handdator

Visa fullständig version : Lite vägledning...


mozZe
2013-01-28, 18:40
Tjo!

har tagit upp träningen igen efter några års uppehåll.

Det jag käkade förr va Pro FX o Mass FX (heter väl Whey FX idag)
Den vägledningen jag fick då va en skopa pro och mass direkt efter träningen.

Mass FX (http://www.************.com/mass-fx.html)
Whey FX (http://www.************.com/whey.html)

Har Whey FX hemma nu. Ska beställa hem nytt strax och undrar vad ni rekommenderar att jag köper mer.
Käkar sällan fisk så tänkte omega 3.
Mitt mål är att bygga muskler, inte att dra i mig massa extra kalorier...

EAA förstår jag ska vara bra, och då förstår jag att man bör dricka det när man satt in första foten på gymmet (under början av passet) ?
samt proteinpulver direkt efter passet?

Eller har jag fått massa om bakfoten nu?

Victuhh
2013-01-28, 18:59
Har Whey FX hemma nu. Ska beställa hem nytt strax och undrar vad ni rekommenderar att jag köper mer.
Käkar sällan fisk så tänkte omega 3.
Mitt mål är att bygga muskler, inte att dra i mig massa extra kalorier...

EAA förstår jag ska vara bra, och då förstår jag att man bör dricka det när man satt in första foten på gymmet (under början av passet) ?
samt proteinpulver direkt efter passet?

Eller har jag fått massa om bakfoten nu?

Tjo, omega 3 kan ju vara en bra idé, kör ej på det själv.
Iallafall, om ditt mål är att bygga muskler ska du käka mat, glöm inte det. ;) du kommer behöva de där kalorierna, var inte rädd för att lägga på dig.

EAA är bra för den akuta proteinsyntesen, läs här:
EAA (https://www.flashback.org/t1031204)

Nej, om du kör aminosyror behöver du inte ta proteinpulvret efter passet, kör det mellan målen eller tillsammans med mat för att få upp proteinintaget över dagen som man brukar rekommendera 2 gram per kilo kroppsvikt.

Ös på med funderingar

Jeml
2013-01-28, 19:07
det som behövs är whey ELLER aminosyror samt omega3 och möjligtvis vitaminer.

för att bygga muskler måste du dra i dig extra kalorier :)

mozZe
2013-01-28, 23:03
Tack för era tips :)

Problemet är den, att jag egentligen vill gå ner först ett par kilo i fett innan jag började satsa på formen... (de flesta klädesplaggen passar inte längre...)

Jag har slutat röka så min viktnedgång gick inte... alls, om jag ska vara ärlig, min ämnesomsättning har blivit heeelt knas!
Börjat med mindre portioner, nyttigare mat, börjat träna mm men inget hände på vikten :( Tacken för att man varit duktig :(

Så jag antar att jag har inget val, än att försöka bygga. Men vill inte o har inte plats i mina kläder för mer fett...

Så vid närmare eftertanke kanske man borde börja svälta kroppen till biafra stadie för att sedan komma upp igen o stanna på en bra nivå *cry* *gah!*

(min stora dröm och mål är en "fitness kropp", ingen bodybuilder)

Well, det känns som att jag sitter i en återvändsgränd.
Antingen jobba på bli större i muskler eller ge upp allting o bara börja svälla upp som en michelingubbe =/

Vad tror ni annars om proteinet då?
Fortsätta med Whey FX o bara lägga till omega 3? Eller köra med t ex. mass fx också?

edasvangen
2013-01-29, 08:51
Vad tror ni annars om proteinet då?
Fortsätta med Whey FX o bara lägga till omega 3? Eller köra med t ex. mass fx också?

Whey FX är relativt rent protein, som är bra att fylla på med eventuellt före/efter träning eller när det nu passar sig för att höja dagens proteinintag, Mass FX är ju en gainer med tre gånger så mycker kolhydrater som protein, som förvisso passar bra efter träning men innehåller mer kalorier.

Håll dig borta från gainers om du ska banta, tycker jag då.. *rolleyes*

Sen är det bara att köra på med styrketräningen och hålla ett kaloriunderskott, kanske skulle det vara värt att räkna kalorier? ofta får man i sig mer än man tror!

mozZe
2013-01-30, 21:13
Om man tittar på de riktiga fitness proffsen, vilka tillskott käkar dem?

O jag vet mycket väl om att det är maten man ska försöka få in det mesta proteinet ifrån.
Jag har börjat bli duktigare på att ta en shake lite då o då..

men vad tar proffsen? knappast bara lite whey fx o omega 3 liksom :P

KalleTeodor
2013-01-30, 21:31
Om man tittar på de riktiga fitness proffsen, vilka tillskott käkar dem?

O jag vet mycket väl om att det är maten man ska försöka få in det mesta proteinet ifrån.
Jag har börjat bli duktigare på att ta en shake lite då o då..

men vad tar proffsen? knappast bara lite whey fx o omega 3 liksom :P

Beror väl på vilka proffs du menar men dem jag tänker på tar saker man inte får diskutera på detta forum.

Det krävs hårt slit för att få en vältränad kropp, man tar inget piller och så äre klart. slit hårt varje dag. upprepa flera år och du kommer få resultat :)

mozZe
2013-01-31, 20:06
Haha!
Det är ju det hårda jobbet som är det roliga i det hela =)
Jag är ute efter att få jobbet så optimalt som möjligt o ger så bra utdelning som möjligt.
Skulle aldrig i min vildaste fantasi ens snegla åt det otillåtna!

Dem jag syftar på är fitness storleken, t ex. Rob Riches....

Om man läser runt mycket handlar det väldigt mycket om att man ska vila mycket.
Så hur många ggr per vecka bör man lyfta vikter?
Ska man varva med cardio de dagar man inte lyfter?
Vad är bäst, cardio före eller efter lyfta vikter? (om man gör det under samma pass)

Många frågor jag vet, men man blir rätt förvirrad o trött i huvet av att läsa alla andras trådar där de vill ha svar på sina specifika frågor :)
Hoppas ni orkar med mig :)