa ner träningen själva och inte längre leva på kvarg-dieten, men en 6:a borgar ju för att hon åtminstone håller sig fit livet igenom. En tjock tjej med hängpattar är snitt-kolo-killens värsta mardröm.

[/end fördom]

//Kristin

Rikard Jansson
2013-02-04, 16:52
En lika fördomlig och stereotypisk poll för motsatta könet måste göras. /genusmaffian

Knatcharn
2013-02-04, 16:53
En lika fördomlig och stereotypisk poll för motsatta könet måste göras. /genusmaffian

Då måste en kvinna skapa den så att det är okej!

Rikard Jansson
2013-02-04, 16:53
Då måste en kvinna skapa den så att det är okej!

Jag tror tekniskt sett att den här skulle ha varit tvungen att skapas av en kvinna för att den skulle vara okej^^

Okej
2013-02-04, 16:56
Som kvinna gissade jag vad majoriteten skulle föredra och röstade 6. Hade röstat 2 om det inte var för kristenheten; toleransen för religiositet (förutom när det kommer till att dyrka King Grub) är/var låg på brädan. Jag är mycket förvånad att den "intellektuella" tjejen leder omröstningen.

[begin fördom]

Snitt-kolo-killen är en halvkorkad just below or above 20-something som tränar för att få ligga med så många alternativ 1:or som möjligt, men sedan planerar att gifta sig med en 2:a (minus kristendomen) eller 6:a. De skräms av s.k. "starka" och skräniga tjejer så alla dessa alternativ går bort, och de är/kommer inte bli tillräckligt rika eller välutbildade för att hålla sig med en 3:a.

När de legat av sig kanske de iofs planerar att trappa ner träningen själva och inte längre leva på kvarg-dieten, men en 6:a borgar ju för att hon åtminstone håller sig fit livet igenom. En tjock tjej med hängpattar är snitt-kolo-killens värsta mardröm.

[/end fördom]

//Kristin
fel

0/5 hantlar

Mantus
2013-02-04, 17:08
Som kvinna gissade jag vad majoriteten skulle föredra och röstade 6. Hade röstat 2 om det inte var för kristenheten; toleransen för religiositet (förutom när det kommer till att dyrka King Grub) är/var låg på brädan. Jag är mycket förvånad att den "intellektuella" tjejen leder omröstningen.

[begin fördom]

Snitt-kolo-killen är en halvkorkad just below or above 20-something som tränar för att få ligga med så många alternativ 1:or som möjligt, men sedan planerar att gifta sig med en 2:a (minus kristendomen) eller 6:a. De skräms av s.k. "starka" och skräniga tjejer så alla dessa alternativ går bort, och de är/kommer inte bli tillräckligt rika eller välutbildade för att hålla sig med en 3:a.

När de legat av sig kanske de iofs planerar att trappa ner träningen själva och inte längre leva på kvarg-dieten, men en 6:a borgar ju för att hon åtminstone håller sig fit livet igenom. En tjock tjej med hängpattar är snitt-kolo-killens värsta mardröm.

[/end fördom]

//Kristin

Vilka tjejtyper av de filmjölk räknade upp definierades som "starka"? Jag såg en som var driven men "bossig" sedan såg jag en som var "bestämd med en sjuhelvetes humör". Ingen av dem går väl ihop med min definition av stark.

En intelligent, händig, resonerande kvinna som är beredd att omvärdera sin ståndpunkt så att både hon och hennes partner blir nöjda men utan att göra avkall på sin egen övertygelse (skinn på näsan), gärna med vissa tendenser till besserwisser (då lika barn leka bäst); där har vi min - högst subjektiva- definition av en "stark" kvinna.
Det är för övrigt min definition av en "stark" man också och är det jag aspirerar att vara.


Vad gäller din fördom av medelkoloiten är den nog träffsäker i vissa delar. Problemet med starka tjejer är däremot inte något som är unikt för medelkoloiten utan ses lite varstans i samhället tycker jag (beroende på hur man nu definierar "stark").

Barstar
2013-02-04, 17:09
Ingen av kvinnorna skulle vilja ha mig, känslan är ömsesidig.

Duran
2013-02-04, 17:14
En lika fördomlig och stereotypisk poll för motsatta könet måste göras. /genusmaffian

Ja, jag har gått och väntat på att en sån ska skapas. Jag tror inte att någon kan göra bättre schabloner än filmjölk. Jag var faktiskt på väg att be honom göra en åt Kolokvinnorna eftersom han gör det så bra men så hade jag för mig att filmjölk skrivit i härskarteknikstråden att han hatar när folk ber om saker med motiveringen "eftersom du är så duktig på det här", så jag vågade inte hehe.

wintersnowdrift
2013-02-04, 17:16
Vilka tjejtyper av de filmjölk räknade upp definierades som "starka"? Jag såg en som var driven men "bossig" sedan såg jag en som var "bestämd med en sjuhelvetes humör". Ingen av dem går väl ihop med min definition av stark.

En intelligent, händig, resonerande kvinna som är beredd att omvärdera sin ståndpunkt så att både hon och hennes partner blir nöjda men utan att göra avkall på sin egen övertygelse (skinn på näsan), gärna med vissa tendenser till besserwisser (då lika barn leka bäst); där har vi min - högst subjektiva- definition av en "stark" kvinna.
Det är för övrigt min definition av en "stark" man också och är det jag aspirerar att vara.

Vad gäller din fördom av medelkoloiten är den nog träffsäker i vissa delar. Problemet med starka tjejer är däremot inte något som är unikt för medelkoloiten utan ses lite varstans i samhället tycker jag (beroende på hur man nu definierar "stark").

Mja, "stark" var kanske inte det bästa ordvalet (därav citationstecknen). Dominant kanske hade varit bättre? Jag tror att butchtjejen och förortsprimadonnan går bort av samma anledning: de har ett allt för "ofeminint" (manlig känns av någon anledning som fel ord, kanske för att det för mig och - gissar jag - även många killar har en positiv laddning när det kommer till beteende?) sätt att vara. Killar vill ha mjuka tjejer. (Återigen, nu brassar jag ohämmat på med fördomsraketen.)

