handdator

Visa fullständig version : Angående Växt&frukt&Bark extrakt


Galt
2013-02-01, 13:05
Ser att fler och fler kostillskott som säljs som prestationshöjande främst pwo´s innehåller olika former av växt,frukt,bark extrakt och min fundering är då om det ens bedrivs någon seriös forskning på dessa innan dom åker ner som piller i kostillskotten

gärna länka till seriösa artiklar och forskningresultat,drar av några exempel på extrakt osv nedan

-Dendrobiumextrakt
-Citrus reticulataextrakt, frukt
-Trichopus Zeylanicus (extrakt fr. hel planta)
-Schisandra Chinensisextrakt
-Mandarinextrakt

finns ju åtskilligt många fler,vissa av dessa kan man wiki söka och få lite hum om,medans vissa står d jackshit om..

Galt
2013-02-02, 21:50
hmm intresse för denna tråd var chockerande låg..

synpunkter som testat dessa produkterr vore också intressant,och tankar runt att stoppa i sej dom utan att egentligen veta dess bieffekter av långvarigt intag !?

Mollestam
2013-02-02, 22:13
Ännu en anledning, förutom kostnaden, att inte använda sig av PWO.

z_bumbi
2013-02-03, 12:35
Jag har inte kollat på alla de produkterna som nämns men ofta finns det ingen forskning som har kollat på effekten och än mindre på biverkningarna. Ibland finns det någon dåligt genomförd studie som har bekostats av tillskottsföretaget eller som gjordes på 80-talet men så fungerar det inte när man ska bedöma effekter.
Rent logiskt så borde det vara en grupp 15-18-åringar som köper sådana här produkter och rekommenderar dem till varandra då de som är äldre borde veta bättre men av någon anledning så stannar det inte där utan folk hoppar på nästa "superprodukt" utan att ha en aning om vad den gör med kroppen. Blev den förra förbjuden så letar de bara efter en ny som inte ännu blivit förbjuden...
Tillskottsbolagen vet också att chansen är stor att vissa ämnen kommer att bli förbjudna och har därför ersättaren redan klar.
För egen del har jag blivit så avtrubbad att jag knappt reagerar men ibland så rinner det över när folk beter sig idioter och börjar diskutera doseringar etc trots att ingen har en aning om vad det har för effekter.

Galt
2013-02-03, 12:49
hoppas jag inte bryter mot några regler nu men tänkte mämna några kosttillskott som innehåller dessa växt&bark&frukt extrakt,kanske någon som knaprar dessa vill nämna något

Jungle warfare extreme
FightAggression
F#cked up
Crazed
Jacked3d micro
Animus
Yok3d

finns många många fler och dess säljs så vitt jag förstår utan någon som helst krav på forskning av effekter av överdosering,långvarig dosering osv!!

jag tycker det fan är skrämmande.

Mollestam
2013-02-03, 12:56
Har själv testat Craze, där jag fick lite effekt första gången. Andra gången kände jag inget och efter tredje gången så skänkte jag bort burken.
Vet inte hur det är i dagsläget, men när Craze lanserades så sålde den slut på i stort sett ett par timmar.
Nu blev den ju framröstad som både årets produkt och som årets PWO gå GG, så populariteten lär ju ha funnits kvar. Trots detta har jag bara hört en handfull ropa efter forskningsstudier på innehållet, man blir väl hel lyrisk över effekten och glömmer att det faktiskt kan vara skadligt.

Galt
2013-02-03, 13:03
Har själv testat Craze, där jag fick lite effekt första gången. Andra gången kände jag inget och efter tredje gången så skänkte jag bort burken.
Vet inte hur det är i dagsläget, men när Craze lanserades så sålde den slut på i stort sett ett par timmar.
Nu blev den ju framröstad som både årets produkt och som årets PWO gå GG, så populariteten lär ju ha funnits kvar. Trots detta har jag bara hört en handfull ropa efter forskningsstudier på innehållet, man blir väl hel lyrisk över effekten och glömmer att det faktiskt kan vara skadligt.

Javisst,och det märkligaste när jag hör ungdomarna på gymmet snacka om dessa preparat så nämns bara dess otroliga prestationshöjande effekt!varav dom direkt efter nämner med ett nervöst skratt att det är ju lagligt

brukar då säga att jag faktiskt skiter i om det är lagligt eller ej,det som betyder något är om det skadar mer än det bygger..

exevision
2013-02-03, 17:46
det som betyder något är om det skadar mer än det bygger..

Ja, för jag gissar att det ofta kan minska muskeltillväxten.