handdator

Visa fullständig version : Pharmashred, placebo?


Donkens
2013-02-03, 17:56
Började åter min deff under julafton, hade legat på 93 kg ett tag men också hade jag inte tränat på ett tag, då plugget sög ut motivationen helt ur en. Samtidigt som miljön på nya gymmet jag registrera mig på som är Fitness 24 - 7 inte var alls stimulant. Finns endast en bänk med en långstång, ofta ser man knuttar använda den till knäböj och marklyft.

Men jag valde bara att bita i och köra på, och jag har börjat vänja mig trots allt. Någon vecka efter deffen så beställde jag Pharmashred, som jag också kombinerar med kreatin. Jag har gått ner från 93 till 87-89, har pendlat runt den vikten i ett par dagar nu så antar att det är vätska som spelar in där.
Jag vet inte om det är placebo, men det känns verkligen som att tillskottet dämpar hungern ordentligt för en, samtidigt som fokus blir marginellt bättre.

Det är slut nu, har varit det i två veckor för att se till och träna utan att behöva få i mig cirka 400 mg koffein per dag. Men jag funtar på att beställa nytt igen. Dock är jag inte säker på om det är rena placebon eller om det är något ämne i tillskottet som dämpar hungern på något sätt.

Som jag har märkt så verkar King Grub ha koll på ett antal studier. Förstått att man inte ska länka till tillskott här på kolozzeum, kan möjligtvis någon kolla upp tillskottet och kanske kika på om det är nåt ämne som påverkar på något sätt?

Kischen
2013-02-03, 18:06
Stimulantia brukar vara hungersdämpande.

Dosering: 2 kapslar, 2 gånger per dag
Förpackningen innehåller: 60 doseringar

Thermogenic Calorie & Appetite Control Matrix: 800mg
1,3,7-trimethylaxantin (Di-Koffein Malat)
EGCG-3 Methyl Gallat Grönt Te Komplex
[Epigallocatechin-3-0-(3-0-metyl) gallat (EGCG-3"Me)
Epigallocatechin-3-0-(4-0-metyl) gallat
Methyl-epigallocatechin-3-0-gallat]
Methyl Tri Capsinoid Komplex
[CH-19 Cayennepeppar-ester-isostere
Capsiate, Dihydrocapsiate, Nordihydrocapsiate,
N-(4-Hydroxy-3-methoxybenzyl)-8-methylnon-6-enamid
Trans-8-Methyl-N-vanillylnon-6-enamid]

Rapid Results Amplifier: 800mg

Taraxacum officinale (maskrosblad) [2:1]
Razberi-K [4-(4-Hydroxyfenyl)-2-butanone;
4-(p-Hydroxyfenyl)-2-butanone]
Druvkärne extrakt [90% polyfenoler; oligormerisk
procyanidiner; catechin gallat, epicatechin gallat]
Focus Matrix: 220mg
Beta-Fenylethylamin HCI [Beta-2-Fenyl-1-aminoethan]
Quercetin [3,3',4',5,7-Pentahydroxyflavon]
Kurkumin [(1E,6E)-1,7-Bis(4-hydroxy-3-methoxyfenyl)-
1,6-heptadiene-3,5-dion]
Capsicum Annum (Cayenne) [capsaicin;
6,7-dihydroxycapsaicin;norhydrocapsaicin]
Niktotinsyra (30mg Niacin) (Vitamin B3)
Bioperin (95% piperin)

Övriga ingredienser: Äppelsyra, Magnesiumstearat, Mikrokristallin cellulosa

Hur dom får in aktiva mängder av det där i två kapslar vettefan. En riktig cocktail :)

Donkens
2013-02-06, 19:28
Verkar som det.. Har dock inte nån bred kunskap när det kommer till näringslära eller dylikt, finns det fler åsikter kring innehållet?

Langster
2013-02-07, 13:48
Verkar som det.. Har dock inte nån bred kunskap när det kommer till näringslära eller dylikt, finns det fler åsikter kring innehållet?

Koffein är något aptitdämpande, liksom en mängd andra av ingredienserna.
Dessutom innehåller den vätskedrivande ämnen, vilket antagligen är anledningen till att du gick ner snabbt i början.

De flesta ämnena i det där har en någorlunda väl dokumenterad effekt på viktnedgång.
Om du vill veta vad de olika ämnena är för något så copy/pastear du dem i google och kollar. Du kan börja på wikipedia om ämnet finns där och sedan kolla på eventuella studier, undvik kosttillskottstillverkares sidor om du inte bara vill ha propaganda.