handdator

Visa fullständig version : Peter Jönsson


PeterJ
2004-02-16, 22:54
Anlände just till detta forum, mycket folk verkar det vara här.
Liten presentation av mig för de som är intresserad!
Ålder:22 (23 i maj)
Bor: Gävle
Sysselsättning: Student
Civivl status: Singel
Längd: 184cm
Vikt: Runt 94 tävling strax över hundra nu
Förening: Teamzone
Sponsorer: Zoneshop och wourkoutcenter
Meriter: 2:a AThleticfitness decembercupen03, 1:a luciapokalen03 80+ juniorer.
Intressen: Naturligtvis träning och väldigt mycket kost, Annars musik(har bakrund som musiker), film och faktiskt som även party=)
Framtidsmål: Lite osäkra, tränar just nu tungt men en fågel viskar i mitt öra, 100 kilo krisphård luciapoklaen 05

Bifogar även några bilder

PeterJ
2004-02-16, 22:55
andra

PeterJ
2004-02-16, 22:55
tredje

scudmissile
2004-02-16, 22:57
Jävligt schysst fysik. Jag tror jag läste lite om dig på zones hemsida förresten. Det ska bli ruskigt kul att följa dina framsteg, lycka till! :cheers:

Castro
2004-02-16, 23:35
Geeeeerym fyisk! Lycka till, fan du är ung och lär bli något riktigt bra! :bow:

FlexOnline
2004-02-17, 14:11
Grym fysik...Läste om dig på AFs hemsida...Du måste va en av de få människor i världen med supergener som kan bygga muskler under diet!:rolleyes: ;)

Keep it up.

zonecapone
2004-02-17, 14:22
For more Peter Jönsson:

http://www.zonecapone.com/PETERJ%D6NSSON.htm

Peace!
ZONE

Allan
2004-02-17, 16:00
Och välkommen hit! Hoppas fler bekanta namn kliver in med namn och bild eftersom de seglar omkring här i lönndom...

allan

Herkulez
2004-02-17, 16:12
riktigt grym första bilden.....och så¨är du en bra årgång oxå :D

Jense
2004-02-17, 17:09
Riktigt snygg fysik! 10poäng!

Välkommen hit! :cheers:

PeterJ
2004-02-17, 18:14
Thanks allihopa, inspirerande att höra.
Till Flexonline, jag lovar att det går men det handlar om så många saker. Beroende på utgångsläge och tid för förfogande, och sedan är det planering planering planering. Min erfarenhet är att jag brukar bygga muskler(vi snackar inte kilon men ändå) under större delen av dieten förrutom mot slutet. Hela livet blir då inriktat på träningen. Inget party, no nothing. Allt man gör handlar i princip om att optimera sin träning. Så klarar jag inte av att leva resten av året, då så mycket annat också är viktigt, för mig är livet så mycket mer än träning. Dock är det jävligt kul:D

Herkulez
2004-02-17, 18:34
édit: oops, såg att du skrivit det där uppe

TheSQUAT
2004-02-17, 20:12
Välkommen hit! Mkt fin fysik!

Action
2004-02-17, 20:31
Kul att du är här Peter...

Ja då lär vi aldrig stå på scen samtidigt då... Eller kanske.. vem vet.. ;)

Megatuttarna
2004-02-17, 20:37
Originally posted by PeterJ
Thanks allihopa, inspirerande att höra.
Till Flexonline, jag lovar att det går men det handlar om så många saker. Beroende på utgångsläge och tid för förfogande, och sedan är det planering planering planering. Min erfarenhet är att jag brukar bygga muskler(vi snackar inte kilon men ändå) under större delen av dieten förrutom mot slutet. Hela livet blir då inriktat på träningen. Inget party, no nothing. Allt man gör handlar i princip om att optimera sin träning. Så klarar jag inte av att leva resten av året, då så mycket annat också är viktigt, för mig är livet så mycket mer än träning. Dock är det jävligt kul:D

Hur kan man bygga samtidigt som man deffar?

Tordes vara en omöjlighet då deff kräver mindre kcal än vad man gör sig av med samtidigt som muskeluppbyggnad kräver mer kcal än vad man gör sig av med.

Castro
2004-02-17, 21:02
Originally posted by Megatuttarna


Hur kan man bygga samtidigt som man deffar?

Tordes vara en omöjlighet då deff kräver mindre kcal än vad man gör sig av med samtidigt som muskeluppbyggnad kräver mer kcal än vad man gör sig av med.

det fanns och finns ju många byggare som gör så, bygger sig i form. Arnold, Zane, Fredrik Carlsson är de första som jag kommer på.

