handdator

Visa fullständig version : Jim Cordova- Vad tycker ni om tipsen och råden för axelträning han ger


Fredrik_S
2013-02-03, 13:39
I denna filmen

xzTFYXUcPPc

Jag fullkomligen älskar det träningsättet och utförandet och volymen och tekniken och typ allt.....
Vad tycker ni?
"Bro-science bullshit" eller
"omg mina axlar kommer växa som fan från nu"

ballen123
2013-02-03, 14:28
Inte så mycket att tycka. Det han förespråkar är ju inget nytt direkt plus att han visar ett tiotal övningat. Bra skit helt enkelt!

pezrulezhaakon
2013-02-03, 14:43
Fredrik_S

En av de något bättre förklaringar av alla gymbiffar man hittar på nätet. Visst kan man ha lite funderingar på en del saker, men då man inte kan fråga honom om det så får man förutsätta att han har koll på det.

Fredrik_S
2013-02-03, 14:46
Fredrik_S

En av de något bättre förklaringar av alla gymbiffar man hittar på nätet. Visst kan man ha lite funderingar på en del saker, men då man inte kan fråga honom om det så får man förutsätta att han har koll på det.

Har du någon speciell grej du tänkte på i klippet som vi kanske kan filosofera över här på forumet.

pezrulezhaakon
2013-02-03, 15:18
Fredrik_S

Här är några av mina frågetecken:

Nja, det är hans idé om hur enhandsrodd som han gör där, tar effektivt på mellersta delta, när den delen inte ligger överdrivet bra i linje med belastningsriktningen. Att den är delaktig är det ingen tvekan om. Att det är hans favoritövning kan ju ingen säga emot. Att han refererar övningens effektivitet med PUMP som ett kvitto kan man ju ifrågasätta.

Hans inställning att aldrig låsa ut, när det finns möjlighet att göra det utan att belastningen försvinner för den tänkta muskeln.

Sedan kan man alltid ha synpunkter på hans utförande i de specifika övningarna. Inte för att han gör fel... Han kanske medvetet väljer att göra dem så just för variation.

Däremot gillar jag att han nämner att han kör lutade pressövningar för just främre delta, till skillnad mot vad många menar skulle vara mest effektivt för övre bröst. Kollar man på just detta så ser man snart varför han gör rätt i detta fallet.

Vidare så undrar jag hur han tänker då han hävdar att en roddrörelse är mer effektivt än en reverse fly med raka armar. Bakre delta har ingen aning om var i rummet handen befinner sig. Men han kanske även här väljer övningen efter eget tycke och smak. Vi vet ju heller inte hur han utför rear delt fly.
Att biceps skulle påverka hur trött han kan bli i bakre delta är också ett intressant uttalande.

Phil Heath
2013-02-03, 16:21
Jag håller med dig Fredrik, diggar hans träningssätt.

Wormzie
2013-02-03, 17:23
Tycker han verkar grymt vettig! Tog efter hans sätt att utföra rear-delt-rows för några veckor sen, tycker rörelsen känns mer naturlig än rear-delt-fly vilket jag körde innan.

Att han kör perioder med styrka, och då bara ett axelpass varannan vecka och periodiserar det med mer "pump och kontakt"-träning tror jag är ett vinnande koncept och det märks på hans fysik!