handdator

Visa fullständig version : Frågor till FAIRING.


Bamse
2004-02-16, 18:52
a) Varför blir jag så jävla hungrig efter att ha intagit en "efter träningen"-drink innehållandes 2,5 skopor Rapid Recovery + 1 skopa Rapid Hydro? Jag menar, det är ju ändå +500 kcal - men fem minuter efter jag inmundigat drycken så är jag mer hungrig än tidigare. :MrT: Är det så jäkla snabba proteiner, kolhydrater o fetter - att de försvinner på en gång? :)

b) Varför stod det "Isotonisk sportdryck med lågt GI-värde" på den förra Sloow Carbs-etiketten, medan det står "Hypotonisk sportdryck med lågt GI-värde" på den nya? Vad är skillnaden? :MrT:

c) Varför sticker det ofta i ansiktet när jag intagit KCG? Och varför sticker det i så fall inte alltid i ansiktet efter jag intagit KCG?

Det var allt för denna gång :naughty:

Prankie
2004-02-16, 18:56
Har också en fråga. :)
Vad är det för näringsinnehåll på de nya fairingsbar? Så goda bars kan fan inte vara nyttig. :D

Pez
2004-02-16, 23:35
Originally posted by Prankie
Har också en fråga. :)
Vad är det för näringsinnehåll på de nya fairingsbar? Så goda bars kan fan inte vara nyttig. :D

Har för mig att det är nåt i stil med:
Per bar (60gr)
21gr protein
25gr kolhydrater
5gr fett (MCT)

Med reservation för att komma ihåg helt åt helvete fel... :D
Lasse får väl fylla i/ändra om inte annat.

Bamse - Så snabbt går det inte..däremot är ju inte kcalmängden så viktig när det kommer till mättnadskänslan. En shake/flytande föda mättar väldigt dåligt.

Ang. stickningarna så har jag för mig att det är betaalaninet som gör att man får stickningar där man har "finare" blodkärl..typ ansiktet... får samma, men inte alltid och det är dosrelaterat.

/pez

Bamse
2004-02-16, 23:39
Originally posted by Pez
Bamse - Så snabbt går det inte..däremot är ju inte kcalmängden så viktig när det kommer till mättnadskänslan. En shake/flytande föda mättar väldigt dåligt.

Jo, men med Rapid R+H är det annorlunda än mot vanliga drinkar. Jag blir alltså mer hungrig efteråt än innan. Skumt :)

Prankie
2004-02-17, 00:02
Det kankse är så gott att din kropp producera onödiga mängder med magsyra. :D

Fairing
2004-02-17, 12:16
Bamse!

Blandar du sloow Carbs enligt anvisningarna så är det hypoton. Något som lab-tester visade när vi precis hade tagit fram den förra etiketten. Med andra ord har sloow carbs alltid varit hypoton om du följer doseringen som anges på burken.

Att du blir hungrig efter du har ätit Rapid Recovery kan bero på MCT fettet. När man äter rent MCT ökar ofta hungern , annars vet jag ej varför du blir hungrigare.MCT "speedar" upp ämnesomsättningen.

Stcikningar som biverkning när man äter KCG är vanligt pga att blodgenomströmningen i blodkärlen förbättras.Varför stickningar bara uppkommer ibland kan jag ej svara på men du är väl ute efter att reklamera KCG burken för att du inte får stickningar jämt om jag känner dig rätt:laugh:

Prankie: Vår bar innehåller ej Laktos , härdat fett eller kollagen utan är nyttig om man jämför med andra bars.Enda fettkällan är MCT. Proteinkällan är Kasein & vassle isolat. Näringsvärdet Pez angav stämmer förutom att fett halten är 7,7%

Mvh/Lasse

Bamse
2004-02-17, 13:12
Originally posted by Fairing
Varför stickningar bara uppkommer ibland kan jag ej svara på men du är väl ute efter att reklamera KCG burken för att du inte får stickningar jämt om jag känner dig rätt:laugh:

:laugh:




















Busted :em:

gasoliner
2004-09-01, 11:17
:thumbup: Förbannat goda var Recoverybarsen Lasse! :thumbup:

Patte
2004-09-01, 14:58
b) Varför stod det "Isotonisk sportdryck med lågt GI-värde" på den förra Sloow Carbs-etiketten, medan det står "Hypotonisk sportdryck med lågt GI-värde" på den nya? Vad är skillnaden? :MrT: [/B]

Isotonisk tas upp lika snabbt som vatten, men hypotonisk tas upp snabbare tror jag dem menar. Hypotonisk har färre partiklar / volym och ersätter snabbt förlorad vätska från t ex att du svettats men du behöver inte en "kolhydrats-topp". Tror jag fått ihop det rätt nu :)

Styx
2004-09-01, 15:58
Hyperton: En lösning som har högre osmolalitet än blod. Detta innebär långsam passage av näringsämnen från magsäcken till tunntarmen.

Hypoton: En lösning som har lägre osmolalitet än blod. Ju mer hypoton lösningen är desto snabbare passage genom magsäcken till tunntarmen där energiupptaget sker. En lösning som har lägre osmolalitet än blod.

Isoton: En lösning som har samma osmolalitet som blod.

Osmolalitet är ett mått på hur mycket vätska en partikel binder till sig. Denna förmåga påverkar vätsketransporten genom cellmembran.

Pecca
2004-09-01, 16:36
KCG.... diggar tillskottet STARKT! För mig som inte pallar av vanliga kreatinprodukter är det kanonbra... Kör det tillsammans med koffein o det blir kanonbra tryck i bitarna.... :thumbup: