handdator

Visa fullständig version : Kolozzeums egna ordbok


Fuark
2013-01-30, 15:13
Detta är väldigt enkelt. Jag börjar genom att skriva ett nytt påhittat ord, och nästa person definerar ordet och använder det i en mening. Efter det så skriver nämnd person ett nytt ord osvosv.

EXEMPEL:

Ord- Fladderplaska

Svar- Fladderplaska, ordet beskriver rörelsen en bäver gör med sin svans när den smäcker på ny lera på sin bäverdamm.

"Den europeiska bävern fladderplaskar majestätiskt med sin svans, och isolerar sitt hem för att hålla sina ungar varma"


GO! :D

Första ordet är: Vaskutitulera

mattilainen
2013-01-30, 16:09
Vaskutitulera

Vaskutitulera är det grekiska ordet för att vaska något. Ordet används för att "vaska" på krogen.

"Den relativt blyga Stockholmaren använder sig flitigt av att Vaskutitulera när han ska imponera på jämlika individer ute på klubbarna"

Nya ordet
Paraflopp

Fuark
2013-01-30, 16:18
Vaskutitulera

Vaskutitulera är det grekiska ordet för att vaska något. Ordet används för att "vaska" på krogen.

"Den relativt blyga Stockholmaren använder sig flitigt av att Vaskutitulera när han ska imponera på jämlika individer ute på klubbarna"

Nya ordet
Paraflopp

Paraflopp

Från engelskans parachute specifierat med en flopp. Beskriver ett misslyckande vid fallskärmshopp.

"Joel fick ett presentkort för fallskärmshopp, men han glömde spänna fast fallskärmen och parafloppen resulterade i två brutna ben"

Nästa ord: Technotik

Mouline
2013-01-30, 16:28
Technotik

Är ett syndrom där folk som ägnar sig till electro dance (techtonik)
riskeras att få men utav sin dans i form av olika tiks och börjar spontandansa
utan musik. Technotik.

Näta ord: Sunderlig

Woody R
2013-01-30, 16:37
Vad har det här med kolozzeum att göra?
Har aldrig sett dessa ord i någon mening.

timoat
2013-01-30, 16:56
Vad har det här med kolozzeum att göra?
Har aldrig sett dessa ord i någon mening.

http://farm3.staticflickr.com/2795/4457656509_7a5d8a2bb0_z.jpg

Duran
2013-01-30, 16:59
Technotik

Är ett syndrom där folk som ägnar sig till electro dance (techtonik)
riskeras att få men utav sin dans i form av olika tiks och börjar spontandansa
utan musik. Technotik.

Näta ord: Sunderlig

Ord: Sunderlig

Svar: En egenskap som innebär att någon har en bräcklig sundhet som lätt går sönder.
"Duran är pigg och sunderlig idag, så vi kan motionera men inte alltför hårt."

Nya ordet är "brätisk".

Fuark
2013-01-30, 17:24
Nya ordet är "brätisk".

Brätisk är ett småländskt ord som beskriver attraktionen till trä, då främst brädor. Det är en ovanlig men existerande fetisch

"Herregud, såg du Fabbe på klubben i lördags? Han juckade som en galning mot baren. Jag tror han är brätisk"

Nästa ord: Slaggfru

Duran
2013-01-30, 17:34
Brätisk är ett småländskt ord som beskriver attraktionen till trä, då främst brädor. Det är en ovanlig men existerande fetisch

"Herregud, såg du Fabbe på klubben i lördags? Han juckade som en galning mot baren. Jag tror han är brätisk"

Nästa ord: Slaggfru

"Slaggfru" är en kvinna man gifter sig med då alla kvinnor man egentligen vill ha är tagna.

"Jag är inte kär i Stina och hon är ganska ful men vafan man börjar bli gammal och jag vill ju stadga mig så det får bli en slaggfru om det ska bli nåt alls."

Nytt ord: "lagil"

Fordon
2013-01-30, 17:40
Brätisk är ett småländskt ord som beskriver attraktionen till trä, då främst brädor. Det är en ovanlig men existerande fetisch

"Herregud, såg du Fabbe på klubben i lördags? Han juckade som en galning mot baren. Jag tror han är brätisk"

Nästa ord: Slaggfru

Slaggfru:

Den kvinna man fick men inte ville ha.

"Jag va kär i Lena men den enda som va intresserad av mig var Rut, så jag fick nöja mig med henne."

*edit* ofta jag blev pucktvåa.

sandstorm
2013-01-30, 17:50
Lagil: En extrem känslomässig instabilitet som endast yttrar sig när Svea Rikes Lag bryts.

Nästa ord: Grotikut

Fuark
2013-01-30, 18:11
Nästa ord: Grotikut

Grotikut är en sällsynt sjukdom och förekommer från födseln, men uppmärksammas främst kring tonåren. Grotikut försvårar blodcirkulationen i ringmuskeln och tvingar den sjuke att bära blöja.

"Det är vanligt att man skiter ner sig när man är liten, men för mig slutade det aldrig. Jag gick till läkaren och fick diagnosen Grotikut."

Nästa ord: Pizzaben

Osten80
2013-01-30, 18:14
Lagil: En extrem känslomässig instabilitet som endast yttrar sig när Svea Rikes Lag bryts.


Ett mycket bra och beskrivande ord som skulle kunna passa utmärkt som avatartext till både Sparven och Olegh.

