handdator

Visa fullständig version : Sjuk löjligt länge.


CalleP
2013-02-01, 16:10
Tjena tjena, jag är en grabb på 21 år som har ett par frågor om min sjukdom.
Ska försöka skriva så objektivt som möjligt.


Det hela började i september som en vanlig förkylning. Jag tränade på som vanligt och fick en febertopp och sedan kändes det som det läkte ut.

Tränade på och fick samma symptom igen, ont i halsen osv.
Jag vilade ungefär en vecka och sen körde jag igen men det kom hela tiden tillbaka.

Slarvade väldigt mycket med vilan nu i höst dvs var ute och festade många gånger när jag skulle varit hemma.


Nu över nyår så åkte vi ner till ölets förlovande land, Tyskland och var där 4 dagar med dålig sömn. När jag kom hem så fick jag feber och hur ont i halsen som helst och fick penicillin pga av halsfluss ( prover osv)

Gick på penicillin kuren en vecka och sedan var ju ute och tog några öl och sedan när penicillinkuren var avslutad så började jag få ont i halsen igen.


Nu har det gått 1 månad sedan jag var ute och drack senast och 2 månader sedan jag ens rörde en vikt och det är fortfarande inte helt bra.


Är det någon som känner igen sig och är det helt enkelt bara att vänta ut?


Nu i efterhand så vet jag att ifall jag hade skippat några fester och några pass så hade jag varit frisk vid detta laget. Dock är det ingenting man kan göra åt nu så nu får man lära sig av sina misstag och inte göra det igen helt enkelt.

earf
2013-02-01, 16:58
Byt pencillin o vänta med att supa

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

nitz
2013-02-01, 17:01
Gå till läkaren.
Enbart de kan ge dig ett någorlunda vettigt var på om någon annan antibiotika behöver sättas in, om du ska avvakta eller vad du bör göra.

Klinga
2013-02-01, 21:39
Min flickvän hade liknande symptom och flera läkare trodde bara att det var förkylningar. Det kunde vara korta förkylningar eller längre, hon var nästan alltid snuvig och fick ont i halsen ganska ofta. Det visade sig att det var bakteriesjukdomen "twar" som ger liknande symptom som förkylningar och feber. Twar kan hålla i sig under flera månader (i sällsynta fall år) utan att den smittade visste om det.

Min flickvän fick ett speciellt penicillin från läkaren som hon skulle ta i två veckor och sedan dess har hon inte varit förkyld över huvudtaget och på ett återbesök hos läkaren bekräftades att hon är fri från twar nu.

Kolla upp den möjligheten också!

Jona
2013-02-02, 01:54
Körtelfeber? Gå till husläkaren.