handdator

Visa fullständig version : Rasmussen erkänner dopning: "Jag har fuskat och ljugit"


zoid
2013-01-31, 16:13
Danske cykelstjärnan Michael Rasmussen erkände dopning på en presskonferens i Danmark i dag och han meddelade att han avslutar sin karriär. "Jag har tagit epo, tillväxthormoner, testosteron, insulin, kortison och blodtransfusioner", säger han.

http://www.eurosport.se/cykel/bekraftat-rasmussen-erkanner-doping_sto3601512/story.shtml

http://i.eurosport.se/2012/05/05/837861-14287729-640-360.jpg

Mental
2013-01-31, 16:22
Nejmen, en cyklist som dopat sig?
Släpp det fritt bara.

eternallord
2013-01-31, 16:28
Undra hur många cyklister som kommer erkänna doping nu, i hopp om att deras erkänande glöms i skuggan av Armstrong. Det är väl lika bra att passa på om man nu är trött på lögnerna.

Amfksp
2013-01-31, 16:33
http://www.forgecycle.com/ride/rasmussen.jpg
Om man använder aas behöver man inte lyfta vikter för att bli grov, utan det sker automatiskt eller hur var det någon skrev i en annan tråd?

Everest
2013-01-31, 16:35
http://www.forgecycle.com/ride/rasmussen.jpg
Om man använder aas behöver man inte lyfta vikter för att bli grov, utan det sker automatiskt eller hur var det någon skrev i en annan tråd?

Jag tror han kört en hel del katabol cardio

wessmen
2013-01-31, 16:51
Jag tror han kört en hel del katabol cardio

Katabol med testo, hgh och insulin..?

Ronn
2013-01-31, 17:00
Han ser ju ut som en pitabröd, måste helt klart ha tagit sitt EAA vid fel tidpunkt.

King Grub
2013-01-31, 17:02
Katabol med testo, hgh och insulin..?

Man ser inte ut som en kroppsbyggare utan hypertrofiinriktad styrketräning, oavsett preparat. Anabola preparat hjälper även muskelåterhämtning och uppbyggnad vid konditionsträning på elitnivå, även om distansidrotter inte bygger muskelmassa som styrketräning.

Gober
2013-01-31, 17:06
http://www.forgecycle.com/ride/rasmussen.jpg
Om man använder aas behöver man inte lyfta vikter för att bli grov, utan det sker automatiskt eller hur var det någon skrev i en annan tråd?

Jo man behöver lyfta vikter för att bli grov. Det är väl aldrig någon som påstått något annat?

Morty
2013-01-31, 17:07
Nejmen, en cyklist som dopat sig?
Släpp det fritt bara.

Nej snälla. Det vore idiotiskt. Visst att det inte är hälsosamt med elitidrott men några gränser måste vi ha. Att säga att de får stoppa i sig vadsom för prestation är hemskt, verkligen hemskt. Trist för de som vill nå toppen men inte dagligen injecera en lång lista av droger.

Amfksp
2013-01-31, 17:09
Möjligt jag blandat ihop med annat forum, men jag är rätt säker på att det påstods ihop med att en studie där personer fick ta aas utan att träna eller med träning som jämfördes med personer som tränade eller utan träning, utan aas.

King Grub
2013-01-31, 17:12
Ja, högt doserade testosteroninjektioner ger tillväxt även hos icke-tränande, men att därifrån dra slutsatsen att en elitcyklist som cyklar X timmar per dag skulle få en kropp som på något sätt liknar en kroppsbyggares av sin träning är helt felaktigt.

Träning på extrem nivå ger en kropp som är anpassad för aktiviteten.

Amfksp
2013-01-31, 17:13
Ja, högt doserade testosteroninjektioner ger tillväxt även hos icke-tränande, men att därifrån dra slutsatsen att en elitcyklist som cyklar X timmar per dag skulle få en kropp som på något sätt liknar en kroppsbyggares av sin träning är helt felaktigt.

Givetvis är det så, min poäng var att vissa verkar tro att bara man injicerar testosteron blir man per automatik grov, detta var ett ypperligt bevis på att så inte är fallet.

