handdator

Visa fullständig version : Tips åt kille med återupptagande träning!


Norrisen
2013-01-28, 20:51
Hej

Jag är ny i detta forum, jag har ny bestämt mig för att ta upp träningen igen efter några års vila... Lathet*rolleyes*

Men behöver lite tips på mitt upplägg. Har lagt på mig lite extra kilon fett och nu vill jag ha bort dessa och få dit lite muskler istället, eftersom.
Men behöver lite hjälp på vägen.
Väger idag 83kg, är 23år gammal.

Har börjat kika på kosten, och ska lägga upp ett schema med bra bas måltider och 1 proteindrink (blandwhey) morgon och en på kvällen. Och tänkte köra ESApro vid träning. Kan detta vara något? Basföda alla måltider, kyckling lunch t.ex eller kött och liknande.
Ska försöka ligga kring 1.5/2g protein per kilokroppsvikt. Dvs kring 160g.

Men angående träningsschema, tänkte köra en 3 split. Jag jobbar borta 4 dagar av veckan och kan inte då träna, utan kan man bara köra tors-sön. Är detta ultimat med 3 dagar eller ska man köra en 4split? Dvs, tors/fre/lör/sön?

Tänkte köra såhär;
Tors, Bröst/axlar/triceps = Planbänk, snedhantelpress, militärpress, sittande hantelpress, sidolyft, tricepspress och push-downs.
Fre, Rygg/Biceps = Skivstångsrodd, enarmshantelrodd, latsdrag, mark, skivstångscurl och bicepscurl.
Sön, Ben = Knäböj, benpress, spark, lårcurl och vadpress.

Vad tror ni om detta? Hur tycker ni jag ska köra reps/set? höga/låga?

Kan detta vara något? Skulle det hålla? Ska jag lägga mig på ett litet överskott träningsdagarna och "vanliga" dagarna hålla mig inom dagsförbrukningen och inget överskott?
Vill som sagt ha bort lite fett och få lite muskler.

Kan även säga att jag är väldigt snedtränad, min högrasida är väldigt mer tränad av vad jag tror pga tung sned träning förr i tiden och dålig övningsteknik så högersidan fick alltid mer stryk. Har väldigt svårt att få kontakt i vänstersidan, ska man lägga lite mer kilo på vänster sidan när man kör t.ex bänk/militärpress/rodd osv? Eller ska man koncentrera sig på hantelövningar tills man kommer ikapp? Ge mig gärna tips.
Axelpartiet på vänstersidan ligger väldigt efter, mycket baksida axlar. Synns rejält.

Har bokat en resa till Thailand i Januari 2014 med gumman, måste ju bli lite fit tills dess.. ;)

Hjälp på traven önskas!!

Norrisen
2013-01-29, 19:58
Någon? *flex*