//Kristin

Duran
2013-02-04, 17:17
Nummer 4, de blygaste är galnast i sängkammarn :D

Är det här verkligen sant eller dagdrömmer du?*jorgen*

Silencer
2013-02-04, 17:20
Du glömde att åttan gillar att ta den i tvåan och kalla en för daddy (been there...)

wintersnowdrift
2013-02-04, 17:22
Ja, jag har gått och väntat på att en sån ska skapas. Jag tror inte att någon kan göra bättre schabloner än filmjölk. Jag var faktiskt på väg att be honom göra en åt Kolokvinnorna eftersom han gör det så bra men så hade jag för mig att filmjölk skrivit i härskarteknikstråden att han hatar när folk ber om saker med motiveringen "eftersom du är så duktig på det här", så jag vågade inte hehe.

Jag hoppas också att filmjölk gör en motsvarande tråd för heterokvinnor (eftersom han är så duktig på det)!

Obs seriös vädjan, ej försök till orättmätigt härskande. Lovar.

//Kristin

Tyrwing
2013-02-04, 17:33
8). Jag vet inte ens varför min fascination för dessa damer överstiger det faktum att det är en jävla massa krångel^^

Ditto.
Exet och nuvarande. Fast nuvarande är en kombo av 8 & 4(det var den blyga va?)

Beelz
2013-02-04, 18:27
nr.6....

stämmer ganska bra hur jag lever just nu, alla andra är för helt tokiga

Exdiaq
2013-02-04, 18:48
Varför envisas folk med att göra likhetstecken mellan olika egenskaper som representerar dåligt självförtroende och egenskaper som representerar att vara introvert? Det är idiotiskt.

Sniggel
2013-02-04, 19:01
Vissa personligheter lät helt ok till en början, för att sen bli till en "no way!"
T ex 8an. Bi-polaritet orkar jag nog inte med.

4an är ju dock givet. Inget utav egenskaperna är ju någon nackdel. Låter helt klart någon som man hade kunnat stadga sig med.
Du skulle lagt till fler egenskaper såsom:
Svartsjuk - vill inte att du träffar andra tjejer och vill inte att ni träffar andra människor.
Då hade pollen inte varit lika enkel.
Kanske då att jag valt nummer 8 ändå för hon är iaf euforisk då och då.

Sniggel
2013-02-04, 19:07
En kvart, sen börjar hon föra över idéerna på dina barn...

Typ.
Själv har jag varit rätt så attraherad av en religiös tjej (muslim). Så pass attraherad att trots att jag såg hur stora problem religionen hade skapat, så förklarade jag mina känslor för henne till slut för att slippa "grubbla" över hur det låg till. Som tur är så hade jag redan* blivit friendzonad så jag kunde sluta grubbla och gå vidare :D

* Vi hade dock känt varandra länge och jag höll tillbaka mina känslor dels för att jag redan var i ett förhållande, och när det förhållandet tog slut så fortsatte jag med det pga att jag resonerade kring att det var en dum idé att följa känslorna.
Det var nog detta som garanterade mig en plats i friendzonen (jag utesluter inte att jag hade hamnat där ändå ifall jag agerat på mina känslor) pga hur jag bemött henne under den tiden vi kännt varandra.

Edit: Min poäng är väl lite den att känslor kan övervinna rationellt tänkande. Jag ser mig själv som en en väldigt resonerande individ som försöker tänka igenom mitt agerande. Men om även jag ibland får dumma idéer för mig så kan jag förstå t ex varför morty säger:

"10/10 still loling

not even kidding"

Som svar på filmjölks scenario.

Lachrillo
2013-02-04, 20:13
En viss del av min personlighet passar med Typ 1, men hamnar fan alltid hos typ 8

Men tror inte nån av dem är bra för mig

rajjan_dammit
2013-02-04, 20:22
Seriöst, hur roligt hade det varit att leva med 4an efter några år? Geez

Amfksp
2013-02-04, 20:25
Seriöst, hur roligt hade det varit att leva med 4an efter några år? Geez

Ingen hade ju varit roligt.
Är ju som att välja mellan
pest
pest
pest
pest
pest
pest
kolera

ceejay
2013-02-04, 20:29
4/7

spoon
2013-02-04, 20:44
Eftersom jag inte vill sitta och runka hemma hos tricklew så väljer jag nummer fyra. Jobbiga damer att välja mellan.

Sniggel
2013-02-04, 20:52
Seriöst, hur roligt hade det varit att leva med 4an efter några år? Geez

Beskrivningen säger inte mycket om hennes personlighet. Förmodligen kan man ha mycket intressanta diskussioner med henne (om hon inte är tystlåten på tu man hand förstås) och man vet inte hur hon beter sig på ett personligt plan utifrån filmjölks beskrivning. Man kanske inte kan ha kul med henne på stora intensiva sociala tillställningar. Men vissa av oss har inget behov av detta. Vi trivs bra ensamma eller i små grupper. Vi är lika tråkiga :P
Men förstår att de flesta nog inte är såna.

mikaelj
2013-02-04, 21:02
Som kvinna gissade jag vad majoriteten skulle föredra och röstade 6. Hade röstat 2 om det inte var för kristenheten; toleransen för religiositet (förutom när det kommer till att dyrka King Grub) är/var låg på brädan. Jag är mycket förvånad att den "intellektuella" tjejen leder omröstningen.

[begin fördom]

Snitt-kolo-killen är en halvkorkad just below or above 20-something som tränar för att få ligga med så många alternativ 1:or som möjligt, men sedan planerar att gifta sig med en 2:a (minus kristendomen) eller 6:a. De skräms av s.k. "starka" och skräniga tjejer så alla dessa alternativ går bort, och de är/kommer inte bli tillräckligt rika eller välutbildade för att hålla sig med en 3:a.

När de legat av sig kanske de iofs planerar att trappa ner träningen själva och inte längre leva på kvarg-dieten, men en 6:a borgar ju för att hon åtminstone håller sig fit livet igenom. En tjock tjej med hängpattar är snitt-kolo-killens värsta mardröm.