King Grub
2013-01-31, 17:14
Ironi där man skriver det motsatta vad man menar går inte alltid hem över Internet.

bigtraps
2013-01-31, 17:15
Givetvis är det så, min poäng var att vissa verkar tro att bara man injicerar testosteron blir man per automatik grov, detta var ett ypperligt bevis på att så inte är fallet.

Nån som trott det?

Amfksp
2013-01-31, 17:16
Ironi där man skriver det motsatta vad man menar går inte alltid hem över Internet.

Möjligen använde jag konstig meningsbyggnad, men ironi var det inte, läs igen. Syftade på vad jag hade för mig någon hade skrivit i en annan tråd.

mks
2013-01-31, 17:18
Givetvis är det så, min poäng var att vissa verkar tro att bara man injicerar testosteron blir man per automatik grov, detta var ett ypperligt bevis på att så inte är fallet.

Du kan utgå från att han tagit ytterst små mängder oralt i återhämtningssyfte under långa etapplopp eller tunga träningsperioder, det är inte riktigt samma sak som att kura på byggardoser.

filmjölk
2013-01-31, 17:22
Omg! En elitcycklist som är dopad, det kunde man aldrig ha anat ens i sin vildaste fantasi!

z_bumbi
2013-01-31, 17:30
Undra hur många cyklister som kommer erkänna doping nu, i hopp om att deras erkänande glöms i skuggan av Armstrong. Det är väl lika bra att passa på om man nu är trött på lögnerna.

Det kanske inte handlar så mycket om att de försöka dölja sig bakom Armstrong som att de också kommer att torska om fler b-prov körs eller att det finns vittnesmål om att de har dopat. Då är det bättre skadehantering att erkänna i förebyggande syfte.

BisonLGcrew
2013-01-31, 17:46
Aningen flack över pecsen, annars bra volym

Ronn
2013-01-31, 17:49
Om det är så att väldigt många inom en viss sport är dopade så brukar det väl vara rätt många inblandade, tränare och så vidare, har väl hänt antal gånger att doping sätts i system.

Gober
2013-01-31, 18:13
Omg! En elitcycklist som är dopad, det kunde man aldrig ha anat ens i sin vildaste fantasi!

Att de är dopade är ingen förvånande över. Nyheten är ju att de erkänner och vad nu det kommer att betyda.

prOtotype
2013-01-31, 18:21
Möjligt jag blandat ihop med annat forum, men jag är rätt säker på att det påstods ihop med att en studie där personer fick ta aas utan att träna eller med träning som jämfördes med personer som tränade eller utan träning, utan aas.

Ja, studien visade att personer som fick testosteron injicerat utan att träna la på sig mer muskler än tränande, icke injicerande människor. Att en elitcyklist har testosteron med på sin lista över preparat han har tagit och inte är grov bevisar inte motsatsen.

OnT:
Jag förstår de som säger "släpp det fri" men det är inte en vettig metod då det helt plötsligt blir en tävling i vem som kan dopa sig bäst. På ett sätt är det kanske redan det men bäst är här det som är mest omärkbart, men att hålla det olagligt begränsar ändå användandet en hel del.

Undrar vad en del skulle kunna prestera i en del sporter om doping var helt fritt.

Amfksp
2013-01-31, 18:24
Ja, studien visade att personer som fick testosteron injicerat utan att träna la på sig mer muskler än tränande, icke injicerande människor. Att en elitcyklist har testosteron med på sin lista över preparat han har tagit och inte är grov bevisar inte motsatsen.

OnT:
Jag förstår de som säger "släpp det fri" men det är inte en vettig metod då det helt plötsligt blir en tävling i vem som kan dopa sig bäst. På ett sätt är det kanske redan det men bäst är här det som är mest omärkbart, men att hålla det olagligt begränsar ändå användandet en hel del.

Undrar vad en del skulle kunna prestera i en del sporter om doping var helt fritt.

Eftersom det inte stod i studien hur vältränade dessa personer var innan, så syftade jag inte heller på studien då den är intetsägande, utan på vad som skrevs i tråden då denna postades.

