handdator

Visa fullständig version : Lorenzo Becker död!


ToughLove
2013-01-28, 14:12
http://www.youtube.com/watch?v=MkF543MX52A

ännu en som dör alldeles för ung, dock tryckte han som bara den

Feelgood
2013-01-28, 14:15
Rip

DJJOHANSSON
2013-01-28, 14:18
Whaaat? :o


R.I.P

Dyrgripen
2013-01-28, 14:20
Rip. Kommer bli så mycket steroid snack så tråden kommer väll låsas snart tyvärr :/

strikt
2013-01-28, 14:26
Är väl bara bekräftat via vänner om jag förstått det? Tittade lite även borta hos bodybuilding forumet, men inget riktigt konkret där mer än killen i videon som säger sig ha information från vänner.

Grotesk
2013-01-28, 15:08
Inte förvånad men tråkigt oavsett.

PowerSlize
2013-01-28, 15:09
hjärtattack står de på facebook men de kan ju va skitsnack såklart..

"Lorenzo was having high blood pressure and refused to go to hospital. Afterwards he had a heart attack"

tp_88
2013-01-28, 15:15
Googlar man så finns det ett antal såna här trådar från några år tillbaka också. T.ex:

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=133274423&page=1

Men det kan ju vara sant, vem vet.

Okej
2013-01-28, 15:23
fakking lisp man...

liftbig
2013-01-28, 15:29
Riktigt tragiskt om det här är sant, han hade en grym fysik.

Märkligt att folk börjat trilla av pinnen en efter en senaste åren, "godis" har använts hur länge som helst men det är först nu det tar ut sin rätt. Antar att det beror på de massiva doserna samt alla nya preparat.

Centralstimulantia är tyvärr väldigt vanligt av både hobbytränande och seriösa byggare, dopade som rena. Långt dagligt bruk av pwo produkter som exempelvis innehåller dmaa är nog lika skadligt som vissa steroider för hjärtat. I takt med att doserna höjs får att få samma effekt.

Arne Persson
2013-01-28, 15:33
Mest tragiskt är väl att ingen tar lärdom utan kör bara på...

bigtraps
2013-01-28, 15:47
Borde man vet vem han var?

Kål
2013-01-28, 15:47
Nu känner jag inte till Zyzz doser men då blev jag förvånad. Med denna herre kommer det inte som en överraskning.

Amfksp
2013-01-28, 15:52
Nu känner jag inte till Zyzz doser men då blev jag förvånad. Med denna herre kommer det inte som en överraskning.

Man går helt enkelt inte och dör av en överdos steroider, det är i princip omöjligt. Även att dö som följd av långvarigt missbruk.
Om zyzz eller denna kille dog av missbruk så var det garanterat droger eller andra läkemedel som smärtstillande, lugnande eller vätskedrivande.

bigtraps
2013-01-28, 16:04
Förmodligen medfött hjärtfel

Kål
2013-01-28, 16:06
Man går helt enkelt inte och dör av en överdos steroider, det är i princip omöjligt. Även att dö som följd av långvarigt missbruk.
Om zyzz eller denna kille dog av missbruk så var det garanterat droger eller andra läkemedel som smärtstillande, lugnande eller vätskedrivande.

Stick o läs på lite om du är så jävla vilsen. Har familjemedlemmar som åkt in på hjärtintensiven flera gånger.

Edit: Hur fan kan du ens skriva att det i stort sett är omöjligt på ett forum där det hänger massa tonåringar som är sugna på prepp? Du får leka häftig och kunnig på andra ställen men om du inte har en aning om vad som händer i kroppen så är det bäst att håller käft.

Förmodligen medfött hjärtfel

Du menar den typen av medfött hjärtfel som gör det omöjligt för personen att knapra oxar till frukost, lunch och middag?

luderlasse
2013-01-28, 16:16
Om jag skall spekulera gissar jag på självmord, baserat på min fantasi.

Amfksp
2013-01-28, 16:18
Stick o läs på lite om du är så jävla vilsen. Har familjemedlemmar som åkt in på hjärtintensiven flera gånger.

Edit: Hur fan kan du ens skriva att det i stort sett är omöjligt på ett forum där det hänger massa tonåringar som är sugna på prepp? Du får leka häftig och kunnig på andra ställen men om du inte har en aning om vad som händer i kroppen så är det bäst att håller käft.



Du menar den typen av medfött hjärtfel som gör det omöjligt för personen att knapra oxar till frukost, lunch och middag?

Du får gärna lägga fram fall där personen bara använde steroider, och inte någon annan form av drog eller läkemedel och dog. Jag tror det är extremt ovanligt.

Jag tror vad jag tror, du tror vad du tror. Om du ska diskutera så använd en lugnare ton.

PureWhey
2013-01-28, 16:21
Du får gärna lägga fram fall där personen bara använde steroider, och inte någon annan form av drog eller läkemedel och dog. Jag tror det är extremt ovanligt.

Jag tror vad jag tror, du tror vad du tror. Om du ska diskutera så använd en lugnare ton.

Ingen använder bara steroider, efterkurmedel osv.

KalleTeodor
2013-01-28, 16:26
fy fan va tråkigt, gillade hans youtube videor som fan.

RIP

prOtotype
2013-01-28, 16:31
Jäkligt konstig avslutning på en sån video...

Han hade kunnat bli en legend, men det här var väl risken han tog för chansen att bli det.

Gober
2013-01-28, 17:38
Källkritik?


Men om det stämmer är det väl föga förvånande. Köra på så det ryker redan som tonåring får man nog betala ett högt pris för, förr eller senare.

Kål
2013-01-28, 17:40
Du får gärna lägga fram fall där personen bara använde steroider, och inte någon annan form av drog eller läkemedel och dog. Jag tror det är extremt ovanligt.

Jag tror vad jag tror, du tror vad du tror. Om du ska diskutera så använd en lugnare ton.

Nyss kollat Bigger Stronger Faster och tror du kan något? Kom in i matchen, pojk.

mattilainen
2013-01-28, 18:47
Man går helt enkelt inte och dör av en överdos steroider, det är i princip omöjligt. Även att dö som följd av långvarigt missbruk.
Om zyzz eller denna kille dog av missbruk så var det garanterat droger eller andra läkemedel som smärtstillande, lugnande eller vätskedrivande.

Så du tror inte högt blodtryck kan leda till detta? Högt blodtryck är just en av de biverkningar mer eller mindre alla får som tar steroider. Du verkar inte kunna något om detta så snälla, lägg inga mer kommentarer om något du inte har den minsta aning om.

Edit

Efter att läst ditt andra inlägg.

Det är lite som det här när en full/drogpåverkad person kör bil och krockar och dör. Visst han dog inte av spriten eller drogen i sig, utan faktiskt av en bilkrock men skulle han dött utan drogen? Självklart skulle det kunna ske men...

Nu kan vi inte veta om personen på bilden tagit några som helst otillåtna preparat (...) men om så skulle det vara en STOR riskfaktor. Tar man ett otillåtet preparat så tar man troligtvis flera preparat (vilket jag tycker du försöker få in?) och självklart ökar detta risken ännu en gång. Sen om personen dog av det ena eller det andra kan man ju aldrig svara på men att säga att "steroider" inte dödar (skadar kroppen allvarligt) är bara naivt.

DJJOHANSSON
2013-01-28, 19:02
Nej förresten jag vill inte bli varnad :PPPPpppPpPP

Amfksp
2013-01-28, 19:08
"Sen om personen dog av det ena eller det andra kan man ju aldrig svara på..."
Lite hit jag ville komma.
Vid rimliga doser steroider är det garanterat något annat som är förknippat med BB-tävlande som tar en långt före, t ex insulin, vätskedrivande, smärtstillande, centralstimuli, lugnande eller liknande.
Rimliga skriver jag för att annars kommer någon skriva: Eh men tar man 5000 ryssar kommer ju levern lägga av och då dör man utan vård. Ja det gör man, men det gör man utav 5000 av i princip alla tabletter som finns.

