handdator

Visa fullständig version : Program för volym & styrka!?


blizzy
2013-01-31, 22:07
Finns det något program som bygger på volymen och gör en starkare?
SL 5x5 det är väl mest inriktat för styrka och inte volym?
Har gymmat mer än 1 år så har grundstrykan redan!

Om någon har ett bra program kan ni gärna pma eller skriva de här!

Har Möjlighet att träna 3-5 ggr i veckan!

Med vänlig hälsning, Blizzy

Vizka
2013-01-31, 22:19
Starting Strenght kanske? Kolla på styrkelabbets hemsida;-)

blizzy
2013-01-31, 22:23
Starting Strenght kanske? Kolla på styrkelabbets hemsida;-)

Är det för både volym och styrka? :)

LillisJ
2013-01-31, 22:34
Är det för både volym och styrka? :)

Har du precis börjat träna så tjänar du mycket mer på att köra ett styrkebaserat program i alla fall. Volymen får man på köpet!

blizzy
2013-01-31, 22:40
Har du precis börjat träna så tjänar du mycket mer på att köra ett styrkebaserat program i alla fall. Volymen får man på köpet!

Som jag sa tidigare, har tränat över ett år!
Så alltså skulle SL5*5 räcka?
De är ju bara basövningar dock!? Så man får ju inte ut de mesta av varje muskelgrupp på den sortens träning väl?

Illustrerade mannen
2013-01-31, 23:19
Som jag sa tidigare, har tränat över ett år!
Så alltså skulle SL5*5 räcka?
De är ju bara basövningar dock!? Så man får ju inte ut de mesta av varje muskelgrupp på den sortens träning väl?
*slap* Med ovanstående visar du tydligt att du är nybörjare... Jag menar inte att vara dryg, utan bara att du behöver träna mer och även läsa på ordentligt! Kör hårt!

Nyström
2013-01-31, 23:38
4 splitt

Latissimus Dorsi
2013-01-31, 23:43
Alla scheman ger allt som nybörjare. Kör ett STRUKTURERAT schema, försök inte återuppfinna hjulet. Jag lovar det funkar.

Vizka
2013-02-01, 22:37
Är det för både volym och styrka? :)

Det är främst styrka.. Men självklart genererar det i mer volym också

MVP
2013-02-01, 22:53
Det är främst styrka.. Men självklart genererar det i mer volym också

Källa på det?

bigjepp
2013-02-01, 23:32
Källa på det?

Källa på vad? Att du blir starkar av 5x5 eller att det ger lite volym?

Vizka
2013-02-02, 07:45
Källa? Om man kör tunga basövningar och successivt ökar vikter, utför övningen korrekt så blir man starkare, och mer muskler=mer volym...
Det är inget som är nytt ;-)

MVP
2013-02-02, 08:40
Källa? Om man kör tunga basövningar och successivt ökar vikter, utför övningen korrekt så blir man starkare, och mer muskler=mer volym...
Det är inget som är nytt ;-)
Behöver inte vara så, kolla på kineserna som lyfter monstervikter på OS, dom är fan inte stora. Är övertygad om att man blir stark och något större av sl men självklart bygger ett volym schema bättre storlek och sl mer styrka. Självklart får man lite på köpet av varje, men jag menar syftet totalt. All forskning tyder på maximal styrka,låga reps och tvärtom. Man får bonus på något vis iaf men vill man gå fullt ut för volym är nog sl inte så bra som volymscheman

bigjepp
2013-02-02, 08:48
Behöver inte vara så, kolla på kineserna som lyfter monstervikter på OS, dom är fan inte stora. Är övertygad om att man blir stark och något större av sl men självklart bygger ett volym schema bättre storlek och sl mer styrka. Självklart får man lite på köpet av varje, men jag menar syftet totalt. All forskning tyder på maximal styrka,låga reps och tvärtom. Man får bonus på något vis iaf men vill man gå fullt ut för volym är nog sl inte så bra som volymscheman

Det var ju det hon/han sa? Sjävklart får du med volym av ett volym program.. Men nu vill ju ta ha ett atyrka och volym schema, och han han nybörjare så funkar det fin fint.

Scoffan
2013-02-02, 08:55
Annars är det ju inte direkt svårt att snickra ihop ett vettigt schema själv som man tycker är roligt och givande. Tappar själv motivationen av att följa ett färdigt schema, halva grejen med att träna är ju att fundera ut roliga upplägg.

MVP
2013-02-02, 08:55
Det var ju det hon/han sa? Sjävklart får du med volym av ett volym program.. Men nu vill ju ta ha ett atyrka och volym schema, och han han nybörjare så funkar det fin fint.

Så du tror nybörjare växer lika bra oavsett SL eller volym scheman '! B?!?

rooz
2013-02-02, 08:56
Behöver inte vara så, kolla på kineserna som lyfter monstervikter på OS, dom är fan inte stora. Är övertygad om att man blir stark och något större av sl men självklart bygger ett volym schema bättre storlek och sl mer styrka. Självklart får man lite på köpet av varje, men jag menar syftet totalt. All forskning tyder på maximal styrka,låga reps och tvärtom. Man får bonus på något vis iaf men vill man gå fullt ut för volym är nog sl inte så bra som volymscheman

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m539ixDI1m1qzr2njo1_500.jpg

När en person som mest gnäller, och aldrig lyfter ska berätta hur andra ska träna så blir det ofta fel.