Men alla har sin egen definition utav "grov". Det hade varit intressantare och se riktigt vältränade personer i en likadan studie tycker jag, helt övertygad om att den hade sett väldigt annorlunda ut.

Sniggel
2013-01-31, 18:30
Man kan ju hoppas att fler vill lätta på sitt hjärta och att nån typ av trend startar som kanske leder till något positivt.

Everest
2013-01-31, 18:41
Man kan ju hoppas att fler vill lätta på sitt hjärta och att nån typ av trend startar som kanske leder till något positivt.

haha, jovars den trenden har ju varit svår att missa senaste halvåret...

Sokrates696
2013-01-31, 18:42
Den person som med sina sinnens fulla bruk och fortfarande hävdar att det finns rena elitidrottare i yppersta världseliten är enormt blåödga.
Oavsett kraftsport, konditionssport eller lagsporter typ fotboll.
BB har jag aldrig betvivlat det minsta.

Skall bli intressant att få ta del av alla namn som är inblandade i operation puerto. Som Vacchi skriver, det finns en hel del "nödiga" atleter där ute.

/Tommy.

specialized 77
2013-01-31, 18:52
http://www.forgecycle.com/ride/rasmussen.jpg
Om man använder aas behöver man inte lyfta vikter för att bli grov, utan det sker automatiskt eller hur var det någon skrev i en annan tråd?

men nu använder dom ju epo och bloddoping mer, för mer blodkroppar och bli uthålligare. kolla cyklisters ben einstein:smash:

mikaelj
2013-01-31, 19:41
Nej snälla. Det vore idiotiskt. Visst att det inte är hälsosamt med elitidrott men några gränser måste vi ha. Att säga att de får stoppa i sig vadsom för prestation är hemskt, verkligen hemskt. Trist för de som vill nå toppen men inte dagligen injecera en lång lista av droger.

Ha olika förbund/klasser.
Postat via en mobil enhet

Sheogorath
2013-01-31, 19:49
Möjligen använde jag konstig meningsbyggnad, men ironi var det inte, läs igen. Syftade på vad jag hade för mig någon hade skrivit i en annan tråd.

Det är mer för att avfärda alla AAS-apologeter som sprider trams som att "omg ni fattar ingenting, dom som tar AAS måste sköta allting BÄTTRE och slita HÅRDARE än rena för att få sina resultat!!!"

Sanningen är naturligtvis att man gör det lättare för sig än utan AAS. En otränad får som sagt muskeltillväxt utan att ens träna om han börjar knapra.

Amfksp
2013-01-31, 19:55
men nu använder dom ju epo och bloddoping mer, för mer blodkroppar och bli uthålligare. kolla cyklisters ben einstein:smash:

Antingen så läste du inte, eller så förstod du inte vad jag skrev.

BigSpawn
2013-01-31, 19:56
Gissar att wada eller vilka det nu är som sitter på alla prov somtagits de senaste åren skulle kunna systematisk börja gå genom dom på samma sätt som för Armstrong, och då är det väl lika bra för dom som vet att de ligger pyrt till att erkänna

filmjölk
2013-01-31, 20:15
Vad som syftas på är att vissa personer på brädan tror att bara för att någon preppar så blir denne grov, det räcker inte med prepp utan måste till träning med. Det går tom vilda teorier om att preppa+inte träna skulle vara effektivare än att vara ren+träna för muskelbygge. Det kanske inte förhåller sig så?

En sak som pekar på det är trådens huvudmans preppade överkropp som ju är otränad och väldigt tanig, trots prepp.

Oftast förhåller det sig nog så att de som preppar tränar hårdare, bättre och mer än de som inte preppar, och får därför två fördelar, prepp och bättre träning. Detta beror nog mest på att det är hejdlöst mycket roligare att träna när resultaten blir större och kommer snabbare. Då hamnar man i en "positiv" spiral där man går in mer för träningen, trivs bättre på gymmet, kör hårdare, äter bättre och mår bättre.