Amfksp
2013-01-28, 19:21
Nyss kollat Bigger Stronger Faster och tror du kan något? Kom in i matchen, pojk.

Du tramsar ju bara. Roligt att du som 21-åring kallar mig pojk föresten.
Härskarteknik:Fail.

Kål
2013-01-28, 19:53
"Sen om personen dog av det ena eller det andra kan man ju aldrig svara på..."
Lite hit jag ville komma.
Vid rimliga doser steroider är det garanterat något annat som är förknippat med BB-tävlande som tar en långt före, t ex insulin, vätskedrivande, smärtstillande, centralstimuli, lugnande eller liknande.


Jag skulle kunna slå horse på heltid utan biverkningar om det handlade om "rimliga doser".

Börja inte yra om helt andra droger bara för att du förlorat diskussionen.

Fuark
2013-01-28, 19:54
aldrig hört talas om snubben, men fortfarande tråkigt

BisonLGcrew
2013-01-28, 20:01
Edit: Hur fan kan du ens skriva att det i stort sett är omöjligt på ett forum där det hänger massa tonåringar som är sugna på prepp? Du får leka häftig och kunnig på andra ställen men om du inte har en aning om vad som händer i kroppen så är det bäst att håller käft.


True that. Visst att folk måste fatta sina egna beslut, men att säga att ingen dött som en direkt följd av steroidmissbruk är för mig nästan som att säga att ingen dött av nikotinmissbruk. Givetvis är det livsfarligt. Som du säger, finns säkert massar med barn här..

Amfksp
2013-01-28, 21:24
Jag skulle kunna slå horse på heltid utan biverkningar om det handlade om "rimliga doser".

Börja inte yra om helt andra droger bara för att du förlorat diskussionen.

Och man skulle även kunna äta skräpmat utan biverkningar, ändå dör snart fler av övervikt än svält i världen. Allt går att missbruka om man ger sig fan på det.

Ett exempel på hur jag menar: För några år sedan dog en känd byggare i staden där jag bor genom att hjärtat la av i sömnen.
Direkt gick snacket om att det självklart var steroiderna som tog hans liv, han dopade ju sig.
När obduktionen kom visade sig att han missbrukade starka opiater och det var detta som tog hans liv.
Men den typen av missbruk är inget man kan se på ytan på samma sätt som missbruk av aas, det är därför det blåses upp och får ta skulden för dödsfall som det ej orsakat.
Det är såhär myter och fördomar uppstår.

Jag vidhåller att nej, jag har inte förlorat någon diskussion, du har ju inte ens diskuterat, bara tramsat. Kom gärna med fall där steroider ensamt lett till dödsfall. Gör du det så har du chans att "vinna" för jag är öppen för att ändra min ståndpunkt om du övertygar mig.

Gald
2013-01-28, 21:26
R.I.P Ifall detta stämmer är det sjukt tragisk att dö vid en så tidig ålder.

tuthpicker
2013-01-28, 21:41
Lite beta-blockerare samt att tömma blod då och då minimerar risken att dö pga "hjärtfel" inte konstigt att vänstra kammaren växer med ett högt tryck och blod som sirap.

Några övriga risker finns inte ens på kartan vad gäller bruk eller ja forutom cancer då men det får man ju ändå nu för tiden....

Gober
2013-01-28, 21:43
Lite beta-blockerare samt att tömma blod då och då minimerar risken att dö pga "hjärtfel" inte konstigt att vänstra kammaren växer med ett högt tryck och blod som sirap.

Några övriga risker finns inte ens på kartan vad gäller bruk eller ja forutom cancer då men det får man ju ändå nu för tiden....

Du säger det alltså? Ja det låter ju bra.

tuthpicker
2013-01-28, 22:00
Du säger det alltså? Ja det låter ju bra.

Nä inte om vi talar om aas och i injecerbar form, men du kanske har något att tillägga?...

feyin
2013-01-28, 22:09
Men vada. Inte ens pa flashback förnekar man väl att aas är farligt? Grejen är väl att det (borde) vara upp till var och en att ta den risken.

Gober
2013-01-28, 22:11
Nä inte om vi talar om aas och i injecerbar form, men du kanske har något att tillägga?...

Tråden handlar om Lorenzo, om man får spekulera så har han inte gått på någon lågdos testo sedan han "förmodligen" börjat preppa i tonåren.

Det går givetvis att minska risken för allvarliga biverkningar, men det har nog Lorenzo inte brytt sig särskilt mycket om, precis som många andra som numera mår "sådär" bra. Därför förstår jag inte varför du går in i tråden och skriver att det inte finns några risker med AAS?

stafh
2013-01-28, 22:12
Lite beta-blockerare samt att tömma blod då och då minimerar risken att dö pga "hjärtfel" inte konstigt att vänstra kammaren växer med ett högt tryck och blod som sirap.

Några övriga risker finns inte ens på kartan vad gäller bruk eller ja forutom cancer då men det får man ju ändå nu för tiden....

Hehe, he... ha.

Amfksp
2013-01-28, 22:19
Men vada. Inte ens pa flashback förnekar man väl att aas är farligt? Grejen är väl att det (borde) vara upp till var och en att ta den risken.

Tror jag ingen förnekar, men jag tror att dödsfall pga steroider hos individer som endast använder aas är extremt ovanligt och nästintill icke existerande.
I många fall är dödsorsaken någon drog eller annat läkemedel men steroider får skulden pga att det är enkelt att förklara då det syns på utsidan.

tuthpicker
2013-01-28, 22:28
Tittar man på den risk som.faktiskt finns dokumenterade vad gäller dödsfall, nebido patienter osv så handlar det alltid om, förstörd hormon produktion (inte dödligt) högt blodtryck och dåliga blodfetter OCH väldigt sällsynt prostatacancer.

Några andra "dödliga" risker finns inte (intramuskullärt) ville bara klargöra det en gång för alla.

Vinter
2013-01-28, 22:35
Tror jag ingen förnekar, men jag tror att dödsfall pga steroider hos individer som endast använder aas är extremt ovanligt och nästintill icke existerande.
I många fall är dödsorsaken någon drog eller annat läkemedel men steroider får skulden pga att det är enkelt att förklara då det syns på utsidan.

Det är ungefär som att säga att det är egentligen inte rökningen som dödar utan det är cancern, går inte att skjuta under mattan att ökade risker för en massa problem gör att många stryker med pga av just dessa problem.

Finns många studier i ämnet bland patienter som tar aas i medicinskt syfte.

Arne Persson
2013-01-28, 22:39
Det som är farligt med kurandet är uppenbarligen att deras psyken trubbas av totalt så att dom blir totalberoende av skiten samt att dom tar hela tiden fram panikargument för att rättfärdiga deras och deras "hjältars" ofta hejdlösa missbruk av det ena och det andra.

Amfksp
2013-01-28, 22:42
Det är ungefär som att säga att det är egentligen inte rökningen som dödar utan det är cancern, går inte att skjuta under mattan att ökade risker för en massa problem gör att många stryker med pga av just dessa problem.

Finns många studier i ämnet bland patienter som tar aas i medicinskt syfte.

Många som dör i studierna? Det är alltså dödsfall jag talar om.
Hur många dör varje år pga steroideanvändning där det är 100% säkert att det är just steroiderna som står för dödsorsaken? Jag vet inte, men du verkar veta.
Det jag vet däremot, är att 60% av alla som åkte fast för steroidbruk i sverige 1999-2009 hade andra droger eller mediciner i sitt urin.

Latissimus Dorsi
2013-01-28, 22:43
Fyyy fan R.I.P. Man blir rätt ledsen av att höra någon dö så ung.