Blaine
2013-01-30, 18:37
Grotikut är en sällsynt sjukdom och förekommer från födseln, men uppmärksammas främst kring tonåren. Grotikut försvårar blodcirkulationen i ringmuskeln och tvingar den sjuke att bära blöja.

"Det är vanligt att man skiter ner sig när man är liten, men för mig slutade det aldrig. Jag gick till läkaren och fick diagnosen Grotikut."

Nästa ord: Pizzaben

Pizzaben: Vanligt fenomen bland skridskoåkare, främst ishockeyspelare, som efter att de nått ett visst antal mil på skridskor, utvecklar en förmåga att med hjälp av lårens tryck kunna skiva valfritt material i bitar.

Nästa ord: Surikatblick

ryss
2013-01-30, 18:51
Pizzaben: Vanligt fenomen bland skridskoåkare, främst ishockeyspelare, som efter att de nått ett visst antal mil på skridskor, utvecklar en förmåga att med hjälp av lårens tryck kunna skiva valfritt material i bitar.

Nästa ord: Surikatblick

Blicken valfri tränande person får efter att ha sett sig själv i spegeln och tänker JÄVLAR VAD GROV jag är, tar en bild, ser sedan bilden och blir då så besviken för att hen inte alls såg så grov ut på bilden.

Geggveck

Henchman
2013-01-30, 18:53
Onekligen.
Kamma dig.

Sniggel
2013-01-30, 19:01
Blicken valfri tränande person får efter att ha sett sig själv i spegeln och tänker JÄVLAR VAD GROV jag är, tar en bild, ser sedan bilden och blir då så besviken för att hen inte alls såg så grov ut på bilden.

Geggveck

Geggveck: Beskriver den det fenomen där slemliknande vätska bildas under hudvecken hos gravt överviktiga personer. Innehållet består utav en blandning av svett samt normal hudflora och patogena bakterier samt deras avfallsprodukter.

Prostafili

Fuark
2013-01-30, 20:00
Geggveck: Beskriver den det fenomen där slemliknande vätska bildas under hudvecken hos gravt överviktiga personer. Innehållet består utav en blandning av svett samt normal hudflora och patogena bakterier samt deras avfallsprodukter.

Prostafili

Prostafili eller att Prostafilera är att stimulera en människa genom att varsamt massera prostatan.

"Jag prostafilerade mig själv till förintelse igår, bättre självstimulans får man leta efter"

Nästa ord: Klubbflorera

Olegh
2013-01-30, 20:01
Sklev

Alternativ stavning av skev.

sandstorm
2013-01-30, 21:31
Klubbflorera: Välja ut vapen för säljakt på ett skojfriskt sätt. Mycket vanlig kick-off-aktivitet i Norge.

Nästa ord: Fnabbetil

Fuark
2013-01-30, 23:24
Fnabbetil

En förhistorisk skräcködla som livnärde sig på att äta skinnet från döda djur. Nära besläktad med fåglar samt grottmänniskor. Levde under tidig kritaperiod. Djuret påminner om en struts fast med krokodilhuvud och primatliknande armar och händer.

"Min favoritdinosaurie är helt klart fnabbetilen, den är stentuff"

http://s14.postimage.org/ytvste82p/struts.jpg


Nästa ord: Tungdra

Arne Persson
2013-01-30, 23:31
PT-Nisse alt -Nissa

Gissa vem...?:)

Sniggel
2013-01-31, 00:08
Fnabbetil

En förhistorisk skräcködla som livnärde sig på att äta skinnet från döda djur. Nära besläktad med fåglar samt grottmänniskor. Levde under tidig kritaperiod. Djuret påminner om en struts fast med krokodilhuvud och primatliknande armar och händer.

"Min favoritdinosaurie är helt klart fnabbetilen, den är stentuff"

http://s14.postimage.org/ytvste82p/struts.jpg


Nästa ord: Tungdra

Haha fan va bra!

Blaine
2013-01-31, 00:58
Fnabbetil

En förhistorisk skräcködla som livnärde sig på att äta skinnet från döda djur. Nära besläktad med fåglar samt grottmänniskor. Levde under tidig kritaperiod. Djuret påminner om en struts fast med krokodilhuvud och primatliknande armar och händer.

"Min favoritdinosaurie är helt klart fnabbetilen, den är stentuff"


Nästa ord: Tungdra

Tungdra: En sjuklig egenskap som innefattar att omedvetet släpa med sig tunga föremål (vanligt är fyllda bärkassar, bouleklot, köksredskap med mera) vid utflykt till snötäckta områden, exempelvis fjällen, för att där sedan lasta av dessa föremål i snön och urinera på dessa i sadistisk anda. Utförs denna företeelse på ett berg så brukar man beräkna "ju högre altitud, desto sjukare är handlingen".

Nästa ord: Massagetorped

Okej
2013-01-31, 01:02
Fnabbetil

En förhistorisk skräcködla som livnärde sig på att äta skinnet från döda djur. Nära besläktad med fåglar samt grottmänniskor. Levde under tidig kritaperiod. Djuret påminner om en struts fast med krokodilhuvud och primatliknande armar och händer.