Action
2004-02-17, 21:03
Läste lite om dig idag i senaste numret av Exhale.... :D

Megatuttarna
2004-02-17, 21:44
Originally posted by Castro


det fanns och finns ju många byggare som gör så, bygger sig i form. Arnold, Zane, Fredrik Carlsson är de första som jag kommer på.

Arnold, Zane m.fl är i en heeelt annan liga än vi dödliga.

Kontentan: Går ej att jämföra oss med dom.

Så undrar återigen hur man gör för att deffa och bygga samtidigt?

PeterJ
2004-02-17, 22:08
Jag gör så här. Normalt ligger jag på mellan 3500 till 4000 kalorier om dan, överlag bra mat, men äter egentligen vad jag känner för. När jag börjar dieten så lägger jag mig på 4000 kalorier och gör vissa ändringar i kosten, byte av fett, kolhydrater med lägre gi och så vidare. Dessutom tillsätter jag fibrer i olika former till alla måltider och proteinintaget höjs. Träningen delas upp i två pass per dag de dagar som det går. Och morgonförbränning och ibland kvällsförbränning. Förbränningträningen ökas eftersom, från tre pass första veckan till 8-10 de sista.
Jag förstår att din ekvation inte går ihop, jag pluggar näringslära och kan ändå inte direkt svara vetenskapligt, men min teori är att på grund av att jag äter i stort sett bara omätttat fett, mat med extremt lågt gi på grund av det extremt höga fiberintag jag har och förbränningsträningen så får det kroppen att "möblera" om sin struktur. Alltså stimulera till att i högre grad använda fria fettsyror til energi och öka proteinsyntesen. Man har visat att just kardio träningen får kroppen att i högre grad använda fett som energikälla.
Sen ska man komma ihåg att i mitt fall så dietade jag i femton veckor och gick i snitt ned 0,2 kilo per vecka. Detta gjorde att jag kan ligga pä ett högt energiintag och ändå bränna det lilla som behövs varje vecka, allt enligt en plan som jag i början av dieten la upp.
Så fungerar det för mig//Peter

Ps. det finns ett otal studier där motionärer har fått ett enkelt kost och träningsprogram att följa och man har sett minskningar i fettvävnaden och ökningar av muskelmassan. Sådana resultat kanske är lättare att uppnå för nybörjaren som just startat men det bevisar ändå att det är fysiologiskt möjligt. Kolla i några gamla B&K så finns några exempel

no1fitness
2004-02-21, 05:01
Ville bara önska dig lycka till i framtida satsningar !! :cheers:
Tycker du passar bättre på en byggarscen än AF. Du har absolut massan och framtiden för dig ! :thumbup:

rossi
2004-02-24, 13:09
Smäll in lite benbilder också... inget att skämmas för med den fysiken :hbang:

Lomas
2004-02-24, 16:11
Så ser man ut när man har lyckats, suveränt bra form, nu skall jag gå över till den sjungande fisken (tonfisk muscleheads) på heltid.

/L:bpump:

PeterJ
2004-02-24, 17:27
benbilder begärt. Ok here they are.
Tappade lite av framsidan under förra dieten men nu får de vad de tål och nästa gång jag tävlar ska de vara riktiga wheels of thunder:D
Här är en bild från sidan

PeterJ
2004-02-24, 17:27
och framifrån

Snapphanen
2004-02-24, 19:44
Riktigt schysst!! :thumbup: :thumbup:
Hur stora är dom armarna?:cryout:

Teval
2004-02-25, 02:31
Riktigt bra bygge, va och kolla på dig på luciapokalen också. Ska man ge kritik så är det väl din dubbel biceps fram, där latsen inte syns så mycket som man önskar.