Arne Persson
2013-01-28, 22:46
Fyyy fan R.I.P. Man blir rätt ledsen av att höra någon dö så ung.

Går enkelt att förebygga...

Gober
2013-01-28, 22:47
Går enkelt att förebygga...

Fast då blir man ju ingen internetkändis :(

Amfksp
2013-01-28, 22:49
Vinter, du som är så säker, posta gärna några bättre studier, för detta är vad jag hittat.

Data regarding the consequences of AS use on cardiovascular health are limited to case studies and a modest number of small cohort studies. Numerous case studies have linked AS use with a variety of cardiovascular disease (CVD) events or endpoints, including myocardial infarction, stroke and death. Large-scale epidemiological studies to support these links are absent. Consequently, the impact of AS use upon known CVD risk factors has been studied in relatively small, case-series studies. Data relating AS use to elevated blood pressure, altered lipid profiles and ECG abnormalities have been reported, but are often limited in scope, and other studies have often produced equivocal outcomes. The use of AS has been linked to the appearance of concentric left ventricular hypertrophy as well as endothelial dysfunction but the data again remains controversial. The mechanisms responsible for the negative effect of AS on cardiovascular health are poorly understood, especially in humans. Possibilities include direct effects on myocytes and endothelial cells, reduced intracellular Ca2+ levels, increased release of apoptogenic factors, as well as increased collagen crosslinks between myocytes. New data relating AS use to cardiovascular health risks are emerging, as novel technologies are developed (especially in non-invasive imaging) that can assess physiological structure and function. Continued efforts to fully document the cardiovascular health consequences of AS use is important to provide a clear, accurate, public health message to the many groups now using AS for performance and image enhancement.

Latissimus Dorsi
2013-01-28, 22:50
Går enkelt att förebygga...

Det förstår jag också, men det är så sorgligt att det kan gå så fel. T.e.x när en ung person hamnar fel och blir kriminell och slutar upp i en kista vid åldern av 23. Annars har du rätt.
Jag tycker sånt här ska UPPLYSAS och absolut inte tystas ner, anabola steroider är farligt. Låt det här bli en varning för alla unga som vill gå den vägen, det kan sluta med att du är begravd under en jävlans massa jord i en kista...

hurril
2013-01-28, 22:50
så du tror inte högt blodtryck kan leda till detta? Högt blodtryck är just en av de biverkningar mer eller mindre alla får som tar steroider. Du verkar inte kunna något om detta så snälla, lägg inga mer kommentarer om något du inte har den minsta aning om.

Edit

efter att läst ditt andra inlägg.

Det är lite som det här när en full/drogpåverkad person kör bil och krockar och dör. Visst han dog inte av spriten eller drogen i sig, utan faktiskt av en bilkrock men skulle han dött utan drogen? Självklart skulle det kunna ske men...

Nu kan vi inte veta om personen på bilden tagit några som helst otillåtna preparat (...) men om så skulle det vara en stor riskfaktor. Tar man ett otillåtet preparat så tar man troligtvis flera preparat (vilket jag tycker du försöker få in?) och självklart ökar detta risken ännu en gång. Sen om personen dog av det ena eller det andra kan man ju aldrig svara på men att säga att "steroider" inte dödar (skadar kroppen allvarligt) är bara naivt.

+1

Vinter
2013-01-28, 23:10
Vinter, du som är så säker, posta gärna några bättre studier, för detta är vad jag hittat.

Jag lärde mig länge sedan att det går inte att argumentera med troende människor. Kan finnas en charm i det, men strunt samma.

Det finns hundratals studier gjorda i USA där man är betydligt mer liberala med åtkomlighet. Det finns även väldigt stora studier på tex lupus patienter 1800st över 15+ år som man dragit slutsatser av, undersökningen gjordes på John Hopkins sjukhuset som är ett av världens bästa. Så argumentet att det inte gjorts stuider är udda.

Informationen finns där ute om man vill läsa den.

Amfksp
2013-01-28, 23:13
Jag lärde mig länge sedan att det går inte att argumentera med troende människor. Kan finnas en charm i det, men strunt samma.

Det finns hundratals studier gjorda i USA där man är betydligt mer liberala med åtkomlighet. Det finns även väldigt stora studier på tex lupus patienter 1800st över 15+ år som man dragit slutsatser av, undersökningen gjordes på John Hopkins sjukhuset som är ett av världens bästa. Så argumentet att det inte gjorts stuider är udda.

Informationen finns där ute om man vill läsa den.

Finns även en charm att se andra försöka använda härskartekniker, och misslyckas. Men sött att du försöker skriva ner mig genom att kalla mig troende. Jag skulle kunna kalla dig samma sak.
Är dessa studier tillgängliga på nätet eller måste dom beställas?

Då du uppenbarligen tycker det jag citerade är felaktigt bifogar jag mailadressen till personen som skrivit det så du kanske kan maila och påtala det.
Research Institute for Sport and Exercise Sciences, Liverpool John Moores University, Liverpool, UK. P.Angell@2004.ljmu.ac.uk
Sports Med. 2012 Feb 1;42(2):119-34. doi: 10.2165/11598060-000000000-00000.

ChuckTesta
2013-01-28, 23:13
Går enkelt att förebygga...

Hur förbygger man det? och enkelt?

Latissimus Dorsi
2013-01-28, 23:15
Hur förbygger man det? och enkelt?

Våga tala ut om doping, konsekvensera som kan ske.

ChuckTesta
2013-01-28, 23:18
Våga tala ut om doping, konsekvensera som kan ske.

Hur menar du nu? Folk vet vilka konsekvenser steroidmissbruk ger. Dom som vill bli riktigt stora kommer bruka steroider oavsett om man talar ut om det eller inte.

Arne Persson
2013-01-28, 23:20
Hur förbygger man det? och enkelt?
Kanske genom att inse att man kan både träna och bygga utan tramset. Okända faktum misstänker jag...?

Giljotinen
2013-01-28, 23:24
Mycket sorgligt! Han verkar ha haft ett tufft liv.
Vila i frid.

ChuckTesta
2013-01-28, 23:24
Kanske genom att inse att man kan både träna och bygga utan tramset. Okända faktum misstänker jag...?

Såååå, alla som preppar ska bara "inse" att man kan träna och bygga rent, så har vi löst problemet?

Tror du att alla människor har samma förutsättningar och perspektiv på allting? Har du haft Lorenzos uppväxt, varit med om sakerna han varit med om osv osv? Vad vet du om hans uppfattning om världen, livet?

Man har ingen fri vilja och det går således inte att bara "inse" och göra andra val än dom man gör. Jag tror också att dom flesta som preppar vet att man kan både träna och bygga rent.

Vinter
2013-01-28, 23:29
Finns även en charm att se andra försöka använda härskartekniker, och misslyckas. Men sött att du försöker skriva ner mig genom att kalla mig troende. Jag skulle kunna kalla dig samma sak.
Är dessa studier tillgängliga på nätet eller måste dom beställas?

Då du uppenbarligen tycker det jag citerade är felaktigt bifogar jag mailadressen till personen som skrivit det så du kanske kan maila och påtala det.
Research Institute for Sport and Exercise Sciences, Liverpool John Moores University, Liverpool, UK. P.Angell@2004.ljmu.ac.uk
Sports Med. 2012 Feb 1;42(2):119-34. doi: 10.2165/11598060-000000000-00000.

Du kanske ska gå tillbaka och läsa texten igen, tex det som står direkt innan din highlightade text. Det är alltså en artikel som argumenterar för mer och större studier i ämnet, ingen studie i sig.

Jag är tyvärr inte intresserad av aas, så jag är inte direkt benägen att läsa på. Jag är däremot betydligt mer intresserad av stuider med tex Aicar och GW-501516.

