handdator

Visa fullständig version : NI som jobbar Andra skift vad brukar ni äta?


Adam87
2013-01-30, 10:45
Jobbar som sagt 2 skift. Men frågan är vad ni brukar äta under de veckor ni har andra skift? Så som vi har på vårat företag så har vi endast en halvtimems rast som vi kan äta på när vi jobbar tio timmar. Hur brukar Komplettera med maten de 4 dagar ni jobbar tio timmar?

tränar rullande 3 split tränar igenom kroppen var 4 dag.

z_bumbi
2013-01-30, 10:54
Om jag skulle jobba 10 h med bara en rast så skulle jag äta frukost och lunch hemma, middag på jobbet och sedan ev äta något lättare när jag kom hem eller innan jag lämnade jobbet beroende på vad jag skulle sova bäst på.

När jag gick skift så hade vi vanliga 8-h dagar med inlagda raster så problemet med maten uppstod inte. Däremot hade jag svårt att varva ner efter kvällspassen så jag drog ner träningspassen de dagarna och tränade mer på resten.

Adam87
2013-01-30, 10:59
Ahh exact jag tränar lättare på andra skift veckorna och kör lite hårdare fredag,lördag,söndag sen på första skiftet så funkar det bra både med mat och träningen.

Det är ungefär så jag gör nu med provade gainer och sådant innan men det gjorde ingen skillnad man blev nästa bara fett istället hehe så blir vanlig energirik mat de tider man äter då isf?

Har med svårt att varva ner efter ett långt arbetspass men får la se vad man kan hitta på för att åtgärda det :P