handdator

Visa fullständig version : fel i biceps/triceps, eller bara kontakt?


carebear
2013-01-28, 18:31
Hej, jag har tränat snart 2 månader nu och har märkt att när jag framförallt kör triceps övningar, så får jag nästan senadrag. Svårt att förklara men ska försöka.

Jag vet inte vad övningen heter, men jag står typ i en slags Cable? maskin, med en stång. Jag har armbågarna just ovanför höften, och armarna böjda i ca 90 grader. Stången dras neråt så armarna blir helt raka, och det är då det känns som jag får senadrag, de sista graderna innan armarna är helt raka dvs.

Jag får såklart en fruktansvärd pump och blir allmänt trött, som man ska bli. Men det känns som sagt att jag får en sån brutal kontakt i triceps så det nästan gör ont?

Samma känsla uppstår när jag kör bicepscurl, när jag kör "sista knicket" längst upp, om ni förstår. För övrigt så är jag ingen discobyggare som försöker lasta på vikter för att impa på folk. Jag tar det i min takt och har vikt som jag känner är behaglig. Har också provat sänka vikterna, men så länge jag är koncentrerad under övningarna så får jag fortfarande den där "senadrags" känslan.
Behöver jag vara orolig över att bli skadad?

Tack på förhand.

whuddafuks
2013-01-29, 12:08
Du syftar på tricep pushdown va? :http://www.build-some-muscle.com/images/Tricep-Pushdown.jpg

Jag får lite samma känsla. Inte att det gör ont, men att muskeln typ slits lite i just den övningen. Får hoppas att det inte är fel ^^