Arne Persson
2013-01-28, 23:30
Såååå, alla som preppar ska bara "inse" att man kan träna och bygga rent, så har vi löst problemet?

Tror du att alla människor har samma förutsättningar och perspektiv på allting? Har du haft Lorenzos uppväxt, varit med om sakerna han varit med om osv osv? Vad vet du om hans uppfattning om världen, livet?

Man har ingen fri vilja och det går således inte att bara "inse" och göra andra val än dom man gör. Jag tror också att dom flesta som preppar vet att man kan både träna och bygga rent.

Suck! Så var det det där med panikförsvaret igen...


Kör på och kör hårt! Det är ändå bara idioter som kör rena!:hbang:

Amfksp
2013-01-28, 23:33
Du kanske ska gå tillbaka och läsa texten igen, tex det som står direkt innan din highlightade text. Det är alltså en artikel som argumenterar för mer och större studier i ämnet, ingen studie i sig.

Jag är tyvärr inte intresserad av aas, så jag är inte direkt benägen att läsa på. Jag är däremot betydligt mer intresserad av stuider med tex Aicar och GW-501516.

Vilket jag givetvis är medveten om. Jag ville bara få fram att det inte är så självklart när det kommer till steroider och dödsfall som folk verkar tro.

Du kan kolla i denna tråden t ex, även fast det inte är säkert att han är död är det redan självklart att han dog pga steroider. Han kan lika gärna haft ett missbruk av opiater eller benso, men pga att detta inte syns på utsidan är det självklart att han dog pga aas.....

ChuckTesta
2013-01-28, 23:33
Suck! Så var det det där med panikförsvaret igen...


Kör på och kör hårt! Det är ändå bara idioter som kör rena!:hbang:

Lysande! Förlöjligataktiken, istället för att svara. PK och säkert.

ps. jag använder inte aas och planerar inte att göra det heller


Vem var det som sa något om panikförsvar btw? :laugh:

Vinter
2013-01-28, 23:42
Vilket jag givetvis är medveten om. Jag ville bara få fram att det inte är så självklart när det kommer till steroider och dödsfall som folk verkar tro.

Du kan kolla i denna tråden t ex, även fast det inte är säkert att han är död är det redan självklart att han dog pga steroider. Han kan lika gärna haft ett missbruk av opiater eller benso, men pga att detta inte syns på utsidan är det självklart att han dog pga aas.....

Det jag helt enkelt säger är att det bidrar, och det hjälper inte heller att de i riskgruppen även missbrukar en massa andra prepparat samtidigt.

Det är helt enkelt inte sista gången en "internetkändis" kommer att dö ung av en cocktail av droger där aas ingår.

Arne Persson
2013-01-28, 23:44
Lysande! Förlöjligataktiken, istället för att svara. PK och säkert.

ps. jag använder inte aas och planerar inte att göra det heller


Vem var det som sa något om panikförsvar btw? :laugh:

Tur att man kan roa dig... Vem snackar förresten bara om aas? Finns ju en del övrigt än bara det i branschen...

JB12K
2013-01-28, 23:45
Lysande! Förlöjligataktiken, istället för att svara. PK och säkert.

ps. jag använder inte aas och planerar inte att göra det heller


Vem var det som sa något om panikförsvar btw? :laugh:

Hur planerar du något utan fri vilja?

ChuckTesta
2013-01-28, 23:49
Tur att man kan roa dig... Vem snackar förresten bara om aas? Finns ju en del övrigt än bara det i branschen...

Nog blir man road när en person blir tvungen att använda sig av "NANANANANA"-tekniken istället för att kunna svara på inlägget. Det var du som sa att det var enkelt att förebygga, då borde du kunna backa upp det på något sätt och inte försöka förlöjliga mig i detta fall och säga panikförsvar och vad du nu babblade om.

Hur planerar du något utan fri vilja?

Jag planerar inte att göra det. Därmed inte sagt att det är omöjligt att det kommer hända men i dagsläget känner jag att jag inte vill använda diverse preparat, nu eller någonsin.

Hur som helst, det kanske kan vara lite för svårt för dig att förstå det här med fri vilja och inte fri vilja, men vissa saker går att förutse. (för att fri vilja inte existerar)

Latissimus Dorsi
2013-01-28, 23:50
Tur att man kan roa dig... Vem snackar förresten bara om aas? Finns ju en del övrigt än bara det i branschen...

vad syfrar du då på arne?

JB12K
2013-01-28, 23:53
Jag planerar inte att göra det. Därmed inte sagt att det är omöjligt att det kommer hända men i dagsläget känner jag att jag inte vill använda diverse preparat, nu eller någonsin.

Hur som helst, det kanske kan vara lite för svårt för dig att förstå det här med fri vilja och inte fri vilja, men vissa saker går att förutse. (för att fri vilja inte existerar)

Jag förstår nog tillräckligt :). "Vill" och "planerar" existerar inte om du inte har fri vilja. Så du kanske borde byta ut dom orden ur din vokabulär.

Amfksp
2013-01-28, 23:53
vad syfrar du då på arne?

Gissar på att han syftar på: GHB, amfetamin, gräs, blodtrycksmedicin, lugnande, sömntabletter, insulin, smärtstillande i olika styrkor, clenbuterol/andra deffprepp eller vätskedrivande. Saker som inte är ovanligt bland tävlande BBs. Vissa saker var dock vanligare förr, som GHB och amfetamin.

ChuckTesta
2013-01-29, 00:03
Jag förstår nog tillräckligt :). "Vill" och "planerar" existerar inte om du inte har fri vilja. Så du kanske borde byta ut dom orden ur din vokabulär.

Nej tydligen inte. Varför skulle inte "vill" finnas bara för att det inte finns en fri vilja? lol, tänk en stund till.

Tricklew
2013-01-29, 00:17
Jag förstår nog tillräckligt :). "Vill" och "planerar" existerar inte om du inte har fri vilja. Så du kanske borde byta ut dom orden ur din vokabulär.

Vill och planerar finns iaf, däremot så är det en illusion att du kontrollerar dom.

Arne Persson
2013-01-29, 00:26
Gissar på att han syftar på: GHB, amfetamin, gräs, blodtrycksmedicin, lugnande, sömntabletter, insulin, smärtstillande i olika styrkor, clenbuterol/andra deffprepp eller vätskedrivande. Saker som inte är ovanligt bland tävlande BBs. Vissa saker var dock vanligare förr, som GHB och amfetamin.

Exempelvis

JB12K
2013-01-29, 00:37
Vill och planerar finns iaf, däremot så är det en illusion att du kontrollerar dom.

Det finns det inga bevis för :)

Tricklew
2013-01-29, 00:53
Det finns det inga bevis för :)

För att fri vilja inte finns, eller för att vill inte finns, om fri vilja inte existerar?

JB12K
2013-01-29, 00:59
För att fri vilja inte finns, eller för att vill inte finns, om fri vilja inte existerar?

Illusionen att vi inte kontrollerar dom.

Biss
2013-01-29, 01:00
Kanske genom att inse att man kan både träna och bygga utan tramset. Okända faktum misstänker jag...?

Du tror inte att AAS-brukare/missbrukare är mycket medvetna om att man kan träna rent och bygga muskler ändå? Jag känner flertalet som tränat 5-10år rent för att sedan valt att börja bruka AAS för de helt enkelt inte vill se ut som alla andra vill, och har större ambitioner med sin träning.

Är inte det ett högst personligt val och upp till varje enskild individ om man väljer att bruka AAS eller inte?

Det som är tramsigt är snarare folk som lever i en bubbla om att så-här-ska-det-se-ut, och lägger sig i andras högst personliga val i livet.

Väljer man att bruka/missbruka AAS är man garanterad även medveten om de biverkningar och eventuella skador kroppen kommer/kan ta.