Tex en 5*5 rutin i bänken kan se ut såhär för en ren:
pass1: 5*5 på 125, oväntat tungt, pass2: 5*5 på 130kg höll på att avlida bommade sista reppen i 2 sista seten, får börja om lättare pass3: 5*5 på 120kg pass4: 5*5 på 125, jävligt tungt, pass5: 130kg wtf bommade alla sista lyft utom första setet, wtf har jag blivit svagare av att träna? pass 17: 5*5 på 130 Äntligen!

Pass1: 5*5 på 125 pass 2: 5*5 på 130 helskotta var ju lättare än 125? pass3: 5*5 på 135 fuark, tungt men kul! pass 4: fuck this shiiit jag blåste på med 3 åttor på 135! kunde inte hejda mig! pass5: 5*5 på 140! pass 17: 5*5 på 155 pass 26: 5*5 på 135...nu var det slut på det roliga:(

eiri
2013-01-31, 20:53
modig kille, hoppas fler kommer ur garderoben :D

mycketbrännvin
2013-01-31, 20:56
Intressant, varför erkänner man ifall man annars klarar sig undan? Armstrong var ju misstänkt så i det fallet förstår jag men inte skulle jag erkänna...Det bevisar iaf att det är en tung börda och att folk är beredda att göra allt för sin sport trots att de vet att det är fel

WHITEFOLKS
2013-01-31, 21:30
Vad som syftas på är att vissa personer på brädan tror att bara för att någon preppar så blir denne grov, det räcker inte med prepp utan måste till träning med. Det går tom vilda teorier om att preppa+inte träna skulle vara effektivare än att vara ren+träna för muskelbygge. Det kanske inte förhåller sig så?

En sak som pekar på det är trådens huvudmans preppade överkropp som ju är otränad och väldigt tanig, trots prepp.

Oftast förhåller det sig nog så att de som preppar tränar hårdare, bättre och mer än de som inte preppar, och får därför två fördelar, prepp och bättre träning. Detta beror nog mest på att det är hejdlöst mycket roligare att träna när resultaten blir större och kommer snabbare. Då hamnar man i en "positiv" spiral där man går in mer för träningen, trivs bättre på gymmet, kör hårdare, äter bättre och mår bättre.

Tex en 5*5 rutin i bänken kan se ut såhär för en ren:
pass1: 5*5 på 125, oväntat tungt, pass2: 5*5 på 130kg höll på att avlida bommade sista reppen i 2 sista seten, får börja om lättare pass3: 5*5 på 120kg pass4: 5*5 på 125, jävligt tungt, pass5: 130kg wtf bommade alla sista lyft utom första setet, wtf har jag blivit svagare av att träna? pass 17: 5*5 på 130 Äntligen!

Pass1: 5*5 på 125 pass 2: 5*5 på 130 helskotta var ju lättare än 125? pass3: 5*5 på 135 fuark, tungt men kul! pass 4: fuck this shiiit jag blåste på med 3 åttor på 135! kunde inte hejda mig! pass5: 5*5 på 140! pass 17: 5*5 på 155 pass 26: 5*5 på 135...nu var det slut på det roliga:(

"Fat-free mass did not change significantly in the group assigned to placebo but no exercise (Table 4and Fig. 1). The men treated with testosterone but no exercise had an increase of 3.2 kg in fat-free mass,and those in the placebo-plus-exercise group had an increase of 1.9 kg. The increase in the testosterone plus-exercise group was substantially greater (averaging6.1 kg). The percentage of body fat did not change significantly in any group."

Sen kan man ju förstås argumentera att uppgången är vätska etc.

Baan
2013-01-31, 21:34
Om inte annat borde man ta sin träning mer seriöst när man dopar sig och går in för det för att lyckas i BB. Annars är man nog lätt dum i huvudet.

