handdator

Visa fullständig version : Pluffsig, bra för att bygga muskler/styrka?


Cogge
2013-01-28, 13:29
Frågan har säkert dykt upp 300 gånger här på forumet men vad jag har fått lära mig, speciellt när jag var lite yngre, är att det är bra att ha lite fett eller vara lite plufsig när man skall bygga muskler. Just för att man kan förbruka fettet som energi under träningen. Men använder man sig av så mycket energi så det skulle vara märkbart om man gemförde sig med en smal kille som skall bygga muskler? Generellt sätt menar jag då.

Om det nu skulle vara så, kan det då också vara så att en pluffs inte behöver äta lite mycket för att för ut lika mycket av träningen som en icke pluffs behöver?

Döm mig nu inte efter denna frågan haha. Svaret är säkert ganska logiskt men jag kommer inte till någon slutsats

/ Cogge

Fuark
2013-01-28, 13:31
Det är inte lättare att bygga muskler för att du är fet.

speedy83
2013-01-28, 13:35
Tycker det snarare verkar vara tvärtom, då de som är naturligt smala kan vräka i sig mer mat utan att det omvandlas till fett i samma utsträckning vilket därmed ger dem mer mängd muskelmassa.

Detta är dock bara vad jag tror...

Cogge
2013-01-28, 13:38
Det är inte lättare att bygga muskler för att du är fet.

Så det man har lagrat på kroppen är inget som används direkt under träningstillfället? :Virro

Fuark
2013-01-28, 13:43
Så det man har lagrat på kroppen är inget som används direkt under träningstillfället? :Virro

Talar vi tung styrketräning så utgör fettet väldigt liten del av energin som används. Ditt underhudsfett kommer inte att hjälpa dig bygga, ett överskott av kalorier gör det däremot

MaxHBG
2013-01-28, 13:55
När du blir fetare tillverkas mer östrogen, och det försvårar muskelbygge.

Victuhh
2013-01-28, 14:09
Insulinkänsligheten blir sämre om man är fet också..

Linjedomarn
2013-01-28, 15:50
Man har lättare att lägga på sig fettfri massa(Muskler) ju mindre underhudsfett man har.

Den där myten har nog någon tjockis hittat på.

malkin
2013-01-28, 15:57
Man ska dock inte underskatta "fetisbiffarna", som blivit starkare än gemene man bara genom att bära sin tunga kropp hela livet.

Sheogorath
2013-01-28, 16:10
Dessutom vet tjockisar hur man äter ordentligt ("ordentligt" som i "mer än tillräckligt") något naturligt smala har svårare för.

Men givet samma överskott bygger inte tjockisar mer muskler än smala. Tvärtom.