Det är inget konstigt och väldigt logiskt. Det finns både mindre intelligenta och intelligenta människor i vilken än bransch eller industri vi pratar om. Skillnaden är att de mer intelligenta individerna i vilken bransch vi än talar om, tänker ett steg före och gör det med eftertanke.

För att tala klarspråk, kollar sina värden x antal gånger om året och ser till så hälsan är i behåll/enligt dina förväntningar. Medan den andra varianten bara tutar och kör. I detta fallet tillhör Lorenzo Becker den sist nämnda kategorin.

Tricklew
2013-01-29, 01:02
Illusionen att vi inte kontrollerar dom.

Självklart inte, argumentet att fri vilja inte existerar är till stor del ett cirkelresonemang. Jag har inte hävdat att fri vilja inte existerar.

Om fri vilja inte existerar, så finns det däremot en illusion av fri vilja.

Detta är väldigt Off topic.

Rikard Jansson
2013-01-29, 01:03
Fri vilja existerar inte. Så, då var det avgjort.

R.I.P

gohardorgohome
2013-01-29, 02:34
Angående om aas är dödligt, givetvis går allting dö av som någon skrev, lägg dig på 50mg methyltren och du kommer köra sönder varenda organ i kroppen och dö av följd troligtvis, lika så kan detta hända med alvedon som folk trycker i sig som godis nu för tiden för dem känner lite huvudvärk, men vad jag vet så finns det inga dödsfall som är DIREKT kopplat till AAS!


Är jag inte helt ute och cyklar nu så dietade Lorenzo under tiden han dog, så är nog inte enbart aas han hade i sin kropp. Prepp så som clen och dnp sliter på kärl och hjärta, lägg säkert sen till någon stimulant för att han skulle orka träna till max och wips, sen kanske ett försvagat hjärta från början boom död.


Han hade en dröm han satsade mot stenhårt, tyvärr kostade den han livet vid en väldigt ung ålder vilket är jävligt tragiskt!

AronP
2013-01-29, 07:55
Även om jag är liberal när det kommer till doping så skulle jag aldrig försöka att få det framstå som ofarligt. Det finns alltid en risk med det.

Orala sliter på lever och skickar blodtrycket i taket. Injicerbara sliter på njurarna, påverkar blodfetter och blodtrycket, utöver det så är det även en risk vid injektion. Med missbruket (ja för dom flesta är det ett missbruk vadän (miss)brukarna påstår) så följer (miss)bruket av många andra saker som är än farligare (enligt devisen "har man tagit en sak kan man ta en annan") och dessa har direkt orsakat dödsfall.

Argumentet om att om man brukar på modesta nivåer så är det inge farligt, eftersom väldigt få ligger där. Dom flesta pumpar upp doserna gång på gång.

Så skiten är farlig, kanske inte så farligt som media påstår men ändock farligt. Men så är även mkt annat i samhället.

Crippa90
2013-01-29, 08:18
Det är ungefär som att säga att det är egentligen inte rökningen som dödar utan det är cancern

Det där va ju en dålig liknelse. Tror inte det är nån som förnekar att rökning ökar risken för cancer (som är dödsorsaken).

Jag vet inte om det Amfksp skriver stämmer men man behöver inte vara någon raketforskare för att förstå vad han menar.

feyin
2013-01-29, 08:24
Vad är orsaken till att man använder sig utav andra preparat? Att aas är ofarligt och, manlig som man ska va', vill man ju leva farligt lixom? Kan det vara sa att aasbruk är pafrestande?

Att vara liberal eller inte borde vara ganska irrelevant i fragan. Jag kan exempelvis vara liberal men ända säga att det är trakigt att doping ar brett utbrett inom byggning. Inte för att det är farligt för de som brukar (eller inte?), det är inte min ensak (eller jo egentligen eftersom vi har gemensam finansierad vard, men nu skulle jag ju vara liberal), utan för att det tvingar mig att söka mig till andra sporter eftersom jag själv inte vill bruka (antar jag, har inte provat heller för den delen).

Latissimus Dorsi
2013-01-29, 08:36
Det jag tycker man inte ska glömma är att det här i grund och botten handlar om en ung människa som trampat snett i livet, med döden som konsekvens. Det kunde lika gärna varit ett heroinmissbruk, kriminalitet eller alkoholmissbruk som var anledningen bakom hans död. Så tycker inte man ska lägga så mycket värderingar i att det just var steroider som orsakade hans död.

Men visst, kvällspressen tjänar inte storkovan på rubriken "man dog av alkoholmissbruk" ...

AronP
2013-01-29, 08:43
Vad är orsaken till att man använder sig utav andra preparat? Att aas är ofarligt och, manlig som man ska va', vill man ju leva farligt lixom? Kan det vara sa att aasbruk är pafrestande?
Bruket av lugnande är inte särskilt stort även om vissa nyttjar det i hårda perioder för att kunna varva ned från alla saker som får kroppen att spinna igång. Det som framförallt åsyftas är deffpreparat som avsevärt förenklar och förkortar en diet, och eventuellt ditt liv. Men sen finns det en hel del preparat som inte klassas in under AAS men som ändå är väldigt anabola. Sen brukas ju vissa droger för att öka/minska hungern. Men även det du nämner om "manligt" är tyvärr vanligt förekommande, många vill hävda sig genom att gå på höga doser eller prova extrema preparat.

Att vara liberal eller inte borde vara ganska irrelevant i fragan.
Jag vet inte om detta var direkt riktat till mig men eftersom jag var den första(?) som nämnde liberal så tar jag åt mig. Jag ville mest poängtera att jag inte är emot det trots eventuella bieffekter.

Arne Persson
2013-01-29, 10:04
Du tror inte att AAS-brukare/missbrukare är mycket medvetna om att man kan träna rent och bygga muskler ändå? Jag känner flertalet som tränat 5-10år rent för att sedan valt att börja bruka AAS för de helt enkelt inte vill se ut som alla andra vill, och har större ambitioner med sin träning.

Är inte det ett högst personligt val och upp till varje enskild individ om man väljer att bruka AAS eller inte?

Det som är tramsigt är snarare folk som lever i en bubbla om att så-här-ska-det-se-ut, och lägger sig i andras högst personliga val i livet.

Väljer man att bruka/missbruka AAS är man garanterad även medveten om de biverkningar och eventuella skador kroppen kommer/kan ta.

Det är inget konstigt och väldigt logiskt. Det finns både mindre intelligenta och intelligenta människor i vilken än bransch eller industri vi pratar om. Skillnaden är att de mer intelligenta individerna i vilken bransch vi än talar om, tänker ett steg före och gör det med eftertanke.

För att tala klarspråk, kollar sina värden x antal gånger om året och ser till så hälsan är i behåll/enligt dina förväntningar. Medan den andra varianten bara tutar och kör. I detta fallet tillhör Lorenzo Becker den sist nämnda kategorin.

Nej, jag tror inte att många missbrukare är medvetna eftersom dom har mentalt totalt trubbats av och kör på så länge det går, ofta utan att ha en jävla aning om vad dom stoppar i sig. Det finns ju hur mycket fejkpreparat som helst som kan innehålla i stort sett vad fan som helst...
Hur många tror du av bl.a snorungarna "går och testar sig"? Hur många är det inte som använt skitiga sprutor, "träffat fel" mm. Hur många har inte börjat kura innan dom ens börjar träna eller endast tränat en obefintlig period?
I mina ögon verkar det inte vara så många som är medvetna om riskerna...

LorenzoisNotDead
2013-01-29, 13:04
Så? Er han virkelig død? Nok en idiot som sprer rykter før han har fakta på bordet.

Lorenzo likte akkurat videoen med sin egen bruker på Youtube.

http://www.youtube.com/user/Dalorenzzo/videos?view=15&flow=grid

Gober
2013-01-29, 13:05
Så? Er han virkelig død? Nok en idiot som sprer rykter før han har fakta på bordet.