[/end fördom]

Jag kontrar med:

Jag saknar följande alternativ:

9) Har läst på högskola fast ändå streetsmart, gillar att läsa. Tränar regelbundet för att det är kul att vara vältränad (snarare än utseendefixering) och är driven. Tycker om att laga mat & baka. Feminint utseende & rörelsemönster men har trots det inga problem med att meka med bilar/snickra/liknande typiska "manliga" saker. Omtänksam och inkännande men ändå utåtriktad vid sociala tillställningar.

Amfksp
2013-02-04, 21:05
"....och de är/kommer inte bli tillräckligt rika eller välutbildade för att hålla sig med en 3:a."

Empiriska studier visar att just denna typen av dam inte vill annat än att få en vanlig hederlig arbetarkuk, det krävs ingen utbildning eller pengar, dom vill bara revoltera mot pappa.

Rikard Jansson
2013-02-04, 21:05
Jag kontrar med:

Det är ju inget svårt om du får lägga till alternativ utan några som helst drawbacks med alla drag du vill ha i en tjej.

10) 11/10, stenrik, älskar dig mer än något annat, alltid trogen, intelligent, rolig, intressant, stabil, charmig, karismatisk, är överjävlig på att laga god mat och kan allting i hela världen men är väldigt ödmjuk, får dig att må bra och gör ditt liv värt att leva.

mikaelj
2013-02-04, 21:06
Det är ju inget svårt om du får lägga till alternativ utan några som helst drawbacks med alla drag du vill ha i en tjej.

Att vara driven och gilla träning och vara "manlig" i personligheten är något som många anser vara en nackdel. De föredrar fogliga tjejer. Ungefär som att många här har svarat att kristendomen är en nackdel, medans det för andra inte är en nackdel, och därmed en 10p-tjej rakt av.

Så, nej, du har fel.

filmjölk
2013-02-04, 21:07
En lika fördomlig och stereotypisk poll för motsatta könet måste göras. /genusmaffian

Ja, jag har gått och väntat på att en sån ska skapas. Jag tror inte att någon kan göra bättre schabloner än filmjölk. Jag var faktiskt på väg att be honom göra en åt Kolokvinnorna eftersom han gör det så bra men så hade jag för mig att filmjölk skrivit i härskarteknikstråden att han hatar när folk ber om saker med motiveringen "eftersom du är så duktig på det här", så jag vågade inte hehe.

Jag hoppas också att filmjölk gör en motsvarande tråd för heterokvinnor (eftersom han är så duktig på det)!

Obs seriös vädjan, ej försök till orättmätigt härskande. Lovar.

//Kristin


Ok. Jag böjer mig! Imorgon gör jag en motsvarande, fantasin räcker inte till just nu.

Thornblom
2013-02-04, 21:08
Om jag måste välja något av dessa så får det nog bli nr. 7 :d

Rikard Jansson
2013-02-04, 21:11
Att vara driven och gilla träning och vara "manlig" i personligheten är något som många anser vara en nackdel. De föredrar fogliga tjejer. Ungefär som att många här har svarat att kristendomen är en nackdel, medans det för andra inte är en nackdel, och därmed en 10p-tjej rakt av.

Så, nej, du har fel.

Ja, det är därför pollen är kul, och för att den är stereotypisk och fördomsfull. Du drar ju bara till med random saker du gillar och vill ha, utan något som helst stereotypiskt tänkande eller jämlikhetstänkande inför de andra alternativen^^

mikaelj
2013-02-04, 21:13
Ja, det är därför pollen är kul, och för att den är stereotypisk och fördomsfull. Du drar ju bara till med random saker du gillar och vill ha, utan något som helst stereotypiskt tänkande eller jämlikhetstänkande inför de andra alternativen^^

Som filmjölk skrev är det en typisk tjej som inte gillar killar, så visst är det en stereotyp.

eulalia
2013-02-04, 21:17
Om jag måste välja något av dessa så får det nog bli nr. 7

Tack snälla du, du får härmed en virtuell snuspuss av mig:)

Rikard Jansson
2013-02-04, 21:19
Jag har gillat en sjua en gång. Hon var dock väldigt burdus och gillade att prata öppet inför alla om precis vad som helst, så om det ingår i den delen vill jag inte ha, annars är den right up there med åttan.

Sniggel
2013-02-04, 21:25
Ja, det är därför pollen är kul, och för att den är stereotypisk och fördomsfull. Du drar ju bara till med random saker du gillar och vill ha, utan något som helst stereotypiskt tänkande eller jämlikhetstänkande inför de andra alternativen^^

+1

Du gjorde egna val. Filmjölk har valt personligheter med (vad han ser som) seriösa drawbacks. Anser du (mikaelj) att det exemplet du gav har några seriösa drawbacks?
Jag förstå inte heller vitsen med att ta upp det exemplet eller vad det har med tråden att göra.

Sniggel
2013-02-04, 21:29
Som kvinna gissade jag vad majoriteten skulle föredra och röstade 6. Hade röstat 2 om det inte var för kristenheten; toleransen för religiositet (förutom när det kommer till att dyrka King Grub) är/var låg på brädan. Jag är mycket förvånad att den "intellektuella" tjejen leder omröstningen.

[begin fördom]

Snitt-kolo-killen är en halvkorkad just below or above 20-something som tränar för att få ligga med så många alternativ 1:or som möjligt, men sedan planerar att gifta sig med en 2:a (minus kristendomen) eller 6:a. De skräms av s.k. "starka" och skräniga tjejer så alla dessa alternativ går bort, och de är/kommer inte bli tillräckligt rika eller välutbildade för att hålla sig med en 3:a.

När de legat av sig kanske de iofs planerar att trappa ner träningen själva och inte längre leva på kvarg-dieten, men en 6:a borgar ju för att hon åtminstone håller sig fit livet igenom. En tjock tjej med hängpattar är snitt-kolo-killens värsta mardröm.