"Min favoritdinosaurie är helt klart fnabbetilen, den är stentuff"

http://s14.postimage.org/ytvste82p/struts.jpg


Nästa ord: Tungdra
, HAHAHA :laugh::laugh::hbang:

Duran
2013-01-31, 11:04
Tungdra: En sjuklig egenskap som innefattar att omedvetet släpa med sig tunga föremål (vanligt är fyllda bärkassar, bouleklot, köksredskap med mera) vid utflykt till snötäckta områden, exempelvis fjällen, för att där sedan lasta av dessa föremål i snön och urinera på dessa i sadistisk anda. Utförs denna företeelse på ett berg så brukar man beräkna "ju högre altitud, desto sjukare är handlingen".

Nästa ord: Massagetorped

"Massagetorped"; människa eller garden gnome som har satt i system att använda oombedd massage som härskarteknik.

"På jobbet har vi en massagetorped till receptionist, jag vågar inte vända ryggen till längre, då hon beter sig precis som filmjölk beskrivit i en härskarteknikstråd på Kolozzeum, som jag för övrigt inte vet hur man länkar till."

Nästa ord: "bandidininini"

Fuark
2013-01-31, 13:59
Nästa ord: "bandidininini"

Bandidininini

Uttalas "Bandidi'ni'ni'ni", en gammal indisk maträtt. Maträtten är uppkallad efter Shij Muahatma Optinoj som hade besvär med sitt stammande (därav didi'ni'ni'ni). Rätten består utav en hel orm som blivit rensad på allt innehåll och ersatt med clementinklyftor. Det klassas som en delikatess och serveras bara under högtider.

"Fan vad jag är dålig på att laga mat, det är såhär jag tänker mig att Bandidininini smakar"

http://s13.postimage.org/g2t8dlnp3/clemeonr.jpg



Nästa ord: Trapptroll

Minimjölk
2013-01-31, 14:04
Sklev

Alternativ stavning av skev.


ha ha, satt och väntade på denna. Använder den titt som tätt även IRL och folk undrar först vad jag menar. Sklev låter nästan bättre än Schev när man uttalar det. Tack PowPow!

stolpskott
2013-01-31, 14:14
Trapptroll: En förvirrad varelse som irrat bort sig från sin rätta plats under bron och inrättat ett boende under en trapp istället.

Det nya ordet är fblurbgen.

Blaine
2013-01-31, 14:40
Trapptroll: En förvirrad varelse som irrat bort sig från sin rätta plats under bron och inrättat ett boende under en trapp istället.

Det nya ordet är fblurbgen.

Trapptroll: En förvirrad varelse som irrat bort sig från sin rätta plats under bron och inrättat ett boende under en trapp istället.

Det nya ordet är fblurbgen.

Fblurbgen: Uttalas "eff-blürgen". Vanlig term bland tyska akademiker, mest unga vuxna, som gemene man inte vågar ifrågasätta betydelsen hos. Det tros betyda att man tycker studier är så lätt att de kan jämföras med använda underkläder eller smutsiga trasor.

"Wagner: Har du påbörjat kursen inom kvantfysik än?"
"Schmidt: Om jag har, den kursen är riktigt fblurbgen."

Nästa ord: Broderkast

HMS Laestander
2013-01-31, 14:44
Broderkast: Härstammar från det Indiska kastsystemet och innebär helt enkelt ett enskilt kast för männen. Detta för att vidare förtrycka alla kvinnor och få ut dem ur samhället. Enbart en börda för oss män.

Nästa ord: Ostfasa

Duran
2013-01-31, 14:52
Broderkast: Härstammar från det Indiska kastsystemet och innebär helt enkelt ett enskilt kast för männen. Detta för att vidare förtrycka alla kvinnor och få ut dem ur samhället. Enbart en börda för oss män.

Nästa ord: Ostfasa

"Ostfasa" är den skräck LCHF:are känner när de öppnar kylen och ser att Babybelen är slut.

"Jag råkade ut för en jävla tung ostfasa i helgen men som tur var fanns det beasås kvar som jag kunde sörpla i mig."

Nytt ord: scsjschcz

Vunnis
2013-01-31, 14:57
"Scsjschcz" - Lagrad smaklös, seg korv från Estland.

"Den håriga mannen åt en scsjschcz, tittandes på sin lastbil."

Hilp. *popcorn*

Blaine
2013-01-31, 15:17
"Scsjschcz" - Lagrad smaklös, seg korv från Estland.

"Den håriga mannen åt en scsjschcz, tittandes på sin lastbil."

Hilp. *popcorn*

Hilp: Ett eftertraktat träningsredskap som för vanliga gymägare är svår att få tag på. Kan med lite tur hittas på svarta börsen för acceptabelt pris, där säljaren troligtvis är en gammal astronaut eller har arbetat inom rymdstyrelsen. För övrigt ett vanligt förekommande träningsredskap hos just astronauter i deras träningsprogram.

"Neil Armstrong måste ha tränat som en galning med hilpen. Jag önskar vårt gym hade en sådan."

Nästa ord: Spökmingel

Vunnis
2013-01-31, 15:20
Jag tycker att det är för otydligt vad man faktiskt har hilpen till. Jag var nyfiken. :(

Blaine
2013-01-31, 15:24
Jag tycker att det är för otydligt vad man faktiskt har hilpen till. Jag var nyfiken. :(

Fråga Fuglesang.

ARMSTARK
2013-01-31, 15:40
Spökmingel Det är mycket tråkigare än det låter, helt enkelt en helkväll på Stureplan bland hårdspacklade spritluder med botox och ankläppar.