Lorenzo likte akkurat videoen med sin egen bruker på Youtube.

http://www.youtube.com/user/Dalorenzzo/videos?view=15&flow=grid

Nej som jag skrev tidigare så är det nästan ingen här som har någon källkritik.

LorenzoisNotDead
2013-01-29, 13:13
Nej som jag skrev tidigare så är det nästan ingen här som har någon källkritik.

Beklager, men "källkritik" betyr? Er ikke alltid like lett være norsk *mini

Gober
2013-01-29, 13:33
Beklager, men "källkritik" betyr? Er ikke alltid like lett være norsk *mini

criticism of the sources.

Amfksp
2013-01-29, 14:08
Även om jag är liberal när det kommer till doping så skulle jag aldrig försöka att få det framstå som ofarligt. Det finns alltid en risk med det.

Orala sliter på lever och skickar blodtrycket i taket. Injicerbara sliter på njurarna, påverkar blodfetter och blodtrycket, utöver det så är det även en risk vid injektion. Med missbruket (ja för dom flesta är det ett missbruk vadän (miss)brukarna påstår) så följer (miss)bruket av många andra saker som är än farligare (enligt devisen "har man tagit en sak kan man ta en annan") och dessa har direkt orsakat dödsfall.

Argumentet om att om man brukar på modesta nivåer så är det inge farligt, eftersom väldigt få ligger där. Dom flesta pumpar upp doserna gång på gång.

Så skiten är farlig, kanske inte så farligt som media påstår men ändock farligt. Men så är även mkt annat i samhället.

Vet inte om du syftade på det jag skrivit nu, jag vill bara poängtera att jag INTE anser steroider ofarligt alls. Dock så vet jag att det får skuld för diverse dödsfall där den riktiga orsaken varit något annat samt är övertygad att riskerna när det kommer till dödsfall med att använda endast steroider är kraftigt överdrivna.

Wiizra
2013-01-29, 14:32
http://www.youtube.com/user/Dalorenzzo/feed?filter=2

"Lorenzo Becker och 15 andra har gillat 3 timmar sedan"

Så har verkar inte vara ett dugg död.

wessmen
2013-01-29, 14:58
Är väl tredje gången gilt nu?

Han ska väl ha dött i någon "MC-olycka" förut?

Woody R
2013-01-29, 14:58
Borde det inte kommit ut tidigare om han nu dog för 1 månad sen?

Dyrgripen
2013-01-29, 16:42
Skulle vara kul att se om det skulle bli så mycket steroid snack om någon styrkelyftare hade kola vippen. Ja t.ex Samuelsson.

Notera: Jag anklagar varken Samuelsson eller någon annan styrkelyftare för något, inte Lorenzo heller

Adama
2013-01-29, 16:55
Samuelsson varken är eller var styrkelyftare. Han tävlade i strongman.. där det inte finns något anti-dopingarbete, testas aldrig på tävling eller träning (så vitt jag vet och hört).

Knatcharn
2013-01-29, 17:09
All PR är bra PR, fejka dödsfall och bli känd kan vara fallet. Men man vet ju aldrig.

Biss
2013-01-29, 17:29
Nej, jag tror inte att många missbrukare är medvetna eftersom dom har mentalt totalt trubbats av och kör på så länge det går, ofta utan att ha en jävla aning om vad dom stoppar i sig. Det finns ju hur mycket fejkpreparat som helst som kan innehålla i stort sett vad fan som helst...
Hur många tror du av bl.a snorungarna "går och testar sig"? Hur många är det inte som använt skitiga sprutor, "träffat fel" mm. Hur många har inte börjat kura innan dom ens börjar träna eller endast tränat en obefintlig period?
I mina ögon verkar det inte vara så många som är medvetna om riskerna...

Din naiva inställning lyser igenom texten väldigt tydligt Arne. Det tyder på okunskap. Mitt tips till dig är att verkligen ta reda på hur saker och ting ser ut, även från olika perspektiv. Sedan kan man yttra sig med belägg för vad man talar om. Annars tycker jag personligen man kan vara tyst.

Du refererar till missbrukare och kan inte ens göra en parallell på skillnaden mellan en brukare och en missbrukare. Gränsen är hårfin, men den finns där.

De individer som intar AAS måste inte missbruka substanserna i AAS.
De individer som röker en joint en gång i veckan måste inte missbruka substanserna i cannabis.
De individer som häller upp ett glas rödtjut på fredagskvällen och pustar ut helg, måste inte missbruka substanserna i alkohol.

De argument du lägger fram grundar sig på en enda faktor, okunskap.
Okunskap och propagandabelagd fakta som vi blivit matade med och istället för att lyfta fram sanningen, att så här ser det faktiskt ut, dessa kan bli konsekvenserna av ditt handlande, så visas en mörklagd ridå. Föra människor bakom ljuset och förneka sanningen. Detta är något som vår regering har lyckats fantastiskt med i åratal.

Alla de argument som du lyft fram skulle enkelt kunna minimeras med otroliga procentenheter. Om bara fakta prioriterades istället för propaganda. Om bara information fanns tillgänglig och presenterades på rätt sätt av rätt människor. Om varje enskild individ helt enkelt fick göra sin egen uppfattning om vad som är rätt och fel. Men istället låter vi människor leva i en falsk sanning, och undanhåller fakta. Detta tycker våra politiker är ett bättre sätt än att bemöta sanningen.

Det är bättre att ungdomar som blir sugna på sin första kur sitter på flashback och får tips av de otroligt kunniga människor som skriver där. Det är bättre att AAS är illegalt så man kan massproducera smutsiga preparat i undergroundlabb och sälja billigt på nätet till människor som inte vet bättre.

Och nej jag talar inte för någon legalisering av diverse preparat eller substanser. Jag talar för hur mycket bättre samhället skulle sett ut om folk slapp bli förda bakom ljuset. Men vi är duktiga på att leva kvar i vår lilla naiva bubbla i Sverige, och sen klagar vi gärna på de samhällskonsekvenser det får.

King Grub
2013-01-29, 17:37
De individer som intar AAS måste inte missbruka substanserna i AAS.

Eftersom det är receptbelagda mediciner avsedda för speciella medicinska ändamål, är all annan användning missbruk.

Dyrgripen
2013-01-29, 17:40
Samuelsson varken är eller var styrkelyftare. Han tävlade i strongman.. där det inte finns något anti-dopingarbete, testas aldrig på tävling eller träning (så vitt jag vet och hört).

My bad.

Amfksp
2013-01-29, 17:41
Eftersom det är receptbelagda mediciner avsedda för speciella medicinska ändamål, är all annan användning missbruk.

Världen är inte svartvit, är man opiatmissbrukare om man tar 3 skedar cocilliana om läkaren ordinerar 2 för att somna lite lättare menar du?

Stefan J
2013-01-29, 17:45
Världen är inte svartvit, är man opiatmissbrukare om man tar 3 skedar cocilliana om läkaren ordinerar 2 för att somna lite lättare menar du?

Nä. Men använder du cocilliana även när du slutat hosta för att somna/slappna av så börjar du närma dig.

Rikard Jansson
2013-01-29, 17:46
Världen är inte svartvit, är man opiatmissbrukare om man tar 3 skedar cocilliana om läkaren ordinerar 2 för att somna lite lättare menar du?

Det är ju överbruk, och inte riktigt samma sak.

Amfksp
2013-01-29, 17:49
Det är ju överbruk, och inte riktigt samma sak.

Fast den är för hostan och man tar extra för att somna lättare, inte för hostan syftade jag på. Gissningsvis klassas "överbruK" som missbruk rent byråkratiskt bara man tar över rekomenderade/ordinerade dosen.

PureWhey
2013-01-29, 17:49
Eftersom det är receptbelagda mediciner avsedda för speciella medicinska ändamål, är all annan användning missbruk.