Vizka
2013-02-02, 09:00
Behöver inte vara så, kolla på kineserna som lyfter monstervikter på OS, dom är fan inte stora. Är övertygad om att man blir stark och något större av sl men självklart bygger ett volym schema bättre storlek och sl mer styrka. Självklart får man lite på köpet av varje, men jag menar syftet totalt. All forskning tyder på maximal styrka,låga reps och tvärtom. Man får bonus på något vis iaf men vill man gå fullt ut för volym är nog sl inte så bra som volymscheman

Förstår vad du menar:-)
Men jag gav bara förslag på ett schema som kan ge mer styrka och det ena ger ju det andra... Han ville ha styrka/volym program och jag gav honom ett förslag.
Finns massa scheman såklart:-)

Vizka
2013-02-02, 09:01
Det var ju det hon/han sa? Sjävklart får du med volym av ett volym program.. Men nu vill ju ta ha ett atyrka och volym schema, och han han nybörjare så funkar det fin fint.

Tack

bigjepp
2013-02-02, 09:02
Så du tror nybörjare växer lika bra oavsett SL eller volym scheman '! B?!?

Men är du helt gooo eller? Han är ju inte ute efter volym endast? Har själv testat 5x5 och funkade bra för styrka men ökade även i volymen.

bigjepp
2013-02-02, 09:03
http://25.media.tumblr.com/tumblr_m539ixDI1m1qzr2njo1_500.jpg

När en person som mest gnäller, och aldrig lyfter ska berätta hur andra ska träna så blir det ofta fel.

Haha underbar!

MVP
2013-02-02, 09:30
Men är du helt gooo eller? Han är ju inte ute efter volym endast? Har själv testat 5x5 och funkade bra för styrka men ökade även i volymen.

Hur mycket volym ökade du?

z_bumbi
2013-02-02, 09:33
Hur mycket volym ökade du?

Vi gör en deal. Du slipper bli varnad för att du ifrågasätter medlemmar på forumet genom att kräva bevis etc på vad de har gjort och samtidigt så sätter du igång och gör det som du borde gjort från början.
*Träna ett program utan att ändra i 6 månader.
*Ät överskott på minst 500 kcal per dag under samma tid.

Vad säger du?

MVP
2013-02-02, 09:49
Vi gör en deal. Du slipper bli varnad för att du ifrågasätter medlemmar på forumet genom att kräva bevis etc på vad de har gjort och samtidigt så sätter du igång och gör det som du borde gjort från början.
*Träna ett program utan att ändra i 6 månader.
*Ät överskott på minst 500 kcal per dag under samma tid.

Vad säger du?
Låter bra! Hjälp mig hitta ett program så kör jag hårt! Idag gör jag följande i 1 RM. Bänk : 75 mark : 135 böj : 90. Jag är mest utseende-fixerad men vill såklart bli stark också. SL 5x5 verkar ju bra, men det kändes lite enformigt,för snabb progression sen saknade jag övningar jag gillar typ armar osv. Har funderat på 5/3/1, 3- dagars programmet som du rekommenderar (köra det 3-1-3 isf) eller det där tri-phase som finns här. Vilket tror du passar mig bäst? Ge mig ett utförligt svar och jag kör igång direkt och sköter mig

z_bumbi
2013-02-02, 09:51
Låter bra!

Bra. Återkom om 6 månader.

MVP
2013-02-02, 10:40
Bra. Återkom om 6 månader.
Vilket schema låter som det passar mig bäst?

SteelPulse
2013-02-02, 10:52
Vilket schema låter som det passar mig bäst?
Jag är också nybörjare, (tränat snart två år) men det jag förstått, så är det bästa programmet det man håller sig till samt att man är progressiv. Och progress är det som är svårast tycker jag, förmodligen också viktigast.

MVP
2013-02-02, 11:16
Jag är också nybörjare, (tränat snart två år) men det jag förstått, så är det bästa programmet det man håller sig till samt att man är progressiv. Och progress är det som är svårast tycker jag, förmodligen också viktigast.

Hitta det programmet som man tycker verkar roligast helt enkelt då håller det ju. Tror inte någon har disciplin att träna något program som den och den säger är ett måste om man själv inte känner för det. Jag har kört SL i typ 2 månader och det har varit nyttigt, men jag tycker seriöst inte schemat är roligt även om jag ökat. Borde ju kunna hitta något annat då. Jag saknar CC maskinen, armträning,hantelträning och sånt som inte sl har

bigjepp
2013-02-02, 11:19
Vilket schema låter som det passar mig bäst?

lägg ner optinojjan, kör ett välbeprövat schema (för volym om det nu är prio 1)

träna hårt, ät rätt och sov = du växer/ blir starkare. gör det inte svårare än var det är..

MVP
2013-02-02, 11:38
lägg ner optinojjan, kör ett välbeprövat schema (för volym om det nu är prio 1)

träna hårt, ät rätt och sov = du växer/ blir starkare. gör det inte svårare än var det är..

Ska fan göra det

Stoltz
2013-02-02, 11:40
Vi gör en deal. Du slipper bli varnad för att du ifrågasätter medlemmar på forumet genom att kräva bevis etc på vad de har gjort och samtidigt så sätter du igång och gör det som du borde gjort från början.
*Träna ett program utan att ändra i 6 månader.
*Ät överskott på minst 500 kcal per dag under samma tid.

Vad säger du?

Lol :D

glhf med det, inom 12 timmar kommer han fråga om han ska köra stångcurl eller preachercurl efter Pass B i Strongliftstråden.

bigjepp
2013-02-02, 12:51
Ska fan göra det

Kör hårt! Lyck till! :)

MVP
2013-02-02, 13:54
Kör hårt! Lyck till! :)

Tack !