Nytt ord: Gonkulator

HMS Laestander
2013-01-31, 16:34
Gonkulator: En extremt pretentiös ägodel. Fyller ingen funktion, bortsett från att bevisa att man är tillräckligt underground för att ha en Gonkulator. Ingen som är cool använder en Gonkulator

Person A: Tja man, har du sett min Gonkulator eller?
Person B: Ja. Fyfan vilken prettobög du är.

Kavelbänk

Blaine
2013-01-31, 17:09
Gonkulator: En extremt pretentiös ägodel. Fyller ingen funktion, bortsett från att bevisa att man är tillräckligt underground för att ha en Gonkulator. Ingen som är cool använder en Gonkulator

Person A: Tja man, har du sett min Gonkulator eller?
Person B: Ja. Fyfan vilken prettobög du är.

Kavelbänk

Kavelbänk: En blandning av möbel och redskap som såldes under tidigt 90-tal i TV-shop. Är ovanligt i dagens hem, men kan ofta ses i finrummet hemma hos pensionärer. Kavelbänken är smidig att veckla ihop och ta med sig överallt, och används delvis som sittbänk och delvis till bänk för spontan bakning där inbyggd kavel ingår.

"Det kom fler än väntat på tillställningen i går att brödet tog slut. Tur att Ulla hade med sig kavelbänken så hon snabbt kunde baka mer bröd och dessutom erbjuda sittplatser åt folk."

Nästa ord: Lärararmbåge

Fuark
2013-01-31, 18:40
Nästa ord: Lärararmbåge

Lärararmbåge är svullnaden i armbågen som uppkommer efter att en lärare vilat mot den och spenderat en helkväll med att rätta prov. Får inte förväxlas med studentbåge som är svullnaden pågrund utav lathet.

"Jävlar i helvete, såg du biologi-lasses armbåge? Han kan inte haft en lätt natt igår"

Nästa ord: Laserkärring

Blaine
2013-01-31, 18:52
Lärararmbåge är svullnaden i armbågen som uppkommer efter att en lärare vilat mot den och spenderat en helkväll med att rätta prov. Får inte förväxlas med studentbåge som är svullnaden pågrund utav lathet.

"Jävlar i helvete, såg du biologi-lasses armbåge? Han kan inte haft en lätt natt igår"

Nästa ord: Laserkärring

Laserkärring: Tanter, eller kärringar, som är fientliga mot invandrare och nysvenskar utan särskilt vidare grunder. Ofta rör det sig om trauma från tiden då Lasermannen härjade runt på 90-talet, och därav utvecklades omedvetet och konstigt nog ett agg mot dessa. Vid syn på en invandrare kan en laserkärring aktivera en försvarsmekanism som innefattar en otroligt obehaglig blick.

"Den där tanten sköt nästan laser med ögonen när Mustafa gick förbi henne. En riktig laserkärring."

Nästa ord: Rullglupsk

HMS Laestander
2013-01-31, 19:00
Rullglupsk: När ens behov av att äta är så stort att man inte längre kan stå upp. Sammanfaller möjligtvis med ätardagar för de som satsar på att skära ner, men även Märta på 150kg kan bli Rullglupsk när det ska handlas inför helgen.

"Såg du Torkel eller? Han såg inte ut att må bra när han rullade fram."
"Men lugna ner dig. Han är lite rullglupsk bara."

Feminismmissbrukare

Duran
2013-01-31, 20:25
Feminismmissbrukare: Någon som läser tidningen Femina och vägrar sluta, trots anhörigas varningar. För dessa stackars människor spelar det ingen roll att läsandet leder till att vuxna män börjar klä sig i Gudrun Sjöden-tunikor eller att unga kvinnor klipper håret kort och färgar det orange, feminismmissbrukare kan helt enkelt inte sluta läsa. Abstinenssymtomen är inte kända, då Femina är alltför stark och ingen som gått över gränsen har någonsin försökt kliva tillbaka.

"Jag sprang på Bosse på Götgatan utanför Gudrun Sjöden-butiken. Han försökte låtsas som om han bara promenerade förbi på väg till Debaser men jag fattade ju att han gått ner sig som feminismmissbrukare."

Nästa ord: Avkänningsmakare

Fuark
2013-01-31, 21:19
Nästa ord: Avkänningsmakare

En avkänningsmakare är en person som bygger robotar med känslor. Roboten har nästintill mänskliga känslor och kan scanna ett helt rum med människor och förstå känslorna folk besitter.

"Ey, mannen. Jag fattar inte. Är hon lack eller?"
"Inte fan vet jag, men jag känner en schyst avkänningsmakare som kan hjälpa oss"
"Fet nice brush, har han en robot att låna ut eller? Kan inte tjacka en själv, man är ju inte Bill Gates"

Nästa ord: Pungsoldat

Blaine
2013-01-31, 22:39
En avkänningsmakare är en person som bygger robotar med känslor. Roboten har nästintill mänskliga känslor och kan scanna ett helt rum med människor och förstå känslorna folk besitter.