Säker definitionen men värdelös i praktiken enligt mig.
På samma sätt som en joint nån gång då och då inte är missbruk.

Rikard Jansson
2013-01-29, 17:51
Fast den är för hostan och man tar extra för att somna lättare, inte för hostan syftade jag på.

Om du tar mer än vad som krävs för att stoppa hostan så är det missbruk, ja. Samtidigt är inte missbruk så jävla dödligt som det låter.

Amfksp
2013-01-29, 17:52
Om du tar mer än vad som krävs för att stoppa hostan så är det missbruk, ja. Samtidigt är inte missbruk så jävla dödligt som det låter.

Absolut. Men för MIG har missbruk mer än en parameter. Det krävs mer än att man går utanför en läkares ordination för att det ska bli missbruk enligt mig, på samma sätt som man kan missbruka diverse som inte är reglerat genom recept.

Helmer
2013-01-29, 18:26
Eftersom det är receptbelagda mediciner avsedda för speciella medicinska ändamål, är all annan användning missbruk.

Juridiskt klassar men det så.Men inte medicinskt.

Biss
2013-01-29, 18:30
Eftersom det är receptbelagda mediciner avsedda för speciella medicinska ändamål, är all annan användning missbruk.

Fel.

Juridiskt klassar men det så.Men inte medicinskt.

Korrekt.

Bult1
2013-01-29, 20:30
Väldigt tråkigt, Hade vart kul att se hur långt han egentligen hade gått med den potentialen

Dyrgripen
2013-01-29, 20:33
http://t.qkme.me/3r3s5x.jpg

_Larre_
2013-01-29, 21:23
Och nej jag talar inte för någon legalisering

Man behöver inte vara helt körd i skallen för att man tar AAS. Men jag har gymmat med flertalet som använt det och Alla ångrar det, då är det även personer som har tävlat inräknat.

Sen förstår jag inte vad du försöker få ut, det är ett illegalt preparat och så länge det är det så kommer de som använder det alltid vara sämre människor.
Att upplysa folk om något som är illegalt är ju helt bisarrt.

Gald
2013-01-29, 21:36
Man behöver inte vara helt körd i skallen för att man tar AAS. Men jag har gymmat med flertalet som använt det och Alla ångrar det, då är det även personer som har tävlat inräknat.

Sen förstår jag inte vad du försöker få ut, det är ett illegalt preparat och så länge det är det så kommer de som använder det alltid vara sämre människor.
Att upplysa folk om något som är illegalt är ju helt bisarrt.

Varför skulle en människa som tar AAS vara en sämre människa än folk som inte använder sig utav preparat?

Latissimus Dorsi
2013-01-29, 21:38
Varför skulle en människa som tar AAS vara en sämre människa än folk som inte använder sig utav preparat?

Exakt, varför är man inte en sämre människa om man korkar upp en flaska vin varje onsdag och lördag?

derko
2013-01-29, 21:39
De som använder AAS i Sverige utan recept är lika mycket missbrukare som personer som dricker alkohol i länder som Iran är alkoholister.

_Larre_
2013-01-29, 21:53
Varför skulle en människa som tar AAS vara en sämre människa än folk som inte använder sig utav preparat?

Läst om armstrong nyligen kanske? Lite mer utsatt fall men samma faktum. Du kommer aldrig vara lika imponerande, du kan aldrig brinna lika mycket om det går så långt så du måste fuska för att uppnå dina mål.

Biss
2013-01-29, 21:54
Man behöver inte vara helt körd i skallen för att man tar AAS. Men jag har gymmat med flertalet som använt det och Alla ångrar det, då är det även personer som har tävlat inräknat.

Sen förstår jag inte vad du försöker få ut, det är ett illegalt preparat och så länge det är det så kommer de som använder det alltid vara sämre människor.
Att upplysa folk om något som är illegalt är ju helt bisarrt.

Vem har påstått att man måste vara körd i skallen för att bruka/missbruka AAS?

Sen att dina vänner ångrar sina val de gjort i livet är deras högst personliga åsikter. Vad tillför det till diskussionen? Jag känner folk som brukat/missbrukat AAS i 10+ år, tävlat, för att sedan lägga det på hyllan totalt. Vissa ligger kvar på underhållsdoser testo för att fungera normalt. De flesta ångrar ingenting.

Ursäkta mig? Är folk som självmedicinerar med någon illegal substans sämre människor än andra menar du? Helt otroligt att du kan komma med det påståendet. Du får gärna utveckla vidare för det skulle vara väldigt intressant att se en reflektion på.

Är det även bisarrt att upplysa folk om något som är illegalt?
Är det bisarrt att polisen besöker i stort sätt varenda skola årligen och har föreläsningar om droger och AAS för att informera folk?

Det är snarare bisarrt att de informerar om propaganda med syftet att totalt avskräcka människor än att informera konkret fakta och låta individen dra sina egna slutsatser och ståndpunkter till ämnet i fråga.

Dags att vakna.

Amfksp
2013-01-29, 21:59
Läst om armstrong nyligen kanske? Lite mer utsatt fall men samma faktum. Du kommer aldrig vara lika imponerande, du kan aldrig brinna lika mycket om det går så långt så du måste fuska för att uppnå dina mål.

Man måste inte tävla mot andra för att använda aas, dvs det behöver inte ha med fusk att göra. Hur kan du inte förstå det?

BisonLGcrew
2013-01-29, 22:23
Läst om armstrong nyligen kanske? Lite mer utsatt fall men samma faktum. Du kommer aldrig vara lika imponerande, du kan aldrig brinna lika mycket om det går så långt så du måste fuska för att uppnå dina mål.

Vissa sporter är ju nästan "lost" tyvärr. Byggning i världsklass tex är ju väldigt svårt att konkurrera ren i. Dock är det inte många som förnekar doping där och verkligen inte många som stämmer folk o sabbar så mycket som armstrong gjort. Så där vet du vad du får om man säger så, bara att svaren på "steroids-frågor" under bb-seminarium ges i form av "supplement-svar". Jag ser verkligen upp till många av dessa killar fast jag aldrig skulle dopa mig själv. Man får ta det för vad det är..

Man måste inte tävla mot andra för att använda aas, dvs det behöver inte ha med fusk att göra. Hur kan du inte förstå det?

Klart man kan, men att dopa sig utan att ens vilja tävla. Då orkar man inte ens bli "gym-stor" ren?

Gald
2013-01-29, 22:24
Läst om armstrong nyligen kanske? Lite mer utsatt fall men samma faktum. Du kommer aldrig vara lika imponerande, du kan aldrig brinna lika mycket om det går så långt så du måste fuska för att uppnå dina mål.

Fuska? Just de bodybuilders som använder sig utav preparat gör det för att just komma upp till den nivån de vill uppnå just för att de BRINNER så sjukt mycket för sporten, och det är ända sättet att uppnå den nivå om vi talar om Proffs nivå inom byggarvärlden. Sen om vi talar om proffs nivå inom byggarvärlden så brukar alla otillåtna preparat så hur kan det då vara "Fusk?"

Sen vet du väl att det är en stor mängd människor som brukar preparat bara för att bygga muskler men inte tävlar mot någon än sig själv, hur du kan tycka att dessa är sämre människor så länge de inte skadar någon annan individ har jag svårt att förstå.

Åter igen, är jag inte för otillåtna preparat men tycker absolut att det är helt fel att anklaga människor som brukar otillåtna preparat för att vara sämre människor.

Amfksp
2013-01-29, 22:25
Vissa sporter är ju nästan "lost" tyvärr. Byggning i världsklass tex är ju väldigt svårt att konkurrera ren i. Dock är det inte många som förnekar doping där och verkligen inte många som stämmer folk o sabbar så mycket som armstrong gjort. Så där vet du vad du får om man säger så, bara att svaren på "steroids-frågor" under bb-seminarium ges i form av "supplement-svar". Jag ser verkligen upp till många av dessa killar fast jag aldrig skulle dopa mig själv. Man får ta det för vad det är..



