handdator

Visa fullständig version : Inflammation i bicepsfästet? (?)


Thornblom
2013-01-30, 19:21
Rubriken är en ren gissning, jag har aldrig haft problem med något liknande förut, så vänder mig hit.

Det började med att jag körde en fett benpass i förrgår, följt av armar. Jag var helt slut när jag var klar med benen, när jag började curla så kände jag av en "smärta", lite strålande nästan, i armen. Jag hade väldigt svårt att lokalisera var smärtan kom ifrån, men jag fortsatte köra, det kändes inte alls farligt när jag värmt upp ordentligt.

Dagen efter hade jag samma typ av smärta/strålningar, även smått i vilotillstång. Amatörmässigt lokaliserade jag källan till smärtan till armväcket/bicepsfästet. Jag käkade en ipren och smärtana försvann helt.
Nästa dag (idag) kände jag ingenting, så jag beslutade att testa mig på ett bröst/ryggpass. Redan i uppvärmningen började smärtan komma tillbaka. Jag körde lite lätta flyes och roddar, men smärtan ökade så jag avbröt och åkte hem.

Här sitter jag i skrivande stund och undrar vad som är fel. Jag tar slutsatsen att det borde vara något typ av inflammation då ipren hjälper utmärkt.

Om någon mer kunnig kan identifiera vad som lurar så vore det guld!

Klensomfan
2013-01-30, 19:42
Jag har precis som du.
Började när jag gjorde rodd i roddmaskin och sen bicepscurls med rak stång direkt efter.
Vart nån form av överbelastning.
Hade oxå svårt att lokalisera vart det gör ont men det är typ nedanför biceps ovanför armvecket och även en liten bit ut i underarmen.

Jag trodde även att det var en inflamation men det har vart så här i 2-3 månader och först nu börjar det bli bättre.

Jag kan göra alla övningar i stronglifts 5x5 utan att det gör ont förutom att det känns lite när jag gör rodden.
Men bicepscurls är än så länge uteslutet.

Hoppas nån har svar på din fråga.

Och nu tillbaks till Thornblom :)

Thornblom
2013-01-30, 19:50
Hm okej.
För mig känns det mycket mer i pressövningar än curls och roddar. Curls går faktiskt bäst :/

mycketbrännvin
2013-01-30, 20:15
Jag har haft det i typ 2 år. Kan inte köra pressövningar ordentligt. Dock så är inflammationen i axeln. Jag rekomenderar värkmedicin som är bra för inflammationer, kör lättare, lämna bort övningarna som gör ont, stretcha. Is efter träningarna. kanske vila en vecka helt+medicin och sen 2-3 veckor lugn träning och efter det läkare ifall det inte blivit bättre