[/end fördom]

//Kristin

Vad man kan tänka sig och ligga med och vad man ser som "flickvänsmaterial" behöver ju inte nödvändigtvis vara samma typ av personlighet. Förhoppningsvis är dock definitionen av flickvänsmaterial även liggbart annars blir det svårt om man har en sexdrift :D

Vissa av personligheterna blir svåra att ligga med eftersom de förmodligen är på tok för annoying för att bibehålla nån slags attraktion för. Men rent generellt diskvalificerar sig inte någon av alternativen "för ett ligg".

Duran
2013-02-04, 21:30
Ok. Jag böjer mig! Imorgon gör jag en motsvarande, fantasin räcker inte till just nu.

Schysst! Ser fram emot allt från geek to freak.

mikaelj
2013-02-04, 21:31
+1

Du gjorde egna val. Filmjölk har valt personligheter med (vad han ser som) seriösa drawbacks. Anser du (mikaelj) att det exemplet du gav har några seriösa drawbacks?

För vissa killar har personligheterna nackdelar, för andra har de det inte. Jag lade till en till i listan. Eftersom många inte gillar såna tjejer som jag dras till är det alltså en med nackdelar.

Det är ju ni som röstar på olika personligheter. Då spelar det ingen roll vad filmjölk anser vara för- eller nackdelar. Eller, förklarat på ett tredje sätt: jag ser inga oerhörda nackdelar med någon av dem, för rätt kille. De är inte lika framstående/uppenbara som "1. bra sak A, B, C men saknar ett ben. 2. bra sak D, E och F men saknar ett öra", osv.

Silencer
2013-02-04, 21:36
Som kvinna gissade jag vad majoriteten skulle föredra och röstade 6. Hade röstat 2 om det inte var för kristenheten; toleransen för religiositet (förutom när det kommer till att dyrka King Grub) är/var låg på brädan. Jag är mycket förvånad att den "intellektuella" tjejen leder omröstningen.

[begin fördom]

Snitt-kolo-killen är en halvkorkad just below or above 20-something som tränar för att få ligga med så många alternativ 1:or som möjligt, men sedan planerar att gifta sig med en 2:a (minus kristendomen) eller 6:a. De skräms av s.k. "starka" och skräniga tjejer så alla dessa alternativ går bort, och de är/kommer inte bli tillräckligt rika eller välutbildade för att hålla sig med en 3:a.

När de legat av sig kanske de iofs planerar att trappa ner träningen själva och inte längre leva på kvarg-dieten, men en 6:a borgar ju för att hon åtminstone håller sig fit livet igenom. En tjock tjej med hängpattar är snitt-kolo-killens värsta mardröm.

[/end fördom]

//Kristin

Så här uppfattar jag 90% av alla kvinnor:

Medan de är unga och snygga ska det liggas runt som fan, levas "singellivet" (TM) och njuta av uppmärksamheten de får i egenskap av sin ungdomliga fägring. Mycket möjligt får de barn med någon idiot som inte alls är lämplig som far men som var såååå sexig, givetvis oplanerat och hon blir direkt ensamstående mamma. När fägringen falnat och märker att hon inte längre kan konkurrera med unga snygga tjejer så väljer hon att gifta sig med (fånga) någon stackars mes som hon kan kontrollera. Då och då går hon dock ut på krogen och svirar och drömmer om mäktiga alfahannar medan pappan är hemma ledig och passar banen/tvättar.

Sniggel
2013-02-04, 21:36
För vissa killar har personligheterna nackdelar, för andra har de det inte. Jag lade till en till i listan. Eftersom många inte gillar såna tjejer som jag dras till är det alltså en med nackdelar.

Det är ju ni som röstar på olika personligheter. Då spelar det ingen roll vad filmjölk anser vara för- eller nackdelar. Eller, förklarat på ett tredje sätt: jag ser inga oerhörda nackdelar med någon av dem, för rätt kille.

Aha. Men tror du på allvar att det exemplet du gav ratas av många? Filmjölk speglade sina åsikter i alternativen men han följde nog även en typ av generell mall för egenskaper som många/de flesta ratar. Alltså vad han tror om andras preferenser.
Jag undrar om du är dålig på att läsa av andra människor eller om du inte kan se den uppenbara skillnaden mellan filmjölks alternativ och ditt alternativ?
Jag håller med dig om att alla filmjölks förslag kan vara rätt, för rätt kille. Jag t ex hade kunnat ge 4an en chans. Kanske vissa andra också men föredrar att "testa" 4an om jag får välja :D

edit: Såg din edit precis.
Försöker du säga att Filmjölk har belyst nackdelarna ordentligt och att alla har sina drawbacks, inklusive ditt alternativ. Fast att du inte väljer att belysa dem. Typ?

Rikard Jansson
2013-02-04, 21:38
För vissa killar har personligheterna nackdelar, för andra har de det inte. Jag lade till en till i listan. Eftersom många inte gillar såna tjejer som jag dras till är det alltså en med nackdelar.

Det är ju ni som röstar på olika personligheter. Då spelar det ingen roll vad filmjölk anser vara för- eller nackdelar. Eller, förklarat på ett tredje sätt: jag ser inga oerhörda nackdelar med någon av dem, för rätt kille. De är inte lika framstående/uppenbara som "1. bra sak A, B, C men saknar ett ben. 2. bra sak D, E och F men saknar ett öra", osv.

Nej, men de är där och de är lämpliga inför stereotypen. Du har slängt ihop massa random egenskaper, det är ingen stereotyp, och du har ingen lämplig grov eventuell drawback till din profil.

Sniggel
2013-02-04, 21:41
Schysst! Ser fram emot allt från geek to freak.

En konstnär kan man inte kräva på kreativitet på direkten. Den kommer när den kommer :D

mikaelj
2013-02-04, 21:49
Nej, men de är där och de är lämpliga inför stereotypen. Du har slängt ihop massa random egenskaper, det är ingen stereotyp, och du har ingen lämplig grov eventuell drawback till din profil.


Stereotypen är att hon inte gillar killar. Att vara "manlig" är en grov nackdel i väldigt mångas ögon.