"Ey, mannen. Jag fattar inte. Är hon lack eller?"
"Inte fan vet jag, men jag känner en schyst avkänningsmakare som kan hjälpa oss"
"Fet nice brush, har han en robot att låna ut eller? Kan inte tjacka en själv, man är ju inte Bill Gates"

Nästa ord: Pungsoldat

Pungsoldat: En gammal krigsveteran som, trots att denne tagit emot hedersmedaljer i mängder och lever ekonomiskt oberoende, inte har fått nog, vilket slutar med att denne går runt med midjeväska året om innehållande använda patroner, samt två hölster på sidorna i typiska krigsfärger.

Roger: "Är det där en turist?"
Benny: "Nej fan, det är bara en gammal pungsoldat."

Nästa ord: Medeluv

Latissimus Dorsi
2013-01-31, 22:40
En manlig medusa.

Hon kollade in i Medeluvs ögon, och blev till sten.

Nästa ord: Anahl

Puryeah
2013-01-31, 23:07
Anahl Uttalas ana-hå-ell och var från början ett slang som härstammade från Skåne, "Anna, håll!". Ordet använder man när man vill att kvinnor vid namn Anna ska hålla i något. Ordet blev förevigat i svenskt lexikon 1973.


Nästa: Kratuspåmpe

Yes
2013-01-31, 23:25
Kratuspåmpe - En ovanlig potatissort som växer i tundrans permafrost. Eskimåerna använder den till att göra brännvin.

Nästa: Konstitutorialhabil

Blaine
2013-02-01, 00:24
Kratuspåmpe - En ovanlig potatissort som växer i tundrans permafrost. Eskimåerna använder den till att göra brännvin.

Nästa: Konstitutorialhabil

Konstitutorialhabil: Ett begrepp som används på personer som har för vana att spara instruktionsböcker och manualer från alla möjliga tekniska prylar, för att sedan använda innehållet i dessa till inspiration för abstrakt konst. Äldre instruktionsböcker från 70-talet samt de komplexa IKEA-manualerna värdesätter de högt.

"Visst må konst ligga i betraktarens ögon, men La Blanc målar ju bara konstitutorialhabilt skräp."

Nästa ord: Surr i podret

Blaine
2013-02-01, 01:06
Ung konstitutorialhabil tjej.

http://i.imgur.com/28cve9I.jpg

LizaK
2013-02-01, 03:37
Konstitutorialhabil: Ett begrepp som används på personer som har för vana att spara instruktionsböcker och manualer från alla möjliga tekniska prylar, för att sedan använda innehållet i dessa till inspiration för abstrakt konst. Äldre instruktionsböcker från 70-talet samt de komplexa IKEA-manualerna värdesätter de högt.

"Visst må konst ligga i betraktarens ögon, men La Blanc målar ju bara konstitutorialhabilt skräp."

Nästa ord: Surr i podret



Surr i podret är en kinesisk maträtt bestående av levande vingklippta getingar i sötsur sås.

Hovmästaren! Scam.. Det är en fluga i min Surr i podret.

Grannludd

Degpekka
2013-02-01, 05:44
Surr i podret är en kinesisk maträtt bestående av levande vingklippta getingar i sötsur sås.

Hovmästaren! Scam.. Det är en fluga i min Surr i podret.

Grannludd

Grannludd är det ludd från strumporna som trillar av i duschen och olyckligtvis kan rinna in i ditt duschbås när någon duschar bredvid.

Per tvålade in sig med axe i duschen samtidigt som grannluddet sakta kom rinnandes från båset bredvid

Nytt ord: Krågelyft

Blaine
2013-02-01, 13:59
Grannludd är det ludd från strumporna som trillar av i duschen och olyckligtvis kan rinna in i ditt duschbås när någon duschar bredvid.

Per tvålade in sig med axe i duschen samtidigt som grannluddet sakta kom rinnandes från båset bredvid

Nytt ord: Krågelyft

Krågelyft: Ett ord som betonas flitigt under så kallade pappakurser, vilket innebär att på ett ergonomiskt sätt bära sin bebis genom att greppa tag i blöjan med tummen och pekfingret och sedan göra sitt lyft.

"Morgan känner en illaluktande doft komma flygande genom rummet och inser snabbt att det är dags för blöjbyte. Han förflyttar sin bebis till skötrummet genom ett noga utfört krågelyft."

Nästa ord: Alfavinklare

rooz
2013-02-01, 15:14
Krågelyft: Ett ord som betonas flitigt under så kallade pappakurser, vilket innebär att på ett ergonomiskt sätt bära sin bebis genom att greppa tag i blöjan med tummen och pekfingret och sedan göra sitt lyft.

"Morgan känner en illaluktande doft komma flygande genom rummet och inser snabbt att det är dags för blöjbyte. Han förflyttar sin bebis till skötrummet genom ett noga utfört krågelyft."

Nästa ord: Alfavinklare
Alfavinklare
Detta använder sig stora starka män sig av för att få bättre vinklar i knäböj, marklyft, bänkpress & kissande hunden. Några få lättare förmågor har lärt sig detta och har genom tekniken nått 300kg+ i marklyft.

Bastarant

Fuark
2013-02-01, 22:13
Bastarant

En bastarant är den där personen man stöter på i bastun som alltid vill småprata. En bastarant slutar nästan aldrig prata, och skäms inte för att ta av sig handduken och bibehålla djup ögonkontakt med pungen framme i högsta hugg.

