handdator

Visa fullständig version : Bra kost??


Nacho99
2013-01-30, 10:09
Så här såg min kost ut igår.
Är det bra eller dåligt?

Frukost: 3 mackor innehåller 1 skiva kalkon, smör och 4 skivor ost

Lunch: 3 friterade fisk ca 350g

Middag: 8 chicken nugets & 2 hamburgar skivor.

Träning: före aminosyror & craze
Efter: aminosyror & proteinshake.

Kvällsmat: 6 chicken nugets & 2 hamburgar skivor.

aijou
2013-01-30, 10:11
Dåligt.

Pretorian
2013-01-30, 10:13
Mycket friterat.

Kutso
2013-01-30, 10:26
Man kan inte svara på ifall det är bra eller dåligt sett till en dag. En övergripande bild behövs.

Äter du så här varje dag? Är detta ett överskott eller underskott för dig?

Tisu
2013-01-30, 10:38
Spontant ser det inge vidare ut, men som påpekats är det svårt att svara på utan en mer heltäckande bild.

Tänkte på att du tar "aminosyror & proteinshake". Det är onödigt. Det räcker med antingen eller, själv skulle jag förespråka vassle.

burro
2013-01-30, 11:04
För mycket grönsaker

Tacos
2013-01-30, 11:05
Tycker det ser helt värdelöst ut, men det är min högst personliga åsikt.

SKSKSK
2013-01-30, 21:34
Värdelöst!!!

För lite näring och för mycket mättat fett!!

RobinEH
2013-01-30, 21:54
Värdelöst!!!

För lite näring och för mycket mättat fett!!

Hur mycket mättat fett innehåller TS dagskost? Skulle vara roligt att veta vad "för mycket" mättat fett är. Har personligen konsumerat ca 75g idag.
Vad händer när man får i sig "för mycket" mättat fett?cofffee

Nacho99
2013-01-30, 21:55
Kan ni snälla skriva hur en bra kost ser ut? Ja är helt vilse. Detta är det bästa ja kan komma fram me.

Snälla snälla hjälp.


Uppskattas

RobinEH
2013-01-30, 21:59
Det bästa... Skämtar du eller? Ät lite broccoli om något.

Frukost: 3 mackor, innehåller 1 skiva kalkon, smör och 4 skivor ost

Lunch: Fisk ca 350g samt 200g broccoli.

Middag: Kyckling & 2 hemmagjorda hamburgare samt 200g broccoli.

Träning: före aminosyror & craze
Efter: proteinshake (om du nu behöver protein)

Kvällsmat: Kyckling & 2 hemmagjorda hamburgare.

Gnusram
2013-01-30, 22:11
Köp en vanlig kokbok och lär dig att laga allt från spaghetti & köttfärssås, fisksoppa, lasagne och kålpudding så får du automatiskt en vettig kost.

dappe
2013-01-30, 22:15
trollololol

Nacho99
2013-01-30, 23:25
Jag deffar just nu, hur ska ja äta och hur ligger ja på underskott?

Perramja
2013-01-31, 09:12
Kan ni snälla skriva hur en bra kost ser ut? Ja är helt vilse. Detta är det bästa ja kan komma fram me.

Snälla snälla hjälp.


Uppskattas

http://www.jultidningsforlaget.com/Media/Articles/99.jpg

Varsågod!

burro
2013-01-31, 09:38
Jag deffar just nu, hur ska ja äta och hur ligger ja på underskott?

Ställ frågan en gång till i en annan tråd. Läs inte gärna deffguiden, det vore ju högst osmart.

Kutso
2013-01-31, 10:48
Kan ni snälla skriva hur en bra kost ser ut? Ja är helt vilse. Detta är det bästa ja kan komma fram me.

Snälla snälla hjälp.


Uppskattas

Hej igen,

En bra kost är en varierad kost, utan skadliga kemiska substanser. Detta för att få i sig viktiga mikronutrienter. Dessutom är det viktigt att inte överäta under en längre period, då detta förmodligen är anledningen till vår tids folksjukdomar.

Nacho99
2013-01-31, 21:21
Hej igen,

En bra kost är en varierad kost, utan skadliga kemiska substanser. Detta för att få i sig viktiga mikronutrienter. Dessutom är det viktigt att inte överäta under en längre period, då detta förmodligen är anledningen till vår tids folksjukdomar.

