handdator

Visa fullständig version : Smörgåspålägg


bubbleman
2004-02-16, 20:23
Jag vill ha tips på proteinrika och goda pålägg till bröd och mackor!

Jag kan börja lite på en lista:
1. Skinka med keso
2. Skinka med stekt ägg
3. Makrill(i tomatsås) med ost i micro
4. Skinka med ost i micro
5. Makrill(i tomatsås) och keso

Mera förslag?

AcidSleeper
2004-02-16, 20:40
vad sägs om detta, detta är så gott man kan käka det med sked som så många gör bl.a. JAG! :eating:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=18802

:thumbup:

Adrian
2004-02-16, 20:59
tjaba här kommer lite fler tips som jag brukar käka

1 Tonfisk med majo (fettfri) inlagd gurka (sänker gi) och ost(västan)

2kalkonbröst med senap och ost (västan)

3mini mjukost (milko) med ett par skivor inlagd paprika

4 lövbiff, njaa all slaks kött som går att steka smakar gott ´på en macka med lite ketchup senap och majo(ala Amerikansk dressing) blandat med en massa sallad på

när jag kommer på mer så återkommer jag :)

MVH Adrian

bubbleman
2004-02-16, 21:32
1 Tonfisk med majo (fettfri) inlagd gurka (sänker gi) och ost(västan)

Denna måste jag testa...låter trevlig även fast tonfisk ofta smakar piss... Kankonbröst verkar också trevligt, det är som kyckling ungefär vaa?

AcidSleeper: Messmör? Är det som vanligt smör? Jag har lite fobi för det, vet inte riktigt varför....

King Grub
2004-02-16, 21:32
Originally posted by bubbleman
AcidSleeper: Messmör? Är det som vanligt smör? Jag har lite fobi för det, vet inte riktigt varför....

Messmör är världens godaste pålägg:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=18802

AcidSleeper
2004-02-16, 22:06
Originally posted by King Grub


Messmör är världens godaste pålägg:
ja Grub det är nog det godaste pålägget som finns... och att det är relativt nyttigt är ju inte dumt det heller... :hbang:


EDIT* Detta är messmör: http://www.fjallbrynt.nu/sortiment.html

AcidSleeper
2004-02-16, 22:17
HIttade något roligt på fjällbrynt´s hemsida.... ett spel :D

http://www.fjallbrynt.nu/mountainclimber/frameset.asp

Adrian
2004-02-16, 22:28
"Denna måste jag testa...låter trevlig även fast tonfisk ofta smakar piss... Kankonbröst verkar också trevligt, det är som kyckling ungefär vaa?"

Jaaa absolut det smakar gudomligt, jag brukar köra så här

3st Mackor (använder alltid Schulstads Skovmand) självapålägget tonfisk, gurka osv osv brukar alltid fixa en stor sallad till detta som består av tomater,färsk gurka,paprika och isbergsallad, sen lite ketchup,senap,majo,(som sagt ala amerikansk dressing) RIKTIGT GOTT OCH RIKTIGT DEFF MAT om man nu e efter det

kalkon tycker jag smakar som en blandning av skinka kyckling,, men det är nog enskilt angående smaken

MVH Adrian

SeWs
2004-02-16, 23:13
Ni är så dumma, bröd ska ju njutas rent :D .
Fast ägg typ stekt eller kokt är också gott :).
OJ höll på glömma, rostbiff, rena drömmen ju :).

Wain
2004-02-17, 19:58
Ägg & kaviar!!! Kaviar är dock så gott att det med fördel kan ätas direkt ur tuben.
:hbang:

bubbleman
2004-02-17, 23:06
Originally posted by Wain
Ägg & kaviar!!! Kaviar är dock så gott att det med fördel kan ätas direkt ur tuben.
:hbang:

Kaviar!? Fy faan...

potte
2004-02-18, 17:31
kaviar aeger ju :thumbup: :eating: :thumbup:

hallar
2004-02-18, 18:14
Originally posted by King Grub


Messmör är världens godaste pålägg:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=18802

Messmør mmm... Antar att man inte kan få tag på det i danmark. Det pålægget som de verkligen ær førælskade i hær ær leverpastøj :MrT: . Ovanpå denna pastej (30+ fett) lægger de som regel massor med rostad løk. Hyggligt brød har de inte hær heller. Okej jag ær kanske lite negativ idag med det ær lite svårt att få tag på schyst mat hær. Någon annan från danmark hær?

Ludvig

Mavve
2004-02-21, 17:30
Originally posted by hallar


Messmør mmm... Antar att man inte kan få tag på det i danmark. Det pålægget som de verkligen ær førælskade i hær ær leverpastøj :MrT: . Ovanpå denna pastej (30+ fett) lægger de som regel massor med rostad løk. Hyggligt brød har de inte hær heller. Okej jag ær kanske lite negativ idag med det ær lite svårt att få tag på schyst mat hær. Någon annan från danmark hær?

Ludvig

Klart det finns vettigt bröd i Danmark. Där finns ju bland det vettigaste.
Svart fullkornbröd. Har glömt vad det heter men jag brukar köpa det när jag väl är i danmark. Det är det inget som helst fel på.
Det FINNS vettigt pålägg i Danmark med, men kanske svårare att hitta då jag vet själv att det e skittråkigt att handla pålägg i Danmark om man nu inte gillar feta ostar och en massa fettbombad skinka....

Nu ble jag så sugen så jag måste iväg o handla :thumbup:

Dymion
2004-02-21, 20:36
Hamburgerkött med en klick keso samt en tomatskiva, en skiva paprika och gurka. Det är min senaste favorit som självklart avnjutes på osötat flerkornsbröd.

Men klassikernas klassiker kommer alltid att vara messmör, funkar i exakt ALLA lägen :hbang:

Wain
2004-02-22, 10:18
Originally posted by bubbleman


Kaviar!? Fy faan...

bubbleman
2004-02-22, 12:23
Originally posted by Wain


HAHA!!!

potte
2004-02-23, 22:14
Originally posted by Wain


hÄhÄhÄhÄ:laugh: :laugh: :laugh:

AcidSleeper
2004-02-24, 10:31
Hårdbrödmacka med messmör och en skiva ost ovanpå, det är riktigt gott det....

ceflower
2004-03-02, 17:11
stek nötfärs till hamburgebiffar... blanda lättcremefraische och bostongurka med svartpeppar. lägg röran på biffarna. lägg på mackan/hamburgebröden :) bättre än mcdonalds!

SeWs
2004-03-21, 00:17
kom just på och testade med positiv utgång =):
Bröd(jag körde på rågrutor)
bananskivor(så det täcker macakn hyffsat bra)
färskost(valios svar på kessela, 80g hade jag nog på ca per macka)
kanel

ja, gör en dubbbelmacka och bre på osten, lägg på bananen och ha på lite kanel, ät, njut.