Aha. Men tror du på allvar att det exemplet du gav ratas av många? Filmjölk speglade sina åsikter i alternativen men han följde nog även en typ av generell mall för egenskaper som många/de flesta ratar. Alltså vad han tror om andras preferenser.

Det tror jag.

Jag undrar om du är dålig på att läsa av andra människor eller om du inte kan se den uppenbara skillnaden mellan filmjölks alternativ och ditt alternativ?

Jag håller med dig om att alla filmjölks förslag kan vara rätt, för rätt kille.

Om du håller med mig om att alla filmjölks förslag kan vara rätt eller fel, och mitt förslag också kan vara rätt eller fel, så ser jag inte vad du menar med att jag är dålig på att läsa människor. Rättare sagt: jag förstår inte alls vad "läsa människor" har med den här diskussionen att göra.

Försöker du säga att Filmjölk har belyst nackdelarna ordentligt och att alla har sina drawbacks, inklusive ditt alternativ. Fast att du inte väljer att belysa dem. Typ?

Ja.

Men, ni har redan bestämt er för att jag har fel och har postat fel i den här tråden. Då tycker jag att vi slutar diskutera mitt inlägg och jag slutar att posta mer om det.

Thornblom
2013-02-04, 21:59
Tack snälla du, du får härmed en virtuell snuspuss av mig:)

:naughty:

Sniggel
2013-02-04, 22:14
Stereotypen är att hon inte gillar killar. Att vara "manlig" är en grov nackdel i väldigt mångas ögon.

Ok. Ja det håller jag nog med om. Jag tror precis som du att många killar inte gillar tjejer som är "manliga". Vad nu manligt egentligen är för något. Det är en annan diskussion kanske.

Det tror jag.


Ok. Jag tror inte det för du var dålig på att uttrycka drawbacksen. Här tror jag att många håller med mig. Jag tror att du:
1. Antingen är dålig på att uttrycka drawbacks
2. Är lite dålig på att läsa människor eftersom du inte verkade (i mina ögon) koppla att filmjölks exempel hade tydliga drawbacks som även någon som gillar en specifik stereotyp kan känna igen. Trots att de gillar personligheten.
Ska jag argumentera emot mig själv så föredrog jag iofs 4an så det kan nog ha varit så att jag missat nackdelarna i det fallet. Men det vill jag nog inte påstå att jag gjorde. Bara att jag inte såg dem som speciellt allvarliga. I ditt exempel kunde jag inte identifiera några uppenbara nackdelar.
Edit: Så att du inte kunde se varför människor tycker att de här personligheterna har tydliga drawbacks misstänkte jag bero på att du har svårt att läsa människor och inte "plockat upp det från samhället" - "som oss andra" :P


Om du håller med mig om att alla filmjölks förslag kan vara rätt eller fel, och mitt förslag också kan vara rätt eller fel, så ser jag inte vad du menar med att jag är dålig på att läsa människor. Rättare sagt: jag förstår inte alls vad "läsa människor" har med den här diskussionen att göra.
Att de kan vara rätt eller fel kan bero på att man kan stå ut med vissa nackdelar om man är rätt person. Trots att nackdelarna anses vara allvarliga av majoriteten killar. I ditt fall, återigen. Kan iaf inte jag se några tydliga drawbacks.

Ja.

Men, ni har redan bestämt er för att jag har fel och har postat fel i den här tråden. Då tycker jag att vi slutar diskutera mitt inlägg och jag slutar att posta mer om det.

Nej, "vi" har inte bestämt oss för det :p
Vi kan sluta diskutera ditt inlägg om du vill. Men jag reagerade på det eftersom jag blev nyfiken på hur du menar. För jag förstod det helt enkelt inte. Sen är jag även nyfiken på dig för du verkar ibland, när det rör vissa ämnen, vara funtad lite speciellt (inte menat som ett påhopp, mest ett konstaterande). Jag ser likheter i dina åsikter och värderingar jämfört med mina och tycker därmed att jag borde ha lätt för att förstå dig. Men ibland har jag inte det. Som t ex nu. Därav min nyfikenhet.

mangemani
2013-02-04, 22:15
röstar nog på dam4.
gillar lugna tjejer som säger något då det finns något vettigt att säga och inte bara babblar på för babblandes skull.

Exdiaq
2013-02-04, 22:16
Seriöst, hur roligt hade det varit att leva med 4an efter några år? Geez

Alldeles, alldeles. Underbart.

mangemani
2013-02-04, 22:18
alldeles, alldeles. Underbart.

+1

Andy.da.wohoo
2013-02-04, 22:21
Om det är alternativen så stannar jag hemma vid datorn och onanerar istället.

Samma här.

wintersnowdrift
2013-02-04, 22:22
9) Har läst på högskola fast ändå streetsmart, gillar att läsa. Tränar regelbundet för att det är kul att vara vältränad (snarare än utseendefixering) och är driven. Tycker om att laga mat & baka. Feminint utseende & rörelsemönster men har trots det inga problem med att meka med bilar/snickra/liknande typiska "manliga" saker. Omtänksam och inkännande men ändå utåtriktad vid sociala tillställningar.

Min sorts tjej.

Din sorts tjej verkar mycket vettig ;).

"....och de är/kommer inte bli tillräckligt rika eller välutbildade för att hålla sig med en 3:a."

Empiriska studier visar att just denna typen av dam inte vill annat än att få en vanlig hederlig arbetarkuk, det krävs ingen utbildning eller pengar, dom vill bara revoltera mot pappa.

C'mon, hon kanske revolterar under ett eller ett par år och ligger runt med lite heta arbetargrabbar med bakåtvänd keps och snus i käften, men sen när det är dags att gänga sig kommer hon inte nöja sig med att bo i radhus i Katrineholm och sälja Bingolotter åt barnens lokala fotbollsklubb på lördagarna. Hon kommer garanterat söka sig tillbaka till Lippi och Snoffe med backslick, Rolls Royce, jobb i finansbranschen och villa i Saltis eller Djursholm.