Tack för hjälpen, uppskattas

SKSKSK
2013-01-31, 22:18
Hur mycket mättat fett innehåller TS dagskost? Skulle vara roligt att veta vad "för mycket" mättat fett är. Har personligen konsumerat ca 75g idag.
Vad händer när man får i sig "för mycket" mättat fett?cofffee

Borde nog uttryckt mig tydligare :P Mättat fett i kombination med det massiva intaget av raffinerad stärkelse och socker är dåligt!!

Kutso
2013-02-01, 09:18
Borde nog uttryckt mig tydligare :P Mättat fett i kombination med det massiva intaget av raffinerad stärkelse och socker är dåligt!!

Kan jag anta att du då menar överätning av detta under en längre tid?

earf
2013-02-01, 18:07
Inga p0mmes? B-) nä köp du en kokbok eller recept.nu å läs runt lite här på forumet.

Lycka till

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

PunchSlap
2013-02-02, 14:28
Hur mycket mättat fett innehåller TS dagskost? Skulle vara roligt att veta vad "för mycket" mättat fett är. Har personligen konsumerat ca 75g idag.
Vad händer när man får i sig "för mycket" mättat fett?cofffee

Mättat fett höjer ditt totala kolesterol och LDL kolesterol mer än något annat näringsämne och höjer blodets förmåga att koagulera(ökad risk för hjärt-kärl sjukdom och stroke). Med hjälp av en simpel google sökning har jag också kommit fram till att man ska helst begränsa sitt mättat fett-intag till högst 7-10% av totala kalorier.

LizaK
2013-02-02, 14:49
"Kost".. Mitt dagliga matintag ser faktiskt bättre ut när jag har "äter vad fan jag vill-dagar".

Du har varken förtärt grönsaker eller frukt. Däremot har du fått i dig en hel del rött kött. Friterad olja är väl inte det absolut bästa att äta flera gånger per dag, fast det beror såklart på vilken olja det är osv (inte kunnig nog för att yttra mig).

En dag emellanåt är det helt okej dock, man måste kunna unna sig lite :).. Men varje dag vore det där en total katastrof att sätta i sig.

Ät varierat. Och variera allt.
Ris/pasta/potatis/bulgur.. Med t.ex kyckling/nöt/gris/fisk/mejeriprodukt... Servera med valfria grönsaker och välj gärna närings - och fiberrika. Dvs inte isbergssallad/gurka. Morötter, broccoli osv är perfekt. Och så fettet.. Villet kan vara allt från grädde till olja..
Kokbok behöver du inte, eftersom du har skrivit det här inlägget har du uppenbarligen tillgång till Internet. Använd det istället för att få tag på bra recept.

MVH Liza

Tisu
2013-02-02, 16:38
Mättat fett höjer ditt totala kolesterol och LDL kolesterol mer än något annat näringsämne och höjer blodets förmåga att koagulera(ökad risk för hjärt-kärl sjukdom och stroke). Med hjälp av en simpel google sökning har jag också kommit fram till att man ska helst begränsa sitt mättat fett-intag till högst 7-10% av totala kalorier.

Lite mer nyanser:

http://traningslara.se/om-kolhydrater-mattat-fett-och-skrapmat/

RobinEH
2013-02-02, 16:55
Mättat fett höjer ditt totala kolesterol och LDL kolesterol mer än något annat näringsämne och höjer blodets förmåga att koagulera(ökad risk för hjärt-kärl sjukdom och stroke). Med hjälp av en simpel google sökning har jag också kommit fram till att man ska helst begränsa sitt mättat fett-intag till högst 7-10% av totala kalorier.

Och insulin gör dig fet...
*facepalm*
Kanske borde lära dig saker och ting innan du slänger ur dig "information".

PunchSlap
2013-02-02, 19:09
Lite mer nyanser:

http://traningslara.se/om-kolhydrater-mattat-fett-och-skrapmat/

Skulle bli uppskattat om du kunde sammanfatta en del av hela artikeln som rör min text mer specifikt Jag orkar inte sammanställa en text emot hela artikeln.
Och för övrigt så är väl han som driver bloggen eller webbsidan supporter för lågkolhydratskost? Det i sig gör hans trovärdighet extremt låg.

PunchSlap
2013-02-02, 19:13
Och insulin gör dig fet...
*facepalm*
Kanske borde lära dig saker och ting innan du slänger ur dig "information".

Vad ska jag lära mig menar du? Skrev jag fel någonstans? Varför nämner du insulin?