handdator

Visa fullständig version : Det small till i låret under knäböj...!


malkin
2013-01-28, 10:05
God dag!

Jag körde knäböj igår va, och under den koncentriska fasen på en repetition så kändes det som jag fick en elstöt på yttersidan av låret, och idag är det lite bortdomnat på det området...

Det var obehagligt, men gjorde inte speciellt ont.

Vad var det som skedde?

Ha det!

Basseboii
2013-01-28, 11:22
är väldigt okunnig men tror att det nog va en nerv som kom i klämm.
Brukar få "elstöt" stråling från foten ändå upp till höften ibland när jag kör djuuuuuupa knäböj och när jag ska vända om längst ner så får jag det.

malkin
2013-01-28, 16:09
är väldigt okunnig men tror att det nog va en nerv som kom i klämm.
Brukar få "elstöt" stråling från foten ändå upp till höften ibland när jag kör djuuuuuupa knäböj och när jag ska vända om längst ner så får jag det.

Så kan det nog vara!

Det är fortfarande bortdomnat dock!

Sheogorath
2013-01-28, 16:12
Att en nerv är inblandad är solklart. Det kan vara från ryggen eller från en hudgren på låret. En sjukgymnast bör kunna hjälpa dig med diagnostiken och ev. behandling/"slussning" om det inte är något som går tillbaka spontant.

malkin
2013-01-28, 16:16
Att en nerv är inblandad är solklart. Det kan vara från ryggen eller från en hudgren på låret. En sjukgymnast bör kunna hjälpa dig med diagnostiken och ev. behandling/"slussning" om det inte är något som går tillbaka spontant.

Tack för svar!

Om det är domnat, säg, en vecka till, ska jag då kolla upp det?

Sheogorath
2013-01-28, 16:26
Tack för svar!

Om det är domnat, säg, en vecka till, ska jag då kolla upp det?

Jag tror knappast att det är något att göra någonting åt men jag vill inte sitta här och avråda dig från att söka vård. Så vi säger så här: ring till din vårdcentral om det inte avtar successivt.

frekar3
2013-01-28, 16:33
När jag fick en liten muskelbristning mitt på låret small det till, kände liksom hur det blev ett hål i muskulaturen. Det gjorde småont så tilltog med tiden, kunde/ville inte fortsätta träna framsida lår på det passet iaf :P. Följt av rehab i några veckor.

Summa sumarum så låter det som att du inte har en muskelbristning i alla fall :)
Jag hoppas att det är något "ofarligt"