"Jag har börjat simma. Men nackdelen är att varje gång jag vill basta efteråt så sitter där en jävla bastarant. Jag vet aldrig om han vill ha mig eller om han bara är en jobbigt trevlig person"

Nästa ord: Stavpolare

Allan
2013-02-01, 22:28
Stavpolare - Mannen man går stavgång med, efter mörkrets inbrott


Nästa ord.

Hästgrytt

sandstorm
2013-02-01, 22:35
Hästgrytt - Ett kombinerat hästhållarredskap och bestick, som med fördel används av cowboys.

Gjusmulte

LizaK
2013-02-01, 23:07
Gjusmulte är en extremt ovanlig fiskart som endast återfinns i Vättern. Cyklister som deltagit Vätternrundan har blivit några av de få som fått se fiskarna hoppa omkring i jakt efter flugor ovanför vattenytan. Likt flygfisken kan de glida i luften, dock mycket långt - mellan 20-30 meter. De är mellan 8-9dm långa och väger mellan 500-1000g. De livnär sig på mindre insekter, andra fiskar och vattenväxter. Många är homosexuella, vilket kan vara orsaken till att de är så sällsynta. För övrigt vackra fiskar, skimrar i guld, rosa, rött och blått. Det hävdas att de ser ut som en svajande Pride-flagga då de flyger vid solnedgången..

Lardoriserad.

Blaine
2013-02-02, 00:17
Gjusmulte är en extremt ovanlig fiskart som endast återfinns i Vättern. Cyklister som deltagit Vätternrundan har blivit några av de få som fått se fiskarna hoppa omkring i jakt efter flugor ovanför vattenytan. Likt flygfisken kan de glida i luften, dock mycket långt - mellan 20-30 meter. De är mellan 8-9dm långa och väger mellan 500-1000g. De livnär sig på mindre insekter, andra fiskar och vattenväxter. Många är homosexuella, vilket kan vara orsaken till att de är så sällsynta. För övrigt vackra fiskar, skimrar i guld, rosa, rött och blått. Det hävdas att de ser ut som en svajande Pride-flagga då de flyger vid solnedgången..

Lardoriserad.

Lardoriserad: Att på ett besatt sätt vara imponerad över någons fysik eller utseende och inte kunna släppa blicken ifrån personen i fråga.

"När Pia och hennes barn hade fredagsmys med chips och läsk och favoritprogrammet Gladiatorerna, så satt hon genom hela programmet totalt lardoriserad."

Nästa ord: Veckobula

Allan
2013-02-02, 12:44
Lardoriserad: Att på ett besatt sätt vara imponerad över någons fysik eller utseende och inte kunna släppa blicken ifrån personen i fråga.

"När Pia och hennes barn hade fredagsmys med chips och läsk och favoritprogrammet Gladiatorerna, så satt hon genom hela programmet totalt lardoriserad."

Nästa ord: Veckobula

Veckobula - tillstånd som framträder hos medelålders män, på fredagen efter ett par öl, när de ska visa varandra att de fortfarande är smärta och smidiga, och brottas i ett vardagsrum. Det slutar alltid med att nån slår skallen i bordsskivan, det vi kallar veckobula

Nästa ord

Stångryttare

Duran
2013-02-02, 14:07
Veckobula - tillstånd som framträder hos medelålders män, på fredagen efter ett par öl, när de ska visa varandra att de fortfarande är smärta och smidiga, och brottas i ett vardagsrum. Det slutar alltid med att nån slår skallen i bordsskivan, det vi kallar veckobula

Nästa ord

Stångryttare

"Stångryttare"; någon som vägrar träna med hantlar, maskiner, kroppsvikt eller kettlebells utan alltid, alltid använder skivstång. Se även "Stronglifts 5x5".

"Jag orkar inte träna med Arnold längre, han har blivit en sån stångryttare och fnyser åt mina silverhantlar."

Nästa ord är: "Grubbdubb"

Fuark
2013-02-02, 19:54
Nästa ord är: "Grubbdubb"

Grubbdubb kallas en person som vid träningsrelaterad fråga alltid refererar till King Grub på Kolozzeum.

http://s3.postimage.org/ozz0hwf1v/grubbbb.jpg

Nästa ord: Proteinpräst

Blaine
2013-02-02, 21:49
Grubbdubb kallas en person som vid träningsrelaterad fråga alltid refererar till King Grub på Kolozzeum.

Nästa ord: Proteinpräst

Proteinpräst: Är en präst som har ett förflutet som kannibal. Ser djur och människor som ting innehållande helig protein. De kan vara svåra att identifiera men vanliga tillfällen då de brukar avslöja sig är under dop, då de tenderar att hålla spädbarnet som ett köttstycke. De har valt att leva som präster för att hålla kannibalismen i schack.

http://i.imgur.com/u3eZ34u.jpg

Nästa ord: Smutscharmör

Fuark
2013-02-03, 20:00
Nästa ord: Smutscharmör

En smutscharmör är en påhittad figur skapad av ett tvättmedelsföretag. Det sägs att smutscharmören bor inuti ditt barns kläder och attraherar smuts med sina smöriga one-liners.

Nästa ord: Häxstatus

LizaK
2013-02-05, 03:31
Häxstatus
Är en ny status skapad till MSN. Används när någon är upptagen med att trolla & därmed inte kan svara för tillfället.

Fyllesquat

gustafffsson
2013-02-05, 04:51
Häxstatus
Är en ny status skapad till MSN. Används när någon är upptagen med att trolla & därmed inte kan svara för tillfället.