Så här uppfattar jag 90% av alla kvinnor:

Medan de är unga och snygga ska det liggas runt som fan, levas "singellivet" (TM) och njuta av uppmärksamheten de får i egenskap av sin ungdomliga fägring. Mycket möjligt får de barn med någon idiot som inte alls är lämplig som far men som var såååå sexig, givetvis oplanerat och hon blir direkt ensamstående mamma. När fägringen falnat och märker att hon inte längre kan konkurrera med unga snygga tjejer så väljer hon att gifta sig med (fånga) någon stackars mes som hon kan kontrollera. Då och då går hon dock ut på krogen och svirar och drömmer om mäktiga alfahannar medan pappan är hemma ledig och passar banen/tvättar.

90 procent av alla kvinnor är nog lite högt räknat. Men kanske 90 procent av alla snygga kvinnor som förstått att the looks är deras största tillgång. Den blyga intellektuella som inte blir bjuden på hippa fester eller vågar ta kontakt med killar är faktiskt inte helt ovanlig hon heller.



Och med fördomsglasögonen avplockade så vet jag att min schablonbild faktiskt inte är så himla vanlig den heller ute i stora vida världen (tack och lov - annars skulle jag få leva ett långt och ensamt liv i celibat :)).

//Kristin

Sniggel
2013-02-04, 22:27
90 procent av alla kvinnor är nog lite högt räknat. Men kanske 90 procent av alla snygga kvinnor som förstått att the looks är deras största tillgång. Den blyga intellektuella som inte blir bjuden på hippa fester eller vågar ta kontakt med killar är faktiskt inte helt ovanlig hon heller.



Och med fördomsglasögonen avplockade så vet jag att min schablonbild faktiskt inte är så himla vanlig den heller ute i stora vida världen (tack och lov - annars skulle jag få leva ett långt och ensamt liv i celibat :)).

//Kristin

Blyga intellektuella tjejer och blyga intellektuella killar borde bli bättre på att söka kontakt med varandra :P
Fast är man introvert är man iofs inte nödvändigtvis blyg. Men oavsett kan det vara en nackdel för att träffa någon.

mikaelj
2013-02-04, 22:31
Ok. Jag tror inte det för du var dålig på att uttrycka drawbacksen. Här tror jag att många håller med mig. Jag tror att du:
1. Antingen är dålig på att uttrycka drawbacks
2. Är lite dålig på att läsa människor eftersom du inte verkade (i mina ögon) koppla att filmjölks exempel hade tydliga drawbacks som även någon som gillar en specifik stereotyp kan känna igen. Trots att de gillar personligheten.
Ska jag argumentera emot mig själv så föredrog jag iofs 4an så det kan nog ha varit så att jag missat nackdelarna i det fallet. Men det vill jag nog inte påstå att jag gjorde. Bara att jag inte såg dem som speciellt allvarliga. I ditt exempel kunde jag inte identifiera några uppenbara nackdelar.
Edit: Så att du inte kunde se varför människor tycker att de här personligheterna har tydliga drawbacks misstänkte jag bero på att du har svårt att läsa människor och inte "plockat upp det från samhället" - "som oss andra" :P

Eh, va?

Naturligtvis förstår jag att poängen med listan är att 1 är en tjej som bara letar snabba kickar, 2 är en tjej som är gullig & trygg men kan bli vansinnigt tråkig, 3 är en tjej som är dominant, 4 kan vara svår att hålla ett samtal med, 5 en uppkäftig tjej som inte kan hålla sams med andra, 6 inte har något liv utanför sin träning och är lätt neurotisk, 7 är mindre feminin än andra och 8 kan vara intressant men helt miserabel att leva med.

Jag är inte (socialt) efterbliven.

Att de kan vara rätt eller fel kan bero på att man kan stå ut med vissa nackdelar om man är rätt person. Trots att nackdelarna anses vara allvarliga av majoriteten killar. I ditt fall, återigen. Kan iaf inte jag se några tydliga drawbacks.

Jag kan utan problem se tydliga nackdelar i min stereotyp för andra killar än mig. Då kanske det är du som har svårt att läsa av människor och sätta sig in i hur de fungerar?



Bah. Vem har gett dig, Rikard m.fl. nå'n sorts rättighet att sätta en hel drös etiketter på mig? Den här diskussionen blev plötsligt väldigt tröttsam. Jag känner mig orättvist förorättad.

smeander
2013-02-04, 22:33
6 eller 2 ;)


Sent from a cordless device.

wintersnowdrift
2013-02-04, 22:35
Blyga intellektuella tjejer och blyga intellektuella killar borde bli bättre på att söka kontakt med varandra :P
Fast är man introvert är man iofs inte nödvändigtvis blyg. Men oavsett kan det vara en nackdel för att träffa någon.

Eller en intellektuell men lagom framåt tjej/kille som kan charma och lätta upp den blyga intellektuella killen/tjejen? :)

Jag vet inte egentligen inte om det finns en "perfect match" personlighetstypsmässigt. Jag är själv inte blyg i sociala sammanhang men kan definitivt attraheras av lite mer inbundna killar.

//Kristin

mikaelj
2013-02-04, 22:36
Eller en intellektuell men lagom framåt tjej/kille som kan charma och lätta upp den blyga intellektuella killen/tjejen? :)

Jag vet inte egentligen inte om det finns en "perfect match" personlighetstypsmässigt. Jag är själv inte blyg i sociala sammanhang men kan definitivt attraheras av lite mer inbundna killar.

//Kristin

Det är inte konstigt att du dras till de mer inbundna killarna. Kolla upp den här matchningen: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=194386 för en möjlig förklaring.

Din sorts tjej verkar mycket vettig ;).

Jag dras till dem, de dras (oftast) till mig. :-)

Sniggel
2013-02-04, 22:41
Eh, va?

Naturligtvis förstår jag att poängen med listan är att 1 är en tjej som bara letar snabba kickar, 2 är en tjej som är gullig & trygg men kan bli vansinnigt tråkig, 3 är en tjej som är dominant, 4 kan vara svår att hålla ett samtal med, 5 en uppkäftig tjej som inte kan hålla sams med andra, 6 inte har något liv utanför sin träning och är lätt neurotisk, 7 är mindre feminin än andra och 8 kan vara intressant men helt miserabel att leva med.