Amfksp
2013-01-31, 21:35
Två saker
1. Man binder väldigt mkt vätska när man ökar sin testosteronproduktion med ett par tusen procent, kolla moonfacet på valfri byggare offseason, sitter ju 3kg bara där.
2: Viktuppgången kan ha varit från 55 till 58,2 kg, vilket inte direkt är definitionen av "grov" eller "muskelbygge"som filmjölk skriver om.

mikaelj
2013-01-31, 22:03
Om inte annat borde man ta sin träning mer seriöst när man dopar sig och går in för det för att lyckas i BB. Annars är man nog lätt dum i huvudet.

Förvånansvärt många som bara är lata och dopar sig för att slippa träna till sig strandutseendet. (= deff och AAS, i princip utan träning eller åtminstone väldigt tramsig sådan.)

Timme
2013-01-31, 22:14
Givetvis är det så, min poäng var att vissa verkar tro att bara man injicerar testosteron blir man per automatik grov, detta var ett ypperligt bevis på att så inte är fallet.

Hade han inte cyklat typ 8h/dag i sjukt tempa så hade han nog vart grövre av vardagligt liv + testo :)

Sheogorath
2013-01-31, 22:14
Vad som syftas på är att vissa personer på brädan tror att bara för att någon preppar så blir denne grov, det räcker inte med prepp utan måste till träning med. Det går tom vilda teorier om att preppa+inte träna skulle vara effektivare än att vara ren+träna för muskelbygge. Det kanske inte förhåller sig så?

En sak som pekar på det är trådens huvudmans preppade överkropp som ju är otränad och väldigt tanig, trots prepp.

Oftast förhåller det sig nog så att de som preppar tränar hårdare, bättre och mer än de som inte preppar, och får därför två fördelar, prepp och bättre träning. Detta beror nog mest på att det är hejdlöst mycket roligare att träna när resultaten blir större och kommer snabbare. Då hamnar man i en "positiv" spiral där man går in mer för träningen, trivs bättre på gymmet, kör hårdare, äter bättre och mår bättre.

Tex en 5*5 rutin i bänken kan se ut såhär för en ren:
pass1: 5*5 på 125, oväntat tungt, pass2: 5*5 på 130kg höll på att avlida bommade sista reppen i 2 sista seten, får börja om lättare pass3: 5*5 på 120kg pass4: 5*5 på 125, jävligt tungt, pass5: 130kg wtf bommade alla sista lyft utom första setet, wtf har jag blivit svagare av att träna? pass 17: 5*5 på 130 Äntligen!

Pass1: 5*5 på 125 pass 2: 5*5 på 130 helskotta var ju lättare än 125? pass3: 5*5 på 135 fuark, tungt men kul! pass 4: fuck this shiiit jag blåste på med 3 åttor på 135! kunde inte hejda mig! pass5: 5*5 på 140! pass 17: 5*5 på 155 pass 26: 5*5 på 135...nu var det slut på det roliga:(

Mycket möjligt att det är så för många men det ändrar inte det faktum att AAS gör att du når bättre resultat trots slarv med både kost och träning. Vi behöver inte diskutera extremer med att inte träna alls :) Att många som dopar sig ändå sköter kost och träning är faktiskt en helt annan sak.

wessmen
2013-01-31, 22:52
"Fat-free mass did not change significantly in the group assigned to placebo but no exercise (Table 4and Fig. 1). The men treated with testosterone but no exercise had an increase of 3.2 kg in fat-free mass,and those in the placebo-plus-exercise group had an increase of 1.9 kg. The increase in the testosterone plus-exercise group was substantially greater (averaging6.1 kg). The percentage of body fat did not change significantly in any group."

Sen kan man ju förstås argumentera att uppgången är vätska etc.

Sånna studier är helt ointressanta när man inte vet utgångsläget.

Som att jämföra med att lägga upp studier gjorda på cancerpatienter. Killen med hiv i Bigger, Stronger, Faster gick upp närmare 14kg på 6v i fettfri massa.

Men det som är väsentligt är att han vägde 55kg och extremt undernärd. Då får man dessa resultat.

WHITEFOLKS
2013-01-31, 22:56
Jo givetvis är sånt relevant.

Jag tror de flesta är överens om att det blir stor skillnad i resultat av ok kost/träning + testo jmf med endast ok kost/träning.