Fyllesquat

Fyllesquat går ut på att häva en 7a innan man utför en knäböj för att släppa alla andra tyngder man har på axlarna från de vardagliga livet,upkommen i dom djupa finska skogarna och utövas flitigt än idag av den finska sl eliten.

Nästa ord: Optimasauris discotränikus

muddler
2013-02-05, 05:02
Fyllesquat går ut på att häva en 7a innan man utför en knäböj för att släppa alla andra tyngder man har på axlarna från de vardagliga livet,upkommen i dom djupa finska skogarna och utövas flitigt än idag av den finska sl eliten.

Nästa ord: Optimasauris discotränikus

Optimasauris discotränikus är en svårartad fistelbildning som uppträder på fingertopparna vid överdriven konsumtion av forskningsrapporter på internet rörande träning och kost. Detta medför sedan att alla former av basövningar på gymmet är fullkomligt uteslutet pga. såriga förhårdnade fingar som omöjligt kan greppa skivstänger, hantlar eller viktskivor.

Exempel: Titta på Tord, han har supersettat cablecross i flera timmar nu, har han blivit discobyggare?

-Han rår inte för det, han lider av svårartad Optimasauris discotränikus.


Nästa ord är Brangelvulk

Minimjölk
2013-02-05, 09:11
Optimasauris discotränikus är en svårartad fistelbildning som uppträder på fingertopparna vid överdriven konsumtion av forskningsrapporter på internet rörande träning och kost. Detta medför sedan att alla former av basövningar på gymmet är fullkomligt uteslutet pga. såriga förhårdnade fingar som omöjligt kan greppa skivstänger, hantlar eller viktskivor.

Exempel: Titta på Tord, han har supersettat cablecross i flera timmar nu, har han blivit discobyggare?

-Han rår inte för det, han lider av svårartad Optimasauris discotränikus.


Nästa ord är Brangelvulk


Brangelvulk är ett laxermedel bestående av mixade Branflakes i en gel på tub som förs upp i analöppningen vid förstoppning. För att öka upptaget av fibrer samt tillföra en extra laxerande effekt har man tillsatt vulk-medel. Efteråt ser man ut som King Grubs glada bajsboll.

You never forget your first Brangelvulk

Nästa ord:

Hamsterpress

rooz
2013-02-05, 09:20
Hamsterpress
Från användaren som gav oss krigarbänk, dansade på skolmatsalens bord så kom Hamsterpress.

1. Fyll bara kinderna med luft, så lite som möjligt i lungorna
2. Placera händerna tätt ihop på stången, ungefär som att du skulle äta en morot.
3. Pressa!

Lyftartak

Duran
2013-02-05, 10:35
Hamsterpress
Från användaren som gav oss krigarbänk, dansade på skolmatsalens bord så kom Hamsterpress.

1. Fyll bara kinderna med luft, så lite som möjligt i lungorna
2. Placera händerna tätt ihop på stången, ungefär som att du skulle äta en morot.
3. Pressa!

Lyftartak

"Lyftartak", när en lyftare har blivit stor som ett hus så går hen över från att använda en stång som grundredskap till att använda ett tak. Vikter som sätts på taket är bl.a. skorsten, balkong och den största vikten; våning.

"Jag ska flytta till min sommarstuga, jag har växt så mycket att det är dags att plocka isär lägenheten för att få ut ett lyftartak.

Nästa ord är "bankbänk".

Fuark
2013-02-05, 10:49
Nästa ord är "bankbänk".

Alla minns vi väl incidenten 2007, när ett gäng styrkelyftare stod i kö och väntade på att få ta ut pengar på banken. De hade inte tränat på hela 24 timmar och var väldigt otåliga. Till slut fick ena lyftaren panik och började curla med en gammal dam. Damen bröt höften och skrek av rädsla. Resten av lyftarna kände sig dwarfade och plockade upp varsin person och började curla frenetiskt. Till slut kom polisen och blev tvungna att skjuta dom.

Pågrund utav detta så har bankbänken uppfunnits. Den finns placerad vid varje ingång på varje bank sedan 16:e September 2007. Detta enligt lag, Paragraf 13:37

Nästa ord: Prydband

LizaK
2013-02-05, 12:33
Prydband
Nytt ord för det klassiska lyftarbältet.

"Då det numera används av orsaker som att agera korsett eller assensoar bör det kallas prydband."

Bögslunga.

Blaine
2013-02-05, 13:21
Prydband
Nytt ord för det klassiska lyftarbältet.

"Då det numera används av orsaker som att agera korsett eller assensoar bör det kallas prydband."

Bögslunga.

Bögslunga: Under många av Jeanne d'Arcs anfall mot borgar och slott under medeltiden blev allt som ofta det fruktade vapnet bögslungan – som hon personligen kallade den – det vapen som i slutändan avgjorde slagen. En modifierad version av en klassisk katapult, men i stället för stenkulor och pestsmittade grisar slungades vuxna män iväg; homosexuella män med starka feminina drag, som när de landade innanför murens väggar spred skräck och fasa att alla följaktligen övergav borgen eller slottet.

Nästa ord: Kyss en rizz

Fuark
2013-02-05, 19:49
Bögslunga:
Nästa ord: Kyss en rizz

Det där är tekniskt sett 3 ord *grr27*

Kyss en rizz är ett talesätt från reggaekulturen där man pussar på rizzlan för att få till en perfekt joint.

