handdator

Visa fullständig version : Vadträning


bigbellybob
2013-01-28, 15:22
Startar en tråd som uppföljare till den som ligger här under.

Vissa föds med genetiskt stora vader och vad jag själv iaf observerat har dessa lättare för att få de att växa.

Med tanke på att det är rätt omdiskuterat ämne, det jag undrar över är hur ni som har kommit till gymmet med små vader fått de att växa med tiden? Har provat mig fram tidigare under länge perioder med i princip omärkbara resultat.

Gärna konkreta tips med övningar, set, reps, intensitet osv.

Tack på förhand :)

Fuark
2013-01-28, 15:45
aldrig slutat försöka, mina börjar komma nu på senare tid efter jag lagt till högintensiv löpning med väldigt kort intervaller (15sek max, 30 sek vila). Använder barfotaskor

Tsandell
2013-01-28, 15:54
Brukar köra på stående vadpress några uppvärmningsset (eller förberedelseset) så jag känner kontakt i vaderna. Sen kör jag ett tungt set till fail, vilar 15 sek och kör ett till, vilar 15 sek och kör ett till. Sen kör jag ett förberedelseset på sittande vadpress (runt 12 reps) och sen smäller jag på ett tungt set till fail (mellan 6-8 reps). Funkar bra för mig. Det är individuellt hur vaderna svarar på olika sorters träning.

Fredriiik
2013-01-28, 16:09
Jag brukar köra 9 set sittande vadpress i smithen med varierande bredd och kort vila för att döda skiten ur dem. Blir över 20 reps på varje. Efter sista setet ställer jag mig direkt upp och gör så många jag kan stående.

Kört detta ett tag nu och tycker vaderna har svarat hyffsat bra påt iaf :)

Snömannen
2013-01-28, 17:16
Vadpressar i sittande benpressmaskin. 2 lättare set x10 + 3 gristunga set x7-8. Funkat bra hittills.

LyftarGrabben
2013-01-28, 18:25
Stora vader är så fett! :-)

Vizka
2013-01-28, 18:29
Självklart är det bra att mörda vaderna på gymmet... Men jag röstar också på att ta sig ut på cykel i skogen och aldrig sitta ner i sadeln:-) riktigt kul också!! Och mjölksyra;-)