Klart man kan, men att dopa sig utan att ens vilja tävla. Då orkar man inte ens bli "gym-stor" ren?

Driver du med mig? Bara för att man är stor behöver man inte tävla. Eller du menar att det skulle vara mer ok att dopa sig bara för man tävlar? Ditt resonemang har lika mkt hål som ett durkslag.
Att du bryr dig om hur stora andra är som bara tävlar mot sig själva säger en hel del om din självbild och självförtroende.

BisonLGcrew
2013-01-29, 22:31
Fuska? Just de bodybuilders som använder sig utav preparat gör det för att just komma upp till den nivån de vill uppnå just för att de BRINNER så sjukt mycket för sporten, och det är ända sättet att uppnå den nivå om vi talar om Proffs nivå inom byggarvärlden. Sen om vi talar om proffs nivå inom byggarvärlden så brukar alla otillåtna preparat så hur kan det då vara "Fusk?"

Sen vet du väl att det är en stor mängd människor som brukar preparat bara för att bygga muskler men inte tävlar mot någon än sig själv, hur du kan tycka att dessa är sämre människor så länge de inte skadar någon annan individ har jag svårt att förstå.

Åter igen, är jag inte för otillåtna preparat men tycker absolut att det är helt fel att anklaga människor som brukar otillåtna preparat för att vara sämre människor.

Om du tävlar mot dig själv behöver du inte dopa dig, för gör du inte det gör inte din konkurrent det heller...

Det är väl generellt så att folk som dopar sig utan att tävla gör det för att få en genväg till ett "bättre" liv.

Arne Persson
2013-01-29, 22:35
Din naiva inställning lyser igenom texten väldigt tydligt Arne. Det tyder på okunskap. Mitt tips till dig är att verkligen ta reda på hur saker och ting ser ut, även från olika perspektiv. Sedan kan man yttra sig med belägg för vad man talar om. Annars tycker jag personligen man kan vara tyst.

Du refererar till missbrukare och kan inte ens göra en parallell på skillnaden mellan en brukare och en missbrukare. Gränsen är hårfin, men den finns där.

De individer som intar AAS måste inte missbruka substanserna i AAS.
De individer som röker en joint en gång i veckan måste inte missbruka substanserna i cannabis.
De individer som häller upp ett glas rödtjut på fredagskvällen och pustar ut helg, måste inte missbruka substanserna i alkohol.

De argument du lägger fram grundar sig på en enda faktor, okunskap.
Okunskap och propagandabelagd fakta som vi blivit matade med och istället för att lyfta fram sanningen, att så här ser det faktiskt ut, dessa kan bli konsekvenserna av ditt handlande, så visas en mörklagd ridå. Föra människor bakom ljuset och förneka sanningen. Detta är något som vår regering har lyckats fantastiskt med i åratal.

Alla de argument som du lyft fram skulle enkelt kunna minimeras med otroliga procentenheter. Om bara fakta prioriterades istället för propaganda. Om bara information fanns tillgänglig och presenterades på rätt sätt av rätt människor. Om varje enskild individ helt enkelt fick göra sin egen uppfattning om vad som är rätt och fel. Men istället låter vi människor leva i en falsk sanning, och undanhåller fakta. Detta tycker våra politiker är ett bättre sätt än att bemöta sanningen.

Det är bättre att ungdomar som blir sugna på sin första kur sitter på flashback och får tips av de otroligt kunniga människor som skriver där. Det är bättre att AAS är illegalt så man kan massproducera smutsiga preparat i undergroundlabb och sälja billigt på nätet till människor som inte vet bättre.

Och nej jag talar inte för någon legalisering av diverse preparat eller substanser. Jag talar för hur mycket bättre samhället skulle sett ut om folk slapp bli förda bakom ljuset. Men vi är duktiga på att leva kvar i vår lilla naiva bubbla i Sverige, och sen klagar vi gärna på de samhällskonsekvenser det får.
Naiv? Jag vet inte... Jag har bara sett det själv med mina "naiva"? ögon.

Biss
2013-01-30, 17:55
Naiv? Jag vet inte... Jag har bara sett det själv med mina "naiva"? ögon.

Fantastiskt och intressant svar. Mycket givande. Vart i texten påstod jag att du inte hade sett exempel och skapat din egen uppfattning?

Det jag lyfte fram var att du påstod att mer eller mindre "alla", en majoritet, handlar på ett specifikt sätt utan några som helst belägg för det. När verkligheten ser helt annorlunda ut.

Förstår du nu?
Vad bra.

Biss
2013-01-30, 18:03
Om du tävlar mot dig själv behöver du inte dopa dig, för gör du inte det gör inte din konkurrent det heller...

Det är väl generellt så att folk som dopar sig utan att tävla gör det för att få en genväg till ett "bättre" liv.

Intressant reflektion.

Majoriteten av de som brukar/missbrukar AAS har inga tävlingsplaner och kommer nog förmodligen aldrig ställa upp i någon form av tävling för den delen heller. Men det visste du kanske?

Generellt behöver du inte göra någonting i livet. Man gör sina egna val, oavsett vad det gäller. Vad andra tycker och tänker om dina val är deras högst personliga åsikter. Sen om folk ser det som en genväg eller har tränat 10 år rent innan och bara vill bli större helt enkelt, det kan bara individen själv svara på. "Generellt" är inget uttryck som passar in där.

mycketbrännvin
2013-01-30, 19:05
Förstår ej varför folk som tränar tycker det är så mystiskt att folk dopar sig? Har inte dopat mig själv men fattar varför folk gör det då man vill få allt uu ur det man älskar att göra. Finns folk som satsar massvis med pengar på t.ex att samla frimärken, köpa ny spoiler till sin asiga passat eller vad som helst, saker som jag aldrig kommer att förstå mig på...

Finns det nån ny fakta om han är död eller ej?

Hemi
2013-01-30, 19:07
Förmodligen medfött hjärtfel

Vet inget om byggaren för det första.
Men man hör ofta "medfött hjärtfel" när idrottare dör. Fast genetiskt, medfött hjärtfel ser likadant ut som hypotrofiskt hjärta och det går inte att se efteråt vilket av dem det var. Man måste veta att personen hade ett medfött hjärtfel innan eventuell idrotts karriär. Rätta mig om jag har fel.

BisonLGcrew
2013-02-02, 23:54
Intressant reflektion.

Majoriteten av de som brukar/missbrukar AAS har inga tävlingsplaner och kommer nog förmodligen aldrig ställa upp i någon form av tävling för den delen heller. Men det visste du kanske?

Generellt behöver du inte göra någonting i livet. Man gör sina egna val, oavsett vad det gäller. Vad andra tycker och tänker om dina val är deras högst personliga åsikter. Sen om folk ser det som en genväg eller har tränat 10 år rent innan och bara vill bli större helt enkelt, det kan bara individen själv svara på. "Generellt" är inget uttryck som passar in där.

Ja, och det antar jag att alla som huserar på detta forum förstår..

Jag fäste ingen speciell laddning i orden "genväg" och "bättre" [liv].
Genväg blir det ju per definition för man kan faktiskt generellt säga att merparten av dopade ej uppnått sitt mänskliga max innan de börjat preppa (as we all know). Så så är det.

Sen är 10 år ingen anmärkningsvärd lång period i dessa kretsar f.ö. och jag betvivlar att någon kan nå sin fulla potential på den tiden.

BisonLGcrew
2013-02-03, 00:00
Om jag preppa (I do not) och INTE sopa banan med rena atleter skulle det kännas lite som att råna banken och få med mig en tusenlapp... Obs, jag sätter inget = mellan rån och doping :D