handdator

Visa fullständig version : Stämmer detta gällande deff?


fredrik89
2013-01-29, 10:44
Hej!

Jag är 24år och har snart tränat i en månad seriöst med tre hårda pass i veckan och jag ökar bra i vikterna.

Min fråga till er på kolo är om jag har uppfattat deffningen på rätt sätt då jag tränar hår samt äter enligt tallriksmodellen en portion mat middag och kväll?

Jag har gått ner från 90 till 83kg men vet inte om jag tränar på rätt sätt för att få fram musklernas konturer samt magrutor jag är 178cm och mitt mål är att gå ner till 78kg när deffen är klar.

nisse1976
2013-01-29, 11:14
Hej!

Jag är 24år och har snart tränat i en månad seriöst med tre hårda pass i veckan och jag ökar bra i vikterna.

Min fråga till er på kolo är om jag har uppfattat deffningen på rätt sätt då jag tränar hår samt äter enligt tallriksmodellen en portion mat middag och kväll?

Jag har gått ner från 90 till 83kg men vet inte om jag tränar på rätt sätt för att få fram musklernas konturer samt magrutor jag är 178cm och mitt mål är att gå ner till 78kg när deffen är klar.

Jag tycker inte bara du skall träna håret, även underkropp och överkropp kan behöva tränas.

Skämt åsido.
* Ligg på kaloriunderskott
* Äta ordentligt med protein
* Styrketräna.

Där är tre viktiga aspekter för en bra deff, vill du ha mer detaljerade svar får du försöka detaljera dina frågor lite mer.

Jeml
2013-01-29, 11:20
om du inte är vältränad sen innan kommer nogninte magmusklerna synas på 78kg.

att döma från ditt inlägg låter det som att det finns risk för att du äter för lite protein också.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Noppe
2013-01-29, 11:21
Hej!

Jag är 24år och har snart tränat i en månad seriöst med tre hårda pass i veckan och jag ökar bra i vikterna.

Min fråga till er på kolo är om jag har uppfattat deffningen på rätt sätt då jag tränar hår samt äter enligt tallriksmodellen en portion mat middag och kväll?

Jag har gått ner från 90 till 83kg men vet inte om jag tränar på rätt sätt för att få fram musklernas konturer samt magrutor jag är 178cm och mitt mål är att gå ner till 78kg när deffen är klar.

Tips är att räkna intag av dina måltider per dag för att se om du får i dig tillräkckligt samt kolla hur mycket protein etc du får i dig. Vissa anser att 0.5kg per vecka är en bra riktlinje för att behålla så mycket muskelmassa som möjligt.

Men genom att gissa lite så kanske 2kg är vätska, så har du gått ner 5kg på 4veckor, vilket då leder till vad jag skrev längre upp att det förmodligen är mer än vad vissa tycker är lämpligt per vecka.

Jag försöker dock själv ligga på 1kg i veckan till att börja med, men jag har inte samma mål som dig och väger lite mer.

Tacos
2013-01-29, 11:23
Hej!

Jag är 24år och har snart tränat i en månad seriöst med tre hårda pass i veckan och jag ökar bra i vikterna.

Min fråga till er på kolo är om jag har uppfattat deffningen på rätt sätt då jag tränar hår samt äter enligt tallriksmodellen en portion mat middag och kväll?

Jag har gått ner från 90 till 83kg men vet inte om jag tränar på rätt sätt för att få fram musklernas konturer samt magrutor jag är 178cm och mitt mål är att gå ner till 78kg när deffen är klar.

En månads träning är en fjärt i rymden. Du kan inte förvänta dig några drastiska resultat på den tiden.
Det är bara att fortsätta "tugga" på, så skall du se att det kommer krypa fram muskler och du blir hårdare i kroppen.

Du verkar ju vara på rätt väg.

fredrik89
2013-01-29, 11:23
Jag tycker inte bara du skall träna håret, även underkropp och överkropp kan behöva tränas.

Skämt åsido.
* Ligg på kaloriunderskott
* Äta ordentligt med protein
* Styrketräna.

Där är tre viktiga aspekter för en bra deff, vill du ha mer detaljerade svar får du försöka detaljera dina frågor lite mer.

Tack för svaret, då äter jag alltså på rätt sätt enligt tallriksmodellen och kör hårt på passen när jag är på gymet?

Jeml
2013-01-29, 11:28
Tack för svaret, då äter jag alltså på rätt sätt enligt tallriksmodellen och kör hårt på passen när jag är på gymet?

2mål/dag enligt tallriksmodellen är i mina ögon inte bra deffupplägg..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

fredrik89
2013-01-29, 11:29
En månads träning är en fjärt i rymden. Du kan inte förvänta dig några drastiska resultat på den tiden.
Det är bara att fortsätta "tugga" på, så skall du se att det kommer krypa fram muskler och du blir hårdare i kroppen.

Du verkar ju vara på rätt väg.

Tackar jo man känner ju att man utvecklas rent träningsmässigt på rätt sätt i alla fall så det är väll som sagt bara att nöta på och lyfta tyngre när man märker att kroppen är redo för det.

Körde tidigare för ca 5-6år sedan thaiboxning på avancerad nivå och var då i rätt bra form så grunden borde väll finnas kvar kan man tycka.

nisse1976
2013-01-29, 11:30
Tack för svaret, då äter jag alltså på rätt sätt enligt tallriksmodellen och kör hårt på passen när jag är på gymet?

Det är inget fel på talriksmodellen men det är absolut inget måste att äta efter den. Ur ett viktminskningsperspektiv är det viktigt att du får i dig mindre kalorier än du gör av med och att du håller ett hyfsat högt proteinintag - Gärna runt 150 gram

fredrik89
2013-01-29, 11:30
2mål/dag enligt tallriksmodellen är i mina ögon inte bra deffupplägg..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Hur ska man annars äta?
Kroppen är ju van att få tre mål mat om dag frukost, middag och kvälsmat.
ska jag trycka in ett mål mat till på dagen?

Paperbasket
2013-01-29, 11:30
Kör på bara. Det behöver inte vara så optimalt hela tiden med mycket protein med mera. Nisse summerade det du ska tänka på. Gå inte ner för fort i vikt bara. Satsa på ca 0.5 kg/vecka och kör på.

Jeml
2013-01-29, 11:33
Hur ska man annars äta?
Kroppen är ju van att få tre mål mat om dag frukost, middag och kvälsmat.
ska jag trycka in ett mål mat till på dagen?

jag skulle kört på ett mål med mycket kött/kyckling (500g ca) och grönsaker och sen ett mål enligt tallriksmodellen.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

fredrik89
2013-01-29, 12:02
Kör på bara. Det behöver inte vara så optimalt hela tiden med mycket protein med mera. Nisse summerade det du ska tänka på. Gå inte ner för fort i vikt bara. Satsa på ca 0.5 kg/vecka och kör på.

Tack för ett bra svar, vad är orsaken att inte rasa i vikt så att säga?
Varför skall man inte gå ner i vikt för fort?

Pretorian
2013-01-29, 12:15
Tack för ett bra svar, vad är orsaken att inte rasa i vikt så att säga?
Varför skall man inte gå ner i vikt för fort?

Finns risk för att du tappar för mycket muskler då.

Jeml
2013-01-29, 12:15
Tack för ett bra svar, vad är orsaken att inte rasa i vikt så att säga?
Varför skall man inte gå ner i vikt för fort?

kroppen kan inte frisätta hur mkt fett som helst per dygn så går man ner för fort är risken att det är muskler som ryker också.

av samma anledning bör man äta mkt protein.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2