Teval
2004-02-25, 02:35
Originally posted by PeterJ
Jag gör så här. Normalt ligger jag på mellan 3500 till 4000 kalorier om dan, överlag bra mat, men äter egentligen vad jag känner för. När jag börjar dieten så lägger jag mig på 4000 kalorier och gör vissa ändringar i kosten, byte av fett, kolhydrater med lägre gi och så vidare. Dessutom tillsätter jag fibrer i olika former till alla måltider och proteinintaget höjs. Träningen delas upp i två pass per dag de dagar som det går. Och morgonförbränning och ibland kvällsförbränning. Förbränningträningen ökas eftersom, från tre pass första veckan till 8-10 de sista.
Jag förstår att din ekvation inte går ihop, jag pluggar näringslära och kan ändå inte direkt svara vetenskapligt, men min teori är att på grund av att jag äter i stort sett bara omätttat fett, mat med extremt lågt gi på grund av det extremt höga fiberintag jag har och förbränningsträningen så får det kroppen att "möblera" om sin struktur. Alltså stimulera till att i högre grad använda fria fettsyror til energi och öka proteinsyntesen. Man har visat att just kardio träningen får kroppen att i högre grad använda fett som energikälla.
Sen ska man komma ihåg att i mitt fall så dietade jag i femton veckor och gick i snitt ned 0,2 kilo per vecka. Detta gjorde att jag kan ligga pä ett högt energiintag och ändå bränna det lilla som behövs varje vecka, allt enligt en plan som jag i början av dieten la upp.
Så fungerar det för mig//Peter

Ps. det finns ett otal studier där motionärer har fått ett enkelt kost och träningsprogram att följa och man har sett minskningar i fettvävnaden och ökningar av muskelmassan. Sådana resultat kanske är lättare att uppnå för nybörjaren som just startat men det bevisar ändå att det är fysiologiskt möjligt. Kolla i några gamla B&K så finns några exempel

Man ser ju ganska extrema förändringar hos vissa, tex kevin levrone(bespara mig gärna steroidkommentarerna). Han verkar ju dock inte sätta några personbästa längre utan kommer till sin tidigare nivå ungefär. Frågan till dig är ju då om du slår dina personbästa i styrka tex, när du är på diet och tappar fett?

PeterJ
2004-02-25, 10:06
tack teval, konstruktiv kritik är alltid uppskattat, håller nog med dig, särsklit när jag inte får till posen ordenligt, ryggen finns där men får inte ut optimalt jämt.
Angående styrkan, så ökade den rätt bra i chins fårn 17 till 23 reps och då gick jag bara ner tre kilo så jag borde ha ökat i styrka. ANnars är det svårt att säga eftersom jag brukar gå över till mer reps och kortare vila under diet vilket naturligtvis innebär mindre vikt.
Peace//Peter

Ps, kul att du nämnde kevin min idol, snacka om att ha distans till träningen trots att han spelar i den högsta divisionen

Glenner_84
2004-02-25, 12:20
Såg din när du sprang runt inoljad på Luciapokalen, för jävla skön fysik asså. Vad har du för framtidsplaner om man får fråga?

rossi
2004-03-01, 21:41
Peter, va har du för planer nu då? Antar att det blir SM som nästa tävling eller?

PeterJ
2004-03-01, 22:45
ja du, har väl inte hundra procent säkert bestämt det. Är på sått och vis sugen på att tävla i fitness en gång till för jag kan göra så mycket mer i styrkemomenten än vad jag fick till sist, men förmodligen blir det inte så för jag har fortsatt träna hårt och det känns som jag nu är på god väg att växa ur "fitnesskläderna" definitivt. SÅ det blir nog bodybuilding enbart och isåfall nästa år. Kan jag väga in runt 100 så tror jag det blir bra=) Vi får se, men jag siktar högt och slår hårt:bpump:

rossi
2004-03-02, 09:30
Hur mycket vägde du in på Luciapokalen?

PeterJ
2004-03-02, 15:42
93.7 på ivägningen, veckan innan på dc ingen aningen men förmodligen nått kilo mer på grund av lite mer vatten i min kropp

Action
2004-03-02, 16:04
Originally posted by PeterJ
93.7 på ivägningen, veckan innan på dc ingen aningen men förmodligen nått kilo mer på grund av lite mer vatten i min kropp

trevligt Peter.. Låter som en plan det där.. :D

Action
2004-03-02, 16:05
Skumt att den hamnade där.. hm.. svarade ju på det meddelandet du skrev i min tråd.. jaja.. Kolozzeum som inte fungerar som det ska.. :D :D

Skyller på kolo för jag är inte ett dugg trött och vimsig för tillfället.. ;)

rossi
2004-03-02, 17:58
Originally posted by PeterJ
93.7 på ivägningen, veckan innan på dc ingen aningen men förmodligen nått kilo mer på grund av lite mer vatten i min kropp

Ser man på... inte sett dig irl men på bilderna såg du inte ut att väga 93.7, isf ska 100 pannor inte vara några problem. :thumbup:

Ska själv ner mot 78 innan tävling får se hur de blir med det :confused: