handdator

Visa fullständig version : Serious Mass vs. Mass FX


brugis
2013-01-30, 12:30
Hallå alla kunniga på Kolozzeum!

Tänkte höra vad folk tycker om de olika gainerna jag har skrivit i rubriken.
Är väldigt okunnig om vad de ska innehålla och liknande för att få ut så mycket av det som möjligt, därför vänder jag mig hit.

Jag har fått tips om både Serious Mass och Mass FX (Vet inte om man inte får, eller det bara inte går att länka)
Som sagt är jag okunnig, så jag vet inte vilken jag skall välja.
Kan kanske tillägga att jag är 182cm lång och väger 68kg, så jag har i stort sett inget fett på min kropp, därför vill jag ha en gainer som hjälper mig gå upp i vikt i samband med min träning.
Är det någon som har förslag på andra gainers så är förslagen välkomna!

Har jag glömt skriva något är det bara att fråga.
Tack på förhand!

Tisu
2013-01-30, 12:50
Har du svårt att äta mycket mat och vill därför ha en gainer för att lätt öka kaloriintaget?

500 kcal från en gainer hjälper lika mycket som 500 kcal från mat med skillnaden att mat tillför näring i form av vitaminer och mineraler som en gainer inte gör.

brugis
2013-01-30, 13:22
Har du svårt att äta mycket mat och vill därför ha en gainer för att lätt öka kaloriintaget?

500 kcal från en gainer hjälper lika mycket som 500 kcal från mat med skillnaden att mat tillför näring i form av vitaminer och mineraler som en gainer inte gör.

Precis. Äter och äter, men inget händer. Så kommer så klart fortfarande äta så mycket jag kan och träna bra, samtidigt som jag dricker gainer.

Danieel
2013-01-30, 13:24
Kan rekommendera Serious Mass. Innehåller inte mest protein utav alla gainers.
Men den är däremot lättblandad, god och väldigt lätt att vi i sig till skillnad från andra gainers.
Har man en dålig aptit så är det lättare att få i sig kalorier i flytande föda och då vill man gärna ha något lättdrucket.

Vitlök
2013-01-30, 14:45
Lägger min röst på FX. Bra smaker, bra pris, löser sig bra i vatten.

brugis
2013-01-30, 16:03
Kan rekommendera Serious Mass. Innehåller inte mest protein utav alla gainers.
Men den är däremot lättblandad, god och väldigt lätt att vi i sig till skillnad från andra gainers.
Har man en dålig aptit så är det lättare att få i sig kalorier i flytande föda och då vill man gärna ha något lättdrucket.

Okej, behöver inte nödvändigtvis vara någon utav dessa två, så har du någon annan att rekommendera, så kör på! Hur den smakar och så spelar ingen roll, bara den ger resultat!

Kischen
2013-01-30, 16:06
Jag har aldrig förstått det här. En person som har dålig aptit och slänger i sig gainers.. Ska man göra så hela livet? Även om vikten går upp så kommer den eventuellt gå ner när man slutar.

Lär er äta ordentligt. Antingen äter man som en sparv eller så äter man fel saker.

brugis
2013-01-30, 16:08
Jag har aldrig förstått det här. En person som har dålig aptit och slänger i sig gainers.. Ska man göra så hela livet? Även om vikten går upp så kommer den eventuellt gå ner när man slutar.

Lär er äta ordentligt. Antingen äter man som en sparv eller så äter man fel saker.

Har absolut inte dålig aptit, förstår inte varför du tror det?
Men jag äter så mycket jag bara orkar, men kan inte gå upp i vikt, så tänker att jag kanske behöver testa något annat.
Jag kanske är helt ute och cyklar med att börja äta gainer, men det funkar inte som jag håller på nu.

Kischen
2013-01-30, 16:10
Har absolut inte dålig aptit, förstår inte varför du tror det?
Men jag äter så mycket jag bara orkar, men kan inte gå upp i vikt, så tänker att jag kanske behöver testa något annat.
Jag kanske är helt ute och cyklar med att börja äta gainer, men det funkar inte som jag håller på nu.

Hur många kalorier äter du dagligen?

brugis
2013-01-30, 16:16
Hur många kalorier äter du dagligen?

Bra fråga. Och har inte en aning för att vara ärlig. Men äter 3 "stora" mål om dagen, 2-3 mackor på morgonen med ett glas juice. Till lunch normal stora portioner på vad det bjuds på här i skolan, vatten till. Mellanmål brukar bli 2-3 mackor, kanske yoghurt till. Och middag så ganska stora portioner vad det bjuds på. Eventuellt någon sött på kvällen.

Ingen bra beskrivning, men sitter lite dumt till.

Kischen
2013-01-30, 16:18
Ptja, om jag sa till dig att min lön inte räcker hela månaden.

Jag vet inte vad jag får i lön.
Jag vet inte vilka utgifter jag har.

farsan baloo
2013-01-30, 18:09
Hallå alla kunniga på Kolozzeum!

Tänkte höra vad folk tycker om de olika gainerna jag har skrivit i rubriken.
Är väldigt okunnig om vad de ska innehålla och liknande för att få ut så mycket av det som möjligt, därför vänder jag mig hit.

Jag har fått tips om både Serious Mass och Mass FX (Vet inte om man inte får, eller det bara inte går att länka)
Som sagt är jag okunnig, så jag vet inte vilken jag skall välja.
Kan kanske tillägga att jag är 182cm lång och väger 68kg, så jag har i stort sett inget fett på min kropp, därför vill jag ha en gainer som hjälper mig gå upp i vikt i samband med min träning.
Är det någon som har förslag på andra gainers så är förslagen välkomna!

Har jag glömt skriva något är det bara att fråga.
Tack på förhand!

Av de nämnda så fallet valet på Serious Mass. Har dock några bekanta som provat MuscleMaxx Gainer och var jäkligt nöjda. Båda finns i Kollos webshop :)

EiseltUK
2013-01-31, 00:01
Hallå alla kunniga på Kolozzeum!

Tänkte höra vad folk tycker om de olika gainerna jag har skrivit i rubriken.
Är väldigt okunnig om vad de ska innehålla och liknande för att få ut så mycket av det som möjligt, därför vänder jag mig hit.

Jag har fått tips om både Serious Mass och Mass FX (Vet inte om man inte får, eller det bara inte går att länka)
Som sagt är jag okunnig, så jag vet inte vilken jag skall välja.
Kan kanske tillägga att jag är 182cm lång och väger 68kg, så jag har i stort sett inget fett på min kropp, därför vill jag ha en gainer som hjälper mig gå upp i vikt i samband med min träning.
Är det någon som har förslag på andra gainers så är förslagen välkomna!

Har jag glömt skriva något är det bara att fråga.
Tack på förhand!

Valet står helt mellan plånbok och smak. De är effektmässigt likvärdiga.

Både dessa gainers är bra direkt efter träning men om du behöver få i dig mer kalorier och inte orkar äta mer skulle jag rekommendera Eiselt's Maxgain som är framtagen för att hjälpa personer som har riktigt svårt för att gå upp i vikt. Efter träning har den i princip samma effekt som ovan nämnda gainers men den är bättre om du vill ta något som mellanmål eller till kvällen.