handdator

Visa fullständig version : Hur ser er viktutveckling i gymmet ut under deff?


Doolie
2013-01-31, 15:48
Själv brukar jag alltid sjunka lite i styrka. Innan jag började muvarande deff så böjde jag 115 3x10 och bänka 95 3x8. Nu böjer jag 110 och bänkar 90, sen brukar jag stanna på den nivån jag sjunker till i deffen ett bra tag och möjligtvis klättra lite senare i deffen, kommer aldrig upp i den nivån jag lyfte på innan deffen :(

Hur brukar er viktutveckling se ut? Har även hört om ett fåtal som ökar sakta men säkert under deff :( orättvist men va ska man göra :D

nitz
2013-01-31, 15:52
Själv brukar jag alltid sjunka lite i styrka. Innan jag började muvarande deff så böjde jag 115 3x10 och bänka 95 3x8. Nu böjer jag 110 och bänkar 90, sen brukar jag stanna på den nivån jag sjunker till i deffen ett bra tag och möjligtvis klättra lite senare i deffen, kommer aldrig upp i den nivån jag lyfte på innan deffen :(

Hur brukar er viktutveckling se ut? Har även hört om ett fåtal som ökar sakta men säkert under deff :( orättvist men va ska man göra :D
Nu brukar jag aldrig ha särskilt långa deffar... Men jag ökar nästan alltid i styrka :)

Doolie
2013-01-31, 16:02
Nu brukar jag aldrig ha särskilt långa deffar... Men jag ökar nästan alltid i styrka :)

Intressant, hur långa deffar har du? Framförallt hur mycket brukar du öka i jämförelse med när du bulkar?

zam_zap
2013-01-31, 17:37
Hade några bra dagar där runt jul/nyår.
Bänk: 1x160kg, 5reps 3set 125kg, 4x4 130kg fördelat på olika dagar.

Två veckor in i dietandet så kommer det som en käftsmäll. Någon rep på 125kg samt 3set 4reps 110kg (dålig dag med va tusan...)

Marken är bara att plocka av 30kg på direkt. I övrigt så tycker jag att jag ligger hyfsat på samma vikter. Det är de stora som blir riktigt lidande.

nitz
2013-01-31, 17:38
Intressant, hur långa deffar har du? Framförallt hur mycket brukar du öka i jämförelse med när du bulkar?
Tja det varierar ju... Allt från några veckor till några månader...
Ökningarna går lite långsammare men inte mycket, dock har jag alltid kunnat tränat väldigt mycket och väldigt hårt på diet :)

aijou
2013-01-31, 17:52
Pressövningar (främst militärpress men även bänkpress.) Går riktigt dåligt för mig så fort jag ligger på underskott.

Skickat från en mobil enhet.

Bulta
2013-01-31, 18:23
Nu har jag bara deffat två gånger tidigare, men både tillfällena var det precis som för aijou att pressövningar går ner. Högre kroppsvikt, bättre stabilitet förmodligen.

crizzan
2013-01-31, 19:42
Första gången jag deffar nu, inne i tredje månaden.
Ökar väl cirka med 2,5kg varanan till var tjedje vecka i basövningarna.

zajiwal
2013-01-31, 19:46
Allt går bra förutom pressövningar, som brukar plana ut för att sedan blir sämre mot slutet av deffen.

madballz
2013-01-31, 21:01
Pressövningar (främst militärpress men även bänkpress.) Går riktigt dåligt för mig så fort jag ligger på underskott.

Skickat från en mobil enhet.

Samma för mig nästan! Blir riktigt svag i bänken...

AronP
2013-02-01, 11:54
Droppar vikterna dom första 1-3 veckorna, stabiliserar mig därefter och kanske börjar kämpa mig uppåt, för att sedan 2-4 veckors out börja tappa igen.

Mantus
2013-02-01, 12:45
Tappar några kilo under dieten. Brukar vara ca fem-tio kilo i bänkpress och ett tiotal kilo i marklyft. Frontböjen brukar vara oförändrad. Antagligen pga minskningen av att minskningen av kilo kroppsvikt kompenserar.
Efter att ha varit viktstabil i ett par månader brukar jag vara upp i samma vikter som innan dieten men då på 8 kilo lägre kroppsvikt.

midwinterholes
2013-02-01, 13:31
Pressövningar (främst militärpress men även bänkpress.) Går riktigt dåligt för mig så fort jag ligger på underskott.
Samma här.

Vissa dagar får man in ultratryck ändå. Jag förstår mig inte på kroppen.

aijou
2013-02-01, 14:05
Samma här.

Vissa dagar får man in ultratryck ändå. Jag förstår mig inte på kroppen.

Jag känner igen det. Jag skulle tro att det handlar om att glykogenlagren blir generellt mindre, men att man ibland lyckas lagra in lite extra. Det är ju viktigt med explosivitet när man pressar och om man har för lite glykogen inlagrat i musklerna så blir ju explosiviteten lidande.

DJJOHANSSON
2013-02-01, 15:42
Som alla andra, pressövningarna går åt skogen.

Tunga dragövningar blir svårt också med tanke på att kroppsvikten försvinner. Har väldiga problem med att dra över 80kg när jag väger 75 medans 105kg går bra när jag väger 85.

smeander
2013-02-01, 15:47
Brukar öka första veckorna och sedan ligga på samma, det skiljer från pass till pass beroende på hur långt ifrån Påfyllnad jag är!


Sent from a cordless device.

CalleP
2013-02-01, 16:14
Förra året när jag gick ner från 83 till 71,5 tappade jag en hel del styrka. Dock gick det snabbt när jag fick tillbaka den igen. Tror mycket handlade om att jag inte hade dagar där jag låg på balans eller lite över.

Tror slut resultatet och energin hade varit mycket bättre ifall jag hade kört så.