handdator

Visa fullständig version : Ipren+Alvedon? Skippa under träningsdag?


Shcyhar
2013-01-31, 22:07
Ska köra en kur nu med Ipren+Alvedon. Bör jag skippa det under styrketränings dagar?

M|cke
2013-01-31, 22:14
Tror det saknas lite info i denna tråd..


Ska köra en kur nu med Ipren+Alvedon. Bör jag skippa det under styrketränings dagar?

Shcyhar
2013-01-31, 22:35
Tror det saknas lite info i denna tråd..

Haha oj, självklart gör det det. Ska nu börja en kur på det pga inflammation, hur mycket tror ni det påverkar? Bör jag skippa att ta det under styrketränings dagar ? Har hört att det ska vara dåligt.

Sheogorath
2013-01-31, 22:37
Haha oj, självklart gör det det. Ska nu börja en kur på det pga inflammation, hur mycket tror ni det påverkar? Bör jag skippa att ta det under styrketränings dagar ? Har hört att det ska vara dåligt.

Det är för muskelbyggandets del nästan alltid bättre att träna än att inte träna men ingen kan ge dig något bra svar i just ditt fall eftersom du fortfarande är alldeles för vag. Inflammation var? Vad hade du tänkt träna?

henrikl
2013-01-31, 22:58
Jag har flera gånger tränat när jag gått på iprenkur och det har aldrig varit några problem.

Shcyhar
2013-01-31, 23:52
Det är för muskelbyggandets del nästan alltid bättre att träna än att inte träna men ingen kan ge dig något bra svar i just ditt fall eftersom du fortfarande är alldeles för vag. Inflammation var? Vad hade du tänkt träna?

Inflammationen är i knäna. Hade tänkt köra ett helkroppspass.

MaxHBG
2013-02-01, 00:08
Ta inte det när du tränar efterssom det motverkar effekten av träningen nästan helt. (proteinsyntesen).

Sheogorath
2013-02-01, 06:50
Ta inte det när du tränar efterssom det motverkar effekten av träningen nästan helt. (proteinsyntesen).

Han ska inte träna ett helkroppspass med inflammation i knäna. Det är anledning. Har han fått order på att ta Ipren ska han såklart göra det och kan naturligtvis träna resten av kroppen men inte ben.

Zorgus
2013-02-01, 10:09
Haha oj, självklart gör det det. Ska nu börja en kur på det pga inflammation, hur mycket tror ni det påverkar? Bör jag skippa att ta det under styrketränings dagar ? Har hört att det ska vara dåligt.

Jag skulle undvika att ta det innan träningen, och ta tabletterna ett par timmar efter träningen. Då blir den negativa effekten mindre.

AronP
2013-02-01, 10:15
Minns jag fel om det för ett tag sen kom en studie som starkt ifrågasatte hur mkt värktabletter egentligen påverkade?

mycketbrännvin
2013-02-01, 10:20
Minns jag fel om det för ett tag sen kom en studie som starkt ifrågasatte hur mkt värktabletter egentligen påverkade?

Läste en artikel på t nation om inflammationsssänkande värkmediciner. Hos råttorna sjönk proteinsyntesen med 50%, hos gamlingar ökade muskeltillväxten pga att det bildas mer inflammationer eller liknande hos gamlingar. Slutsatsen var att hos en normal människa så har medicinerna i bästa fall ingen betydelse, ingen klar fakta där iaf...

mycketbrännvin
2013-02-01, 10:22
Jag har själv ätit tradolan+ en massa värkmediciner mer eller mindre non-stop i flera månader och har ej mäkt nån skillnad är iofs säkert svårt att säga när ökningarna är så små