handdator

Visa fullständig version : RÄDD - kan inte spänna mina biceps överhuvudtaget idag!


Yeaah
2013-01-29, 18:46
Hejsan, jag är ny här på forumet har dock läst lite smått tidigare.

Nu har det uppstått en läskig och underlig sak - jag kan inte överhuvudtaget spänna mina biceps idag. Undrar om det kan vara någon skada.. Här är backstoryn:

Jag tränade en stund på gymmet idag under en håltimme. Tränade först och främst bröst med bänkpress, hantelpress, maskin chest flyes (ursäkta att jag inte kan all gym terminologi på svenska) och kablar. Jag vet inte riktigt varför men jag såg en barbell liggandes på marken med tyngre vikter än jag normalt sätt tar. Det här var precis innan jag skulle gå från gymmet, så tänkte jag bara testa att göra en barbell curl med den men halvvägs upp efter lite kämpande insåg jag att det bara är dumt att försöka mer eftersom den verkligen var för tung för mig (räknade inte hur mycket vikt där var ditsatt på stången) och jag slutade.

Det är det enda jag kan komma på att jag gjorde idag som skulle kunna få denna märkliga skada att inträffa. Den enda andra indikatorn jag har att gå på är när jag sträcker ut armarna och spänner kan jag faktiskt känna lite smärta från bakre till mitten delen av bicepsen. Men det är något svårt att förklara eftersom smärtan liksom är inuti, eller är det nerver i båda armarna som på något sätt skadats? Jag har försökt samla informationen om det här men har inte hittat någon liknande beskrivning av problem. Det mest läskiga är som sagt att jag inte alls kan spänna bicepsen längre! Bör dock sägas att detta inträffat idag och att jag borde vänta tills morgondagen men man blir ju så orolig. Har aldrig tidigare haft något liknande problem.

Tacksam för svar.

pezrulezhaakon
2013-01-30, 22:33
Yeaah

Överbelastning. Vila nån vecka eller två från bicepsträningen, inkl dragövningar och flyesövningar.