Jag är inte (socialt) efterbliven.



Jag kan utan problem se tydliga nackdelar i min stereotyp för andra killar än mig. Då kanske det är du som har svårt att läsa av människor och sätta sig in i hur de fungerar?



Bah. Vem har gett dig, Rikard m.fl. nå'n sorts rättighet att sätta en hel drös etiketter på mig? Den här diskussionen blev plötsligt väldigt tröttsam. Jag känner mig orättvist förorättad.

Ok. Det var inte meningen att förolämpa dig. Jag trodde att jag kunde säga exakt vad jag trodde om dig för att det kändes som om du var en person som inte tog illa upp :p

Men då fick iaf jag klart för mig att du ser det uppenbart dåliga i filmjölks alternativ. Var det meningen att vi andra skulle se det uppenbart dåliga i ditt exempel? eller var det nån annan typ av poäng du försökte göra?
Om det var en annan poäng så har jag missat det iaf.
Om det faktiskt var meningen att vi skulle se det uppenbart dåliga så tror jag att vi (jag, och hur jag uppfattar majoriteten killar) inte ser det och att (jag tror att) detta beror på att du är dålig på att framhäva nackdelarna när du beskriver en persons egenskaper.
En personlighet du ofta gillat men också upplevt att andra killar inte gillar (eller?). Det kan säkert stämma att många killar inte gillar den sterotyp du tänkt på, men att du var dålig på att beskriva denna personligheten med ord och därför gick inte poängen fram.

Återigen så menade jag inget illa med mitt senaste inlägg och jag ber om ursäkt ifall du kände dig förorättad.
Jag försökte bara luska lite i ditt beteende för att lättare förstå dig. Men det kanske blev för personligt eller så har jag helt fel uppfattning om dig och förstår dig bara dåligt.

shadowfire
2013-02-04, 22:47
Tror flera av er har missuppfattat "stereotyp". Det är inte samma sak som "min typ."

mikaelj
2013-02-04, 22:48
Ok. Det var inte meningen att förolämpa dig. Jag trodde att jag kunde säga exakt vad jag trodde om dig för att det kändes som om du var en person som inte tog illa upp :p

Jag tar illa upp om någon skriver "EFTERSOM DU INTE HAR NÅGON SOM HELST SOCIAL KOMPETENS FATTAR DU VÄL INTE SÅNT HÄR" på näsan på mig. Det är ohyfsat och vem är (generiskt) du att säga det om mig?

En personlighet du ofta gillat men också upplevt att andra killar inte gillar (eller?). Det kan säkert stämma att många killar inte gillar den sterotyp du tänkt på, men att du var dålig på att beskriva denna personligheten med ord och därför gick inte poängen fram.

Om ingen direkt ser nackdelarna med den personligheten är det antingen för att 1. det finns inga nackdelar för de flesta, eller 2. jag inte beskrev det tydligt nog. Eftersom jag vet att det finns många killar som inte attraheras av den sortens tjejer borde det rimligtvis vara för att jag inte beskrev den tillräckligt.

Huvuddragen i karaktären är en stor dos drivenhet, intelligens, kreativitet (här tappar du många som inte vill ha "hippies") och vilja att förbättra sig både fysiskt & psykiskt. Många män skräms just av de egenskaperna hos en kvinna, eftersom de inte klarar av "starka" (psykiskt/fysiskt) kvinnor, som kanske rentav kan/vet mer än de själva, och söker sig hellre till en mer passiv kvinna. Antagligen sårar det deras ego för mycket att ha en kvinna som överträffar deras egna typiska manliga egenskaper.

Ovanstående är alltså vad jag, uppenbarligen felaktigt, tänkte mig att alla direkt skulle uttyda som läste min beskrivning.

Återigen så menade jag inget illa med mitt senaste inlägg och jag ber om ursäkt ifall du kände dig förorättad.

Det är OK.

shadowfire
2013-02-04, 22:50
Huvuddragen i karaktären är en stor dos drivenhet, intelligens och vilja att förbättra sig både fysiskt & psykiskt. Många män skräms just av de egenskaperna hos en kvinna, eftersom de inte klarar av "starka" (psykiskt/fysiskt) kvinnor, som kanske rentav kan/vet mer än de själva, och söker sig hellre till en mer passiv kvinna. Antagligen sårar det deras ego för mycket att ha en kvinna som överträffar deras egna typiska manliga egenskaper.


Håller faktiskt inte med om att det är skrämmande, inte hos den moderna mannen. Historiskt sett, javisst för 30 år sedan, javisst, men nu idag? Nja. Sedan när skrämmer en karriärskvinna som kört fullt race framåt och tar plats, tjänar pengar och brakar loss rejält för att sedan byta däck på bilen? Möjligen skrämmer hon svaga, osäkra män. Det är knappast en majoritet nu idag.

mikaelj
2013-02-04, 22:53
Håller faktiskt inte med om att det är skrämmande, inte hos den moderna mannen. Historiskt sett, javisst för 30 år sedan, javisst, men nu idag? Nja. Sedan när skrämmer en karriärskvinna som kört fullt race framåt och tar plats, tjänar pengar och brakar loss rejält för att sedan byta däck på bilen? Möjligen skrämmer hon svaga, osäkra män. Det är knappast en majoritet nu idag.

Det är min övertygelse att om du låter en man välja mellan två kvinnor: en (mer) dominant och en (mer) passiv, så kommer han att välja den passiva.

Det beror inte på att man skulle vara svag eller osäker. Du själv vill ju inte ha en sån karriärskvinna som du beskriver.

Olegh
2013-02-04, 23:02
Det är min övertygelse att om du låter en man välja mellan två kvinnor: en (mer) dominant och en (mer) passiv, så kommer han att välja den passiva.

Det beror inte på att man skulle vara svag eller osäker. Du själv vill ju inte ha en sån kvinna.

