handdator

Visa fullständig version : Rage Of Bahamut (iOS, Android) - Någon som lirar?


Akerhage
2013-01-31, 06:28
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobage.ww.a692.Bahamut_Android&hl=sv

Har under de senaste 2 veckorna fastnat för ett mobilspel. Det är nog det första spelet jag lirar på mobil, aldrig tyckt det var särskilt sköjj innan.

Någon som lirar Rage Of Bahamut? Det är ett gratis-lir som antagligen kan påminna lite om Magic the gathering.

Tanken är att få ihop en shysst kortlek med 5st kort, man kan välja mellan Man-cards, God-Cards, Demon-Cards.

Du har 2st kortlekar, en för attack och en för att skydda dig mot attack (defense). Man levlar upp och samlar således poäng som man kan avvara på Stamina, Attack och Defense.

Stamina används för att göra Quests, Attack för att attackera andra spelare och Defense för att hålla emot attacker från andra spelare.

Man kan gå med i en Order och göra event när dessa kommer. Då möter man andra Orders. (inte testat detta än). Så hade varit skoj att vara med i samma Order. Den jag är med i nu har säkert 20 platser kvar.

Man skaffar fellows som ger extra skillponts (stamina, attack eller defense). Man fightas för att få skatter som i sin tur ger bättre kort. Det finns en trading post att byta kort med andra.
Man kan evolva sina kort för att använda dessa att enhancea sina ordinarie kort och på så sätt öka deras skill level. Finns massor med roliga saker att göra, så kan nog inte gå in på för mycket. Finns iaf massor att läsa på deras wiki.


Sjukt skoj och beroendeframkallande spel!

Om någon vill vara med kan jag skicka en kod som gör att både ni och jag får extra rupies (pengar). Och där kan ni ju få min Orders namn också om ni vill vara med där. Att vara med i en order stärker din egna kortlek också.

Är ingen reklam för att just joina mig detta, då hade jag lagt ut koden direkt, men klart det hade varit shysst om ni joina mig med! :)