handdator

Visa fullständig version : Infektion i tån, inte träna?


jonteeo
2013-01-28, 16:05
Jag har nu efter ett tag med nageltrång besökt läkaren och det visade sig vara infekterat. Hon avrådde mig att träna i 10
Dagar medans jag äter pencillin.

Jag är nu medveten om att jag har tränat med infektionen och min träning har gått väldigt bra det senaste. Är jag tvungen att avstå från min styrketräning? Kan pencillinet ha negativ påverkan på muskeluppbyggnaden/proteinsyntes?

Mental
2013-01-28, 16:14
Det är väl snarare så att man inte ska träna med en infektion i kroppen.

Vinter
2013-01-28, 16:30
Du får besked av din läkare att det inte är bra att träna på ca 10 dagar. Men istället för att lyssna på läkaren så loggar du in på kollo och efterfrågar medlemmarnas samlade medicinska kunskap i frågan?

Trouble
2013-01-28, 16:36
Läs en bok istället

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRR6ZcLnrqVPsyfRzExJ48CrKuw1keoq 26ptNWmqEGLMul_TsQaog

jonteeo
2013-01-28, 16:46
Jag förstår att hon som läkare måste avråda mig till att träna. Men jag fundera på om det egentligen är någon fara, för jag tänkte att det borde inte vara så allvarligt om man jämför med infektion i halsen? Eller är infektion, infektion? Att det inte har någon betydelse var man har infektionen?

Mental
2013-01-28, 16:51
Blodomloppet når ganska stora delar av kroppen har jag hört.
Om en läkare känner sig tvungen att avråda från något så positivt som träning kan man som någorlunda normalbegåvad sluta dig till att det kanske ligger något i det?

Kevinbadi
2013-01-28, 16:58
Jag har haft infektion i båda mina tår till och från nu i 1 år. Jag har frågat varje gång om jag kan träna med pencillin/infektion i kroppen, varje gång har jag fått "Det är lugnt ja".

Nageltrån är kul. Operation gör det bra i hela 1 månad!! Sen kommer det tbx. Senaste jag opererade så tappa den trycket på andra sidan så nu har jag nageltrång där med :D:D.

HMS Laestander
2013-01-28, 17:04
Du får besked av din läkare att det inte är bra att träna på ca 10 dagar. Men istället för att lyssna på läkaren så loggar du in på kollo och efterfrågar medlemmarnas samlade medicinska kunskap i frågan?

http://images.sodahead.com/polls/002343903/5030593349_internet_motivational_616_answer_2_xlar ge.png

Ljuvligt
2013-01-28, 17:38
Fråga Tjing, han kan säkert ställa upp med råd..uhm spekulationer menar jag såklart.

Vinter
2013-01-28, 18:32
Jag fick en infektion i foten under slutövning i lumpen, men jag var lite för stressad för att ta mig till sjukan, visste då inte vad det var utan kände mig bara lite dålig.
Dagen efter fick jag 40 grader feber frossa och blev sängliggandes i 2 veckor, foten svullnade upp ordentligt, knaprade ganska mycket penicillin.

Risken är helt enkelt att istället för att förlora några få dagar, så kan du förlora några veckor om det vill sig illa.

Zorgus
2013-01-28, 18:40
Olika läkare gör olika bedömningar. Du fick en läkare som var försiktig, och det är oftast bättre att vara det än tvärtom.