Nästa ord: Kladdflaska

LizaK
2013-02-06, 00:17
Kladdflaska
Då duschgel började bli allt mer populär i fängelser fick de homosexuella herrarna lite tråkigt i duschen. Ingen tappade längre tvålen. Då kom ett par stycken på att man kunde göra små hål längst upp i folks flaskor så att det sipprade ut lite lite tvål när flaskorna användes..
Flaskorna blev hala och åkte i golvet, till de homosexuella herrarnas glädje.

"Haha. Vad konstigt Daniel går!"
"Skratta inte. Han råkade ut för en kladdflaska imorse.."

Vasslefimp.

muddler
2013-02-06, 01:37
Kladdflaska
Då duschgel började bli allt mer populär i fängelser fick de homosexuella herrarna lite tråkigt i duschen. Ingen tappade längre tvålen. Då kom ett par stycken på att man kunde göra små hål längst upp i folks flaskor så att det sipprade ut lite lite tvål när flaskorna användes..
Flaskorna blev hala och åkte i golvet, till de homosexuella herrarnas glädje.

"Haha. Vad konstigt Daniel går!"
"Skratta inte. Han råkade ut för en kladdflaska imorse.."

Vasslefimp.

Vasslefimp kallas det när man som optinojande är livrädd för att få i sig för lite protein, varje ml räknas så för att få i sig det sista i botten av shakern så utför denne en fimpa-liknande rörelse med pekfingret på shakern för att desperat lirka ut bottenskrapet.


Nästa ord: Vardbule

Fuark
2013-02-06, 22:11
Nästa ord: Vardbule

Vardbule är ett däggdjur som påminner om en oxe i sin skepnad. Men med kraften att bli osynlig. Förekommer i alla världens länder, men hittills har ingen blivit skådad. Det finns teorier om att djuret inte ens finns

Nästa ord: Gråtläppa

Fuark
2013-03-21, 01:37
Vardbule är ett däggdjur som påminner om en oxe i sin skepnad. Men med kraften att bli osynlig. Förekommer i alla världens länder, men hittills har ingen blivit skådad. Det finns teorier om att djuret inte ens finns

Nästa ord: Gråtläppa

Gråtläppa

Gråtläppa är fenomenet när man har så pass torra läppar att man börjar gråta.

Nästa ord: Smörknä

en stor stark
2013-03-21, 01:42
Gråtläppa

Gråtläppa är fenomenet när man har så pass torra läppar att man börjar gråta.

Nästa ord: Smörknä

Smörknä:

När man avslutat ett långt löppass och knappt kan röra sina ben. Man har smörknän.


Nästa ord: Överstukad

Ronn
2013-03-21, 01:44
Gråtläppa

Gråtläppa är fenomenet när man har så pass torra läppar att man börjar gråta.

Nästa ord: Smörknä

Smörknä är när man vet att kör man en till repetition i knäböj så kommer man inte upp igen.

Nästa ord: Tubnojja

stolpskott
2013-03-21, 01:49
Smörknä är när man vet att kör man en till repetition i knäböj så kommer man inte upp igen.

Nästa ord: Tubnojja

Dålig du är Ronn.

;)

Smörknä:

När man avslutat ett långt löppass och knappt kan röra sina ben. Man har smörknän.


Nästa ord: Överstukad

Överstukad: När en film har så mycket stuk så att det blir feels istället.

Klipprad.

Fuark
2013-03-21, 01:51
Smörknä:

När man avslutat ett långt löppass och knappt kan röra sina ben. Man har smörknän.


Nästa ord: Överstukad

Överstukad

Vissa filmer har ett visst stuk. Tim Burtons filmer tillexempel, har ett kraftigt stuk. Men när det går till överdrift, och för många stuk blandas, så resulterar det i en fantastiskt dålig film. Detta fenomenet kallas för Överstukad.

Smörknä är när man vet att kör man en till repetition i knäböj så kommer man inte upp igen.

Nästa ord: Tubnojja

Tubnojja

När man har enbart lite tandkräm kvar i tuben, då framträder nojjan över att det inte kommer räcka innan nästa gång man ska handla. Det är detta som kallas för tubnojja




Nästa ord: Fiskrygg

LizaK
2013-03-21, 02:16
Fiskrygg är ett fenomen som särskilt steroidmissbrukare kan råka ut för. Gigantiska finnar fyllda med var breder ut sig över ryggen. Ryggen blir slemmig, likt på en fisk. Efter ett tag kan fjäll utvecklas, samt gälar.

Samlagskyckling

Blaine
2013-03-21, 03:19
Fiskrygg är ett fenomen som särskilt steroidmissbrukare kan råka ut för. Gigantiska finnar fyllda med var breder ut sig över ryggen. Ryggen blir slemmig, likt på en fisk. Efter ett tag kan fjäll utvecklas, samt gälar.

Samlagskyckling

Samlagskyckling: En person som har en fetisch för äggstockar men är samtidigt rädd för att ha samlag. Fetischdrivkraften är dock så stor att när väl personen lyckats fullborda ett samlag och nått orgasm så är den så mäktig att rädslan försvinner och personen blir i fortsättningen en riktig manstupp med given gulfärgad tuppkam till frisyr.

Nästa ord: Champagneforskare