Det är dock viktigt att skilja på dominant och kontrollerande. Även om det ligger något i det du säger så är det inte just egenskapen dominant som skrämmer mig med tjej nummer tre (?). Det har liksom passerat dominant.

Fatalist
2013-02-04, 23:23
Mådde skitdåligt av att läsa alternativen.

Dagisfröken isåfall, utan tvekan.

Jag också. Jag for illa på riktigt av tanken på att behöva dras med en enda av dem.

Först trodde jag att det var en seriös tråd dessutom. Det var förmodligen därför jag tyckte att det kändes så hemskt att behöva välja en av dem.

Sniggel
2013-02-04, 23:23
Jag tar illa upp om någon skriver "EFTERSOM DU INTE HAR NÅGON SOM HELST SOCIAL KOMPETENS FATTAR DU VÄL INTE SÅNT HÄR" på näsan på mig. Det är ohyfsat och vem är (generiskt) du att säga det om mig?



Om ingen direkt ser nackdelarna med den personligheten är det antingen för att 1. det finns inga nackdelar för de flesta, eller 2. jag inte beskrev det tydligt nog. Eftersom jag vet att det finns många killar som inte attraheras av den sortens tjejer borde det rimligtvis vara för att jag inte beskrev den tillräckligt.

Huvuddragen i karaktären är en stor dos drivenhet, intelligens, kreativitet (här tappar du många som inte vill ha "hippies") och vilja att förbättra sig både fysiskt & psykiskt. Många män skräms just av de egenskaperna hos en kvinna, eftersom de inte klarar av "starka" (psykiskt/fysiskt) kvinnor, som kanske rentav kan/vet mer än de själva, och söker sig hellre till en mer passiv kvinna. Antagligen sårar det deras ego för mycket att ha en kvinna som överträffar deras egna typiska manliga egenskaper.

Ovanstående är alltså vad jag, uppenbarligen felaktigt, tänkte mig att alla direkt skulle uttyda som läste min beskrivning.



Det är OK.

Ok. Vi lämnar nog den diskussionen där känner jag. Jag fick en bättre förståelse för ditt inlägg nu efter din uppdatering iaf. Sorry om det verkade som om jag ifrågasatte din sociala förmåga. Jag har ju träffat dig 1 gång irl och jag tycker du verkar ha mer av den varan än mig själv om du undrar :P
Men jaja. Hade kunnat lägga ut mer om vad jag specifikt menade men känner att jag redan gått lite över gränsen även om det itne var min mening förstås.

Det är min övertygelse att om du låter en man välja mellan två kvinnor: en (mer) dominant och en (mer) passiv, så kommer han att välja den passiva.

Det beror inte på att man skulle vara svag eller osäker. Du själv vill ju inte ha en sån karriärskvinna som du beskriver.

Jag tror att det fortfarande är så idag. Kanske också att vissa män, som påstår annat, inte inser att de faktiskt gör samma val själv. Säger inte alla nu förstås. Jag pratar självklart generellt.
På samma vis som många kvinnor förnekar att de vill ha en viss typ av man, men inte agerar så när de faktiskt träffar en person som uppfyller de kriterierna.

Ja, jag vet. Fördomar. Men det var det tråden var till för eller hur? :d

WHITEFOLKS
2013-02-05, 02:32
Mikaelj, du tar dock bara det "positiva" (i princip) av "manlig".

Man kan ju lika gärna säga "gör allt för sex", tvungen att vara alfa och sätta andra på plats i flocken, skiter i känslor osv.

Det är ju lika stereotypiskt "manligt" det som de saker du nämner (driven etc).

Yes
2013-02-05, 07:30
Det är dock viktigt att skilja på dominant och kontrollerande. Även om det ligger något i det du säger så är det inte just egenskapen dominant som skrämmer mig med tjej nummer tre (?). Det har liksom passerat dominant.
Verklighetens tjej nr 3 kan iof vara hur feminin som helst och inte alls sexuellt dominant.

mikaelj
2013-02-05, 07:41
Jag tror att det fortfarande är så idag. Kanske också att vissa män, som påstår annat, inte inser att de faktiskt gör samma val själv. Säger inte alla nu förstås. Jag pratar självklart generellt.
På samma vis som många kvinnor förnekar att de vill ha en viss typ av man, men inte agerar så när de faktiskt träffar en person som uppfyller de kriterierna.

Jappp, det tror jag också.

Mikaelj, du tar dock bara det "positiva" (i princip) av "manlig".

Man kan ju lika gärna säga "gör allt för sex", tvungen att vara alfa och sätta andra på plats i flocken, skiter i känslor osv.

Javisst. De nackdelarna ingår även i min stereotyp.

filmjölk
2013-02-05, 11:34
Verklighetens tjej nr 3 kan iof vara hur feminin som helst och inte alls sexuellt dominant.

Jag tänkte på "en tjej till Yes!" när jag först skrev alternativet, men sedan delade jag upp "en tjej till Yes!" i öfverklass-s och förorts- variant (3 och 5). Jag tror att du på internet vill ha en typ3, men i verkligheten är du en sucker för typ5. :D :D

nyvaken
2013-02-05, 19:36
Gah! Blev dumpad av 2an i dec, så tro mig, hon gömmer en ångestfylld natur bakom det där käcka leendet *grr*

Vad hände med alternativet "uppväxt med ett gäng brorsor så grabbig humor, kvinnlig men kan gå förbi en spegel utan att göra en whiplash-inbromsning, är förståndigare än dig utan att vara nedlåtande, vill gärna haka på kul planer men somnar i själva verket vid halv tio".

En sån vill jag ha.

Yes
2013-02-05, 19:51
Jag tänkte på "en tjej till Yes!" när jag först skrev alternativet, men sedan delade jag upp "en tjej till Yes!" i öfverklass-s och förorts- variant (3 och 5). Jag tror att du på internet vill ha en typ3, men i verkligheten är du en sucker för typ5. :D :D
Har träffat båda typerna. Jag föredrar en kombination av 3, 4 och 5 - utan de dåliga sidorna. :D